Autisme wie ook? Deel 3

29-11-2017 22:29 3027 berichten
Deel 2
psyche/autisme-wie-ook-deel-2/list_mess ... 1#23774901

Het wel en wee uit de levens van de viva-autisten deel 3. Nieuwkomers en nieuwsgerigen wees ook welkom.
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie dan ook dat áls je een keer meer drinkt dan normaal, dat je om de klipklap naar de wc moet?
Vreselijk vind ik dat!
Alle reacties Link kopieren
Ik herken dat ook. Op verjaardagsfeesten. Daar wordt veel gedronken. Ik moet dan heel vaak naar de WC. Sommigen menen zelfs dat ik een aandoening zou hebben m.b.t. nieren of het plassen. Maar zodra ik stop met drinken, verdwijnt daarmee ook de oorzaak. Ik hoef dan niet meer extreem vaak naar de WC.
World of Warcraft: Legion
Almdudler schreef:
14-07-2018 10:38
Hebben jullie dan ook dat áls je een keer meer drinkt dan normaal, dat je om de klipklap naar de wc moet?
Vreselijk vind ik dat!
Ik moet sowieso tig keer per dag én nacht plassen.
Ik zuip juist hele dagen door water. Goddank is drinken iets wat ik wél prima calorievrij kan.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
14-07-2018 11:33
Ik moet sowieso tig keer per dag én nacht plassen.
‘s Nachts moet ik ook vaker dan me lief is.
Fijn, als je op de camping staat en in een gruwelijk klein ***tentje ligt ;-D
Godzijdank gaan we vandaag weer naar huis na 3 weken, eindelijk weer een echte matras en een vertrouwde wc :cheer2:
Is 'n camping niet vreselijk overprikkelend? Lijkt mij echt de hel.
Alle reacties Link kopieren
We hebben deze vakanties meerdere campings gehad, maar aangezien we nog in het voorseizoen zaten was het echt enorm rustig. Laatste camping hadden we 1 tent bij ons op het veld staan, verder niks.
Merk wel dat de manier hoe we nu gereisd hebben uiteindelijk niet goed voor mij is. Veel te veel ‘keuzestress’, en waarschijnlijk ook te veel prikkels. Alleen ben ik er nog niet echt achter wat nou precies die prikkels zijn die mij een error geven.
Weet wel dat er op sommige momenten echt héél weinig uit mijn vingers komt en dat mijn vriend het meeste opknapt. A la eten koken, tent opruimen, etc etc.
Ik heb ondervonden dat ik zowel tegen vooraf alle hotels vastlegggen kan, maar ook op de bonnefooi voel ik me prima op m'n gemak. Maar het moet dus wel 'n motel/hotel zijn, met eigen kamer en sanitair. Ik heb die rust en privacy nodig.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er deze vakantie achter gekomen dat een redelijk geplande vakantie veel beter werkt dan een vrij in te vullen vakantie.
Eerste 2 weken had ik een soort van lijstje waar ik heen wou en wat ik wou zien, laatste week had ik nog geen invulling aan gegeven. En dat was vreselijk.
Aangezien we óveral naar toe konden (Interrail), rees bij mij tekens de vraag op: ‘Is dit wel de goede keuze.. Is het ergens anders niet veel mooier, beter, give it a name..’
Toen we de laatste 3 nachten op een vaste plek stonden was ‘t goed. Toen hoefde ik geen keuzes meer te maken, alleen over wat we zouden gaan eten. Werkte een stuk ontspannender!
Even een hoi-zeg post. Veel van de dingen die jullie schrijven herken ik. Mijn grootste knelpunt is denk ik eenzaamheid. Aan mijn sociale leven ligt het niet: ik heb een paar goede vrienden, familie in de buurt, paar bordspelkennissen. Toch heb ik af en toe momenten dat ik een 'echt' maatje mis. Iemand om die dingen mee te bespreken die je niet bij goede vrienden kwijt kan en die regelmatig langskomt. Misschien zit ik te ijlen en hebben de meeste mensen niet zo iemand.
Zo iemand is mijn psych ;-D Met hem kan ik bespreken wat ik niet bij anderen kwijt kan.
redbulletje schreef:
13-07-2018 17:51
Ben je weer terug op je eiland dan dat je weer aan 't werk bent Bio?
Ik heb een zomerbaan bij mijn oude werkgever op de afdeling waar ik ooit als student ben begonnen. Wel hartstikke leuk mijn oude collega's weer te zien maar werken op zich in dit georganiseerde en strikte setting is wel weer even wennen! Vandaag gat in de dag geslapen en er is letterlijk nog niks uit mijn handen gekomen.
redbulletje schreef:
14-07-2018 15:45
Zo iemand is mijn psych ;-D Met hem kan ik bespreken wat ik niet bij anderen kwijt kan.
Dat was niet helemaal wat ik bedoelde, hoewel je gelijk hebt ;-D . Ik doelde eigenlijk meer op een niet-beroeps-beste-vriend :-P)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb via auti-cafés iemand leren kennen die een hele goede vriendin is geworden. Heel erg fijn om iemand te hebben die snapt waar je tegenaan loopt, bij wie ik mezelf kan zijn, kan aangeven dat ik moe ben etc. En vice versa natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Almdudler schreef:
14-07-2018 10:38
Hebben jullie dan ook dat áls je een keer meer drinkt dan normaal, dat je om de klipklap naar de wc moet?
Vreselijk vind ik dat!
Soms, niet altijd. Maar moet sowieso vaak plassen. Ben nou eenmaal een zeikerd. Een homeopaat zei mijn eens dat als je (te) weinig drinkt je urine dan zuurder is en je blaas meer prikkelt. Dan moet je vaker plassen. Drink je veel, dan is je urine verdund en zou je minder vaak moeten. Bij mij maakt het weinig uit.
Almdudler schreef:
14-07-2018 10:38
Hebben jullie dan ook dat áls je een keer meer drinkt dan normaal, dat je om de klipklap naar de wc moet?
Vreselijk vind ik dat!
Hmm nee dat heb ik niet.
Ik moet wel veel naar de wc als ik erg nerveus ben.
Alle reacties Link kopieren
Almdudler schreef:
14-07-2018 10:38
Hebben jullie dan ook dat áls je een keer meer drinkt dan normaal, dat je om de klipklap naar de wc moet?
Vreselijk vind ik dat!
Tis m.i. vrij logisch dat je vaker moet plassen als je meer drinkt.
Ik drink sowieso erg veel, minstens 3 liter per dag, dus ik plas ook veel.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
hondenmens schreef:
14-07-2018 18:36
Soms, niet altijd. Maar moet sowieso vaak plassen. Ben nou eenmaal een zeikerd. Een homeopaat zei mijn eens dat als je (te) weinig drinkt je urine dan zuurder is en je blaas meer prikkelt. Dan moet je vaker plassen. Drink je veel, dan is je urine verdund en zou je minder vaak moeten. Bij mij maakt het weinig uit.
Tja, een homeopaat is nou ook niet direct iemand die verstand heeft van dat soort zaken.
Mijn bescheiden mening. :$
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook weinig met homeopaten en andere alternatieve geneeswijzen.

Ik geloof niet dat water tegen alles helpt. Als je een volgens de homeopaat werkzame stof cinquiljoen (10^30, 1 met 30 nullen) of sextiljoen (10^36, 1 met 36 nullen) keer verdunt, meent hij dat de kwaal daarmee nog bestreden kan worden. Een dergelijke verdunning is voor mij gewoon water, en water noem ik geen geneesmiddel. Oké, je kunt je dorst ermee lessen, of je voorkómt uitdrogen daarmee, maar dat is bewezen. Niet die flauwekul van een homeophaat.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam er net achter dat ik de hele dag al mijn topje verkeerd om aan heb. Ben zo om boodschappen en over straat geweest. Niemand die er wat van gezegd heeft. :$ Echt weer iets voor mij.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
14-07-2018 11:55
Ik heb ondervonden dat ik zowel tegen vooraf alle hotels vastlegggen kan, maar ook op de bonnefooi voel ik me prima op m'n gemak. Maar het moet dus wel 'n motel/hotel zijn, met eigen kamer en sanitair. Ik heb die rust en privacy nodig.
Op de bonnefooi bij hotel langsgaan werkt ook niet altijd. Ik heb voor de kerstvakantie van tevoren in Tokio hotels gereserveerd. Dat kostte mij erg veel moeite. In Kioto lukte het vrijwel niet meer, dus heb ik daar een vakantiehuis.

Het is me uiteindelijk wel gelukt. Ik moet nog een Japans treinabonnement regelen en een afspraak maken met de verhuurder van het vakantiehuis in Kioto voor de sleutel.
hans66 wijzigde dit bericht op 15-07-2018 07:41
3.24% gewijzigd
World of Warcraft: Legion
Kohaku schreef:
14-07-2018 10:36
Ik heb ook bijna nooit een dorstprikkel, en zeker niet als het warm is, plus dat ik ook echt een dag op mijn werk kan rondlopen zonder ook maar 1 keer naar de wc te gaan. Dat is dan weer wat minder :') Eten heb ik ook niet zo snel door, zeker niet als ik aan het werk ben of iets anders doe wat me helemaal in hyperfocus brengt. Wat ook wel eens betekend dat ik niet of veel te laat eet.
Heel herkenbaar.
Alle reacties Link kopieren
Het reserveren van een hotel zelf is voor mij geen probleem. Het is voor mij zelfs voorpret. Maar soms is het lastig als ik veel betaalbare hotels vind, maar die zijn volgeboekt. Dan moet ik verder zoeken. Dit zullen mensen zonder autisme ook ervaren, vermoed ik. Dat ze het lastig vinden om een goed en betaalbaar hotel te vinden. In Londen zijn veel dure hotels vooral in het centrum. Goedkopere hotels vind ik meer aan de rand van de stad. Ik moet dan vaker de metro pakken om in het centrum te komen.
World of Warcraft: Legion
Ik had in Amerika deels motels langs de route gereserveerd, maar uiteindelijk heb ik er 'n stel weer geannulleerd en nieuwe gekozen. Dat is het voordeel van roadside motels en ook nog buiten het hoogseizoen. Op speciale locaties (national parks) moet je wel op tijd reserveren idd.
In Thailand had ik alleen mijn eerste hotel gereserveerd en met mezelf afgesproken dat ik pas vervoer en accommodatie voor de volgende stap mocht boeken als ik daar 1 nacht geslapen had. En dat heb ik mijn hele route zo volgehouden.
Alle reacties Link kopieren
Wat de hotels in Japan betreft: ik heb eigenlijk 4 hotels gereserveerd. Een is in Amsterdam. Dat is een hotel vlak voor de vlucht. Het is niet te doen om heel vroeg op Schiphol te zijn voor een vroege vlucht (Dat is soms niet eens mogelijk). Dus ik boek een hotel in de buurt. Dan hoef ik niet zo vroeg uit bed.

Het tweede hotel is in Asakusa, een wijk in Tokio. Dat is gemakkelijk te bereiken met de metro of monorail. Ik hoef nergens over te stappen. Het is een zogeheten ryokan.

Afbeelding
Een voorbeeld van een ryokan (旅館).

De derde accomodatie is een vakantiehuis in Kioto.

Afbeelding

Maar vanwege een terugvlucht heb ik het verblijf in het vakantiehuis iets ingekort en een hotel bij het vliegveld van Kansai Airport (bij Osaka) proberen te boeken. Dat mislukte. Dus ik boete een hotel 1 uur (met openbaar vervoer, inclusief wandelen) van het vliegveld af. Later kwam ik erachter dat er toch een kamer vrijkwam. Dus ik annuleerde het hotel in Osaka, en ik boekte het hotel bij het vliegveld opnieuw. Toen heeft KLM de terugvlucht gewijzigd dus heb ik de boeking bij het vliegveldhotel ook aangepast.

Dat was dus echt gepuzzel met verschillende hotels. In totaal: één hotel in Amsterdam, en 3 hotels in Japan.
World of Warcraft: Legion

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven