Angststoornis

19-08-2017 11:44 3089 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een angststoornis. Al jaren met ups en downs, maar nu zit ik in een flinke down. En heb het idee dat het nooit meer goed komt (terwijl ik best weer dat dat onzin is)

4 maanden geleden uitgevallen met veel lichamelijke klachten als vermoeidheid, spierpijn, vermoeide benen en duizeligheid. Bij mijn psych terecht gekomen en begonnen te werken aan de vermoeidheid. Oververmoeidheid staat altijd aan de basis van mijn angsten. Kreeg dus de diagnose overspannen. Bij mijn laatste bezoek aan de psych zijn we tot de conclusie gekomen dat de angststoornis niet zomaar weg gaat als mijn energie opgekrikt is.... tijd voor take 2. Het voelt als een soort vicieuze cirkel waarin ik gevangen zit.

Ben nu met terug van een angstige en vermoeiende vakantie met heel veel heimwee. Ik ben verdrietig, nerveus, gespannen en bang dat het altijd zo blijft. Ik ben getrouwd en moeder van het liefste (en het drukste) meisje van de wereld. Ik wil het zo graag goed doen voor hen, gewoon weer een vrolijke huisgenoot zijn die zich niet alleen maar angstig en nerveus voelt.

Wat zoek ik hier? Lotgenoten... mensen die in hetzelfde schuitje zitten en met een lach en een traan elkaar een steuntje in de rug kunnen geven. En hopelijk dan over een tijdje terug kunnen lezen en zien dat het echt wel beter wordt.
Alle reacties Link kopieren
Hey Matz, wat zielig van je kat. Ik heb in 2012 precies hetzelfde meegemaakt met onze kat van 19. Heb het er heel lang moeilijk mee gehad, maar het beestje was uiteindelijk wel beter af. Hij had een fijn en lang leven gehad voordat hij ziek werd. Heel veel sterkte!
Do you want to be right? Or happy?
libe schreef:
14-05-2019 23:14
Hey Matz, wat zielig van je kat. Ik heb in 2012 precies hetzelfde meegemaakt met onze kat van 19. Heb het er heel lang moeilijk mee gehad, maar het beestje was uiteindelijk wel beter af. Hij had een fijn en lang leven gehad voordat hij ziek werd. Heel veel sterkte!
Bedankt voor jullie medeleven :cat:
Libe, jullie kat ook 19 geworden..inderdaad, je wil ze t lijden besparen.
De dierenarts kon dezelfde ochtend al..gelukkig kon ik op t werk regelen dat ik eerder weg kon. De da is bij ons thuis geweest..poes was altijd heel angstig en gestresst bij da in de praktijk en dat wilde ik haar nu niet meer aandoen. Het ging heel goed en rustig..de da vond t ook een goed besluit..

Smiddags met de kids haar begraven in de tuin en t grafje mooi versierd met steentjes en poesje en vlinder van klei (had mn dochter gemaakt)...mooi om t zo een plekje te geven..
Alle reacties Link kopieren
Och Matz heel veel sterkte voor jou en je gezin! Ik hoop dat het verdriet snel plaatsmaakt voor alle mooie herinneringen die jullie aan poezebeest! :cat:
Ah matz heel veel sterkte met jullie verlies. 19 jaar. ..wat een leeftijd!
Alle reacties Link kopieren
Matz, gecondoleerd. Met onze kat destijds wel naar de praktijk geweest, omdat we hoopten dat ze hem misschien nog iets konden geven om zijn leventje wat op te rekken, maar dat ging helaas niet. De kat was ook bang. En we hebben hem daar achter gelaten, want het vroor buiten, dus we konden hem niet begraven in de tuin. Achteraf vond ik dat erg moelijk. Dan is het fijner als de dierenarts thuis kan komen!

Wij zijn even een paar nachtjes weg en ik heb al 2 nachten vreselijk angstig geslapen. Heb de hele tijd enge gedachtes, hyperventilatie en trillen. Mijn man vroeg vanochtend of ik naar huis wilde gaan, maar ik vecht er nog liever tegen dan dat ik mijn vakantie erdoor laat verpesten.
:(
Do you want to be right? Or happy?
Libe ook voor jou en dikke knuffel :hug:
Ben je in Nederland op vakantie (dus kun je makkelijk terug)? Hoe lang 'moet' je nog?
Ik hoop voor je dat je overdag wel wat kan genieten of is dat ook lastig? Vakantie vind ik ook altijd een dingetje, vooral omdat ik mijn verwachtingen vaak te hoog stelde. Want op vakantie moest t gezellig zijn en moest ik actief zijn. En dat gaf veel spanning. De laatste vakanties heb ik dat meer los kunnen laten of geprobeerd t los te laten. En dat gaf lucht. Misschien kun je voor jezelf ook kijken wat de spanning veroorzaakt. Doe je overdag soms veel en komt de spanning er s nachts uit? Of komt t doordat je ritme is verstoord?
Ik wens je in elk geval een paar geniet momenten!

Hier weer een 'woensdag dip (je)'. Ik voelde me de laatste dagen goed. Veel gedaan en lekker in mijn vel. Voor vandaag had ik plannen; winkelen of sporten of de tuin aanpakken (of t liefst alles😁). Maar tot nu toe komt er niet veel. Ik voel me futloos en gespannen. En dan trap ik weer in de valkuil van mijn eigen verwachting niet waar kunnen maken (al heb ik nog een hele middag) en angstig worden bij de gedachte dat ik me morgen misschien ook zo voel (ben ik alleen op werk dus kan me niet ziek melden). Ik ga proberen rustig aan te doen mijn eigen tempo te volgen. En dat stemmetje dat zegt dat t zonde van mijn dag is om hier binnen te zitten, te negeren.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Kaatje :hug:
Vandaag gelukkig weer wat beter hier. Gister lekker gaan fietsen en dat heeft me goed gedaan. Heb ook best aardig geslapen vannacht. Misschien had ik gewoon even tijd nodig om te wennen aan de nieuwe omgeving. We zijn gewoon in Nederland en morgen gaan we weer naar huis.
Wat vervelend dat jij je ineens minder voelt. Ik herken dat ellendige gevoel wat jij beschrijft. Ik denk dat het met hormonen te maken heeft, meestal duurt het een paar dagen. Gewoon lekker rustig aandoen dan maar...
Do you want to be right? Or happy?
Ik baal toch zo. Sinds woensdag slaap ik zonder reden gewoon niet goed. Zodra ik in bed lig wordt ik super onrustig, hart kloppingen en een lijf dat op hol slaat. Pas rond 2 uur / half 3 val ik in een onrustige slaap. Soms met behulp van slaap medicatie.
Ik baal er echt van. Slapen ging zo goed de laatste tijd. ...

Matz Hoe is t met jou en je gezin? Kan me zo voorstellen wat een gemis je kat moet zijn.

Libe weer terug van vakantie? Nog wat fijne dagen/uren kunnen hebben?
Hoe is t met de rest? Nou hopelijk toch nog een mooie zondag!
Bedankt voor jullie medeleven! :verliefd:

Libe; herkenbaar dat onrustige gevoel met wisseling van omgeving. Ik vind een andere omgeving soms wel fijn om even uit mn gdachten te komen. Kan ik soms weer anders tegen dingen aan gaan kijken. Maar t kan ook juist angstig maken. Heb ik soms ook met overgang vakantie en weer werken..

Kaatje; gaat goed hier..wel vreemd zo zonder haar.
Balen dat je rot slaapt! Ik lees op de Facebookpagina over pms dat sommige vrouwen tijdens hun pms dagen ook heel onrustig slapen. Jij hebt toch ook wel s wat last hormonaal?

Ik zit vlak voor menstruatie en dan merk ik altijd dat ik nerveus wakker word...
@matz
Ben je al een keer na de gynacoloog geweest?
Ik heb 3 weken geleden echo gehad en mijn baarmoederslijmvlies is zeer dun waardoor ik overgangsklachten / verergende psm klachten kreeg. Nu slik ik tijdelijk oestrogeen pillen en ik voel me zo veel beter!! Geen stemmingswisselingen, geen pijn en minder angst. Om de dag had ik hier last van, werd ook hele tijd ongesteld :-(.
11 Juni weer na de Gyn.

Ik herken het Kaatje! Hier gaat het verder wel redelijk. Slaap problemen blijven en heb de nodige spanningen in me privé leven pffff. Vandaag na de bedrijfarts! Werk precies vandaag al een jaar niet (helaas). Hoe ik me voel, is wel veel beter. Heb nu zoo veel meer geluks momentjes :)

Doen jullie ook aan sport?
Alle reacties Link kopieren
Kaatje71: de rest van de vakantie was gelukkig wel goed gegaan. Alleen de terugreis viel tegen, we hadden zowat een kettingbotsing op de snelweg en ik moest de rest van de dag bijkomen.
Inmiddels ben ik weer aan het werk en slaap ik ook weer slecht. Ik word wakker rond 4 uur en kan dan niet meer slapen tot de wekker gaat. Ben nu al uitgeput en ik moet nog 2 dagen werken...het is ook altijd wat! Ik doe trouwens aan fitness, maar dat kan ik vaak niet meer opbrengen na een dag werken. Verder wandel en fiets ik graag.
Do you want to be right? Or happy?
LiVictor wat fijn dat de hormonen je helpen. Hoop dat je vandaag hier verder kan bouwen en dat de spanningen die je hebt ook aangepakt kunnen worden.
Libe slecht slapen kan t voor mij echt zoveel erger maken. Ik werk gelukkig part time dus heb (normaal gezien) thuis mogelijkheid om wat te ontspannen. Zo niet deze week. Veel gedaan en nu is sinds donderdag onze lieve lieve kat weg. Hij is vaker en paar uur buiten maar nu is hij al 2 nachten niet thuis. Ik slaap heel slecht en moet om de haverklap huilen. En blijf maar zoeken. Vandaag vieren we de verjaardag van onze dochter dus ik doe mijn best maar we zijn allemaal zo ongerust😓
Kaatje; hè jakkes wat vervelend van jullie kat! Is ie gechipt? Ik hoop voor jullie dat ie gauw weer terug is! Met een foto + bericht op Facebook bereik je vaak ook veel mensen maar misschien geb je dat al gedaan.
Hoe is t gegaan met verjaardag van je dochter? Kan me voorstellen dat t dan lastig is om je aandacht er dan bij te houden. Gefeliciteerd nog!!
Hij is gechipt en ik heb op fb een oproep gedaan en op verschillende speciale sites. Die zijn veel gedeeld en we wonen in een klein dorp, dus veel mensen weten t.

De verjaardag was leuk en ik had me streng voorgenomen niet te huilen, maar echt erbij was ik niet. Er bleven wat vriendinnen van mijn dochter slapen dus goede reden om vroeg naar bed te gaan.

Hoe gaat t met jou Matz? Kan me voorstellen dat jullie nog verdrietig zijn na t verlies van jullie poes.
Alle reacties Link kopieren
Kaatje wat jammer dat je kat weg blijft! Heel vervelend om zo in onzekerheid te zitten. Het doet me denken aan mijn kat toen ik klein was. Hij bleef soms 1/2 dagen weg, maar kwam altijd weer terug. Tot hij ongeveer een half jaar na de verhuizing ineens niet meer terug kwam. Stuk van verdriet was ik. Gelukkig kregen we daarna een kat die (met een beetje moeite) in de tuin bleef. Sterkte en hopelijk staat hij binnenkort weer voor de deur!
Do you want to be right? Or happy?
Kaatje is jullie kat alweer terug? Ik hoop t echt voor jullie!!
Aan de kinderen kan ik niet echt merken dat ze onze poes missen..komt denk ik ook omdat ze niet echt een knuffelpoes was. Ze was altijd veel buiten (behalve t laatste jaar) en met aaien moest je altijd een beetje oppassen want ze kon ook wel s uithalen. We hebben nog 2 katten en een hond dus dat maakt t ook wel anders denk ik.
Ik mis haar wel, ligt er een zwarte handdoek op de grond in de keuken en denk ik een moment dat ze daar zit. Je bent zo gewend dat je haar af en toe even ziet. Maar t was t beste zo..dat maakt t afscheid makkelijker..
Onze kat is nog niet terug helaas. Ik heb t er echt heel moeilijk mee. Man en zoon ook, maar uiten t minder. Onze dochter is erg overstuur, vooral s avonds. Hij sliep altijd bij haar, in een doos naast haar bed en vaak ook in haar bed. Ze wil niet meer in haar kamer slapen. Nooit geweten dat je je zo rot kan voelen om een kat. Ik denk elke keer dat ik m zie aankomen of hoor😢.
Het gaat helaas niet zo lekker dus (ook op werk nog wat dingen die stroef lopen en waar ik niet precies de vinger op kan leggen wat t is).

Matz hoe gaat t met je schema therapie?
Libe Hoe is t met je? Slaap je alweer wat beter?
En hoe gaat t met de anderen? ??
Jeetje,zeg wat verdrietig...wat sneu voor je dochter ook. Wat kun je toch hechten aan zo'n beest, hoe oud was ie?

Schematherapie gaat goed. Best pittig en spannend want het is in een groep en je legt jezelf toch redelijk bloot zeg maar.
LiVictor; niet bij gynaecoloog geweest, wel bij orthomoleculaire therapeut. Wat fijn dat de oestrogeen je zo goed helpt!! Ik smeer bio-indentieke progesteroncreme en dat helpt mij ook goed.
Kaatje: Verschrikkelijk dat jullie katje vermist is. Hebben jullie al flyers opgehangen? Mijn oom en tante hebben een wit harige kat gehad en mensen hadden ‘m gevonden na een aantal weken in een schuur, daar zat ze, wel levend hoor ;-). Katten zijn vaak de weg niet kwijt, maar deze wel kon het paadje niet terug vinden. Er is nog hoop en goed mensen na-vragen met boerderijen/hokken.

Matz: Wist niet eens dat je dat kon verkrijgen! Zal zo even opzoeken :-)

Hier gaat het redelijk, zeer weinig last van me hormonen maar mijn hoofd is oververmoeid. Last van geluiden, duizelig, nachtmerries waardoor ik regelmatig moe ben en meer vatbaarder ben voor angst. Het verschilt uiteraard per dag.

Ik zou morgen na een festival met een vriendin, maar heb ‘t toch maar afgezegd. Het is denk ik nog iets te vroeg voor mij. Kan er zo van balen he 😅.
Dan maar een dagje kermis met me peuter en in de middag pannenkoeken eten bij me ouders. Ook niks mis mee ;-)
LiVictor; goed dat je even goed op jezelf past..ook al is t niet altijd leuk..

Onze buurvrouw had dat laatst ook met haar kat (en wij hebben t een tijd geleden zelf ook gehad). Haar kat komt niet buiten, is een raskat, maar was ontglipt...2 dagen later ging ze achter bij ons bij de snackbar kijken in t hok. Ze hebben daar container met afval staan, aantrekkelijk plek voor een kat natuurlijk :) . Zat ie daar...
Alle reacties Link kopieren
Kaatje71; Erg jammer dat je kat nog niet terug is. Die onzekerheid is erg vervelend en kan heel lang duren. Bij mijn kat vroeger hoopte ik na een half jaar nog steeds dat hij ineens voor de deur zou staan. Je leest ook soms van die verhalen dat katten na lange tijd weer ineens terugkomen bij hun baasje. Hoe lang is hij nu weg? Ik hoop van harte met je mee dat hij weer terug komt.

Slapen gaat nog steeds niet goed als ik moet werken. Ik heb ook best veel stress op kantoor waardoor ik eigenlijk niet zo lekker in mijn vel zit. Gelukkig ben ik vandaag en morgen vrij. Even tijd om tot rust te komen. Als deze uitzendbaan stopt ga ik proberen om zwanger te raken. Ik ben nu 35 jaar en ik ben even helemaal klaar met de stress die het werk met zich mee brengt. Heb de afgelopen jaren heel veel tijdelijke banen gehad die ondanks mijn inzet en wilskracht om er het beste van te maken, elke keer uitliepen op niets. Dat hakt er best wel in. :frusty:
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me vandaag lusteloos, zeer moe, duizelig, raar in mijn hoofd en nerveus.
Ik vermoed dat het een hormonale kwestie is (het gaat al een paar dagen zo). Ik zag zojuist dit leuke filmpje en als het waar is, dan verklaart dat een hele hoop!

https://youtu.be/WOi2Bwvp6hw

Herkent iemand zichzelf er ook in?
Do you want to be right? Or happy?
Libe; wat een duidelijk en leuk filmpje...herkenbaar..qua energie helemaal. Alleen wil bij mij die floe na mijn menstruatie nog niet echt komen..zit nu op dag 7 en word nog steeds nerveus wakker (wat ik altijd heb rond menstruatie).

Heb je wat een voorspelbare cyclus waardoor je je klachten beter kunt linken aan je cyclus. Ik heb sinds kort een app die daarvoor erg handig is. Je kunt daar ook je klachten in bijhouden.
Libe; wat spannend dat je gaat proberen zwanger te worden!
Ik kan me voorstellen dat t zwaar is om steeds weer opnieuw ingewerkt te worden en te wennen op een nieuwe werkplek. Ik heb zelf een tijd als doktersassistente in t ziekenhuis gewerkt en viel daar regelmatig in op verschillende poli's. Omdat t toch overal net weer anders werkt koste t me dat ook veel energie om t dan weer onder de knie krijgen. Ik heb nu een baan als secretaresse op een hogeschool en dat is gewoon vaste prik..heerlijk!!
Er is trouwens ook een Facebookpagina PMS/PMDD Nederland. Daar zitten veel vrouwen met pms (of heftiger is pmdd) soms fijn om je klachten even te delen :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven