Autisme, Wie ook? Deel 2

05-08-2016 13:28 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kunnen we verder schrijven over ons leven met autisme en alle leuke en minder leuke dingen die daarbij komen kijken.



Hier vind je deel 1: kattenenrozen in "Autisme,wie ook?"
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
quote:biobitch1984 schreef op 07 augustus 2016 @ 22:31:

[...]





Oh das fijn! Wil je verkering?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Wij willen feest dus zeg ja
Alle reacties Link kopieren
Belangrijke vraag voordat ik verkering met je wil: wat vind je van suiker?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Biobitch: Ik kreeg ook mijn eerste "verkering" toen ik 21 was. Ik was niet verliefd, hij wel. Maar ik gaf het een kans omdat ik er ook bij wilde horen. Na 3 maanden maakte ik het uit. Mijn maagdelijkheid verloor ik op mijn 25e met een goede vriend. Ook hier geen verliefdheid, van beide kanten niet. Maar toch die nieuwsgierigheid. Ik herken die pijnklachten ook in dat gebied. Dat verpestte het telkens en daardoor weet ik nog niet wat goede seks is. Het voelt als falen. Ik zou het wel jammer vinden als ik het nooit zal meemaken. Het heel mijn leven alleen maar afgevraagd hebben. Maar ja, dan moet je wel regelmatig bij elkaar willen zijn. En dat beklemt me weer gauw. Een one night stand of met iemand die ik amper ken trekt me helemaal niet. Verliefd wordt ik ook nooit. En ik moet echt wel iets voelen voor iemand.

Nu heb ik geen behoefte aan een relatie. Ook geen energie voor.
quote:biobitch1984 schreef op 07 augustus 2016 @ 22:07:

[...]



Hebben jullie ook wel eens dat je zo druk bent in je hoofd, of slaperig of wat dan ook, en dat je dan per ongeluk het verkeerde stuke van het sociale script in je gedachte hebt? Voorbeeld: iemand zegt 'hoi' en ikzeg 'ja bedankt' ik hoorde het mezelf zeggen en corrigeerde gelijk met: oh ehh ik bedoel hoooiii'Ja, herkenbaar
quote:Solomio schreef op 07 augustus 2016 @ 22:37:

Belangrijke vraag voordat ik verkering met je wil: wat vind je van suiker? idd. Als hij (in mijn geval) zou zeggen dat hij het vergif vond, dan werd het helemaal niks.
Alle reacties Link kopieren
Knuffels verdraag ik alleen van mijn moeder en oom. Vroeger ook van mijn opa (overleden) en mijn vader. Die doen/deden dat al vanaf mijn geboorte en is/was eigen.

Waar ik hekel aan had en heb is mensen verplicht een knuffel moeten geven omdat diegene iets voor je gedaan heeft, een groot cadeau gekocht. Dan zeiden mijn ouders: "Dat is toch wel erg lief van... geef maar eens een flinke knuffel." Ik deed dat liever alleen in woorden.

Mensen uit mezelf aanraken doe ik niet. Als bv. een goede collega en of vriendin een hand op mijn schouder legt en iets uitlegt, laat ik dat wel toe, maar het voelt ongemakkelijk.
Kom me hier ook maar eens melden. Schijn ook autisme te hebben. Nee, op mijn twaalfde toch wel terecht gediagnosticeerd met Asperger (of autismespectrumstoornis vanaf 2017. Whatever you want). Af en toe toch ook leuk om met "soortgenoten" wat mee te kletsen en kijken hoe die zich overeind houden in het toch wel sociale leven dat van je geëist wordt tegenwoordig. Leuk in ieder geval dat het hier zo open en luchtig besproken wordt!
quote:Solomio schreef op 07 augustus 2016 @ 22:37:

Belangrijke vraag voordat ik verkering met je wil: wat vind je van suiker?



Voor mijn kwaal was het heel goed dat ik geen suiker meer at een tijd. Maar moet bekennen dat de verslaving toch weer wint af en toe.



Ja ik vind het vergif, lekker vergif. Ik rook niet, drink niet veel... Af en toe suiker moet kunnen. Ik zal niemand dwingen het juist wel of juist niet te eten, niet preken over waarom het vergif is.
Alle reacties Link kopieren
quote:biobitch1984 schreef op 08 augustus 2016 @ 06:58:

[...]





Voor mijn kwaal was het heel goed dat ik geen suiker meer at een tijd. Maar moet bekennen dat de verslaving toch weer wint af en toe.



Ja ik vind het vergif, lekker vergif. Ik rook niet, drink niet veel... Af en toe suiker moet kunnen. Ik zal niemand dwingen het juist wel of juist niet te eten, niet preken over waarom het vergif is.Dan kan de verkering helaas niet doorgaan.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsLady schreef op 08 augustus 2016 @ 03:31:

Kom me hier ook maar eens melden. Schijn ook autisme te hebben. Nee, op mijn twaalfde toch wel terecht gediagnosticeerd met Asperger (of autismespectrumstoornis vanaf 2017. Whatever you want). Af en toe toch ook leuk om met "soortgenoten" wat mee te kletsen en kijken hoe die zich overeind houden in het toch wel sociale leven dat van je geëist wordt tegenwoordig. Leuk in ieder geval dat het hier zo open en luchtig besproken wordt!Welkom MevrouwMevrouw (<<-- vertaling van je nick).
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
MrsLady, leuk dat je mee komt schrijven, welkom.
Welkom, Lady!
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder had gevraagd of ik zin had om te komen barbecue-en. Ze had nog veel over van gisteren met de buren. Stiefzus zou ook komen met z'n 5en. Ik had geen zin. Niet omdat ik barbecue-en niet leuk vind, vind het lekker. Ook niet omdat ik vroeg thuis moet zijn, heb vakantie. Gewoon geen zin in die aanhang die overdreven doen, de harde wind, vliegen op je eten. Zij wonen in de polder en daar heb je veel meer last van ongedierte. Ze vind het allemaal prima. Ik ga er vast nog wel eens naartoe in de vakantie, maar dan alleen.
Wat fijn dat je moeder er niet moeilijk over doet.

Alleen dat al geeft het gevoel dat je jezelf mag zijn.

Fijne vakantie nog hondenmens.
Dankjullie!quote:Solomio schreef op 08 augustus 2016 @ 07:08:

[...]



Welkom MevrouwMevrouw (<<-- vertaling van je nick).Ja, ik weet het. Inspiratie was op ten tijde van het account aanmaken en ik wil ook niet zo gemakkelijk herkenbaar zijn op het openbare internet dat ik overal dezelfde nickname gebruik. Ach... Je hoeft maar een naam te hebben toch ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:Mother_Earth schreef op 08 augustus 2016 @ 18:06:

Wat fijn dat je moeder er niet moeilijk over doet.

Alleen dat al geeft het gevoel dat je jezelf mag zijn.

Fijne vakantie nog hondenmens.Dit.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsLady schreef op 08 augustus 2016 @ 19:16:

Dankjullie!





[...]



Ja, ik weet het. Inspiratie was op ten tijde van het account aanmaken en ik wil ook niet zo gemakkelijk herkenbaar zijn op het openbare internet dat ik overal dezelfde nickname gebruik. Ach... Je hoeft maar een naam te hebben toch ;)Haha, het was geen kritiek hoor, ik vond het juist wel grappig.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Oh zo ontving ik het ook niet hoor. Maar kwam misschien niet heel duidelijk uit mijn tekst naar voren, haha
quote:Solomio schreef op 08 augustus 2016 @ 07:07:

[...]



Dan kan de verkering helaas niet doorgaan.



Bam! Weer een deuk in mn ego



Ik drink er een amarettootje op, alcohol en suiker... Een betere combi is er niet
Alle reacties Link kopieren
quote:biobitch1984 schreef op 08 augustus 2016 @ 21:47:

[...]





Bam! Weer een deuk in mn ego



Ik drink er een amarettootje op, alcohol en suiker... Een betere combi is er niet Heel goed.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
quote:biobitch1984 schreef op 07 augustus 2016 @ 19:44:

(...)Beter is stabiel onaangeraakt door het leven gaan, want dat missen van dingen slijt als je dat jarenlang niet meer hebt gedaan. Het leven is rustiger zonder daten, zonder die stress wat een ander van je vind en de teleurstelling als je iemand moet teleurstellen of dat de ander je niet wil. De deuk in mijn ego elke keer kon ik steeds minder verdrsgen. Continu die bevestiging dat je niet goed/leuk genoeg bent, ik wil het niet meer horen/zien of lezen.



Mede daarom ben ik er een aantal jaar geleden ook mee gestopt.



Maar ik wil ook niet meer op mijn tenen lopen om "leuk te zijn". Ik merk dat ik mezelf eigenlijk wel prima gezelschap vind en op dit moment moet ik er niet aan denken met anderen rekening te houden en aan andermans verwachtingen te voldoen.



Klinkt heel egoistisch, maar voor mij is het nu beter.
Alle reacties Link kopieren
Even een tvp-tje van mijn kant.
Alle reacties Link kopieren
Wat kan ik toch onozel zijn af en toe. Ik ben een klein stukje over een landbouwsluis gereden met mijn auto. Ik reed terug van wandelen in de polder en ik dacht een nieuwe weg te kunnen nemen. Maar daar lag een landbouwsluis. Nooit eerder gezien trouwens. Ik zag eerst alleen het onderste bord wat ik niet goed begreep. Een wit bord waarop een auto met de motorkant op een paal. Hier zag ik geen paal op die sluis. Te letterlijk genomen. De verhoging zag er zo laag uit dat ik dacht: daar kan ik makkelijk overheen. Dus heel langzaam geprobeerd. Stapvoets gereden. Hoorde ik een schrapend geluid aan de onderkant van mijn auto. Ik gauw terug achteruit. Er hing nog een verbodsbord boven wat ik niet gezien had. Thuis gekeken of ik er iets aan zag, op het eerste gezicht niet. Nu heb ik zitten googlen daarop. De hele onderkant had beschadigd kunnen zijn. Echt weer iets voor mij.
Alle reacties Link kopieren
Wel heel verstandig van je dat je er dan zo langzaam overheen gegaan bent, hondenmens. Vind ik helemaal niet zo'n domme actie! Ben nu wel benieuwd naar hoe zo'n sluis eruit ziet... lijkt het een beetje op een bussluis?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven