altijd maar die paniek.....
donderdag 8 september 2011 om 15:33
pff ben net terug van vakantie. Voor de vakantie was ik al elke dag duizelig en doodmoe. Maar... zelfs in het warme vakantieland bleven de klachten. Duizelig, amper ergens heen kunnen lopen omdat ik slecht op mijn benen kan staan, zwarte vlekken voor mijn ogen, slecht kunnen eten door de spanning, wazig zien.... Zo balen !!! Nu ben ik weer thuis en kan amper boodschappen doen en ben zelfs in huis moe en dizzy....
Herkent iemand dit??
Herkent iemand dit??
donderdag 8 september 2011 om 19:54
Bedankt voor de reacties !
Ik ben bekend met angstklachten en ben een piekeraar. Maar zo erg als dit heb ik de klachten nog niet gehad. Ik kan amper een klein boodschapje doen of koken...
Ik heb wel wat stress gehad maar heb nu vakantie, dan zou het toch goed moeten gaan...?
Bij de huisarts ben ik al vaker geweest en ook een psycholoog heeft niks geholpen.
\Word er zo moe van en ben bang straks niks meer aan te kunnen...
Ik ben bekend met angstklachten en ben een piekeraar. Maar zo erg als dit heb ik de klachten nog niet gehad. Ik kan amper een klein boodschapje doen of koken...
Ik heb wel wat stress gehad maar heb nu vakantie, dan zou het toch goed moeten gaan...?
Bij de huisarts ben ik al vaker geweest en ook een psycholoog heeft niks geholpen.
donderdag 8 september 2011 om 21:21
Ik herken het wel maar bij mij was het chronische hyperventalatie. Ik ademde op een verkeerde manier. Ik heb een paar ademsesies bij een fysiotherpeute gehad en merk dat ik de oefeningen soms weer even moet doen.
Ik weet dat je hier geen diagnoses kan en mag stellen maar google er eens op wie weet herken je het idd.
En je kan het altijd eens benoemen bij de huisarts als je het wel herkend. Sterkte ermee.
Ik weet dat je hier geen diagnoses kan en mag stellen maar google er eens op wie weet herken je het idd.
En je kan het altijd eens benoemen bij de huisarts als je het wel herkend. Sterkte ermee.
vrijdag 9 september 2011 om 16:16
ik heb wel een tip, bij mij heeft het iig wel gewerkt, heb jaren geleden ook te kampen gehad met hyperventilatie, nu heb ik er praktisch nooit meer last van.
als ik zo'n bui op voelde komen nam ik altijd valeriaan druppels, 3 keer per dag, het kalmeert een beetje en haalt de scherpe kantjes er vanaf zonder dat je je sloom gaat voelen.
wat ook wil helpen is ademhalings oefeningen, bij hyperventilatie ga je onbewust verkeerd ademhalen en daardoor raak je in paniek, als je dan rustig inademt door je neus, helemaal tot in de buik, hou het even vast, en laat dan langzaam de lucht weer ontsnappen, dit helpt meestal ook om te kalmeren.
verschijnselen van hyperventilatie kunnen ook zijn: pijn op de borst, duizeligheid, hartkloppingen, en soms zelfs angst om dood te gaan, maar ik spreek nu puur uit eigen ervaring, dus ik kan natuurlijk niet voor een ander spreken, als je je echt zorgen maakt, zou ik nog eens naar de huisarts gaan, misschien kun je bespreken wat je het beste kunt doen in geval van hyperventilatie.
iig succes.
als ik zo'n bui op voelde komen nam ik altijd valeriaan druppels, 3 keer per dag, het kalmeert een beetje en haalt de scherpe kantjes er vanaf zonder dat je je sloom gaat voelen.
wat ook wil helpen is ademhalings oefeningen, bij hyperventilatie ga je onbewust verkeerd ademhalen en daardoor raak je in paniek, als je dan rustig inademt door je neus, helemaal tot in de buik, hou het even vast, en laat dan langzaam de lucht weer ontsnappen, dit helpt meestal ook om te kalmeren.
verschijnselen van hyperventilatie kunnen ook zijn: pijn op de borst, duizeligheid, hartkloppingen, en soms zelfs angst om dood te gaan, maar ik spreek nu puur uit eigen ervaring, dus ik kan natuurlijk niet voor een ander spreken, als je je echt zorgen maakt, zou ik nog eens naar de huisarts gaan, misschien kun je bespreken wat je het beste kunt doen in geval van hyperventilatie.
iig succes.
zaterdag 10 september 2011 om 14:46
zaterdag 10 september 2011 om 21:31
quote:tiepetje schreef op 08 september 2011 @ 19:54:
Ik zou terug gaan naar je huisarts, misschien kan hij je testen of er andere oorzaken zijn. En evt. je doorverwijzen als het alleen maar hyperventilatie/angstaanvallen zijn.
Ik kon niets meer thuis doen en ook niet meer lopen. Ik heb nu thuiszorg en via hun ook een stoel zodat ik zittend kan koken, misschien ook een tijdelijke oplossing.
Ik zou terug gaan naar je huisarts, misschien kan hij je testen of er andere oorzaken zijn. En evt. je doorverwijzen als het alleen maar hyperventilatie/angstaanvallen zijn.
Ik kon niets meer thuis doen en ook niet meer lopen. Ik heb nu thuiszorg en via hun ook een stoel zodat ik zittend kan koken, misschien ook een tijdelijke oplossing.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
maandag 12 september 2011 om 01:16
Je kan ook hyper zijn van schildklier oid. Dat had ik en werd eerst afgedaan als hyperventilatie. Lijkt er namelijk op, en word je ook angstig van, maar dan een lichamelijke oorzaak (en hoge bloeddruk en - hartslag). Laat dat ook ff uitsluiten, simpele bloedtest kan dat uitwijzen.
Succes, laat je niet overheersen door angst.
Succes, laat je niet overheersen door angst.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..