Zeikwijf in de bus

01-11-2009 20:33 145 berichten
Vanwege het uitvallen van de trein reden er op een traject bussen.

Gewone streekbussen in plaats van touringcars, dus niet heel veel zitplaatsen. Staan mocht niet.

Er was een man die zijn tas op een stoel had gezet. De bus had inmiddels de motor gestart, zelf verwachtte ik niet dat er nog pasagiers bij kwamen, die man misschien ook niet.

Komt er een vrouw aan die op luide, irritante toon tegen die man begint: 'Kun je even die tas weghalen? Je mag hier niet staan en als u die tas niet weg haalt kan ik niet zitten en dan moet ik weer een half uur wachten op de volgende bus'.

Man neemt tas weg en zegt dat ze dat ook wel wat netter had kunnen vragen. Begint ze weer op die irritante zeiktoon dat ze dat niet kan want ze snapt niet dat die man daar zijn tas neer zet als hij toch ziet dat het zo druk is.

Man meldt dat hij die mevrouw niet had gezien, dat hij dacht dat al iedereen zat, en dat ze hoe dan ook best wat netter had kunnen vragen.

Vrouw begint weer door te zagen over het feit dat ze het toch echt echt echt niet snapt, dat die meneer zoiets doet, en meldt dat ze he-le-maal heeft gehad want ze is al 6 uur onderweg.

'Ik ook mevrouw, ik ook' zegt de man.

'Oh ja? Nou dan ben ik al 13 uur onderweg' snauwt de vrouw.

Een jongen zegt dat ze 's moet ophouden en dat ze een zielig wijf is. Wat ze hierop antwoordt hoorde ik niet, maar de vriendin van de jongen begint te lachen.

Waarop mevrouw op een heel kinderachtig toontje dat lachje na begint te doen en iets zegt over dat ze bij elkaar op schoot kruipen (meisje had kind op schoot) en dat soort soort zoekt.

Vervolgens begint ze wéér tegen die man dat ze het toch echt niet snapt, dat hij die tas daar neer zet, terwijl het zo'n rommeltje is met die bussen.

Man merkt op dat ze een vervelend mens is of iets in die richting en het wordt eindelijk rustig in de bus.

Nou snap ik dus sowieso die mentaliteit van die vrouw niet. Die schreeuwerige 'ik heb hier recht op en ik zal het krijgen ook' mentaliteit. Dat idee van 'ik pik dit niet en dat zal ik luid en duidelijk laten weten ook'

Ook was het helemaal geen rommeltje met de bussen. Naast deze bus, stonden er nog een hoop klaar. Die allemaal keurig netjes op tijd vertrokken. Als er geen zitplaats meer was geweest in de bus, had mevrouw meteen door kunnen lopen naar een van de andere bussen.

En tot slot: Het was niet eens de laatste lege plaats! Achter de meneer in kwestie was nog een lege plaats! Die moet ze gezien hebben, maar in plaats van gewoon daar te gaan zitten, moest mevrouw er een heel drama van maken.

Vraag maar niet waarom ik dit post, dat weet ik eigenlijk zelf niet. Ik moest het gewoon even kwijt ofzo

De mevrouw is kwestie

Totaal aantal stemmen: 93

Had gelijk (12%)
Moest niet zo zeiken (56%)
Waarom open je hier een topic over? (32%)
Wow, ik zie dat mijn verslag ook nog heel lang is geworden. Blijkbaar zit het gedrag van die mevrouw me aardig hoog
Alle reacties Link kopieren
Oke. Leve het openbaar vervoer he. Soms zit het mee en soms zit het tegen.
Mooi he? Al die verschillende mensen en mentaliteiten?

Dat denk ik dan maar op zo'n moment.

En dat ze zichzelf belachelijk maakt terwijl ze zelf denkt dat ze volledig in haar recht staat.

Doe je nix aan, maar inderdaad gruwelijk irritant!
Hoe kan je in Nederland 6 uur onderweg zijn?
Die mevrouw had waarschijnlijk een gigantische baaldag en reageerde dat af op de eerste de beste. (en nee, ik was het niet )

Excuseert haar zeker niet hoor, maar soms weet je niet wat er verder allemaal in iemands hoofd speelt.

Ik had laatst in het vliegtuig ook zo'n idioot. De meneer van de stoel de rij voor mij wilde zijn laptoptas in boven onze rij doen. Maar de mevrouw naast mij flipte daarover, want dat mocht niet, dat was niet zijn plaats. De meneer nog vriendelijk uitleggen dat het boven zijn rij vol was en hij zijn laptop graag wilde opbergen, maar mevrouw stond te schelden en te tieren. Ging echt nergens over. Hij deed net zo hard wel die laptop daar, staat zij op, rukt die tas weg en gooit hem naar haar toe. Was echt een scene! Op dat moment greep een stewardess snel in door de meneer een betere plaats ergens anders aan te bieden en mij ook (want ik zat nogal angstig naar mijn flippende buurvrouw te kijken).

Ik heb de andere plaats aangenomen dus weet niet hoe ze zich de rest van de vlucht heeft gedragen. Ze was idioot maar ik dacht, ach misschien heeft ze gewoon extreme vliegangst ofzo.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:Festen schreef op 01 november 2009 @ 20:37:

Hoe kan je in Nederland 6 uur onderweg zijn? Oh, jij neemt zeker nooit een trein die niet gaat Vertraging kan oplopen hoor.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Ik zeg PMS...
quote:Festen schreef op 01 november 2009 @ 20:37:

Hoe kan je in Nederland 6 uur onderweg zijn? Met het OV kan dat best!!!
Het is ook aso om je tas op een lege stoel te zetten
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 01 november 2009 @ 20:43:

Het is ook aso om je tas op een lege stoel te zettenvind er erg weinig aso aan als er verder nog genoeg lege plekken zijn....
vind het ook altijd aso, een tas op de stoel, dat zegt al: ik wil alleen zitten.....ja dahag weg met die tyfus tas!
quote:Ambilight schreef op 01 november 2009 @ 20:46:

[...]

vind er erg weinig aso aan als er verder nog genoeg lege plekken zijn....Dan verschillen wij daarover van mening
quote:HoiPippiLangkous schreef op 01 november 2009 @ 20:43:

Het is ook aso om je tas op een lege stoel te zettenStel je niet aan. Die meneer haalde de tas toch weg toen die vrouw er om vroeg? Als ik die man was geweest, dan had ik die vrouw zo de bus uitgedonderd....wat kunnen mensen zeiken!!
Ik twijfel er niet aan of dat deze vrouw op dat moment overkwam als een vreselijk mens, maar ik haaaaat het echt als mensen lege zitplaatsen met tassen ed gaan bekleden! okee, als er ruimte zat is kan dat heus wel, maar vaak stroomt de bus of trein alsnog langzaam vol en ben je voor het weet toch de laatste plaatsen aan het bezettten met je tas. Zo irritant als je dan moet gaan bedelen om een zitplaats! Ik vraag ook nooit of ik ergens mag zitten; vind ik de omgekeerde wereld. het tweede zitje is toch niet van die persoon? Ik zeg altijd "pardon" en maak al aanstalten om me daar te installeren.

Ik zit vaak in de -overvolle- trein traject den haag -schiphol; vaak genoeg een vierzitszitje bezet met 1 persoon en bergen koffers. blijf dan op het balkon staan denk ik dan.
in principe heeft de vrouw gelijk.

het is aso om je tas op de stoel te zetten. dat zegt eigenlijk al dat meneer er niemand naast wil hebben zitten.

een tas kun je ook op de grond zetten lijkt me.

mw had het misschien op een wat vriendelijkere toon kunnen zeggen, maar das een ander verhaal
quote:jackie23 schreef op 01 november 2009 @ 20:48:

[...]

Stel je niet aan. Die meneer haalde de tas toch weg toen die vrouw er om vroeg? Als ik die man was geweest, dan had ik die vrouw zo de bus uitgedonderd....wat kunnen mensen zeiken!!nee dat getuigd van eh .... geen aso gedrag?
Ik heb wel eens een soort omgekeerde situatie meegemaakt in een tram. Een man had zijn tas (met laptop denk ik) op een stoel gezet en was vervolgens even naar de chauffeur gelopen. Toen hij terugkwam zat er een hoog zwangere vrouw op zijn plek. Ik weet niet meer wat hij precies zei maar toen hij terugkwam snauwde hij haar van die stoel af. Ik heb toen mijn plaats maar aan haar afgestaan want verder was alles bezet.

Ik vind dat je gelijk hebt hoor.Ik kan me altijd erg verbazen dat 'grote mensen' zo kinderachtig kunnen doen.
Ik vind de titel van het topic ook nogal aso.
Hé, was jij dat die zo driftig aantekeningen maakte toen ik graag naast die meneer wilde gaan zitten!
Ik heb er wel eens spijt van dat ik mijn tas pas naast me zet als iedereen zit. Ben je zelf zo sociaal om het plekje vrij te houden, zit je als dank ruim een uur naast een tetterende pm-3 speler of een telefoongesprek vol dingen die je niet van je buurvrouw wil weten.
quote:yette schreef op 01 november 2009 @ 20:54:

Ik heb er wel eens spijt van dat ik mijn tas pas naast me zet als iedereen zit. Ben je zelf zo sociaal om het plekje vrij te houden, zit je als dank ruim een uur naast een tetterende pm-3 speler of een telefoongesprek vol dingen die je niet van je buurvrouw wil weten.Dan vraag je toch of het wat zachter mag?
quote:mamalief schreef op 01 november 2009 @ 20:54:

Hé, was jij dat die zo driftig aantekeningen maakte toen ik graag naast die meneer wilde gaan zitten!
quote:HoiPippiLangkous schreef op 01 november 2009 @ 20:55:

[...]

Dan vraag je toch of het wat zachter mag? Uiteraard.
Pfff, wat een gezeik....
The time is now

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven