Benaming geloofsovertuiging gezocht!

12-01-2012 11:11 105 berichten
Dag allemaal,

Ik moest laatst ergens opgeven wat mijn geloofsovertuiging is. En ik kon geen passend woord vinden.

Ik geloof wel in God, alleen ik weiger een religie aan te hangen, omdat er geen een is die 100% op mijn ideeën aansluit (en omdat ik het idee verfoei dat een ander - bv pastoor of imam - volgers kan vertellen wat ze moeten doen en laten, met de hogere goddelijkheid als enige argument achter zich).

Ik dacht eerst dat ik dan een agnost was, maar dat dekt de lading niet. Een agnost houdt namelijk rekening met de mogelijkheid dat er een bovenaardse kracht is, maar ook met de optie dat dat niet het geval is.

Wie weet wat ik ben?
Alle reacties Link kopieren
quote:mojito71 schreef op 12 januari 2012 @ 14:23:

De katholieke kerk krijgt een vergoeding voor iedere volgeling.Van wie?
Volgens mij is er subsidie voor elk ingeschreven gelovige in de kerk. Vandaar ook, dacht ik, krijg je een bezoekje als je verhuisd naar een nieuwe gemeente. Combinatie van oprechte belangstelling en zieltjes winnen misschien. But correct me if i'm wrong.
quote:Snormel schreef op 12 januari 2012 @ 16:09:

[...]

Van wie?Het Vaticaan?
quote:mojito71 schreef op 12 januari 2012 @ 16:35:

Volgens mij is er subsidie voor elk ingeschreven gelovige in de kerk. .

Nogmaals, van wie dan? Wie geeft die subsidie? De gemeente? De provincie? Rijkswaterstaat? Het vaticaan? De EO?

Je stelde eerder dat de kerk een vergoeding krijgt voor iedere volgeling, dus ik neem aan dat je dan ook weet wie die vergoeding geeft.
Nagezocht en de kerk ontvangt geen subsidies. Moeten zichzelf kunnen bedruipen. Wel is er overheidssteun aan religeuze instanties, bijv. omroepen zoals RKK en IKON.

Wel eens iets gehoord maar dit nooit nagezocht. Excuses....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven