Ben echt heel bang voor morgen...

16-02-2011 17:46 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve allemaal,

Morgen moet ik naar het ziekenhuis naar de mammapoli nadat een afwijking op een routine mammografie is gevonden. En ik ben zo ontzettend bang. De dokter heeft gezegd dat het waarschijnlijk goedaardig is (Birad 3), maar dat het onderzocht moet worden. Ik ben zo bang. Bang om het leven te verliezen, mijn vriend te verliezen, mooie dingen te missen. Ik wil nog niet dood. Ik wil het niet!!!

Er zijn nog zoveel dingen die ik wil doen en nu kan de wereld er morgen zo anders uit zien. Ik ben zo bang!!!

Net wel mijn werkdag volgemaakt, maar nu met tranen op de bank.

Het ironische is ook nog dat ik in behandeling ben voor hypochondrie wegens overmatige angst voor borstkanker. Ik slik er medicatie voor (efexor) en dan komt het nu ineens wel heel erg dichtbij. Ik ben zo bang. Ik heb sinds 1.5 jaar de liefste vriend van de hele wereld en ik wil nog verder.

Wie kletst er even met me voor wat afleiding en wat ook?
Wat Fame zegt. Je mag je pas druk maken als er echt niet is.

Nu al nadenken over leven met kanker is echt jezelf gek maken. Je hebt geen kanker, je krijgt geen kanker en je gaat er al helemaal niet dood aan. Je hebt een minuscule goedaardige afwijking op je mammgrafie.

Ik heb, omdat ik onder de 30 ben, niet eens een mammo gehad. Ik moest bij de verpleegkundige komen, die voelde ook aan mijn borst en besloot dus dat ze bij mij (omdat ik dus nog zo jong ben) beter gelijk een echo konden doen in plaats van een mammografie.

Na de echo moest ik nog een keer terug komen voor de uitslag, maar de radioloog had eigenlijk al gezegd dat er volgens hem niets aan de hand was. Geen paniek dus.
668, the neighbour of the Beast
Nog één keer; de kans dat het borstkanker is is misschien vijf procent ofzo. Dus het IS geen borstkanker. Het is gewoon een cyste ofzo. Of gewoon klierweefsel, dat kan er soms ook al "verdacht" uitzien.
Jullie zijn echt heel lief en ik ben jaloers op de foto van Marel. Zal eens kijken of ik mijn kat kan uploaden...

De behandeling voor de hypochondrie is inmiddels zo goed als afgerond. Het ging echt veel beter met me dan een aantal jaar geleden. Alleen dit wakkert alles flink aan. Maar ik moet proberen om rustig en sterk te blijven.
Niet gillen voordat je geslagen wordt..., mooie uitspraak. Ga ik onthouden!!
Dit is eigenlijk al mijn vorige kat

Deze is inmiddels een ruim jaar dood. Ik heb nu een grijs etterballetje
Mmm, na de mammo zeiden ze ook tegen me dat het waarschijnlijk niets was... Het is kennelijk niet heel goed te zien. Morgen moet de echo het uitwijzen.
Grijs etterballetje?? Zop'n whiskaskat??

Je vorige kat is iig heel mooi (kan ook niet anders want mijn kat is de mooiste van het land, dus elke kat die daarop lijkt...)
Wat heb je aan oud worden als je een rottig leven hebt gehad door al die zorgen?

Maak pas zorgen als het nodig is, nu nog niet dus!
Goed, ik moet nu echt met m'n kont van de bank afkomen. ook niet leuk voor vriend als hij zo thuiskomt en ik zit hier als een snotlap te hangen...
Maar, ik snap allemaal wel dat hypochondrie niet grappig is enzo hoor, maar even realistisch;

Als ze zeggen dat het niets is, je hebt op internet opgezocht dat het voor 90% zeker is dat het niets is en wij zeggen ook nog eens dat het niets is, zou het dan misschien niet gewoon niets zijn?
Het gaat juist - tot aan de onzekerheid na de foto - heel goed om me geen zorgen te maken. Ik leef al 1,5 jaar in relatief weinig angst en dat wil ik graag nog jaren zo doen!
Yup, een whiskaskat;

Maar dat geheel offtopic natuurlijk
Zenuwen, heb je vanuit je behandeling voor hypochondrie ook praktische tips gekregen om om te gaan met angsten? Tips waarmee je je gedachten in goede banen kunt leiden? Ik vermoed van wel. Probeer die nu toe te passen
Lieflieflief. Ik ga mijn best doen. Ik trek nu m'n kont van de bank en ga wat drinken pakken. Hopsakee. Klaar met treuren.
quote:popje85 schreef op 16 februari 2011 @ 18:19:

Wat heb je aan oud worden als je een rottig leven hebt gehad door al die zorgen?

Maak pas zorgen als het nodig is, nu nog niet dus!Dat is op zich natuurlijk een heel nobel streven, maar dat is voor ons natuurlijk al heel moeilijk. En voor iemand die lijdt aan hypochondrie is dat gewoon quasi-onmogelijk.
Joehoeoeoeoeoeeoe, een whiskaskat!!! Deze is ook erg mooi...!!!

Ben GEK op katten!
Ja, hypochondrietraining.... Daar moet ik mijn gedachten uitdagen ten aanzien van de feiten. Dat probeer ik ook echt te doen, maar het is lastig.
'quote:Marels schreef op 16 februari 2011 @ 18:22:

[...]

Dat is op zich natuurlijk een heel nobel streven, maar dat is voor ons natuurlijk al heel moeilijk. En voor iemand die lijdt aan hypochondrie is dat gewoon quasi-onmogelijk.Natuurlijk is dat moeilijk en natuurlijk kun je het niet helemaal wegstoppen (zou ook niet goed zijn). Maar je kunt je wel afvragen in hoeverre je zorgen realistisch zijn. Zeker zoals in het geval van Zenuwen. Wat levert het je op om eindeloos te zitten piekeren? Hoe kun je die gedachten stoppen? Wat voor realistische helpende gedachten kun je er in de plaats voor zetten?
quote:Marels schreef op 16 februari 2011 @ 18:13:

Wat Fame zegt. Je mag je pas druk maken als er echt niet is.

Nu al nadenken over leven met kanker is echt jezelf gek maken. Je hebt geen kanker, je krijgt geen kanker en je gaat er al helemaal niet dood aan. Je hebt een minuscule goedaardige afwijking op je mammgrafie.

Ik heb, omdat ik onder de 30 ben, niet eens een mammo gehad. Ik moest bij de verpleegkundige komen, die voelde ook aan mijn borst en besloot dus dat ze bij mij (omdat ik dus nog zo jong ben) beter gelijk een echo konden doen in plaats van een mammografie.

Na de echo moest ik nog een keer terug komen voor de uitslag, maar de radioloog had eigenlijk al gezegd dat er volgens hem niets aan de hand was. Geen paniek dus.Je spreekt jezelf nogal tegen...
Dubbel
Dus? Dat dat de manier is waarop je je gedachten moet proberen te buigen wil niet zeggen dat dat voor Zenuwen ook makkelijk of zelfs maar haalbaar is.

Dat spreekt elkaar volgens mij niet zo hard tegen.

Daarbij haal jij mijn quote uit een volledige reeks postings waarin ik TO probeer gerust te stellen en is jouw posting een losse flodder, dus kan ik uit jouw post de toon, de bedoeling niet afleiden.
Lieve zenuwen.

De mens lijdt dikwijls 't meest

Door 't lijden dat hij vreest

Doch dat nooit op komt dagen.

Zo heeft hij meer te dragen

Dan God te dragen geeft.

Ben zelf niet zo gelovig, maar voor God kun je ook iets anders neerzetten.

Sterkte morgen meid, het komt goed!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Vind ik een mooie eindeloos :-)

Sterkte morgen zenuwen!!
Dames, geen ruzie maken he? ; )

Hypochondrie is klote. En het heeft redenen. Achterliggende angsten die zich in hypochondrie vertalen. Bij sommige vertaalt het zich in die hypo, anderen ontwikkelen anorexia en weer anderen een verslaving of wat ook. Het is een uitingsvorm van onderliggende angsten.

En ja, die uitingsvorm wordt niet altijd goed begrepen. Het is net of het leuk is om jezelf 'aan te stellen'. Maar dat is niet zo. Voor mij heeft het een hele tijd geduurd om ermee om te gaan en dus ook de kern van mijn eigenlijke angsten te vinden. Alleen in stresssituaties, zoals ik dit nu ervaar, is het nog lastig het hoofd koel te houden en rustig te analyseren waar ik nu eigenlijk écht bang voor ben.
quote:lichtpuntjes schreef op 16 februari 2011 @ 18:35:

Vind ik een mooie eindeloos :-)

Sterkte morgen zenuwen!!Dank je Lichtpuntjes.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven