Zaterdagmorgentopic!!!

09-11-2019 10:04 118 berichten
Hallo allen,

Ik ben een beetje laat, want ik lag zo lekker. ;-)
Maar goed. beter laat dan nooit. Heb de afgelopen twee weken verzuimd, dus het is wel weer eens tijd.

Er staat nu al een ruime week een pot verf smachtend te wachten om geopend te worden en uitgesmeerd en ik denk dat het vandaag de dag is dat dat gaat gebeuren. Ik snap er niets van, ben zo nieuwsgierig naar het resultaat, maar heb er niets aan gedaan, dus klaar met lummelen nou, het is in een uurtje gebeurt, als ik een beetje doorstoom.
Mocht ik daarna nog helemaal in the mood zijn, dan verf ik ook nog eventjes het keukenraam, dan kan ik morgen het laatste vouwgordijntje ophangen, het beroemde schilderij en dan gelijk de plantenhanger die er ook alweer een tijdje ligt en dan.....dan... ben ik klaaaaar, wiehoeoeoeoe!!!! :cheer2:

En jullie, wat gaan jullie allemaal doen vandaag? Schuilend voor de regen op de bank hangen of toch maar iets ondernemen? Bij oma en opa op bezoek of naar een kerstmarkt met oma en opa of lekker een boswandeling met uhhhh... nou ja, ben benieuwd naar de verhalen en grootse en meeslepende plannen. Laat maar doorkomen. :-D
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
09-11-2019 11:23
Laat me raden, jullie houden van spellen. ;-)

Jij begrijpt niet dat lekker de hele dag in je bed meuren heerlijk is, al wordt je er wel gaar van, dus da's een goeie als je hem eruit schopt.

Veel plezier gewenst, ook voor morgen! :)
Nah... ik ga voor m'n chagrijn naar Utrecht.. :rofl: We zijn inderdaad gék op spellen, in het verleden zelfs een spellenwinkel gehad.
Dank je wel voor je goede wensen. Jij veel plezier met schilderen! Het is inderdaad een fantastische kleur!
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Lente19251003 schreef:
09-11-2019 11:24
Gezellig weer, zo’n topic! Schilderse Cateautje!

Mijn dag begon om half 5 (luidruchtige man in bed) dus ik heb er al even op zitten... Gelukkig schijnt hier wel de zon.

Ik heb alle weekboodschappen weer binnen en ga zo lunchen met een vriendin. Manlief brengt zoon bij een vriendje en dochter is cakejes bakken bij een vriendin. Vanavond hebben we een feestje. Drukke maar gezellige dag dus weer!
Ik blijf de verloren onschuld uithangen en ga er vanuit dat het gaat om luid snurken, anders wil ik het niet weten. :-D

Leest inderdaad heel gezellig. Geniet ervan! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
De tuinman is weer weg, hij heeft in anderhalf uur de voortuin weer helemaal netjes gekregen. Zo blij mee, nu is het weer netjes als maandag de Sint Maarten-kindjes aan de deur komen.

Net nog door de regen naar de winkel gelopen. Klein stukje maar helemaal zeiknat. Nu moet ik zelf maar eens aan de slag in huis, maar ik heb echt hélemaal geen zin. :| Het liefste zou ik mijn bed weer in duiken. Het is ook nergens anders weer voor. Bleh.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
09-11-2019 11:17
Mr Zoveel heeft zich dat vast eigen gemaakt met het idee dat jij het dan liever wel zelf doet, althans, zo'n Mr. heb ik in huis gehad, maar dat liep niet zoals gepland, stuurde hem gewoon terug naar de taak. :rofl:
Nee, hier eentje die het echt niet ziet. Hij doet verder wel veel andere dingen (was, boodschappen, enz) dus het is geen onwil of luiigheid.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
09-11-2019 11:26
Zo hee, jij bent echt de huisvrouw aan het uithangen, haha!

Om welke tak van sport gaat het?
hockey
daar is iedereen hier gek van, en ik snap nog steeds alle spelregels niet
Ik roep maar een beetje mee met wat de andere ouders zeggen "shoot"...
Nummer*Zoveel schreef:
09-11-2019 11:34
Nee, hier eentje die het echt niet ziet. Hij doet verder wel veel andere dingen (was, boodschappen, enz) dus het is geen onwil of luiigheid.
Aha, ja, dan is er geen andere keus, dan mag hij je verwennen met lekkers in de pauze.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
09-11-2019 11:15
Nee, niet echt. Wie ik zou kunnen / willen vragen zijn druk of hebben last van hun lijf. Uiteraard doet Mr Zoveel wel zijn deel, maar die is... hoe zal ik het zeggen... toch iets minder van de puntjes op de i als ik dat ben ;-D
zo is meneer Lila ook
En ik vraag hem dus maar gewoon: als ik boodschappen doe, trek jij dan even een stofzuiger door het huis?
(veel meer hoeft hier niet te gebeuren, in het weekend)

en ik ben een actiever mens dan hij. Hij kan echt uren lezen op een zaterdag, ik ben liever echt 'bezig'.
lilalinda schreef:
09-11-2019 11:34
hockey
daar is iedereen hier gek van, en ik snap nog steeds alle spelregels niet
Ik roep maar een beetje mee met wat de andere ouders zeggen "shoot"...
Dat is voor Rotterdamse begrippen een aparte sport. Wordt hier ook wel gedaan, maar volgens mij niet ze heel erg veel.
Ik begrijp er helemaal niets van.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
09-11-2019 11:37
zo is meneer Lila ook
En ik vraag hem dus maar gewoon: als ik boodschappen doe, trek jij dan even een stofzuiger door het huis?
(veel meer hoeft hier niet te gebeuren, in het weekend)

Hier idem hoor, en zelfs zonder morren. Maar als hij stofzuigt, dan doet hij dus alleen de vloeren, en niet de plintjes, onder/achter/op de meubels, onder en achter de verwarming, onder het kleed, plafond ivm spinnenrag, enz. :D
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen de muren in de hal gestuct en nu lekker met mijn voetjes omhoog met een bakkie koffie. Dat had ik wel verdiend.

Komende week lekker alles schilderen en opnieuw inrichten. Zo leuk om in je huis bezig te zijn!
-Simone- schreef:
09-11-2019 11:55
Vanmorgen de muren in de hal gestuct en nu lekker met mijn voetjes omhoog met een bakkie koffie. Dat had ik wel verdiend.

Komende week lekker alles schilderen en opnieuw inrichten. Zo leuk om in je huis bezig te zijn!
Dat geeft inspiratie. :-D

Welke kleur ga je op de muren doen?
Nou, het is weer 12 uur geweest, dus is het topic officieel gesloten.

Nogmaals een heerlijke zaterdag voor iedereen gewenst, maak er wat van!

Ik ga aan de slag...

Doeihoei!!! :hello: :hello: :hello:
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
09-11-2019 12:01
Dat geeft inspiratie. :-D

Welke kleur ga je op de muren doen?
Ik zit te twijfelen. Ze waren gewoon wit, maar dat is zo saai denk ik nu. Als ik nou toch bezig ben, kan ik het ook wel 's goed aanpakken.

Heb jij ideeën? De hal is niet al te groot en er ligt een eiken planken vloer in. Misschien is blauw/petrol/grijsblauw of iets dergelijks wel mooi.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
09-11-2019 10:11
Dankjewel! :D

Worden het kleren die je gaat maken? Leuk, bezig op de naaimachine.
Die van mij staat al heel lang niets te doen en eigenlijk snap ik niet waarom, want het geeft heel veel voldoening om zelf iets te maken en het is zo'n heerlijk rustgevend klusje.
Nee dat gaat me voor een dagje even te ver. Het zijn spulletjes voor een poppenhuis van de dochter van een vriend:
Gordijnen, vitrage, kussentjes, beddengoed, vloerkleden en dat soort dingetjes. Gewoon echt freubelen dus!
-Simone- schreef:
09-11-2019 12:07
Ik zit te twijfelen. Ze waren gewoon wit, maar dat is zo saai denk ik nu. Als ik nou toch bezig ben, kan ik het ook wel 's goed aanpakken.

Heb jij ideeën? De hal is niet al te groot en er ligt een eiken planken vloer in. Misschien is blauw/petrol/grijsblauw of iets dergelijks wel mooi.
Ik ben in mijn olijfgroen en gebrand oranje fase, dat vind ik momenteel het mooist. Heb een kleine 15 jaar blauw gehad en dat kan ik niet meer zien.
Ik zou in ieder geval een lichte kleur nemen, pastel of neveltint, want in een kleine ruimte wordt een wat donkerder kleur al snel benauwd en komen de muren op je af.

Op de site van Flexa heb je 100den kleuren waar je uit kunt kiezen, dus ga er eens voor zitten en laat je fantasie de vrije loop.
Maak er iets aparts van, iets dat niemand anders nog heeft.

Succes met je project!!
Alle reacties Link kopieren
-Simone- schreef:
09-11-2019 12:07
Heb jij ideeën? De hal is niet al te groot en er ligt een eiken planken vloer in. Misschien is blauw/petrol/grijsblauw of iets dergelijks wel mooi.
Ik zou het ook licht houden, als het niet zo groot is. Een licht grijs/blauw past mooi bij de meeste kleuren eiken. Petrol ook wel, maar dat wordt al snel te donker, denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Iets aparts is wel leuk eigenlijk ja, durf eens wat anders te doen enzo. Ik ga naar die site en eens op Pinterest neuzen.

Dank je Cateautje, jij ook succes met schilderen :cheer:
Fijne dag Cateautje en alle anderen!!!

Ik ga me ook van de bank hijsen en die zolder aanpakken! :whip:
Pinterest is ook een leuk idee, daar vind je veel inspiratie.

Dankjewel!

De boel is nu helemaal uit de weg geschoven, dus er is geen weg meer terug. Ga nu met de kwast in de weer.
Alle reacties Link kopieren
Succes met schilderen Cateau! Ik heb net de nieuwe krabpaal voor de poezen in elkaar gezet en nu ga ik maar eens aan mijn huishouden.

Fijn weekend!
Zo, de grote muur en het zijkantje zijn gedaan. Nu nog een zijkantje van een meter en dan is het gedaan. Tís wel wennen, de kleur is wel wat donkerder dan verwacht, maar het is wel mooi. :D
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
09-11-2019 14:10
Zo, de grote muur en het zijkantje zijn gedaan. Nu nog een zijkantje van een meter en dan is het gedaan. Tís wel wennen, de kleur is wel wat donkerder dan verwacht, maar het is wel mooi. :D
Wat goed! Zet hem op met de laatste meter. En je hebt best kans dat het nog iets lichter opdroogt.
Cateautje schreef:
09-11-2019 14:10
Zo, de grote muur en het zijkantje zijn gedaan. Nu nog een zijkantje van een meter en dan is het gedaan. Tís wel wennen, de kleur is wel wat donkerder dan verwacht, maar het is wel mooi. :D
Goed bezig! Ik heb mijn zoldertje ook opgeruimd :cheer2: nu lekker een wandeling maken met de hond.
Nummer*Zoveel schreef:
09-11-2019 14:13
Wat goed! Zet hem op met de laatste meter. En je hebt best kans dat het nog iets lichter opdroogt.
Jaja, ik ga zo verder aan de slag. :D

De kleur is mooi en ik zeur een beetje, dat komt omdat ik altijd een lichte heldere kamer heb gehad met maar één gekleurde muur, dus dit is iets heel anders. Komt goed met mij. Als alles weer op z'n plek staat ziet het er weer heel anders uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg er helemaal zin in door jou Cateautje. Nu kijk ik eens rond in de woonkamer en bedenk dat ik hier ook wel kan schilderen :D
Jij bent goed bezig geweest vandaag!

Een lichte grijs lijkt me zeker ook mooi NummerZoveel. Of een zachte kleur beige, daar zag ik ook mooie voorbeelden van. Twijfel, twijfel.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven