Zeikwijf in de bus

01-11-2009 20:33 145 berichten
Vanwege het uitvallen van de trein reden er op een traject bussen.

Gewone streekbussen in plaats van touringcars, dus niet heel veel zitplaatsen. Staan mocht niet.

Er was een man die zijn tas op een stoel had gezet. De bus had inmiddels de motor gestart, zelf verwachtte ik niet dat er nog pasagiers bij kwamen, die man misschien ook niet.

Komt er een vrouw aan die op luide, irritante toon tegen die man begint: 'Kun je even die tas weghalen? Je mag hier niet staan en als u die tas niet weg haalt kan ik niet zitten en dan moet ik weer een half uur wachten op de volgende bus'.

Man neemt tas weg en zegt dat ze dat ook wel wat netter had kunnen vragen. Begint ze weer op die irritante zeiktoon dat ze dat niet kan want ze snapt niet dat die man daar zijn tas neer zet als hij toch ziet dat het zo druk is.

Man meldt dat hij die mevrouw niet had gezien, dat hij dacht dat al iedereen zat, en dat ze hoe dan ook best wat netter had kunnen vragen.

Vrouw begint weer door te zagen over het feit dat ze het toch echt echt echt niet snapt, dat die meneer zoiets doet, en meldt dat ze he-le-maal heeft gehad want ze is al 6 uur onderweg.

'Ik ook mevrouw, ik ook' zegt de man.

'Oh ja? Nou dan ben ik al 13 uur onderweg' snauwt de vrouw.

Een jongen zegt dat ze 's moet ophouden en dat ze een zielig wijf is. Wat ze hierop antwoordt hoorde ik niet, maar de vriendin van de jongen begint te lachen.

Waarop mevrouw op een heel kinderachtig toontje dat lachje na begint te doen en iets zegt over dat ze bij elkaar op schoot kruipen (meisje had kind op schoot) en dat soort soort zoekt.

Vervolgens begint ze wéér tegen die man dat ze het toch echt niet snapt, dat hij die tas daar neer zet, terwijl het zo'n rommeltje is met die bussen.

Man merkt op dat ze een vervelend mens is of iets in die richting en het wordt eindelijk rustig in de bus.

Nou snap ik dus sowieso die mentaliteit van die vrouw niet. Die schreeuwerige 'ik heb hier recht op en ik zal het krijgen ook' mentaliteit. Dat idee van 'ik pik dit niet en dat zal ik luid en duidelijk laten weten ook'

Ook was het helemaal geen rommeltje met de bussen. Naast deze bus, stonden er nog een hoop klaar. Die allemaal keurig netjes op tijd vertrokken. Als er geen zitplaats meer was geweest in de bus, had mevrouw meteen door kunnen lopen naar een van de andere bussen.

En tot slot: Het was niet eens de laatste lege plaats! Achter de meneer in kwestie was nog een lege plaats! Die moet ze gezien hebben, maar in plaats van gewoon daar te gaan zitten, moest mevrouw er een heel drama van maken.

Vraag maar niet waarom ik dit post, dat weet ik eigenlijk zelf niet. Ik moest het gewoon even kwijt ofzo

De mevrouw is kwestie

Totaal aantal stemmen: 93

Had gelijk (12%)
Moest niet zo zeiken (56%)
Waarom open je hier een topic over? (32%)
Alle reacties Link kopieren
Er is in bijna alle bussen wel ergens plek voor je tassen en anders zet je ze op schoot.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 01 november 2009 @ 21:32:

Er is in bijna alle bussen wel ergens plek voor je tassen en anders zet je ze op schoot.

Ik had het eigenlijk over de trein (omdat die hier ook ergens genoemd werd).

In de bus is het vaak zo overvol, dat ik het inderdaad niet normaal vind om met je tassen een zitplek in beslag te nemen.
quote:_Soleil_ schreef op 01 november 2009 @ 21:37:

[...]

Ik had het eigenlijk over de trein (omdat die hier ook ergens genoemd werd).

In de bus is het vaak zo overvol, dat ik het inderdaad niet normaal vind om met je tassen een zitplek in beslag te nemen.In de trein zijn toch ook rekken? En er is ruimte op de balkons.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 01 november 2009 @ 21:32:

Jij woont vast op een plek waar het altijd overal stampvol is ofzo... maar ik zie echt geen reden om mijn bagage aan de andere kant van de bus te leggen, terwijl er zat plek is!

(zit in friesland, reis met tassen vrij weinig in de spits...)
Ik ben helemaal aso trouwens...

Ik zet mijn tas of tassen op een stoel en laat ze vaak nog staan ook als ik zelf uitstap!
Wie persé een stoel wil gebruiken om zijn tas op te zetten moet maar een extra kaartje kopen.

In een halflege bus vind ik het nog geen probleem maar mensen die te suf, te onverschillig of te hufterig zijn om hun tas weg te halen als er weinig lege stoelen meer zijn verdienen klapjes.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:Donkeyshot schreef op 01 november 2009 @ 21:42:

Wie persé een stoel wil gebruiken om zijn tas op te zetten moet maar een extra kaartje kopen.

In een halflege bus vind ik het nog geen probleem maar mensen die te suf, te onverschillig of te hufterig zijn om hun tas weg te halen als er weinig lege stoelen meer zijn verdienen klapjes.Zodra het om een volle bus/trein/tram gaat ben ik het er echt helemaal mee eens!!
quote:Ambilight schreef op 01 november 2009 @ 21:46:

[...]

Zodra het om een volle bus/trein/tram gaat ben ik het er echt helemaal mee eens!!Maar dan nog is het niet aan jou om te beslissen of een medepassagier naast jou gaat zitten of niet. Dan mag er plek genoeg zijn, dat maakt niet uit, als iemand naast je wil gaan zitten dan haal je gewoon je tassen weg. Want het is nog steeds een zitplaats in het OV
quote:HoiPippiLangkous schreef op 01 november 2009 @ 21:50:

[...]

Maar dan nog is het niet aan jou om te beslissen of een medepassagier naast jou gaat zitten of niet. Dan mag er plek genoeg zijn, dat maakt niet uit, als iemand naast je wil gaan zitten dan haal je gewoon je tassen weg. Want het is nog steeds een zitplaats in het OV Ik zal ook zeker niet iemand weigeren als er gevraagd wordt om naast me te zitten! Iedereen moet inderdaad zelf weten waar te gaan zitten...
quote:mamalief schreef op 01 november 2009 @ 21:39:

Ik ben helemaal aso trouwens...

Ik zet mijn tas of tassen op een stoel en laat ze vaak nog staan ook als ik zelf uitstap!nah das niet aso, das gewoon stom!
Zet altijd m'n tas naast me, heb er een schurfthekel aan als er iemand naast me komt zitten. Als iemand vraagt of ze er mag zitten haal ik em pas weg.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Eens met HPL en DS (en DS onderschrift)
quote:nouschi schreef op 01 november 2009 @ 22:11:

Zet altijd m'n tas naast me, heb er een schurfthekel aan als er iemand naast me komt zitten. reis dan niet met het OV of ga dan lekker staan. kan dr ook niemand naast je komen zitten.
Oh ja, eigenlijk heb ik tas altijd tussen mijn voeten of op schoot. Pas als bus/trein/tram rijdt en er niemand naast me zit, zet ik 'm evt. even naast me. Zeker als ik er even iets uit nodig heb.

Handtas eigenlijk, veiligheidshalve, altijd op schoot/vast.
Naast mij wil/kan niemand zitten.........heb een enorme reet...
Ik heb het 1 keer gehad in de trein. Een jongen had een grote tas naast zich staan in zo'n groenbeklede dubbeldekker coupe (grote tas plus weinig plek voor tassen dus). Het werd ineens erg druk en toen kwam er een vrouw binnen en nog voordat hij die tas had weg kunnen halen zat zij te commanderen dat hij hem als de sodemieter weg moest halen. Toen zat ze nog 20 minuten na te sputteren ("'t is zooooo asociaal, blahblahblah"). Op een gegeven moment kon ik mijn lachen niet meer inhouden hoor. Wat een drukte om iets wat je ook met een vriendelijk woord voor elkaar had kunnen krijgen.
In Costa Rica gaan mensen juist graag naast iemand anders zitten in de bus. Liever naast een vreemde, dan alleen op een bankje.

Toen ik daar rondtrok en veel met de bus reisde heb ik heel vaak toeristen vertwijfeld om zich heen zien kijken als er een Tico naast hun kwam zitten, zo van: Waarom hier? Er is toch plek zat?

Vinden ze gewoon gezellig
Mevrouw is gewoon een zeikwijf.

Ik neem de tas(sen) altijd op schoot of zet ze tussen mijn benen op de grond als er plaats is. Wil ik zitten en staat er een tas van iemand op de zitting, dan vraag ik gewoon even of ik mag gaan zitten ('mag' uit beleefdheid, geen echte vraag natuurlijk). Ik vind het niet zo'n probleem als iemand een tas naast zich neerzet (dat maakt iemand voor mij ook geen asociaal), dat wordt het wel als die persoon weigert de tas weg te halen om plaats vrij te maken.

En nu heb ik tien keer ongeveer hetzelfde gezegd... ;p
quote:mormeltje schreef op 01 november 2009 @ 22:15:

Naast mij wil/kan niemand zitten.........heb een enorme reet... ikke wel hoor ben heul slank dus opschuiven jij!
als zo'n halve bus leeg is is er toch geen probleem om je tas naast je te zetten? toch comfortabeler als met een tas op je schoot als je nog een boekje wilt lezen ofzo?

Als iemand aanstalten maakt naast me te willen zitten haal ik hem gewoon weg. Niks aso aan
quote:wolletje schreef op 01 november 2009 @ 22:15:

[...]

reis dan niet met het OV of ga dan lekker staan. kan dr ook niemand naast je komen zitten.Werkt prima zo, meestal lopen ze door , doe ik zelf ook als er een tas staat. Als er echt geen plek meer is vraag ik het zelf ook of ik daar kan zitten en dat kan natuurlijk altijd.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Festen schreef op 01 november 2009 @ 22:19:

[...]

ikke wel hoor ben heul slank dus opschuiven jij!

Heb je maat 32??

Dan past het wel ja
quote:mormeltje schreef op 01 november 2009 @ 22:23:

[...]

Heb je maat 32??

Dan past het wel ja 36 dus opbokken!
quote:Festen schreef op 01 november 2009 @ 22:25:

[...]

36 dus opbokken! Mager kreng,jij gaat maar achter de chauffeur zitten,ook zo,n lekker krap plekkie
quote:HoiPippiLangkous schreef op 01 november 2009 @ 21:38:

[...]

In de trein zijn toch ook rekken? En er is ruimte op de balkons.Ik zie nooit meer rekken in de trein (ik reis meestal in die dubbeldekkers)?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven