Zure reacties op dit forum

31-10-2019 03:29 3052 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, daar is ie dan. Een nieuw topic over de 'zuurgraad' van sommige reacties op dit forum. Misschien is er, naar aanleiding van de gebeurtenissen van de afgelopen dagen*, aanleiding, behoefte en/of belangstelling voor een nieuw discussiedraadje op dit vlak. Daarom open ik de mogelijkheid 'tot'.

Het valt mij o.m. op dat er, met name in een nieuwe topics, geregeld een hoop sarcastische en ronduit onaardige reacties volgen. Veelal gaan deze reacties niet in op de door de TO gestelde vraag of het voorgelegde probleem. Het 'afzeiken'* lijkt daar de maat der dingen en doodnormaal, hetgeen mij telkens opnieuw verbaast.
Er lijkt een tendens van negatieve groepsdynamiek van waaruit de stelling dat dit nieuwkomers wegjaagt of eerdere forummers er toe bracht niet meer vaak terug te komen, gerechtvaardigd lijkt.

Ik erger mij doorgaans groen en geel aan deze toonzetting die zich ook vaak verderop in topics manifesteert, en ga er dan ook geregeld tegenin (loep mij even). Ik gebruik in dat verband ook vaak de kreet 'pH-waarde' of 'niet-constructieve reactie.' Inmiddels is ook de term 'groepje' gebezigd, die ik genuanceerd heb tot (negatief) groepsgedrag/dynamiek. Zie mijn posts in het topic overig/viva-mods-het-is-tijd-voor-excus ... #p30554095

Naar mijn idee zou één van Neerlands grootste onlinefora een podium moeten zijn waar ieder zijn of haar probleem binnen de door de reactie gestelde regels veilig kan neerleggen en om menselijk kan advies vragen, zonder dat dit wordt afgeserveerd met de vraag of het alweer zomer/herfst/voorjaarsvakantie is of de popcorneter :popcorn:, die ik ik bij deze symbool maak voor het zure reactiepatroon van menig (zelfbenoemd) fossiel of andere reactant die het grappig vindt anderen anoniem te bespotten. Het gaat er uiteraard niet om dat de emoticon nu een dan eens wordt gebruikt, maar om de symboolwaarde.

De vrijheid van meningsuiting is een groot goed dat naar mijn idee tot het uiterste beschermd moet worden. Echter vind ik sommige dynamiek hier geen uiting meer daarvan, maar gedrag dat niet strookt met de sociale conventies.

Ik vind dat dit besproken moet kunnen worden. Dus ga hieronder je gang als je daar behoefte aan hebt. Het onderwerp is niet nieuw. Er zijn meer topics over geweest in het verleden, maar die vind ik nu niet terug.

* zie 'Medsgate' waardoor o.a. ook de discussie over 'zuurgraad' begon. Het gaat dus niet om S-Meds zelf of haar reacties t.a.v. andere forummers(!)
* dit slaat niet op de topics over ziek zijn/overlijden van naasten. Daar zijn de reacties doorgaans superlief en meelevend
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
YellowLemon schreef:
03-11-2019 21:48

Ik weet vrijwel niks persoonlijks over deze mensen. Ik heb de laatste week toevallig meer tijd om te forummen omdat mijn reet letterlijk onder locale verdoving is open gesneden en nog geopereerd moet worden.

Ik raakte in de war, door jouw avater dacht ik dat je MurrrMurr was en denk huh, er is hier iemand anders toch ook met een gat in d'r reet.
Ik ga inderdaad mijn wimpers weer omhoog klappen.
Bruintjedebeer schreef:
Nee dat klopt absoluut niet.
Als jij zegt het klopt taalkundig niet en daar kan ik gewoon niet tegen en ik zat al uren op mijn handen dus toen iemand dat zei moest ik dat bevestigen, dan vind ik dat niet gemeen.
Ik vind het wel een beetje gemeen dat je nu beweert dat ik zeg dat autisten gemeen zijn. Dan verdraai je echt mijn woorden. Ik denk het ook helemaal niet.
Nee maar het was wel een ongepaste vraag.
Solomio schreef:
03-11-2019 21:39
En wat heeft dat dan met autisme te maken?
Wat mij betreft is het een taalkundig dingetje, wat ik om verschillende redenen niet postte, maar toen een ander het ook postte viel ik haar bij.
Ben ik gemeen?
Ben ik een taalpurist?
Ben jij een zuigerT?

Nee
Ja
Ja
Bruintjedebeer schreef:
Als jij zegt het klopt taalkundig niet en daar kan ik gewoon niet tegen en ik zat al uren op mijn handen dus toen iemand dat zei moest ik dat bevestigen, dan vind ik dat niet gemeen.
Ik vind het wel een beetje gemeen dat je nu beweert dat ik zeg dat autisten gemeen zijn. Dan verdraai je echt mijn woorden. Ik denk het ook helemaal niet.
Bedoelde je dat mensen met autisme soms dingen erg letterlijk kunnen nemen/lezen?
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Dubbel.
simbalabimba wijzigde dit bericht op 03-11-2019 21:53
98.13% gewijzigd
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

Bij Madonna denk ik aan Holiday. Het is zeker herfstvakantie.
simbalabimba schreef:
03-11-2019 21:47
Nee en daarom vul ik dan in “ zelfmoordpoging gedaan”. Ik denk dat dat de strekking was om te schrijven.
Niet autistisch.
Nogal logisch.
En aangezien er volgens mij nu ook mensen zijn die mij een trol vinden of een dubbelnicker of dat ik zuig of whatever, daarom twijfel ik wel eens aan het beoordelingsvermogen van de fossielen.
Ik hoop maar dat die persoon van vannacht nu een beetje zit na te genieten. Dat heeft mijn voorkeur boven het alternatief, dat ie zich heel vervelend voelt. Maar dat mag ik denk ik niet zeggen?
SallySpectra* schreef:
03-11-2019 21:51
Nee maar het was wel een ongepaste vraag.
Oh dat vind ik niet.
Dan zou ik het prima snappen.
anoniem_390791 wijzigde dit bericht op 03-11-2019 21:55
Reden: Toevoeging van de laatste zin
9.55% gewijzigd
simbalabimba schreef:
03-11-2019 21:52
Bedoelde je dat mensen met autisme soms dingen erg letterlijk kunnen nemen/lezen?
Ja dat precies.
rosanna08 schreef:
ik denk dat iedereen snapt dat er poging werd bedoeld
Ja daarom.

Bruintjedebeer schreef:
Maar dat is wel hoe die vraag overkomt.
Mensen vragen dat namelijk nooit als ze vinden dat ik iets heel sympathieks doe wat zij niet kunnen.

En ik heb inmiddels ook uitgelegd waarom ik Niq bijviel.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Murrmurr schreef:
03-11-2019 21:42
Afbeelding
Lieve Murrmurr, goed idee als je je niet goed voelt dat je dan een mooi nummer hoort via youtube. Ik weet zeker dat het niks is voor jou maar iik luister nu naar Donny Osmond met yone love , Haha lachen jullie maar , ik vind het heel erg mooi.
Niq schreef:
03-11-2019 21:53
Bij Madonna denk ik aan Holiday. Het is zeker herfstvakantie.
Prachtig hè die multi-interpretabiliteit van die gifjes.
Ik kan daar echt van genieten.
Bruintjedebeer schreef:
Nogal logisch.
En aangezien er volgens mij nu ook mensen zijn die mij een trol vinden of een dubbelnicker of dat ik zuig of whatever, daarom twijfel ik wel eens aan het beoordelingsvermogen van de fossielen.
Ik hoop maar dat die persoon van vannacht nu een beetje zit na te genieten. Dat heeft mijn voorkeur boven het alternatief, dat ie zich heel vervelend voelt. Maar dat mag ik denk ik niet zeggen?
Ja ik denk echt dat men liever heeft dat ze in een suïcidaal gat valt dan dat ze zit te grinniken.

Ik hoop dat ieder hier het sarcasme hier in leest.
rosanna08 schreef:
ik denk dat iedereen snapt dat er poging werd bedoeld
Precies dat.

En doordat diegene verder heel naar postte wordt het dan wel aantrekkelijk om ff wat over dat verkeerde taalgebruik te zeggen.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
03-11-2019 21:55
Maar dat is wel hoe die vraag overkomt.
Mensen vragen dat namelijk nooit als ze vinden dat ik iets heel sympathieks doe wat zij niet kunnen.

En ik heb inmiddels ook uitgelegd waarom ik Niq bijviel.
"Mensen". Tja. Daar kan ik ook niks aan doen.

Oh dan ga ik dat even lezen.
Bruintjedebeer schreef:
03-11-2019 21:54
Ja dat precies.
Ja, dat vond ik de meest voor de hand liggende reden voor je vraag.

Ik lach nooit Blondie! Ik krijg door jou zin om naar Blondie te luisteren en hard mee te zingen

https://www.youtube.com/watch?v=WGU_4-5RaxU
Afbeelding
Harkum dus.

Bruintjedebeer schreef:
Nogal logisch.
Afbeelding
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Dana schreef:
03-11-2019 21:59
Afbeelding
heb je net geleerd hoe je plaatjes moet plakken of zo? :proud:
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ik vind dit een heel mooi nummer https://youtu.be/tjHOk77d4po
Murrmurr schreef:
03-11-2019 21:51
MAdonna, borderline
Oh haha, ik had even niet door dat je niet serieus was met Bon Jovi. Ik bleef maar kijken maar nu zie ik inderdaad Madonna. Maar ik dacht 'huh, Bon Jovi??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven