Zeikwijf in de bus

01-11-2009 20:33 145 berichten
Vanwege het uitvallen van de trein reden er op een traject bussen.

Gewone streekbussen in plaats van touringcars, dus niet heel veel zitplaatsen. Staan mocht niet.

Er was een man die zijn tas op een stoel had gezet. De bus had inmiddels de motor gestart, zelf verwachtte ik niet dat er nog pasagiers bij kwamen, die man misschien ook niet.

Komt er een vrouw aan die op luide, irritante toon tegen die man begint: 'Kun je even die tas weghalen? Je mag hier niet staan en als u die tas niet weg haalt kan ik niet zitten en dan moet ik weer een half uur wachten op de volgende bus'.

Man neemt tas weg en zegt dat ze dat ook wel wat netter had kunnen vragen. Begint ze weer op die irritante zeiktoon dat ze dat niet kan want ze snapt niet dat die man daar zijn tas neer zet als hij toch ziet dat het zo druk is.

Man meldt dat hij die mevrouw niet had gezien, dat hij dacht dat al iedereen zat, en dat ze hoe dan ook best wat netter had kunnen vragen.

Vrouw begint weer door te zagen over het feit dat ze het toch echt echt echt niet snapt, dat die meneer zoiets doet, en meldt dat ze he-le-maal heeft gehad want ze is al 6 uur onderweg.

'Ik ook mevrouw, ik ook' zegt de man.

'Oh ja? Nou dan ben ik al 13 uur onderweg' snauwt de vrouw.

Een jongen zegt dat ze 's moet ophouden en dat ze een zielig wijf is. Wat ze hierop antwoordt hoorde ik niet, maar de vriendin van de jongen begint te lachen.

Waarop mevrouw op een heel kinderachtig toontje dat lachje na begint te doen en iets zegt over dat ze bij elkaar op schoot kruipen (meisje had kind op schoot) en dat soort soort zoekt.

Vervolgens begint ze wéér tegen die man dat ze het toch echt niet snapt, dat hij die tas daar neer zet, terwijl het zo'n rommeltje is met die bussen.

Man merkt op dat ze een vervelend mens is of iets in die richting en het wordt eindelijk rustig in de bus.

Nou snap ik dus sowieso die mentaliteit van die vrouw niet. Die schreeuwerige 'ik heb hier recht op en ik zal het krijgen ook' mentaliteit. Dat idee van 'ik pik dit niet en dat zal ik luid en duidelijk laten weten ook'

Ook was het helemaal geen rommeltje met de bussen. Naast deze bus, stonden er nog een hoop klaar. Die allemaal keurig netjes op tijd vertrokken. Als er geen zitplaats meer was geweest in de bus, had mevrouw meteen door kunnen lopen naar een van de andere bussen.

En tot slot: Het was niet eens de laatste lege plaats! Achter de meneer in kwestie was nog een lege plaats! Die moet ze gezien hebben, maar in plaats van gewoon daar te gaan zitten, moest mevrouw er een heel drama van maken.

Vraag maar niet waarom ik dit post, dat weet ik eigenlijk zelf niet. Ik moest het gewoon even kwijt ofzo

De mevrouw is kwestie

Totaal aantal stemmen: 93

Had gelijk (12%)
Moest niet zo zeiken (56%)
Waarom open je hier een topic over? (32%)
Ik heb vaak nogal veel tasjes, dus als er ruimte is in trein of bus gaan die inderdaad op de plaats naast mij hoor. Kijk, als het volloopt, dan wil ik het natuurlijk met alle plezier weghalen. Maar ik vind het op zich niet aso om je spullen naast je te zetten. Weet je wat ik altijd wel heel raar vind, van die mensen die, ook als er plek zát is, per sé naast je willen zitten. Gelukkig voorkomen mijn tasjes dat altijd, want op één of andere manier weten de naar alcohol en zweet ruikende corpulente 'heren' mij altijd te vinden anders. Ook al is er plek zat ! Tssk. Dát vind ik nou pas asociaal.

Ow, en ik vind het ook niet nodig om te gaan schreeuwen als iemand toevallig niet snel genoeg zijn tasje weg zet. Ik vraag ook altijd gewoon of ik er naast mag en daar wordt nooit raar op gereageerd. Wat is er mis met een beetje vriendelijkheid in het leven?
Alle reacties Link kopieren
quote:HoiPippiLangkous schreef op 01 november 2009 @ 20:55:

[...]

Dan vraag je toch of het wat zachter mag? Heb je dat wel al eens gedaan? Ik heb een keer een poging gedaan maar kreeg een snauw terug.
Ik snap helemaal dat je je frustratie even kwijtmoet hoor. Dit soort dingen kunnen mij ook zo hoog zitten! Ik kan dan echt ontploffen van frustratie en woede, maja, dat lost meestal weinig op helaas....
Tja op de één of andere manier wil ik altijd op die plek zitten waar de bagage staat
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:hannaviva schreef op 01 november 2009 @ 21:04:

[...]

Heb je dat wel al eens gedaan? Ik heb een keer een poging gedaan maar kreeg een snauw terug.Gewoon vriendelijk vragen dan is er 99 van de 100 keer niks aan de hand.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 01 november 2009 @ 21:06:

[...]

Gewoon vriendelijk vragen dan is er 99 van de 100 keer niks aan de hand.En die ene keer tref je mij....gnagnagna
quote:mamalief schreef op 01 november 2009 @ 21:07:

[...]

En die ene keer tref je mij....gnagnagnaOf mij
Het mens was vast nogal over de zeik vanwege die treintoestanden, moe, PMS, weet ik veel. Het zal vast niet persoonlijk bedoeld zijn, tuurlijk, zeikwijf, overdreven, maar ook nogal overdreven om je er zo over op te winden.
quote:hannaviva schreef op 01 november 2009 @ 21:04:

[...]

Heb je dat wel al eens gedaan? Ik heb een keer een poging gedaan maar kreeg een snauw terug.je avatar! vind hem eng
quote:HoiPippiLangkous schreef op 01 november 2009 @ 21:08:

[...]

Of mij

Nog erger...

Of beide, dan is het helemaal erg!

(Wanneer gaan we es samen met de bus? )
quote:mamalief schreef op 01 november 2009 @ 21:10:

[...]

Nog erger...

Of beide, dan is het helemaal erg!

(Wanneer gaan we es samen met de bus? )Volgende meet gaan wij een rondje met de bus
quote:HoiPippiLangkous schreef op 01 november 2009 @ 21:11:

[...]

Volgende meet gaan wij een rondje met de bus

Afgesproken!

Loreyi, ga je dan mee? Kun je zien wat echte zeikwijven zijn!
quote:Festen schreef op 01 november 2009 @ 21:09:

[...]

je avatar! vind hem eng

*zucht*

Zo beter?
Zullen we ze ff een poepie laten ruiken
quote:hannaviva schreef op 01 november 2009 @ 21:14:

[...]

*zucht*

Zo beter?veeellll beter
heb niet alles gelezen maar mevrouw had zich niet zo druk moeten maken maar gelijk heeft ze wel. Ga regelmatig met de bus en het gebeurt standaard dat mensen tassen naast zich zetten terwijl de bus propvol zit...het liefste met geluid in de oren en smssend op hun telefoon....zodra de bus maar een beetje vol wordt, zorg ik ervoor dat ik niet onnodig plekken in beslag neem...
Ik heb regelmatig dat trein, metro, tram of bus vrijwel leeg is en ik gewoon mijn tas naast me neerzet. Vervolgens willen er dan mensen naast mij zitten, wat ik echt absoluut geen probleem vind!!.. Maar als ze dan al gaan zitten op het moment dat ik mijn tas nog weghaal en dus vervolgens mijn tas bijna pletten dan kan ik wel behoorlijk boos worden!!

Ik vind ook dat het vaak zo is dat je niet veel ruimte hebt om je tas goed neer te kunnen zetten op de grond.

Maar de mevrouw in jou verhaal vind ik wel een zeikerd ja!
Ik snap nooit zo goed waarom er iemand bijna bij mij op schoot wil zitten als er nog zat andere zitplaatsen vrij zijn... daarom zet ik meestal mn tas even naast me!

En verder houd ik wel in de gaten of het druk wordt of niet en dan haal ik die tas wel weg. Want mensen die net doen alsof ze blind en doof zijn als je vraagt of je ergens kan zitten zijn wel echt heel erg irritant!!
Ambilight, omdat het een zitplaats is en geen bagagerek?
quote:Festen schreef op 01 november 2009 @ 21:15:

[...]

veeellll beter Gelukkig, stel je voor dat ik iemand bang maak.
HV ga je weer beginnen?
quote:HoiPippiLangkous schreef op 01 november 2009 @ 21:20:

Ambilight, omdat het een zitplaats is en geen bagagerek?Er zijn geen bagagerekken meer, misschien is dat het probleem?
sommige mensen willen gewoon altijd het laatste woord hebben.

Als ik in de trein zit .. dat zet ik ook altijd mijn tas naast me neer.. Maar nooit als het druk is..

Laatst zat ik op het perron te wachten tot mijn trein kwam. en ik had mijn tas naast me op het bankje gezet. komt er een vrouw aan die gaat zo op mijn tas zitten.. :|

dus ik trek me tas weg. En ik zei: "als u nou eerst eens even wacht totdat ik mijn tas weg gehaald heb"...

Ze keek me beetje raar aan..

Maar dat vind ik pas aso..

Ik snap dat echt niet hoor..
quote:hannaviva schreef op 01 november 2009 @ 21:21:

[...]

Gelukkig, stel je voor dat ik iemand bang maak.bang werd ik niet vond hem er eng uit zien, maar das persoonlijk en jij hoeft je er niks van aan te trekken hoor.
quote:Festen schreef op 01 november 2009 @ 21:24:

[...]

bang werd ik niet vond hem er eng uit zien, maar das persoonlijk en jij hoeft je er niks van aan te trekken hoor.Ik heb er al meer opmerkingen over gehad dus het is beter zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven