ben ik echt zo vreselijk???

17-09-2012 15:24 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
om maar gelijk een topic te openen, ik ben eenzaam en heb geen vriendinnen.

ik vraag me af hoe het komt. ik sta altijd klaar, probeer te luisteren, mee te denken. ben attent.... als ik nieuwe mensen ontmoet dan vraag ik kom een keer koffie drinken, maar nooit heeft iemand tijd. ik baal ervan. ik heb ook mijn shit enzo, eerst was ik gesloten, nu misschien te open? maar ik zou ook mijn verhaal wel eens kwijt willen. lol maken, afspreken noem maar op. ik ben bijna 40 en heb nog nooit echt een vriendin gehad. maar ze weten me wel altijd te vinden als er iets nodig is.

ben ik dan echt zo vreselijk of waar ligt het aan??
Om nieuwe vriendinnen op te doen: plaats een oproepje, ga één of andere cursus doen, begeef je in nieuwe kringen.

Als het af en toe niet lukt, sja, dan is de klik er gewoon wat minder en hoeft het absoluut niet aan jou te liggen.

Als het keer op keer op keer op keer niet lukt zou ik eerder eens kritisch kijken naar mijn eigen communicatieve vaardigheden én verwachtingen, dan de 'schuld' bij alle anderen leggen.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Ik heb vrienden voor de goede tijden, want bij slechte tijden geven ze vaak niet thuis. Dit heeft wel effect op de diepte van de vriendschap, waarschijnlijk. Ik heb een tijd geleden mijn hoofd aardig gestoten toen twee mensen anders in mekaar bleken te zitten dan ik dacht en ik ben daar erg van geschrokken. Een iemand wist nl iets heel persoonlijks over mij en dat ligt nu op straat. Ik kan ook wel iets over haar vertellen, maar ik begin er niet aan... Heb het af en toe wel ingetypt maar ook weer verwijderd.

Naar buiten toe is alles perfect en anders voel ik me wat ziekjes, maar ik sluit me bewust af.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven