afwezig gevoel

12-01-2011 18:06 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tegenwoordig verveel ik mijn echt te pletter op mijn werk en thuis ben ik vooral met de kids bezig. De laatste tijd heb ik constant een afwezig gevoel in mijn hoofd. Loop heel de tijd dromend rond en kan mijn moeilijk concentreren. Kan dit komen door verveling en weinig uitdaging in het leven?
Ja, je zegt het nota bene zelf.
Zorg dat je weer uitdagingen vindt in wat je doet/moet doen.
Klinkt als: Vlucht gedrag. Dissociatie. Heel vervelend en kan zelfs gevaarlijk zijn (auto rijden, belangrijke dingen vergeten etc) praat eens met je huisarts.
Pardon, dissociatie is toch iets anders dan verveling.

Alhoewel daar natuurlijk wel mede sprake van kan zijn maar dat blijkt m.i. niet uit de OP.
Voor mij klonk t wel zo, vandaar mijn reactie. Ik stel geen diagnose ofzo maar OP maakt me bezorgd. Misschien omdat ik zelf weet hoe eng dissociëren kan zijn. Je kan t maar beter uitsluiten toch.
quote:SexNJaZz schreef op 12 januari 2011 @ 18:15:

Voor mij klonk t wel zo, vandaar mijn reactie. Ik stel geen diagnose ofzo maar OP maakt me bezorgd. Misschien omdat ik zelf weet hoe eng dissociëren kan zijn. Je kan t maar beter uitsluiten toch.Naar mijn idee kun je beter maar uitgaan van het normale.
Ja je hebt wss gelijk
Weet ik niet hoor Sex, maar dissocieren is zo'n zwaar iets.

TO beschrijft een 'afwezig' gevoel en zegt letterlijk dat zij zich te pletter verveelt en weinig uitdagingen heeft, 1+1= dan voor mij 2.
Je verveelt je inderdaad te pletter zo te horen.

Zoek een nieuwe uitdaging! Andere baan, nieuwe opleiding, vrijwilligerswerk, hobby, sport, nieuwe vrienden. Noem het op!
Op zaterdag help ik tamme dieren weer het beest in zichzelf te vinden.
Kun je niet iets puur voor jezelf doen?

Bijvoorbeeld afspreken met een vriendin.

Samen de stad in, lekker ergens zitten, koffiedrinken en kletsen. En dan niet een uurtje, maar een hele dag, dat je niet op de tijd hoeft te letten.

Uitwaaien, een weekendje weg, wandelen, weer een beetje aarden en zien dat de wereld uit meer dan je werkomgeving en je thuisbasis bestaat.
Het is even beter gegaan toen ik mij inderdaad wat kon afleiden en niet zo verveelde. Ik weet momenteel niet echt wat doen in het leven en daar krijg ik ook wat emotionele stress en het bijhorende afwezige gevoel van. Het is heel vervelend.
Een beetje doelloos gevoel. Sleur. Chronisch ontevreden.

Dagdromen om te ontsnappen aan de realiteit. Alles op de automatische piloot doen? Herken je dit tijd voor een goed gesprek met jezelf...
Dit herken ik zeker en vast...Zeker die automatische piloot.
Lisa, echt hoor, zoek een uitdaging!
klinkt alsof je een nieuwe activiteit nodig hebt in je leven. Ben je alleen of samen?

Heb je iemand om hierover eens te praten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven