bewondering voor andere mensen

07-05-2014 21:05 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goede avond iedereen!

Hebben jullie dat ook weleens?

Iemand bewonderen, maar dat het verder niemand anders weet?

Een kennis (meisje waarmee ik vroeger ook ging stappen) heeft een super lekker ding als vriend (hij heeft een topbaan en ziet er heeeeel goed uit) en zelf werkt ze als leidinggevende in een goedlopend redelijk bekend bedrijf. Ze hebben een huis van bijna 5 ton.

Zij ziet er verder uit als een supermodel. Verder hebben ze heel veel vrienden en ze zijn erg populair. En dat meisje is ook nog eens echt heel aardig. Super lief en zo. Ze zijn pas eind twintig :o

Natuurlijk hebben ze ook zo hun tegenslagen maarre, stiekem zou ik hun leventje waarschijnlijk willen hebben

Ik woon zelf in een mini appartement en ik ben vrijgezel. Dus dan ga je weleens van die vergelijkingen maken.

Ik ben niet afgunstig of zo. Maar toch voel ik me een beetje jaloers.

Het is niet dat ik er hele dag aan denk en ik ben ook tevreden met wat ik heb (er zijn mensen die t slechter hebben helaas).. Maar (ja er is een maar) af en toe heb ik van die "ahh dat wil ik ook" momenten. Vooral als ik zie dat iemand promotie gemaakt heeft of een auto gekocht heeft. Ja, erg, ik weet het!!

Meer mensen die dat hebben?
Jawel hoor maar ik vind dat niet zo raar. Ik denk soms ook wel eens als ik op fb kijk en een stelletje is gezellig op vakantie van ahh zou ik ook wel willen lekker samen met je partner bijvoorbeeld
.
Nee, dat heb ik nooit. Ik vind mijn leven geweldig. Ik kan goed rondkomen, ik heb een baan, vrienden en ben gezond. Ik hoef echt geen huis van vijf ton. Ik zie er niet uit als een topmodel; en ik zeg vaak de verkeerde dingen op t verkeerde moment. Maar ach, dat maakt me tot wie ik ben.

Serieus stop jezelf te vergelijken met anderen. Het gras is altijd groener op een ander en niets is zaligmakend. En kijk vooral niet te veel op Facebook. Dat is al helemaal een nepwereld.
Je weet nooit wat er achter de voordeur gebeurd... Goede vriendin van mij had ook het perfecte huwelijk (plus kids) maar dat was enkel de buitenkant... Inmiddels uit elkaar omdat hij zijn handjes niet kon thuishouden

Als ik t van één stel niet verwacht had...
Mijn vriendin woont ook in een huis van 5 ton. Haar vriend verdient heel veel. Mijn jaarsalaris is voor hem een half maandsalaris. En ik denk zelfs dat hij inmiddels meer verdient.

Maar zijn ze gelukkiger? Nee.

Toch zou ik soms ook wel zijn salaris willen hebben, hoor!:)
Ik heb vroeger een meisje die ik heb leren kennen tijdens vakantie enorm bewonderd. Ik val op mannen, maar soms vroeg ik me echt wel eens af of ik een beetje verliefd op haar was. Maar dat was toch niet zo. Ik bewonderde haar uiterlijk, haar kleding, hoe ze praatte en in het leven stond. Ik wilde zo graag op haar lijken dat ik mijn lange haar net zo heb laten knippen als dat zij het had. Ik heb haar na die vakantie nooit meer gezien maar ze is nog lang een voorbeeld voor me geweest. Ik heb haar laatst gezocht op facebook en ze is nog steeds zo leuk en knap. Maar ze heeft haar haar nu echt heel kort, staat haar uiteraard fantastisch, maar ik laat me daar niet meer door leiden. Ouder en wijzer geworden.
Ik heb het ook wel eens met vrienden gehad dat ik dacht, die hebben het leuk, en als ik dan ruzie had met mijn man dacht ik, zij hebben het veel leuker. Zonder uitzondering zijn die vrienden uit elkaar gegaan. Zo zie je maar,
Die huizen van 5ton, topbanen en modellenlooks interesseren me niet heel veel. Maar ik zie wel eens mensen die precies weten wat ze willen en die helemaal hun eigen onconventionele pad durven kiezen. Daar heb ik bewondering voor. Wil dat zelf ook graag maar vind het soms lastig.

Maar dat doe ik niet stiekem, dat mogen anderen best weten.
Ja, soms heb je dat met mensen. Ik kan door bepaalde vrouwen heel erg geïntrigeerd zijn. Geen verliefdheid maar ik vind hen dan een soort voorbeeld.

Natuurlijk zal het gras niet altijd groener zijn aan de overkant, maar sommige mensen hebben iets interessants over zich waardoor alles wat zij doen leuk en mooi lijkt.
Ik bewonder niemand om zijn huis, uiterlijk, maandinkomen of de auto wat hij/zij rijdt.

Ik kreeg vandaag een kadootje via de post van een vrouw die als secretaresse werkt bij mijn vorige opdrachtgever. Ze had slofjes gebreid voor mijn ongeboren kind, dit mooi verpakt en met een lief briefje erbij. Ik had dit zo niet verwacht en was zo ontroerd dat ik er van moest huilen. Dit soort mensen bewonder ik enorm. Dat ze zo lief kunnen zijn, dat ze aan je denken en dat ze de moeite nemen om zoiets liefs voor je te doen.

Goud vind ik ze.
Maar er is geen enkel ander leven dat ik zou willen hebben dan mijn eigen leven.
Ik heb hetzelfde als Moringa, mensen die echt hun eigen weg durven kiezen zonder toe te geven aan de verwachtingen van de maatschappij, die hun eigen dromen durven volgen, daar heb ik bewondering voor.

Of mensen die veel moed hebben. Die soms grote problemen in hun leven oplossen en doorstaan en er van groeien. Daar heb ik bewondering voor.

Niet dat ik niet veel geld zou willen hebben, of een slank en strak lijf of een vrijstaande boerderij met grote tuin. Dat lijkt me heerlijk.

Maar mensen die dat hebben bewonder ik niet.
quote:Wollstonecraft schreef op 07 mei 2014 @ 21:32:

Ik heb hetzelfde als Moringa, mensen die echt hun eigen weg durven kiezen zonder toe te geven aan de verwachtingen van de maatschappij, die hun eigen dromen durven volgen, daar heb ik bewondering voor.

Of mensen die veel moed hebben. Die soms grote problemen in hun leven oplossen en doorstaan en er van groeien. Daar heb ik bewondering voor.

Niet dat ik niet veel geld zou willen hebben, of een slank en strak lijf of een vrijstaande boerderij met grote tuin. Dat lijkt me heerlijk.

Maar mensen die dat hebben bewonder ik niet.Dit! Ik bewonder mensen om hun karakter niet om hun loonstrookje.
Ik heb bewondering voor mensen die volledig zichzelf zijn en hun eigen weg gaan, ook als er niemand is die dat allemaal steunt. Dat zijn mensen met karakter, persoonlijkheid en echte levensenergie, die eruit halen wat er in zit, zonder naar een ander te kijken en ondanks alles altijd blijven dromen en die dromen blijven volgen.
quote:Cateautje schreef op 07 mei 2014 @ 21:56:

Ik heb bewondering voor mensen die volledig zichzelf zijn en hun eigen weg gaan, ook als er niemand is die dat allemaal steunt. Dat zijn mensen met karakter, persoonlijkheid en echte levensenergie, die eruit halen wat er in zit, zonder naar een ander te kijken en ondanks alles altijd blijven dromen en die dromen blijven volgen.

Dit dus. Ik bewonder mensen niet zozeer om hun uiterlijk of geld, al denk ik natuurlijk ook wel eens dat wil ik ook.

Maar vooral wat er ook is voor jezelf kiezen, je niks aantrekken van wat anderen vinden maar staan voor wat je wilt en vindt. Dat kan ik echt bewonderen in mensen en daar neem ik dan ook echt een voorbeeld aan.
Ik heb dat niet...hoor weleens van mensen dat ze bepaalde dingen heel stoer van me vinden etc. Maar alleen ik weet welke strijd daar soms achter schuil gaat. En niets is wat het lijkt. En idd de meest perfecte stellen gaan uit elkaar...
quote:lily-rose2014 schreef op 07 mei 2014 @ 22:12:

Ik heb dat niet...hoor weleens van mensen dat ze bepaalde dingen heel stoer van me vinden etc. Maar alleen ik weet welke strijd daar soms achter schuil gaat. En niets is wat het lijkt. En idd de meest perfecte stellen gaan uit elkaar...Het is allemaal een kwestie van perceptie en projectie en daardoor kan niemand ooit echt weten hoe het zit met een ander, ook al vertel je alles dat er te vertellen valt.
Ik bewonder ook niet mensen om hun uiterlijk, dure huis of vele geld. Dat is gewoon fijn om te hebben, maar niet iets om iemand om te bewonderen. Ik bewonder wel mensen die ergens heel goed in zijn, mensen die bijzondere initiatieven nemen of iets hebben opgezet wat een groot succes is.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik kan mensen wel bewonderen, gewoon omdat ze iets hebben of kunnen wat ik niet heb of kan. Kan om uiterlijk gaan, een bijzonder talent... Maar als ik me dan voorstel dat ik met hen zou kunnen ruilen, zou ik dat dan doen? Nee, om een hele simpele reden: dan ben ik mezelf niet meer.
Ik vergelijk mezelf dus best wel eens kritisch met een ander, niet om hen (of mezelf) op een voetstuk te zetten maar gewoon omdat sommige mensen enorm inspirerend kunnen zijn.
Ik bewonder een goede vriendin van mij.

Ze is reuma patiënt en heeft vaak pijn en ook is paar maanden geleden geconstateerd dat ze het kanker gen draagt. Jarenlang was ze er bang voor; en dat werd werkelijkheid. Verschrikkelijk. Maar ze huilt even, en tovert daarna gelijk een lach op haar gezicht. Want; zo zegt ze zelf.. Ik kom nergens met zwelgen en moet door. Ze leeft een redelijk gewoon leven maar de momenten dat ze pijn heeft; ligt ze i bed en deelt ze bijna met niemand.

En ook omdat ze lief en enorm sociaal is. Helpt anderen en zet haar problemen voor hun vaak opzij. Zo heeft ze 3,5u op en neer gereden met belachelijk veel pijn om mij een knuffel te brengen op de begrafenis van mijn zoon, terwijl ze het bijna niet volhield, maar ze wou er voor mij zijn.

Ook altijd even een telefoontje hoe het met me gaat; terwijl ze zelf doodziek in bed ligt.

Dat soort mensen bewonder ik; want ik weet niet of ik dat vol zou kunnen houden. Ze is al bijna 10 jaar een goede vriendin van me, en dat koester ik.
quote:liekeroem schreef op 07 mei 2014 @ 21:05:

Goede avond iedereen!

Hebben jullie dat ook weleens?

Iemand bewonderen, maar dat het verder niemand anders weet?

Meer mensen die dat hebben?

Ja maar nooit op de uiterlijkheden en vluchtigheden die jij noemt.

Bewondering heb ik voor mensen die ergens voor gaan ( hoeft niet mijn ding te zijn), het ver hebben geschopt zonder kruiwagen of gouden kooi, doorzettingsvermogen hebben op welk vlak dan ook,. Mensen die hun kennis of vaardigheden inzetten voor een breed doel.
Je bent zelf een theepot
Durf het bijna niet te posten maar ik ben iemand tegen wie wordt opgekeken. Een aantal jaren geleden ben ik mijn droom achterna gegaan en ging het roer volledig om. Als mensen dan ook nog weten wat ik allemaal heb meegemaakt dan oogst dat bewondering,zeker als je ook nog met je verhaal op TV bent geweest. Maar het gaat niet vanzelf en de offers die je hebt moeten brengen zien mensen niet. Dat is de Facebook wereld, zoals ik dat noem! Maar ik heb dat andersom ook bij anderen, ik bewonder ook mensen die, ondanks alle ellende die ze hebben meegemaakt, er toch iets goed van maken, zoals onze pleegzoon!
Ik vind mensen leuk en kan van alles in hen bewonderen. Vooral karaktereigenschappen kunnen mensen zo mooi maken. Ik bewonder in bijna iedereen die ik meemaak wel iets.

Maar dat is geen jaloezie. Ik ben wie ik ben, met al mijn voors en tegens, net als ieder ander. Wel probeer ik soms heel bewust iets te leren van de mensen die ik bewonder. En dat is iets anders dan proberen hen te kopiëren.
Er is een verschil tussen bewondering en jaloezie TO. Bewondering heb je voor mensen zonder dat stekende gevoel en zo te lezen voel je dat wel eens als je aan dat meisje denkt.

Ik heb ook last van het groene monster hoor. Maar voor mijn zwager, die nu met zijn 50 jaar is gaan studeren en het hartstikke goed doet, daar heb ik bewondering voor. Zonder een gevoel van 'en ik heb alleen maar mijn HAVO diploma'. Of bewondering heb ik voor mijn vader, die een aantal bedrijven draaiende houdt en alsnog met een glimlach thuiskomt naar mijn zieke moeder, en dan in het weekend een klusje komt doen in ons huis. Geen last van onderliggende gevoelens, ik word daar gewoonweg heel blij en ontroerd van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven