agressie tijdens gamen

13-02-2012 21:35 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste lezer ik zal proberen het kort en bondig te houden.

Ik heb een vraag over mijn gamende vriend.

Mijn vriend is zonder een game een hele lieve, normale, sociale en lieve man.

Maar zodra de playstation aan gaat en het er naar uitziet dat hij gaat verliezen van de computer dan veranderd hij in een EXTREEM agresieve man.

Ik weet dat er meer mensen zijn die hier last van hebben. Maar bij mijn vriend maak ik mij er serieus zorgen om, naar mijn mening is dit geen normaal gedrag meer.

Vandaag bijvoorbeeld hij weet dat hij er chagerijnig van wordt en hij had al niet helemaal zijn dag. En inderdaad de zombies vermoordde hem inplaats van hij hen. Het begint met schelden tegen de playstation en in het algemeen, alle ziektes komen langs. Daar na richt hij zich op mij want ik ben de enige die reactie kan geven. Het begint met hoer kutwijf en niks is goed. Daar na moet ik maar weg is onze relatie niks meer etc. .

En dan stap 3 zijn leven is niks meer waard de wereld is kut alles is kut.

Stap 4; hij gaat gooien niet alleen met de joystick maar met ALLES...

Stap 5;dingen gaan echt kapot...vandaag was het een glazen onderzetter die hij zolang op de tafel ramde dat hij in duizend stukken ging en zelfs zijn hand aan het bloeden was.

Als het hem dan eindelijk is gelukt...dan gaan we naar stap 5. excuses en hij weet dat het extreem vreemd gedrag is. Maar goed de volgende keer gaat het weer net zo.

Ik heb hem hier meerdere keren op aangesproken dat als hij al weet dat hij er niet tegen komt waarom hij het dan toch opzoekt.

Ook vraag ik hem zo nu en dan om te stoppen als ik merk dat het mis gaat. Hij stopt dan even maar na een uur gaat dat ding toch weer aan.

Hij is niet verslaafd want hij heeft ook dagen en weken zelf maanden dat hij het niet doet maar als hij er eenmaal in zit duurt het ongeveer een week dat hij het veel speelt.

Herkent iemand dit? Doen jullie er wat aan bij jullie zelf/partner/kind zo ja wat...

En in hoeverre is dit nog normaal??????
Dat weet je dus pas als het je zelf overkomt of je dat toelaat.

De een denkt daar wat luchtiger over dan de ander...

Schelden is een gebrek aan woorden.

Boos worden is ook een emotie waar je helemaal niks aan hebt.

Iedereen heeft een andere manier om boos te worden, het is maar net wat je aan is geleerd.. En ik keur het niet goed hoor, maar ik maak het ook niet groter dan dat het is.

Schelden is echt een gebrek aan woordenschat... een doeloze nutteloze uiting die vaak niet eens gemeend word.

Ik zeg als ik boos ben ook wel eens dat ik de hond weg doe.. en ik weet dat dat een stom voorbeeld is, maar dat meen ik ook niet.

Maar op dat moment weet ik bijvoorbeeld niet wat ik dan met mn frustratie moet.

Uitschelden is een dom iets, net als zeggen dat je je hond weg doet.

Schelden of elkaar afkraken de grond in boren beledigen en vernederen, beschadigt wel iets in je relatie.

Maar dat verschilt ook weer per persoon.
quote:ster89 schreef op 13 februari 2012 @ 23:19:

Je laat je toch verdorie niet uitschelden door je vriend? Om niets ook nog eens.. En dat meerdere keren.... Nee echt niet!Yep. Het wordt denk ik tijd dat TO even heel duidelijk gaat worden.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
@ Emm...Grenzen aangeven is altijd goed, praten met elkaar...

Maar de kans is groot dat iemand terug valt op het moment van wanhoop...

(al vind ik het onzin om wanhopig te worden om een spel)

Dat vind IK, vriend van TS denkt daar blijkbaar anders over.
quote:missy-86 schreef op 13 februari 2012 @ 23:24:

Dat weet je dus pas als het je zelf overkomt of je dat toelaat.

Bij d

De een denkt daar wat luchtiger over dan de ander...

Schelden is een gebrek aan woorden.

Zeg dan niets als je geen woorden meer hebt

Boos worden is ook een emotie waar je helemaal niks aan hebt.

Niet eens boosheid is een emotie die je veel kracht kan geven in gevaarlijke situaties.

Iedereen heeft een andere manier om boos te worden, het is maar net wat je aan is geleerd.. En ik keur het niet goed hoor, maar ik maak het ook niet groter dan dat het is.

Wat je verkeerd aangeleerd hebt kan je jezelf dus oom weer af leren. In mijn ogen een teken van volwassenheid.

Schelden is echt een gebrek aan woordenschat... een doeloze nutteloze uiting die vaak niet eens gemeend word.

Waarom dan zeggen als het doelloos is?

Ik zeg als ik boos ben ook wel eens dat ik de hond weg doe.. en ik weet dat dat een stom voorbeeld is, maar dat meen ik ook niet.

Stel je voor dat je hond jouw kind is snapt een mens dit?

Maar op dat moment weet ik bijvoorbeeld niet wat ik dan met mn frustratie moet.

Dus een andere wijze van frustratie hantering leren?

Uitschelden is een dom iets, net als zeggen dat je je hond weg doet.

Het gaat hier om mensen.

Schelden of elkaar afkraken de grond in boren beledigen en vernederen, beschadigt wel iets in je relatie.

Maar dat verschilt ook weer per persoon.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:missy-86 schreef op 13 februari 2012 @ 23:26:

@ Emm...Grenzen aangeven is altijd goed, praten met elkaar...

Maar de kans is groot dat iemand terug valt op het moment van wanhoop...

(al vind ik het onzin om wanhopig te worden om een spel)

Dat vind IK, vriend van TS denkt daar blijkbaar anders over.Het is een volwassen vent waarom krijgen huillies van kerels en vrouwen toch zo veel begrip? Grenzen zijn veel duidelijker. Moet je natuurlijk wel durven. Daar zittem denk ik vaak de kneep.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven