Angst dat mijn leven nu voorbij is

13-12-2018 19:42 985 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het gevoel dat ik vastzit. Dat ik elke mogelijkheid heb benut en er geen uitweg is. Ik faal op het werk. Ik faal zelfs met het zoeken naar nieuw werk. Ik smeek het uwv om een jobcoach, die hebben zij niet. Ik smeek mijn therapeut om mee te denken, mij te begeleiden in het zoeken naar nieuwe zingeving, een ander soort baan.

Geen tijd.

Ik heb recht op ww, spaargeld en dan maar minimale bijstand waar ik niet van rondkom want ik woon thuis.

Ik denk soms echt dat dit het einde is, heb alles opgebruikt en ik kan het niet meer oplossen. Help mij aub...
Celaena_Aelin schreef:
18-01-2019 22:37
Oké, leg ik het uit.

Jij gaat reintergreren. Kans is groot dat je niet volledig terug bent in je oude taken en in je oude aantal uren voor het einde van het schooljaar. Dan ga je (gedeeltelijk) ziek uit dienst. Dan komt jouw ziekmelding bij het uwv terecht. Uwv gaat dan met jou in gesprek om te kijken wat jij nodig hebt. Dat kan een jobcoach zijn, of hulp bij het zoeken naar banen die bij je passen. Dat kost jou geen cent.

Zo. Probleem opgelost. Nu nog werken aan ‘geduld’.
Tsja, ik hoop het. Mijn zelfbeeld is nu echt heel laag namelijk en ik zie alles donker.
Dollop schreef:
18-01-2019 22:31
Die zoek ik, maar ik heb geen 500 euro voor een loopbaancoach. En ik weet nu ook wel waar ik niet goed in ben. Dat heb ik ruim mogen ervaren.

Maar ik heb geen idee hoe ik de baan krijg waar ik wel goed in ben.
Je focust je op waar je niet goed in bent en het lijkt alsof je het wel fijn vindt om je te wentelen in slachtofferschap . Ik wens je succes in je 'kruistocht' en hoop dat je binnenkort je een keer wendt tot de ggz.
alkemade schreef:
18-01-2019 22:42
Je focust je op waar je niet goed in bent en het lijkt alsof je het wel fijn vindt om je te wentelen in slachtofferschap . Ik wens je succes in je 'kruistocht' en hoop dat je binnenkort je een keer wendt tot de ggz.
Ik loop al tig jaar bij de ggz.
Dollop schreef:
18-01-2019 19:44
Ik drink al niet en doe geen drugs dus no worries.
Mooi zo maar probeer een beetje van dag tot dag te leven.
Dus niet aan de toekomst denken maar morgen een beetje wandelen en iets doen wat je leuk vind en goed eten.
En werken aan "geduld" zoals ik net las bij iemand anders.
sam1968 schreef:
18-01-2019 23:04
Mooi zo maar probeer een beetje van dag tot dag te leven.
Dus niet aan de toekomst denken maar morgen een beetje wandelen en iets doen wat je leuk vind en goed eten.
En werken aan "geduld" zoals ik net las bij iemand anders.
Ik eet iets meer nu, maar elke keer dat ik dat doe zijn mijn darmen van dlag. Alsof mijn lichaam mij tegenwerkt.

Vandaag gaan lunchen met een vriendin, was wel een fijne afleiding maar nu weer beroerd.
Dollop schreef:
18-01-2019 23:07
Ik eet iets meer nu, maar elke keer dat ik dat doe zijn mijn darmen van dlag. Alsof mijn lichaam mij tegenwerkt.

Vandaag gaan lunchen met een vriendin, was wel een fijne afleiding maar nu weer beroerd.
Goed dat je bent gaan lunchen!
Hopelijk voel je je snel weer wat beter. Het is natuurlijk erg vervelend als je last krijgt van je darmen.
sam1968 schreef:
18-01-2019 23:14
Goed dat je bent gaan lunchen!
Hopelijk voel je je snel weer wat beter. Het is natuurlijk erg vervelend als je last krijgt van je darmen.
Dank je!

Nou was ik te zwaar dus afvallen is geen groot probleem, maar maak me wel zorgen dat mijn lichaam alles afstoot.
Dollop schreef:
18-01-2019 22:39
Tsja, ik hoop het. Mijn zelfbeeld is nu echt heel laag namelijk en ik zie alles donker.
https://www.uwv.nl/particulieren/veelge ... -uitkering

En de reintergratie: https://www.uwv.nl/particulieren/veelge ... integratie
https://www.uwv.nl/zakelijk/downloads/b ... enten.aspx

Zie je? Zwart op wit. Enige wat jij moet doen is meewerken aan je reintergratie.
Dollop schreef:
18-01-2019 23:17
Dank je!

Nou was ik te zwaar dus afvallen is geen groot probleem, maar maak me wel zorgen dat mijn lichaam alles afstoot.
Hopelijk wordt dat beter als je weer wat beter in je vel komt te zitten.
En een beetje op tijd naar bed ook vast wel goed voor je. Ik ga nu ook. Truste! (voor later)
Celaena_Aelin schreef:
18-01-2019 23:32
https://www.uwv.nl/particulieren/veelge ... -uitkering

En de reintergratie: https://www.uwv.nl/particulieren/veelge ... integratie
https://www.uwv.nl/zakelijk/downloads/b ... enten.aspx

Zie je? Zwart op wit. Enige wat jij moet doen is meewerken aan je reintergratie.
Ja ik werk netjes mee, dus hopelijk komt dat in orde. Dank je!

En de rest ook bedankt, ik ga ook slapen nu.
Wat me dan wel verbaast is dat je met al je paniekerige zoekwerk niet op het idee was gekomen om ‘ziek uit dienst’ te googlen.

Snap je nu ook waarom wij zo focusten op ‘naar je werk gaan’ en ‘zorgen dat je meewerkt aan je reintergratie, ook al voelt het als te veel en te snel’?
Celaena_Aelin schreef:
19-01-2019 17:36
Wat me dan wel verbaast is dat je met al je paniekerige zoekwerk niet op het idee was gekomen om ‘ziek uit dienst’ te googlen.

Snap je nu ook waarom wij zo focusten op ‘naar je werk gaan’ en ‘zorgen dat je meewerkt aan je reintergratie, ook al voelt het als te veel en te snel’?
Omdat ik bang ben dat ze mij beter verklaren voor ik dat ben denk ik.

Maar nu snap ik het. Vandaag dieptepuntdag. Familielid weer in het ziekenhuis en vriend ligt thuis met de griep dus die kan ook niet even langskomen om te troosten. Heb al 7 aanvallen geteld..
leer jezelf troosten, daar heb je veel meer aan dan elke keer maar een aai over je bol van een ander nodig hebben
Lorem Ipsum
Hoe?
Dat werkt voor iedereen anders. Bij mij werkt het om een bepaalde film of serie te kijken, bepaalde boeken te lezen, om een kop extra lekkere thee te drinken of een bepaald geurtje te gebruiken. Bij een ander kan muziek helpen, of shoppen, of chocola eten. Het gaat om de gedachte erachter: ik ben waardevol, het komt goed.

Dit heb ik trouwens geleerd bij zelfbeeld-therapie. Dat is geen ass-specifieke therapie, dus als je dat wil zul je er expliciet om moeten vragen.
Heb voorgaande reacties niet allemaal gelezen maar misschien kun je geld verdienen door bijles te geven? Hiermee kun je zelf je uren bepalen en daarnaast kun je solliciteren of een cursus volgen in de richting die je op wilt.
Lief voor jezelf zijn inderdaad, dat is misschien inderdaad iets lekkers maken (een taart of cupcakes ofzo of een smoothie of soep kan ook hoor, whatever floats your boat)
of eindelijk die hobby weer oppakken, of een leuke cursus gaan doen of een spannend boek lezen. Een leuke sport gaan doen. Wandelingetje maken naar de kinderboerderij, mooie foto's maken van de hertjes, konijn of bokje aaien, erna een warme kop chocomel maken voor jezelf.

Maar ook leren omdenken, wat je dus van een ander wil steeds, dat je gewoon jezelf vertelt dat het allemaal wel meevalt en dat het wel goed komt. Leer jezelf focussen op wat goed gaat, zoals dat je zegt dat het op zich prima is dat je een beetje bent afgevallen. Maar ook wat je goed doet. Je hebt veel informatie opgezocht, veel hulp gevraagd. Je bent wijzer nu dan eerst. Hou dat vol, zodra je ergens over gaat piekeren leid je of jezelf af of je spreekt met jezelf af dat je er een kwartiertje aan gaat besteden om te googlen naar een antwoord ergens op en dan ga je weer wat anders doen. Ben je eigen beste vriend en handel daarnaar.
Lorem Ipsum
Dank jullie! Ik heb de laatste 2 dagen al geoefend. Ik heb een huisdier dus die aai ik als ik me echt rot voel. Ik probeer zo veel mogelijk komedies te kijken en depressieve dingen links te laten liggen. Ook ben ik begonnen aan een nieuwe taal.

Elke dag kook ik ook wat lekkers voor mezelf en als ik moet werken haal ik nog weleens warme chocomelk.
Dus je doet de handelingen al. Heel goed. Wat ik me wel afvraag: wat is dan jouw gedachte als je zo’n handeling doet?
Celaena_Aelin schreef:
21-01-2019 13:20
Dus je doet de handelingen al. Heel goed. Wat ik me wel afvraag: wat is dan jouw gedachte als je zo’n handeling doet?
Nou, ik doe ze vooral als ik me ook wat prettiger voel. Heb ik een paniekaanval kan ik niet zo maar een film kijken. Het is meer troosten achteraf.
Dollop schreef:
21-01-2019 13:33
Nou, ik doe ze vooral als ik me ook wat prettiger voel. Heb ik een paniekaanval kan ik niet zo maar een film kijken. Het is meer troosten achteraf.
Dan zou ik die zelfbeeld-therapie toch eens bespreken bij je huidige therapeut.
Celaena_Aelin schreef:
21-01-2019 13:43
Dan zou ik die zelfbeeld-therapie toch eens bespreken bij je huidige therapeut.
Ja, ga ik woensdag doen! Wat is het precies?
Dollop schreef:
21-01-2019 13:45
Ja, ga ik woensdag doen! Wat is het precies?
Therapie die je de gereedschappen geeft om je zelfbeeld te verbeteren.
Celaena_Aelin schreef:
21-01-2019 13:53
Therapie die je de gereedschappen geeft om je zelfbeeld te verbeteren.
Het gekke is, ik vind mezelf fysiek aantrekkelijk en word niet snel onzeker, maar op werkgebied wel.
Ik heb het gevoel dat ik vastzit. Dat ik elke mogelijkheid heb benut en er geen uitweg is.

Ik denk soms echt dat dit het einde is, heb alles opgebruikt en ik kan het niet meer oplossen.

Deze gevoelens en gedachten kunnen parallel lopen met een gebeurtenis van vroeger . Zou dit kunnen ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven