Burnout?

22-08-2010 00:39 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb altijd gedacht hoe kan je nou overspannen raken/burnout raken als je in een winkel werkt.Stress kende ik niet, tuurlijk hard werken en deadlines halen wel, maar dat vond ik heerlijk,maar ook maakte ik me nooit zo druk, wat vandaag niet afkwam kwam morgen wel, maar eigenlijk kwam alles ( meestal) wel vandaag af.

En nu u ben ik op, gewoon helemaal kapot, slaap slecht , kan me niet concentreren en ben gewoon volledig de draad kwijt.

Ik weet nu niet zo goed wat ik hier mee aan moet.

Even een mijn verhaal in het kort, met niet al te veel details ivm herkenning.

werk al ruim 13 jaar bij dezelfde werkgever, prima naar mijn zin, af en toe wel eens minder leuke tijden, maar toch altijd met veel plezier naar het werk gegaan,

Ik ben heel trouw aan mijn werkgever en wil me eigenlijk niet ziek melden, maar hoe hou ik dit vol? ik ga dinsdag weer een gesprek met mijn leidinggevende aanvragen om dit te vertellen. Ik hoop dat we dan samen een oplossing kunnen vinden en daar ga ik eigenlijk van uit.

Verder zit ik een beetje te dubben of ik naar de huisarts moet gaan. Ik weet het antwoord eigenlijk wel, gewoon gaan dus, maar wat ga ik zeggen? ik moet altijd als ik bel voor een afspraak doorgeven wat er aan de hand is, moet ik dan gewoon zeggen dat ik denk dat ik ee burnout heb? ik ben altijd bang dat mensen dan denken, oh daar heb je er weer een die al weet wat ze heeft.

Sorry dat het misschien een warrig en lang verhaal is, maar ik ben gewoon zo van de kaart ik kan het ook niet helemaal helder deken en formuleren allemaal.

Wie heeft er ook een burnout( gehad) en hoe is het gegaan. En dan bedoel ik voornamelijk hoe is je ziekmelding gegaan en wat heb je gezegd, zowel tegen je leidinggevende als tegen de huisarts?

Als het niet helemaal duidelijk is,laat het maar weten, dan zal ik het proberen duidelijker te maken

groetjes

Ik heb even een deel van mijn post weggehaald, ben bang toch herkend te worden
Yes, ik weet het nu... hahahaha. Anders was ik waarschijnlijk vannacht spontaan wakker geworden met Trekpleister in mijn hoofd. Heb je net een mail gestuurd.

Meiden, truste ga ook zo mijn bedje opzoeken.
Lief, heb je ook een mail gestuurd.
Zonnestraaltje, mag ik ook je youtube link? vivaforumabc@gmail.com?

Lief, één of ander groepje achter de schermen lijkt me goed plan. Meeten wordt voor een aantal van ons dan een lange reis, we wonen nogal ver uit elkaar volgens mij.

Marriss, veel plezier in de sauna. Mijn zus en ik hebben voor volgende week maandag een nieuwe afspraak gemaakt, nu maar hopen dat ik dan niet ongesteld ben.

Het was heel gezellig gister bij onze vrienden, wel heel vermoeiend. We zijn dan ook na het eten naar huis gegaan, de kinderen wilden heel graag dat we een filmpje bleven kijken, maar ik was echt total loss. We waren om half negen thuis, ik ben in bad gegaan en daarna meteen naar bed. Volgens mij sliep ik echt binnen een minuut. Ben nu nog wel moe, maar voel me wel goed.

Ik merk wel heel duidelijk dat ik een dag in de week voor mezelf nodig heb. Ik ga komende week proberen wat dingen anders te plannen om de woensdag vrij te krijgen als dag voor mezelf. Lastigste wordt denk ik de fysio verplaatsen. Ik zou op de wachtlijst komen voor de avondgroepen, maar toen ik daar afgelopen week naar vroeg, bleek dat dus niet gebeurd te zijn. Ik heb mijn CSR naar de maandag gezet en wou graag donderdag 's avonds sporten ipv 's morgens, dan kan ik overdag werken. Na het sporten werken vind ik niet zo prettig, maar de keuze is nu volgens mij wel donderdagmiddag werken na het sporten of niet meer sporten op donderdag en 's morgens werken. Ik ben er nog niet uit.
Ff gauw want ga zo weg maar ik vroeg me af of iedereen op hyves zit? Dan kunnen we een besloten hyve groep maken waar alleen wij op zitten. Kunnen we elkaars hoofden ook eens zien!

Fijne zondag allemaal
Ik zit wel op hyves, doe er zelden iets mee, maar dat kan veranderen natuurlijk.
Abc, heb je ook een mail gestuurd....

Een dag in de week voor jezelf en dan helemaal niks hoeven te doen, fijn als je dat kunt inplannen. Hopelijk gaat het je voor deze week ook echt lukken. Als sporten heel erg ontspannend voor je is, dan zou ik dit toch op de donderdagmorgen laten.

Of ben je daarna zo moe, dat het werken daarna te zwaar voor je is?

Meeten is eigenlijk wel een heel erg leuk idee. Kunnen we niet een centraal punt afspreken? Utrecht ofzo? En dan lekker een gezellig middagje "high-teaen" of iets anders gezelligs.

Ik heb hyves en een besloten groepje is toch wel een stuk fijner. Hoeven we ook niet zo op te letten wat we schrijven hier.

Al hoewel voor de meelezers en eventuele bekenden, die hebben me toch allang herkend.

Maris, geniet van de sauna en misschien wel van een heerlijke massage. Veel plezier in ieder geval.
lijkt me een goed plan, want ben altijd toch bang dat ik herkend word en dan niet zozeer door bekende, maar door baas ofzo hah. ( want ja..jullie begrijpen dan mijn baas en de pa enzo natuurlijk de hele dag aahet zoeken zijn op internet of IK ergens aan het schrijven ben, wat ze dan vervolgens weer tegen me kunnen gebruiken. Tis wel tikkeltje sarcastisch he, maar heel stieken gaat dit echt wel door mijn gedachte haha)

later meer
Ach Toffe als ze van je af zouden willen, dan vinden ze ook echt wel iets. Daar zou ik me niet zo druk om maken.

Je moet toch ergens je frustraties kwijt en wij begrijpen je.

Wat was de pa ook alweer?
i know zonnestraal hahah,ik weet het allemaal heel goed, maar ja heel ergens diep van binnen zit een klein gemeen stemmetje wat me af en toe nog gek kan maken hoor haha.

Pa =personeels adviseur.
Zonnestraaltje, ik heb je mail gezien. Prachtig!

Ik vind het sporten heerlijk, maar op de een of andere manier heb ik er een hekel aan om 's middags pas te gaan werken. Ik ga het denk ik eerst wel proberen. Deze week heb ik woensdag een afspraak op het werk, volgende week ga ik dan donderdags werken ipv woensdag. Wil het van de week even met mijn baas daar over hebben. Ik hoop dat hij het goed vindt. Ik wil vanaf volgende week ook ook weer drie dagen op het werk gaan werken ipv twee keer op kantoor en één keer thuis.

Toffe, ik denk dat iedereen hier te herkennen is. Maar ik denk ook dat de kans dat (mannelijke) bazen toevallig op dit topic stuiten heel klein is.

Ik ben er achter gekomen net dat ik me al wel kan ontspannen als ik alleen ben, maar als er iemand anders bij me is (geldt ook voor mijn vriend), dan kan ik dat niet. Ik ben dan veel te alert op wat er om me heen gebeurt. Ik zie alles wat anderen doen, let constant op gezichtsuitdrukkingen en beweging en dat kost me onbewust veel energie. Herkent iemand dat?
Ik ben maar even zo brutaal geweest om een besloten hyve aan te maken. Kan iedereen die dat wil, wat meer informatie kwijt die je hier niet kwijt wil. Daarnaast lijkt het mij persoonlijk erg leuk om een gezicht bij de de nickname te zien. Het is een besloten hyve, je kan er pas op als je mijn toestemming hebt (ik ben beheerder) en als je er iets schrijft, komt dat niet in het overzicht wat iedereen kan zien.

Ik heb reeds de mailadressen van abc, zonnestraal en toffe. Annemie en Lief, willen jullie mij ook een mail sturen? En 5x5, wil jij ook bij de hyve? Dan kan ik jullie de link + uitleg sturen hoe je lid kan worden van de hyve...
Oh die van Annemie en 5x5 heb ik ook. En die van Lief staat hier. Ik zal jullie zo allemaal even een mail sturen!
Jullie hebben allemaal mail

Wat mij betreft blijven we ook wel hier schrijven trouwens, ik vind het forum toch wel wat makkelijker lezen / typen dan op hyve... maar sommige dingen zijn niet echt geschikt voor hier, en dan is een besloten hyve wel handig.

Sauna was heerlijk, lekker ontspannen. Ook wel blij dat ik weer thuis was trouwens, toch ook wel vermoeiend op één of andere manier.

Ga zo even bijlezen en reageren, eerst even wat eten maken
Ik zie op mijn hyve de melding dat ik lid ben geworden van het groepje.
klopt Je vrienden zien die melding trouwens niet.
Heb me aangemeld.

Pff, ik ben nog steeds moe. Werd moe wakker en heb de hele middag op de bank geslapen en nog steeds niet uitgerust.

Die drukte van gisteren was toch nog echt teveel. Wat kunnen "oude" mensen een hoop herrie maken zeg

Abc, ik herken het wel van dat alles in de gaten houden wat er om je heen gebeurt. Onthou ook dingen, die voor mij niet belangrijk zijn. Waarschijnlijk omdat we het zo graag goed willen doen voor de ander, dat het daarom is?

Ben vannacht tot de conclusie gekomen, dat ik geen voldoening meer haal uit mijn werk, band, te weinig dierbare vriendschappen etc.Heb weer hele gesprekken met mezelf gevoerd ipv dat ik relaxt kon gaan slapen.

Maar wat nu?
Waar haal je wèl voldoening uit zonnestraal? Is er uberhaupt iets? Bij mij was er niets meer. En nog steeds kom ik neit veel verder dan dat ik voldoening haal uit het feit dat ik een beetje kan koken.

Gisteravond huilenhuilenhuilen...... Vanochtend huilenhuilenhuilen....... Wel nog even weg geweest, vriend geholpen met wat verhuisdingetjes, ben wel opgevrolijkt. Maar het was weer goed mis. Daar baal ik zo van hè. Heb me nu echt voorgenomen om kruisjes in mijn agenda te gaan zetten voor goede en slechte dagen.
Och Lief toch
Heb je niet een schriftje, waarin je elke dag de positieve dingen die je meemaakt kan opschrijven.

En als het dan even wat minder gaat, dan pak je dat schriftje.

Of ik nog ergens voldoening uit haal? Ja hoor gelukkig is er nog wel iets: het zingen en de optredens; lieve collega's; de kindjes van vrienden die heerlijk op mijn schoot klimmen om een spelletje te doen; gezellig eten bij vrienden; ben trots op mezelf als ik zelf weer iets opgehangen heb, zelf de boormachine gehanteerd enzo; het helpen van andere mensen;
Lief

Zonnestraal

Meer heb ik even niet te zeggen,.. voel me niet zo goed. toen ik thuiskwam voelde ik me nog best prima, maar nu helemaal niet meer. Ga dus maar naar bed, vriend komt over drie kwartier thuis maar ik ga het niet redden daar op te wachten.
Hoe voel je je nu maris? Beetje uitgerust? Of lig je nog te snurken

Annemie, hoe was je weekend?

Voel me vandaag wel weer wat beter, dus de dip duurde niet lang. Hij was naar aanleiding van een toenadering van manlief, ik word dan zo op mezelf gewezen, vreselijk. Want ik wil het niet, laat me met rust, geef me aandacht, help me, ga weg,..... Zo vreselijk vermoeiend.
Lief, ik herken dat heel erg. In het weekend hebben vriend en ik veel meer tijd voor elkaar en daardoor heb ik minder tijd voor mezelf en op de één of andere manier levert dat toch vaak woorden en tranen op. Ik huil eigenlijk door de week zelden meer, maar nog wel bijna elk weekend. Vorige week was het heel erg, gister waren het maar een paar tranen.

Marriss, hoe is het nu met je? Een vriendin van me zegt altijd dat voor haar de grootste eye-opener was toen zij overspannen was en bij een psycholoog liep dat de psych zei dat leuke dingen ook energie kosten. Mensen zeggen heel vaak dat je energie krijgt van leuke dingen, maar dat ik maar gedeeltelijk waar. Helemaal als he zo zit als wij dan kost alles energie, ook een op het eerste gezicht ontspannen dag in de sauna.

Annemie, hoe was je weekend? Wanneer begint je nieuwe baan.opleiding? Volgende week toch?

Ik ga vanaf volgende week 's avonds naar de fysio. Ik wou graag maandagmorgen en donderdagavond, maar dat kon niet. Er was iemand van de donderdagavond groep die graag naar maandagmorgen wou en in een maandagavondgroep was nog een plaats vrij. Ik ben benieuwd hoe me dat gaat bevallen. Als het met te druk word met drie avonden weg (2x sport en yoga) dan moet ik maar naar één keer in de week sport. Vriend is ook minimaal één avond in de week weg (net een andere dan ik) en dan zien we elkaar door de week wel heel weinig. Bedenk nu trouwens net dat ik de eerste twee donderdagavonden al niet kan sporten ivm andere afspraak. Handig.....

Ik zal eens mijn mail checken en op hyves gaan kijken. Ikheb geen foto van mezelf op hyves staan, dus een gezicht heb je dan steeds niet bij mijn naam Marriss .
Zonnestraaltje, jij moest toch vandaag weer beginnen met werken? Succes ermee!
Ben eigenlijk best wel een beetje zenuwachtig. Is dat niet stom? Moet nog gaan werken, hoef pas om half vier te beginnen. Ben wel blij dat ik deze week pas laat hoef te beginnen. Is toch iets relaxter...

Het is bijna 6 weken geleden, dat ik gewerkt heb. Wat vliegt de tijd voorbij zeg. Deze week nog even rustig aan omdat ik woensdag weer emdr heb. En dan vanaf volgende week weer 20 uur werken. Hoop dat het allemaal goed gaat.

Zit er aan te denken om dan 4x5 uur te werken. Dan heb ik nog 1 dag om weer bij te tanken.
Jeetje, 4x5. Wat veel.... Ik moet helemaal bijkomen van 2x4, daar word ik al vreselijk moe van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven