Angst dat mijn leven nu voorbij is

13-12-2018 19:42 985 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het gevoel dat ik vastzit. Dat ik elke mogelijkheid heb benut en er geen uitweg is. Ik faal op het werk. Ik faal zelfs met het zoeken naar nieuw werk. Ik smeek het uwv om een jobcoach, die hebben zij niet. Ik smeek mijn therapeut om mee te denken, mij te begeleiden in het zoeken naar nieuwe zingeving, een ander soort baan.

Geen tijd.

Ik heb recht op ww, spaargeld en dan maar minimale bijstand waar ik niet van rondkom want ik woon thuis.

Ik denk soms echt dat dit het einde is, heb alles opgebruikt en ik kan het niet meer oplossen. Help mij aub...
Alle reacties Link kopieren
linnylow schreef:
15-01-2019 20:09
Heb precies zelfde.
Je bent niet de enige.
Leven is soms lastig...
🤗

Hoe ga jij ermee om?
Alle reacties Link kopieren
Dollop schreef:
15-01-2019 21:26
Ok, dat van die werkweigering kwam pas tot me door nadat ik jullie posts las. Dus ik neem weldegelijk dingen mee.

Bij mij is een paniekaanval het volgende:

1. Koude rillingen
2. Zwaar gevoel in mijn maag
3. Duizelig
4. Misselijk
5. Overrompeld door paniekgedachtes.
6. Hartkloppingen

Ik kan het goed verbergen (jeugdtrauma waardoor ik in mezelf heb leren keren), thuis ga ik op bed liggen en wachten tot het overgaat, maar vanmiddag zat ik in de trein en kon me moeilijk afleiden.

Soms heb ik er wel 3-5 per dag, maakt het moeilijk. Ik wil dan wanhopig een oplossing vinden.
En als je nou eens al je trucjes gaat toepassen op het moment dat je die rillingen voelt? Ademhaling, rondje lopen?

Want het komt op mij over alsof je wacht totdat die paniekgedachtes komen en dan dwangmatig die gaat zitten bezweren, terwijl je misschien al kunt ingrijpen bij stap 1 of 2.
Alle reacties Link kopieren
Het zijn geen stappen, deze dingen vinden tegelijk plaats helaas.
Alle reacties Link kopieren
Ik quote mezelf even.
duizel schreef:
15-01-2019 20:01
Het is trainen, trainen en nog eens trainen. Heeft mij maanden gekost van steeds weer opnieuw proberen. Hoe moedeloos ik ook was.

Het is belangrijk dat je leert de eerste signalen van een aaval te herkennen en dan tot rust probeert te komen. Dat is makkelijker dan wanneer je te laat bent.

Ik begrijp dat je nu zegt dat alles tegelijk komt, toch is het bijna altijd zo (heb ik ook maar van mijn hulpverleners maar bij mij blijkt het te kloppen) dat het ergens mee begint. Sommige mensen krijgen een soort van tic, knipperen met hun ogen bijvoorbeeld, anderen gaan tikken met hun voet, anderen kunnen niet meer blijven zitten enz. enz. Probeer de volgende keer eens te focussen op jezelf, waarmee begint het?
Alle reacties Link kopieren
duizel schreef:
16-01-2019 05:11
Ik quote mezelf even.




Ik begrijp dat je nu zegt dat alles tegelijk komt, toch is het bijna altijd zo (heb ik ook maar van mijn hulpverleners maar bij mij blijkt het te kloppen) dat het ergens mee begint. Sommige mensen krijgen een soort van tic, knipperen met hun ogen bijvoorbeeld, anderen gaan tikken met hun voet, anderen kunnen niet meer blijven zitten enz. enz. Probeer de volgende keer eens te focussen op jezelf, waarmee begint het?
Goed idee! Ik ben vrij neurotisch van mezelf dus tikken met mijn voet of pulken aan nagellak kan het zijn. Ik zal vandaag opletten.
Alle reacties Link kopieren
BA is het met mij eens dat het te snel gaat, ik krijg een aangepast programma.
Oh wat fijn Dollop! Heb je er nu wat meer vertrouwen in? In ieder geval fijn dat de BA je serieus neemt. Tenminste, dat zou mijn gevoel dan zijn, ik weet natuurlijk niet of jij het ook zo ervaart?
Alle reacties Link kopieren
sam1968 schreef:
16-01-2019 20:15
Oh wat fijn Dollop! Heb je er nu wat meer vertrouwen in? In ieder geval fijn dat de BA je serieus neemt. Tenminste, dat zou mijn gevoel dan zijn, ik weet natuurlijk niet of jij het ook zo ervaart?
Ja, ze begreep me dit keer goed, dat was echt fijn om te ervaren. Morgen nog met TL om de tafel maar BA is leidend neem ik aan.
Alle reacties Link kopieren
Dollop schreef:
16-01-2019 20:22
Ja, ze begreep me dit keer goed, dat was echt fijn om te ervaren. Morgen nog met TL om de tafel maar BA is leidend neem ik aan.
Dat hoeft niet, de BA geeft een advies.
De BA geeft inderdaad advies. Als de leidinggevende dat niet overneemt haal dan eerst diep adem. Reageer gewoon niet direct maar slaap er eerst een nachtje over/vraag hier om raad.

Succes morgen en ga er zolang maar vanuit dat de lg het advies van de ba wel overneemt.
Alle reacties Link kopieren
De bedrijfsarts geeft idd advies maar de meeste werkgevers zullen dat advies wel opvolgen hoor. Was het advies nu helemaal thuis blijven of nog wel iets doen aan re-integratie?

In ieder geval goed dat je gegaan bent. Nu heb je kunnen vertellen wat het met je deed. De bedrijfsarts heeft daardoor wellicht een duidelijker beeld gekregen.
Alle reacties Link kopieren
Het was minder uur, minder zware taken. Bedankt voor de succeswensen iedereen! Ik ga straks weer naar school voor een uur.
Alle reacties Link kopieren
Mijn TL volgt gelukkig het advies van de BA. Vandaag was ik op school en ergens begin ik de leerlingen nu te missen...


Wil ik wel echt weg uit het onderwijs of is het gewoon deze school die mij niet schikt? Ik hoorde van de sectie Frans dat er bij hun ook 2 zijn uitgevallen dus we zitten al op 7. Dat is wel echt veel.

En als ik er blijf werken, hoe zorg ik ervoor dat ik het niet meer zo persoonlijk neem/ niet met alle irritaties naar huis ga? Want daar loopt het mis. Ik kan vervelend gedrag niet van mij afzetten. En daar heb ik ook last van als ik een ander soort baan krijg.

Maar hoe leg ik mijn geschiedenis uit bij een gesprek?
Fijn Dollop dat de belasting aangepast is.
Nu even pas op de plaats!
Het is weekend dus ga iets ontspannends doen. Kom ook lichamelijk een beetje in beweging. Gebruik geen alcohol of drugs. Eet gezond. Dat is nu even belangrijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik drink al niet en doe geen drugs dus no worries.
Alle reacties Link kopieren
De BA vindt dat ik mij moet gaan orienteren op ander werk voor na de zomer, maar ik weet het niet. Is nogmaals solliciteren in het vo wel slim? Ik weet dat het me niet blijmaakt maar het voelt als de enige kans soms.

Hbo is blijkbaar moeilijk inkomen en over mbo hoor ik de ergste ervaringen.

Als ik denk aan iets buiten het onderwijs voel ik zware paniek, want dan gaat dat stemmetje weer zeggen dat niemand me wil.

Mijn arts en ba zeggen; zoek het voor jezelf uit, omgeving wil er niet over praten...
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt als of je nog niet toe bent aan oriënteren.

Mijn ervaring: als je je beter voelt, kun je ook nadenken over wat echt bij je past. Daarom zeg ik steeds: eerst beter worden, dan de rest.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil iets met schrijven en tekst doen, maar hebgeen marketingdiploma. Daarom blijf ik steeds inhet VO, daar ben ik voor opgeleid. Maar ik vind de pubers niks en het heeft deels ook tot deze burnout geleid.

Het liefst deed ik een nieuwe studie maar kan dat niet betalen.

Het voelt alsof ik gedoemd ben les te geven en elk jaar weer te falen. Die gedachte zorgt er voir dat ik niet beter wordt.
Alle reacties Link kopieren
... ik geloof dat ik depressief ben naast mijn burnout. Alles lijkt zo zwart en hopeloos.
Alle reacties Link kopieren
Dollop schreef:
18-01-2019 14:46
Mijn TL volgt gelukkig het advies van de BA. Vandaag was ik op school en ergens begin ik de leerlingen nu te missen...


Wil ik wel echt weg uit het onderwijs of is het gewoon deze school die mij niet schikt? Ik hoorde van de sectie Frans dat er bij hun ook 2 zijn uitgevallen dus we zitten al op 7. Dat is wel echt veel.

En als ik er blijf werken, hoe zorg ik ervoor dat ik het niet meer zo persoonlijk neem/ niet met alle irritaties naar huis ga? Want daar loopt het mis. Ik kan vervelend gedrag niet van mij afzetten.
Lief meisje het gaat niet om je werk, het gaat om jouw arbeidsethos. Dat, en niet jouw zelfbedachte diagnose (die daarna is overgenomen door je behandelaar) is wat jou parten speelt. Jij wil je werk goed doen, dat is niet mogelijk in de huidige stand van zaken in het onderwijs. Zoek iemand die met jou kan aftemmen wat jouw taken zijn en met name: wat jouw taken NIET zijn,.
Alle reacties Link kopieren
alkemade schreef:
18-01-2019 22:18
Lief meisje het gaat niet om je werk, het gaat om jouw arbeidsethos. Dat, en niet jouw zelfbedachte diagnose (die daarna is overgenomen door je behandelaar) is wat jou parten speelt. Jij wil je werk goed doen, dat is niet mogelijk in de huidige stand van zaken in het onderwijs. Zoek iemand die met jou kan aftemmen wat jouw taken zijn en met name: wat jouw taken NIET zijn,.
Zelfbedacht? Juiiiist.
Alle reacties Link kopieren
Alkemade ik weet niet of je nu aanvallend bent of niet... doet er niet toe.

Had ik maar een gebroken been.
Alle reacties Link kopieren
Dollop schreef:
18-01-2019 22:21
Zelfbedacht? Juiiiist.
Grappig dat je daarop reageert, en niet op mijn zeer goedbedoelde input. Nogmaals: Jij wil je werk goed doen, dat is niet mogelijk in de huidige stand van zaken in het onderwijs. Zoek iemand die met jou kan afstemmen wat jouw taken zijn en met name: wat jouw taken NIET zijn,.
Alle reacties Link kopieren
alkemade schreef:
18-01-2019 22:26
Grappig dat je daarop reageert, en niet op mijn zeer goedbedoelde input. Nogmaals: Jij wil je werk goed doen, dat is niet mogelijk in de huidige stand van zaken in het onderwijs. Zoek iemand die met jou kan afstemmen wat jouw taken zijn en met name: wat jouw taken NIET zijn,.
Die zoek ik, maar ik heb geen 500 euro voor een loopbaancoach. En ik weet nu ook wel waar ik niet goed in ben. Dat heb ik ruim mogen ervaren.

Maar ik heb geen idee hoe ik de baan krijg waar ik wel goed in ben.
Alle reacties Link kopieren
Dollop schreef:
18-01-2019 22:31
Die zoek ik, maar ik heb geen 500 euro voor een loopbaancoach. En ik weet nu ook wel waar ik niet goed in ben. Dat heb ik ruim mogen ervaren.

Maar ik heb geen idee hoe ik de baan krijg waar ik wel goed in ben.
Oké, leg ik het uit.

Jij gaat reintergreren. Kans is groot dat je niet volledig terug bent in je oude taken en in je oude aantal uren voor het einde van het schooljaar. Dan ga je (gedeeltelijk) ziek uit dienst. Dan komt jouw ziekmelding bij het uwv terecht. Uwv gaat dan met jou in gesprek om te kijken wat jij nodig hebt. Dat kan een jobcoach zijn, of hulp bij het zoeken naar banen die bij je passen. Dat kost jou geen cent.

Zo. Probleem opgelost. Nu nog werken aan ‘geduld’.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven