Afbouwen/ stoppen Paroxetine
dinsdag 21 september 2010 om 21:25
dinsdag 21 september 2010 om 22:33
Ik geloof dat het bij mij 8 weken duurde voor ik echt geen bijverschijnselen meer had, maar niet de hele tijd even erg hoor, alleen inderdaad de eerste weken wel heftig.
Ik voelde mij ook vaag/afwezig, veel slapen, raar gevoel in m'n hoofd, en nog wel wat rare dingen maar kan het mij niet meer zo goed herinneren wat precies ookal is het pas 1,5 geleden..
Wat ik mij wel herinner is dat het bij mij echt hielp om veel te sporten, wandelen/hardlopen/fietsen buiten.
Sterkte deze weken Grungy!!!
Ik voelde mij ook vaag/afwezig, veel slapen, raar gevoel in m'n hoofd, en nog wel wat rare dingen maar kan het mij niet meer zo goed herinneren wat precies ookal is het pas 1,5 geleden..
Wat ik mij wel herinner is dat het bij mij echt hielp om veel te sporten, wandelen/hardlopen/fietsen buiten.
Sterkte deze weken Grungy!!!
dinsdag 21 september 2010 om 23:32
Ik was een week of 4 emotioneel incontinent. Bij elke uitzending van het kleine huis op de prairie zat ik te janken.
Afhankelijk van je afbouwschema, zou ik zeggen: trek er maar een week of 4 á 6 voor uit, dat je je raar, naar en emotioneel voelt.
Dat van de oren klinkt me vaag bekend.
Succes, geef het tijd, stel niet te hoge eisen aan jezelf en je zult zien, als je eenmaal afgekickt bent: het is fijn zo.
Afhankelijk van je afbouwschema, zou ik zeggen: trek er maar een week of 4 á 6 voor uit, dat je je raar, naar en emotioneel voelt.
Dat van de oren klinkt me vaag bekend.
Succes, geef het tijd, stel niet te hoge eisen aan jezelf en je zult zien, als je eenmaal afgekickt bent: het is fijn zo.
dinsdag 21 september 2010 om 23:34
dinsdag 21 september 2010 om 23:48
Ik ben een paar jaar geleden cold turkey, van de één op de andere dag gestopt. Ik slikte het een maand of 8 (40 mg). Ik heb een week lang een soort stroomstootjes in mijn hoofd gehad. Verder geen verschijnselen.
Bij dit verhaal wel de kanttekening overigens dat ik iedereen aanraad om het advies van de arts te volgen.
Bij dit verhaal wel de kanttekening overigens dat ik iedereen aanraad om het advies van de arts te volgen.
dinsdag 21 september 2010 om 23:52
quote:FlorisFlorijn schreef op 21 september 2010 @ 23:48:
Ik ben een paar jaar geleden cold turkey, van de één op de andere dag gestopt. Ik slikte het een maand of 8 (40 mg). Ik heb een week lang een soort stroomstootjes in mijn hoofd gehad. Verder geen verschijnselen.
Bij dit verhaal wel de kanttekening overigens dat ik iedereen aanraad om het advies van de arts te volgen.Zo, ook een keer gedaan, dacht dat ik zwanger was (en wist niet meer precies hoe het zat met paroxetine en zwangerschap). Idd niet aan te raden. Toen ik het de behandelaars vertelde, vonden ze dat ook zeer onverstandig. Wist ik zelf ook wel, maar dacht alleen aan de foetus die er niet was. Achteraf had ik het gewoon door kunnen/moeten blijven slikken als ik zwanger was geweest.
Bij dit verhaal wel de kanttekening overigens dat ik iedereen aanraad om het advies van de arts te volgen.Zo, ook een keer gedaan, dacht dat ik zwanger was (en wist niet meer precies hoe het zat met paroxetine en zwangerschap). Idd niet aan te raden. Toen ik het de behandelaars vertelde, vonden ze dat ook zeer onverstandig. Wist ik zelf ook wel, maar dacht alleen aan de foetus die er niet was. Achteraf had ik het gewoon door kunnen/moeten blijven slikken als ik zwanger was geweest.
dinsdag 21 september 2010 om 23:55
Ik ben ook gestopt met Paroxetine. Na een aantal mislukte pogingen is het me gelukt. Kreeg heel veel last van schokjes in m'n hoofd, duizelig, diarree. En overal om huilen.
Alles is nu voorbij, het enige wat ik als souvenir heb overgehouden is helaas het óveral om volschieten, de stomste dingen.
Doe het gewoon zo langzaam mogelijk, even doorbijten, en dan moet het wel lukken.
Alles is nu voorbij, het enige wat ik als souvenir heb overgehouden is helaas het óveral om volschieten, de stomste dingen.
Doe het gewoon zo langzaam mogelijk, even doorbijten, en dan moet het wel lukken.
dinsdag 21 september 2010 om 23:59
Buiten die stroomstootjes voelde ik me goed en heb verder ook geen terugslag gehad, maar ik had de omstandigheden mee. Ik was reddeloos verliefd, zat met diezelfde verliefdheid in een mooi warm land en mijn werk maakte een spurt.
Ik verving het chemische 'spul' dus min of meer voor natuurlijk 'spul'.
Ik verving het chemische 'spul' dus min of meer voor natuurlijk 'spul'.
vrijdag 23 december 2011 om 14:31
Ik heb een vraagje, ik ben 18 jaar en neem sinds 3 weken paroxetine(20mg) dit is me aangeraden geweest door mijn huisarts omtrend een depressie voor mijn slecht omstandigheden thuis. Nu merk ik dat het onmogelijk lijkt op een goede manier seks te hebben met mijn vriendin, en vraag ik me af of dit wel de juiste medicatie is?? Eigenlijk zou ik het liefst zo snel mogelijk afbouwen met deze antidepressiva, omdat ik verschoten was dat het zo'n bijwerkingen heeft op mijn libido.
Op welke manier zou ik dit moeten afbouwen, omdat ik pas 3 weken bezig ben met deze medicatie.
Op welke manier zou ik dit moeten afbouwen, omdat ik pas 3 weken bezig ben met deze medicatie.
zondag 25 december 2011 om 19:46
Denthijs: Bij veel mensen hebben AD (neg.) invloed op de zin in seks dus in die zin is het we een 'normale' bijwerking. Soms gaat het trouwens na een tijdje wel beter, als je lichaam aan de medicatie is gewend. Op eigen houtje nu afbouwen lijkt me wat overhaast. Ik zou het met de huisarts bespreken en pas daarna een beslissing nemen.
Wat afbouwen van Paroxetine betreft: mijn ervaring is dat hoe langzamer je het doet hoe minder last van rare en nare reacties je hebt. Om de pilletje goed te kunnen breken ( bv. in 4 stukjes) zijn er speciale hulpmiddelen bij de apotheek te koop voor een paar euro. En verder is Paroxetine ook in vloeibare vorm te koop, waardoor je heel langzaam steeds minder neemt. Ik heb destijds in twee maanden afgebouwd, van 20 naar 15 naar 10 naar 8 naar 6 naar 4 naar 2 naar 1 mg. En toen gestopt. Dat werkte goed.
Wat afbouwen van Paroxetine betreft: mijn ervaring is dat hoe langzamer je het doet hoe minder last van rare en nare reacties je hebt. Om de pilletje goed te kunnen breken ( bv. in 4 stukjes) zijn er speciale hulpmiddelen bij de apotheek te koop voor een paar euro. En verder is Paroxetine ook in vloeibare vorm te koop, waardoor je heel langzaam steeds minder neemt. Ik heb destijds in twee maanden afgebouwd, van 20 naar 15 naar 10 naar 8 naar 6 naar 4 naar 2 naar 1 mg. En toen gestopt. Dat werkte goed.
woensdag 28 december 2011 om 17:44
Ja joh, je zal moeten kiezen,wil ik mij goed
voelen?en geen sex of rot voelen en wel sex.
Alle ad hebben deze bij verschijnselen persoonlijk
zeg ik (uit ervaring)dan maar even geen sex
en me zelf beter voelen je kan altijd kijken als
jij je beter voelt of je dan alsnog stopt.
Ik zou zelf eerst op rust willen komen en ach
je ben nog zo jong, je kan nog zo veel sex
hebben.
Als van elkaar houd, hou je dit wel een poosje
vol hoor.
voelen?en geen sex of rot voelen en wel sex.
Alle ad hebben deze bij verschijnselen persoonlijk
zeg ik (uit ervaring)dan maar even geen sex
en me zelf beter voelen je kan altijd kijken als
jij je beter voelt of je dan alsnog stopt.
Ik zou zelf eerst op rust willen komen en ach
je ben nog zo jong, je kan nog zo veel sex
hebben.
Als van elkaar houd, hou je dit wel een poosje
vol hoor.