Alleen zijn

12-09-2011 23:42 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik las net de blog/vraag over het al dan niet samenwonen in Utrecht, en daarin gaf de vraagsteller aan dat zij in een bepaald geval een paar avonden alleen zou zijn. De reacties daarop waren, samengevat, dat wanneer ze dat niet aan zou kunnen ze niet erg zelfstandig was.

Dat verbaasde me eigenlijk - ik was vroeger erg verlegen en voor mij is het een overwinning dat ik nu behoefte heb aan gezelschap en het leuk vind om mijn tijd met anderen door te brengen. Vroeger wist ik nooit wat ik moest zeggen en voelde ik me maar ongemakkelijk, dus zat ik liever alleen of liever nog bij een vriendje (dat eigenlijk helemaal niet zo leuk was).

Het is overigens niet zo dat ik helemaal niet alleen kan zijn, en ik heb daar ook zeker wel behoefte aan, maar op gegeven moment slaat de verveling wel toe.

Ik probeer ook vaak dingen te plannen of te doen - vaak is het begin van de week wat rustiger maar van woensdag tot en met zaterdag ben ik 's avonds eigenlijk altijd wel de deur uit!

Hoe zien jullie dit?
Ik ben ook vaker alleen dan met iemand, of met man. Ik moet zeggen dat ik het juist met de jaren prettiger vind worden om lekker mijn eigen gang te kunnen gaan. Natuurlijk ben ik veel met mijn dochter. Maar ik kan gezelschap van vrienden, familie etc opzoeken als ik daar behoefte aan heb.

Ik zit vrij snel aan mijn sociale taks tegenwoordig. Net een weekend Appelpop gehad met een huis vol gasten, haske leuk en toch ben ik blij als ik de boel weer voor mijzelf heb op maandag.
Ik vind het heerlijk om alleen te zijn, ben vrijgezel, dus echt veel keuze heb ik niet

Paar weken geleden met 13 mensen samen op vakantie geweest: heerlijk, hartstikke leuk, maar ik was ook wel erg blij toen ik weer naar mijn eigen huis alleen kon.

Kan misschien komen omdat ik de drukte niet meer gewend ben. Ben zelf wel erg druk als ik mensen om mij heen heb, denk dat ik mijn energie even los moet laten gaan dan, zodat ik weer lekker rustig ben als ik alleen ben.
Ik haat alleen zijn, tenminste als ik te vaak alleen ben dan. En waarom zou ik alleen willen zijn als het niet hoeft?
Ik hou van alleen zijn. Heb dat ook echt nog nodig, wat vriend betreft zouden we al samenwonen maar ik vind het zo fijn om twee avonden in de week gewoon helemaal zelf te weten wat ik doe en waarom.

Vroeger kon ik mij rustig een week opsluiten in mijn huis en er alleen uitkomen voor de boodschappen. Daarna kon ik er dan weer helemaal tegenaan..
Hier ook zo, man is regelmatig weg voor werk/voetbal/sociale verplichtingen, ik ben dus regelmatig alleen. Wel kinderen maar die liggen s'avonds op bed natuurlijk. Maar man zelf? Als ik weekend/avondje/dag op stap ben zonder hem, regelt hij altijd iets te doen, afspreken met vrienden oid. Altijd! Hij zegt dat hij niet graag alleen is, en graag iemand om zich heen heeft. Tja. So be it. Ik geniet altijd erg van avondjes/ weekendjes in mijn eentje.
Always look on the bright side of life
quote:Lizzl schreef op 13 september 2011 @ 08:38:

Ik kan me simpelweg prima vermaken - dagenlang alleen: geen probleem. Ik doe ook makkelijk alles alleen - ja, ook buiten de deur eten (ga straks ook in m'n eentje buiten de deur ontbijten, krantje erbij - heerlijk!)

Door mijn werk ben ik vaak alleen op een bestemmingen in het buitenland. Daar komt het neer op 'je eigen plan trekken' of iets samen met een of meerdere collega's ondernemen. Meestal ga ik zelf iets doen, want ik heb die tijd gewoon nodig. Ben graag alleen en kom dan meer tot rust dan als ik met andere mensen iets onderneem. Pas al ik er langer dan een dag of 5 verblijf, dan ga ik "verlangen" naar in ieder geval 'savonds samen eten. zo

Wat goed! Ik vind het wel bewonderenswaardig (vooral omdat ik dat zelf niet heb). Ga je dan ook wel eens alleen uit eten? 's avonds?

Ik heb dit nou nog nooit gedaan, wel ooit sterk overwogen maar durfde het toch niet.
Im the root of all thats evil but you can call me cookie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven