Burnout?

22-08-2010 00:39 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb altijd gedacht hoe kan je nou overspannen raken/burnout raken als je in een winkel werkt.Stress kende ik niet, tuurlijk hard werken en deadlines halen wel, maar dat vond ik heerlijk,maar ook maakte ik me nooit zo druk, wat vandaag niet afkwam kwam morgen wel, maar eigenlijk kwam alles ( meestal) wel vandaag af.

En nu u ben ik op, gewoon helemaal kapot, slaap slecht , kan me niet concentreren en ben gewoon volledig de draad kwijt.

Ik weet nu niet zo goed wat ik hier mee aan moet.

Even een mijn verhaal in het kort, met niet al te veel details ivm herkenning.

werk al ruim 13 jaar bij dezelfde werkgever, prima naar mijn zin, af en toe wel eens minder leuke tijden, maar toch altijd met veel plezier naar het werk gegaan,

Ik ben heel trouw aan mijn werkgever en wil me eigenlijk niet ziek melden, maar hoe hou ik dit vol? ik ga dinsdag weer een gesprek met mijn leidinggevende aanvragen om dit te vertellen. Ik hoop dat we dan samen een oplossing kunnen vinden en daar ga ik eigenlijk van uit.

Verder zit ik een beetje te dubben of ik naar de huisarts moet gaan. Ik weet het antwoord eigenlijk wel, gewoon gaan dus, maar wat ga ik zeggen? ik moet altijd als ik bel voor een afspraak doorgeven wat er aan de hand is, moet ik dan gewoon zeggen dat ik denk dat ik ee burnout heb? ik ben altijd bang dat mensen dan denken, oh daar heb je er weer een die al weet wat ze heeft.

Sorry dat het misschien een warrig en lang verhaal is, maar ik ben gewoon zo van de kaart ik kan het ook niet helemaal helder deken en formuleren allemaal.

Wie heeft er ook een burnout( gehad) en hoe is het gegaan. En dan bedoel ik voornamelijk hoe is je ziekmelding gegaan en wat heb je gezegd, zowel tegen je leidinggevende als tegen de huisarts?

Als het niet helemaal duidelijk is,laat het maar weten, dan zal ik het proberen duidelijker te maken

groetjes

Ik heb even een deel van mijn post weggehaald, ben bang toch herkend te worden
@ maris, dank je wel. Ja ik weet het.. maar het is zo moeilijk om zo te denken als je dat niet gewend bent. Althans ik niet. Maar goed, zo ff tukkie doen ben al weer helemaal op....

@ zonnestraaltje dank je wel. Tja idd liever niet he, hahaha maar ja ben wel blij dat dit soort dingen bestaan. Fijn om te lezen dat je niet alleen staat. Mijn kids zijn grotendeels bij mij (zijn 9 & 5 jr). Alleen op donderdagavond en om het weekend zijn ze van vrij t/m zo bij hun vader. Helaas heb ik buiten mijn vriend weinig hulp. Echter mijn vriend is binnenkort voor 3 maanden weg, dus dan ben ik die hulp ook kwijt.. Mijn ex heb ik wel gevraagd of hij wat meer voor de kinderen wil zorgen, maar dat doet ie alleen als het mij echt niet meer lukt. Oftewel die werkt niet zo heel erg makkelijk mee. Heeft het zelf druk druk druk he.. (tja weet wel waarom we zijn gescheiden )

Dus ik probeer als ze naar school zijn, zoveel mogelijk rustig aan te doen, om er voor ze te zijn zodra ze uit school zijn. Beetje visieuze circel alleen nu merk ik....

Moet ook a.s. donderdag weer naar de bedrijfsarts. Ze gaan plan van aanpak maken. Help! ik moet er echt nog niet aan denken om weer te moeten gaan werken. Ik moet minimaal half uur rijden naar mijn werk en dat lukt me nu nog niet. Kan me niet goed concentreren, laat staan in de file.. (waar ik dus normaliter regelmatig in sta...).. Maar goed.. niet druk om maken, zie het wel.

Duik nu ffies mijn bedje in.
Sannie, hoe wil je trouwens dat we je noemen? Sannie of Sandra? Een plan van aanpak is alleen maar een richtlijn maar het moet wel opgesteld worden. Geef gewoon duidelijk aan waar jouw grenzen liggen. En laat het maar gewoon zien, dat je helemaal oververmoeid bent door het autorijden.

Dat was precies hetgene, wat ik dus niet doet. Ondanks dat het super slecht met me ging was ik me nog steeds heel erg groot aan het houden. Ben daar een expert in en daardoor duurde het heel erg voordat de mensen om me heen het door hadden dat het wel heel erg verkeerd ging.

Wel vervelend als je zo weinig mensen om je heen heb, die je kunnen helpen. Misschien de kinderen wat extra laten spelen bij hun vriendjes?

Waar gaat je vriend naar toe? Vakantie of voor werk?

Jammer, dat je zo weinig aan je ex hebt. Het zijn ook zijn kinderen, dus gewoon aandringen hoor!

Toffe, wat doen ze moeilijk zeg. Wel goed dat je toch doorgezet hebt. Niet te ver vooruit kijken. Eerst maar eens deze uren proberen en dan zie je het vanzelf wel of dat het gaat.

5x5, even een

Annemie, ga je volgende week beginnen met je nieuwe baan? Spannend!

Fijne middag nog meiden.
Maris, ik zou je vriend laten gaan, en als ze dan vragen waaar je bent, kan hij mooi zeggen dat jij nog niet aan die drukte toe bent omdat je herstel langzaam gaat. Ofzo.

Pick your battles, kwam bij me op. Als je toch al niet veel contact hebt met ze......OK. Net als ik met mijn zus, het is er nou eenmaal niet, en hoe moeilijk het ook is om toe te geven, het komt er ook niet. Ook niet als je dit uitpraat.

Bovendien, als je het als een keuze ziet: òf deze ergernis eruit en kans op conflict met hun en een teleurgestelde vriend, òf gewoon.... nou ja, de makkeijkste weg. Je mist er niks aan als ik je zo hoor.

Je vriend kan een waardebon aan je neefje geven voor een of ander dagje uit met maris ofzo? Als maris is uitgerust?

Welkom Sandra, ik zag je ook al op het diabetestopic. Ik reageer later op je, moet eerst een paar keer je post lezen (dat ligt aan mij hoor, niet aan jou ).

Werken ging wel OK. Ik moest ineens naar de ba , voordeel is dat je je dan niet druk kan maken, haha! Geen nieuws. Lekker doorgaan met opbouwen, streven naar 4 uur erbij per twee weken, maar niet overhaasten. Was nou net mijn plan, dus het verandert niets.

Ben wederom veel tijd kwijtgeraakt aan mensen die even wilden bijpraten. Collega van mijn afdeling is net terug van een niet zo leuke reis, en een collega van een andere afdeling belde ik even over werk, maar ja..... die wil dan ook eigenlijk even horen hoe het met mij gaat. Nou ja, donderdag weer een nieuwe poging.

Ik had (weer!) op internet kleding besteld en het is weer allemaal geweldig . Moest maar eens op zoek naar een huis met een inloopkast
Sannie: Welkom die kan je wel even gebruiken. Moeilijk he, om toe te geven dat je ziek bent. Probeer het wel echt zo te zien hoor. Je bent net zo ziek, als iemand die bijvoorbeeld een longontsteking heeft, daarvan accepteer je toch ook dat die even niet zoveel kan? Zeker als ik dan lees dat je ook nog een buikok gehad hebt, (mag ik vragen welke) dan moet je zeker voor jezelf gaan zorgen.

Jammer dat je niet zo heel veel mensen hebt, waar je op terug kan vallen, ik kan me voorstellen dat het je aan kan vliegen dat je vriend 3 maanden weg gaat. Zeker tot die tijd, zoveel mogelijk je rust pakken.

Schrijf hier in ieder geval je zorgen en sores maar lekker van je af, soms kunnen we uit ervaring wat advies geven, en soms kunnen we alleen maar luisteren, misschien dat het je helpt, mij heeft het in ieder geval enorm geholpen.

Marriss: Gelukkig dat je ook vandaag geen "last" hebt, van je drukke dag van gisteren. Denk dat je meer energie krijgt van de sportschool dan van de bieb?

Zonnestraaltje: Meis, ik denk dat je te hard gaat, gesprek, werken, repetitie, en morgen emdr? Ik denk dat je beter de repetitie er van tussen kan gooien. Ik snap dat het leuk en ontspannend is, maar als het gevolg is dat je de rest van de week gevloerd bent?

Toffe: Wat waanzinnig goed dat je zo goed voor jezelf opgekomen bent. Super! Je niet schuldig over voelen hoor. Ik begrijp je gevoel helemaal dat je het nu op orde hebt, en hoe dat straks zal gaan. Herkenbaar, dat is ook waar ik me nu het meest zorgen over maak, maar ik probeer nu echt in het hier en nu te leven, dus wie dan leeft wie dan zorgt.
Lief: Ik had je even gemist. Fijn dat het werken goed ging, en dat je tot dezelfde conclusie kwam bij de ba, als wat je zelf in je hoofd had. Scheeld toch wel als die man/vrouw met je meedenkt. Wat voor kleding heb je gekocht?
Lief, is het misschien niet eerder een inloopkast met een huis erbij?

Annemie, ik vind het ook veel te veel. Zeker omdat ik merk dat ik vandaag toch veel moet denken aan toen (haar afscheid was op deze dag). Het liefste zou ik vanavond ook niet gaan repeteren. Maar het probleem is, dat er volgende week mensen komen kijken en we kunnen ons dus alleen maar vanavond voorbereiden. En dat gaat weer niet zonder mij....pff...

Weet je wat ik gisteren wel merkte, dat na mijn huilbui aan het einde van mijn werk de vermoeidheid helemaal voorbij was. Ben nog wel een uur op het werk blijven hangen, gewoon alleen. Was te moe en te verdrietig om in de auto te stappen.
1 multicolour jurkje, een rood coltruitje met mooie mouwen, een stoere groengeruite polo, twee topjes (een gifgroene halter en een zwarte met zo'n rond dingetje op je nek), en een soort lange sweater (zwartwit) met korte mouwen, het moet een jurkje zijn maar ik wil 'm op een skinny denk ik. Oh en een grijs gedecoreerd shirt met op de rug een hele diepe watervalhals, moet een shirtje onder.

Ik heb zelfs groen gekocht, en dat is heel bijzonder.

Ik kan dan niet kiezen wat ik aanhou, om man mee te verrassen straks
zonnestraal, JA! ik wil een inloopkast met huis erbij!

Ik herken wel wat je zegt. Dat er een meer definitief eind aan een bui gaat zitten naarmate je meer rust hebt gehad. Ik had dit weekend ook weer een bui en het is dan toch bijna met een grens, of je de verdrietige kamer (onbewust, dat dan nog wel bij mij) uitstapt en het dan "over" is. Dan is het er echt even uit, en voorheen zat het er nog wel dagen bij mij, dus dan was de uiting van verdriet niet volledig geweest ofzo.
haha, wat grappig dat jullie het zien als voor mezelf opkomen.

ik vond alweer dat ik over me heen had laten lopen,maar idd je kan het ook van de andere kant bekijken.

ik kom later ff terug en reageren, zit nu in een opruimwoede en dat moet ik uitbuiten he
Zonnestraaltje: Ik snap dat jij je heel erg schuldig gaat voelen, als je er niet bij bent vanavond. Maar ik ben bang als je nu doorzet, je er dan volgende week niet bij kan zijn. Het is niet anders meis, en zoals ik net al zei tegen sannie, als je een longontsteking zou hebben, zou je dan ook koste wat kost willen repeteren vanavond?

De moeheid die weg is na een enorme huilbui, herken ik wel. Volgens mij is het vooral negatieve energie die heel veel wegvreet en die dan uit mijn lijf moet.

Lief: Klink goed, gezien de tijd van het jaar zou ik voor het rode coltruitje gaan. In ieder geval super positief dat je zelfs na een dag werken nog energie hebt, om je man te verassen.
Trouwens, ik zat in de auto nog eens te denken aan dat al die mensen zo nodig met mij moeten praten he. En eigenlijk ben ik er wel trots op. Dat ik blijkbaar een bijzondere collega ben. Dan maar een wat mindere carriere omdat ik mijn tijd "verdoe" aan netwerken, maar wel een heel fijn netwerk om mij heen dat gewoon letterlijk tegen mij zegt dat ik wel een bijzondere collega ben, waar ze dan een klik mee hebben, die ze niet met anderen hebben. Ik geloof dat ik daar eigenlijk wel heel veel waarde aan hecht.

herinner mij in de toekomst aan deze post als ik me weer druk maak om de (non)waardering van mijn baas alsjeblieft!!!!
Toffe: Ik zie het echt als opkomen voor jezelf, jij houd je poot stijf en uiteindelijk heb je het toch een compromis kunnen sluiten waar jij mee kan leven.

Opruimwoede moet je zeker even benutten. Ik heb vandaag nog bijna niks gedaan, beetje tv kijken, beetje hier, beetje op hyves.

Terwijl ik echt in mijn hoofd had om deze week hier in huis even lekker op te ruimen, zodat ik volgende week met een gerust hart kan gaan werken. Het lukt me dus echt niet, er komt gewoon niks uit mijn handen.
Toffe, ik snap het wel ja, dat je die opbouw naar meer dagen als drempel ziet. Ik heb dat ook, ik wil heel graag naar drie dagen, maar het klinkt dan als zoveel! Ben er een beetje bang voor denk ik, terwijl als ik er eerlijk over nadenk, ik me dan waarschijnlijk alleen maar beter ga voelen omdat ik meer ritme aanhou, iets uit mijn handen krijg, en bovendien, als ik niet werk, dan lig ik in mijn bed te dweilen of ik hang hier rond, dus dat beperkt me niet in de mogelijkheden om andere dingen te doen.

Maar toch.... ik roep zelf heel stoer dat ik naar 3x4 wil, maar als de ba het zegt, dan ga ik linea recta in de verdediging. Suf eigenlijk.

Annemie, raar is dat he, als je een soort planning hebt, je niet met het eerste onderdeel kan starten. Zo van: Als ik het huis deze week even aan kant maak, dan kan ik naar de volgende stap die werken heet. Alsof het te groot is. Helpt het als je het in stukken deelt? Vandaag stoffen, morgen zuigen, overmorgen wassen?
lief,gek is dat he.

Ik vind het ook zo dubbel allemaal..

net wat ik zeg ik heb net alles op rolletjes hier,breng de kinderen naar school, tussen de middag gezellig samen eten,na school thee samen,huis op orde, half 6 eten enz enz.

Ik ben bang dat ik dat straks weer kwijt raak.

Ik heb natuurlijk al die tijd gewoon full time gewerkt en dit nog nooit eerder gedaan, dag in dag uit. als ik een vrije dag had was het rennen en vliegen de hele dag, zo ookhet weekend.

Aan de andere kant wil ik echt wel weer werken, ik wil dit thuis zitten echt niet uitbuiten ofzo,maar ik ben zo bang dat ik weer in het oude verval.

Stoppen met werken kan en wil ik niet. ik wil wel heel graag minder werken,hoeveel minder weet ik nog niet. en ik twijfel ook nog over mijn fucittie. als ik een stap terug doe én minder ga werken scheelt het zo veel geld. als ik het kon missen was het geen probleem geweest,maar ik kan zoveel niet missen..

word er nu al gek van!

Ik heb gewassen,gevouwen en kleding uitgezocht.

Had paar weken geleden al kleding van de meiden uitgezocht en weggegeven en heb nu nog veel meer haha.kasten zijn weer leeg, moet ik weer gaan shoppen.

Ik ben echt moe nu. lichamelijk vooral. Ook wel in mijn hoofd,maar geloof dat ik ze wel allemaal nog op een rijtje heb,voel me niet depressief ofzo.

ga nu ff uurtje niksen denk ik en dan weer aan het eten beginnen.

Gebakken aardappels, vis met botersaus uit de oven en groente ( weet nog niet welke)
Het is de bieb geworden heb stuk of 12 boeken meegenomen, dus ga me nu op de bank nestelen met thee, koekjes en een boek. (en nu kan ik natuurlijk weer niet kiezen welke....)

Kom later bijlezen / reageren!
Lief: gewoon de dagelijkse dingen lukt nog wel, dus ik heb vandaag tussen de bedrijven door wel stof afgenomen, gezogen en gedweild, en ook de was ligt schoon en gestreken in de mand, maar het zijn meer de grote dingen die ik nog even had willen doen, dus kast opruimen, badkamer echt goed uitschuren ed. Morgen is mijn dochter vrij, en moet ik 's middags naar therapie en sporten dus dan komt er ook niet veel van. Helpt al wel dat ik het hier op geschreven heb, misschien donderdag of vrijdag.

Toffe: Ik denk dat je niet zo snel weer terug gaat vallen, je weet nu heel goed op welke dingen je moet letten, ik denk dat je wel eerder aan de bel zal trekken. Want je weet inmiddels ook, dat alles gewoon doorgaat zonder jou. Terwijl je er vroeger vanuit ging dat het hele bedrijf op zijn gat ging als jij niet aanwezig was.(ik tenminste wel)

Marriss: Jeetje wat mag jij veel boeken meenemen, bij ons is zes het maximum. We weten in ieder geval waar het aan ligt, als je de komende dagen wat minder hier bent.
Belt er net iemand of ie mn auto kan komen bezichtigen want hij was in de buurt. (mn auto staat te koop) Euuhh...ja is goed. Daar word ik dus op slag nerveus van. (had ik vroeger niet trouwens)

Gaat ie proefrijden, vriend mee, heb ik in de tussentijd 4 negerzoenen weg gekauwd. Kotsberoerd nu, en auto niet verkocht. Zucht.
Een mens kan hier niet eens een dagje werken zonder meteen heel veel te missen .

Ik heb veel gelezen en ik hoop dat ik het onthouden heb.

Annemie, een dag helemaal niks na een druk weekend is toch juist hartstikke goed. Je huis schoonmaken kan de rest van de week ook nog wel Tenzij je een heel groot huis hebt moet dat in drie dagen te doen zijn. Fijn dat het sporten je van de pin af heeft geholpen. Ik kan niet 'vrij' sporten waar ik nu sport. Dat is echt in de praktijk van de fysio. Als ik vrij wil sporten moet ik naar een sportschool in een andere plaats. Ik ging altijd naar de sportschool naast mijn werk, maar daar deed ik geen fitness en ik zie het eerlijk gezegd niet zo zitten om op een normale sportschool te fitnessen. Dat is me veel te druk. Ik ga dit nu proberen en als het me te veel word, dan ga ik naar één keer in de week sporten en ga ik de crosstrainer die nu staat te verstoffen maar (weer) in gebruik nemen. Dan kan ik gewoon sporten op het moment dat het mij uitkomt en hoef ik er de deur niet voor uit.

Toffe, ik vind ook dat je heel goed voor jezelf bent opgekomen. Van 2 'dagen' werken naar 4 vind ik een hele grote overgang. De opbouw zoals je die zelf aangeeft, dus eerst 2x wat langer vind ik veel logischer.

Marriss, fijn dat je niet heel veel last hebt van je drukke dag gister. Wat betreft je dilemma over de verjaardag van je neefje. Ik zou niet gaan en vriend alleen laten gaan. Hij kan dan uitleggen dat jij je nog niet goed genoeg voelt voor een verjaardag. Dat is meteen een mooie trigger voor je schoonzus om jou eens te bellen en te vragen hoe het met je gaat. Nu een andere dag heen gaan kost je zo te lezen veel meer energie dan je ervoor over hebt en dat moet je dus gewoon niet doen. Is niet goed voor je nu. Lees ze.

Lief, onverwacht naar de ba is niet handig. Scheelt wel weer stress van tevoren. De waardering van je collega's is heel fijn. Ik heb vandaag ook niet veel nuttigs gedaan, heel veel gepraat met verschillende collega's en hoewel ik op den duur ook wel flauw ben van steeds hetzelfde verhaal vertellen, vind ik het toch ook wel fijn dat ze echt belangstelling hebben en zich niet later afschepen met 'goed hoor' als ze vragen hoe het gaat.

Zonnestraaltje, je programma klinkt wel heel druk. En zo instorten na je werk dat je lijkt mij geen goed teken. GOed op jezelf passen he?

Ik heb vorige week met mijn coach een grafiek besproken over inspanning en herstel. Daar zit een bepaald patroon in en als je over een bepaald punt heen gaat (over het algemeen is dat het 'ik heb eigenlijk geen zin meer, maar het moet af') dan vergt elke extra inspanning die je dan nog doet minstens drie keer zoveel herstel tijd als normaal. Jouw laatste drie uur (een groot deel van je werkdag dus) hebben jou nu zoveel gekost dat je daar heel lang van moet herstellen. Met vandaag weer een drukke (en waarschijnlijk emotionele) dag heb je die hersteltijd niet en ga je dus meteen weer je reserves in en heb je daar nog veel meer hersteltijd voor nodig. Conclusie: doe voorzichtig met je energie.

5x5, ben je inmiddels al weer verlost van je kastje? Ik heb ook op hyves gelezen en ben even kwijt wat je precies waar geschreven hebt en weet nu dus niet waar ik nu wel en niet op kan reageren. Ik reageer later vandaag nog wel op hyves, lijkt me veiliger.

Sandra, welkom. Neem je tijd en wees eerlijk tegen de bedrijfsarts. Met niks doen doe je nu juist heel belangrijk werk. Je werkt aan je herstel en dat is nu het allerbelangrijkste. Jij en jouw gezondheid. Daar gaat het nu om.

Ik heb vanmorgen gewerkt. Weinig nuttigs gedaan, één van mijn opdrachten is gedeeltelijk over de kop gegooid dus daarmee kan ik weer overnieuw beginnen. De opdrachtgever wil ineens iets anders. Sukkels, zorg dan eerst dat je er onderling uit bent voor je andere bedrijven vraagt werk voor je te gaan doen. Maar goed, dit is wel weer een nieuwe leuke hersenkraker.

Ik heb een hele poos met een collega staan praten die ik niet heel vaak zie, maar waar ik wel heel goed mee kan samenwerken (ik betwijfel of hij wel weet dat ik ziek ben). Hij is naar een andere afdeling gegaan en daar zijn ze nu bezig om iets nieuws op te zetten wat precies aansluit bij mijn vorige werk. Daar kwamen we over in gesprek en ik liet me ontvallen dat mijn hart daar toch eigenlijk nog steeds wel ligt. Hij was daar heel blij mee en gaat dat in zijn achterhoofd houden. Zal me dus niks verbazen als ik binnenkort een mailtje of telefoontjes van hem krijg om hier eens verder over te praten. Lijkt me leuk, nieuwe dingen doen binnen het bedrijf. Ik ben heel blij met de werkplek waar ik nu zit, maar ik heb door die andere opdracht waar ik mee bezig ben toch ook wel gemerkt dat mijn hart ook toch echt nog wel op dat vlak ligt. Beetje vaag zo geloof ik, maar goed ik zie dus mogelijkheden om mijn werk nog leuker te maken. De leukste dingen van mijn huidige functie gecombineerd met eventueel dit nieuwe, lijkt me een perfecte functie.

Vandaag ook nog even met mijn baas gesproken en hem verteld dat ik vanaf volgende week niet meer op woensdag wil werken en dat ook als ik straks weer 100% beter ben niet meer wil doen. Vond hij heel verstandig van me en vindt hij ook goed. Voorlopig maakt het allemaal nog niks uit omdat ik zelf mijn dagen en uren plan nu en tegen de tijd dat ik weer 100% zou gaan werken neem ik gewoon elke woensdag vrij en als mijn uren dan op zijn laat ik mijn contract aanpassen.

Ik ben natuurlijk weer te lang blijven hangen op mijn werk (ruim vijf uur ipv vier) en na mijn werk ben ik nog even het centrum in geweest. Ik moest iets terug brengen en toen ben ik nog maar even verder gaan winkelen. Ik heb nu dus een nieuwe sportbroek, pantoffels, boeken, een boekje waar ik mijn successen in kan bijhouden, een leuk doosje voor alle kaarten enz die ik wil bewaren, een puzzel met puzzelmat om het makkelijk te kunnen opbergen en wat spulletjes voor mijn vriend. Uiteindelijk dus pas tegen vier uur thuis na een ochtend werken. Thuis gekomen moest ik natuurlijk meteen dat leuke doosje in gebruik nemen en dus al mijn bewaarde kaartjes bekeken. Dat zijn alle rouw-, trouw- en geboortekaartjes die mijn vriend en ik in de loop der jaren gekregen hebben. Ik moest alle kaarten uiteraard ook lezen en dan komen er toch wel heel veel mooie en veel moeilijke herinneringen boven. De kaartjes die ik de afgelopen tijd heb gekregen zitten in mijn dagboek schriften die ik de afgelopen tijd heb vol geschreven, dus dat scheelde nog weer een hele stapel.

Nu is het tijd om te gaan eten en daarna yoga. Ik kom daarna nog wel weer langs hier.
En alweer wat gemist. Wat jij nu tussendoor gedaan hebt is voor mij echt heel veel huishouden, Annemie. Ik ben niet zo'n schoonmaakster dus vind je al heel actief zo.

Jammer dat je auto nog niet verkocht is Marriss en balen dat je er zo nerveus van word dat je jezelf misselijk eet in negerzoenen (die zijn trouwens wel heel lekker, maar ook snel misselijkmakend).
Nog even wat dingen die me net tijdens het koken en eten te binnen schoten en die ik nog even met jullie wil delen.

Ik zit nu al best lang in de goede flow en merk dat ik steeds meer doe zonder daar echt last van te krijgen. Toch ben ik nog steeds bang dat ik weer een terugval zal krijgen en weer in zal storten. Is dat herkenbaar?

Ik was net even heel blij. Ik kon de sportbroek die ik zonder passen gekocht had gewoon aan. Het is een L, het is echt jaren geleden dat ik die maat aankon. Mijn nieuwe winterjas is ook al een L. Ik moet er echt aan wennen dat ik daar nu in pas. De rok die ik vandaag aanhad kon ik ook zo uittrekken zonder de knopen en rits los te maken. Dat blijft toch ook leuk.

Morgen heb ik een uitdaging op mijn werk. Ik heb drie overleggen. Eén verplichte saaie, één leuke en één potentiële energievreter. Als ik die laatste goed doorkom zonder me vreselijk op te vreten en me overal mee te willen bemoeien dan heb ik echt een hele grote stap in mijn herstel gemaakt.

Ik ben eigenlijk heel tevreden en blij vandaag. Ondanks dat ik net ongesteld geworden ben en daar best last van heb, voel ik me goed en heb ik ook na een drukke dag nog energie over en liep ik net te zingen tijdens het koken.

Nu snel naar yoga.
Abc: Wat heerlijk dat je je zo goed voelt. Heb je met hele grote letters in je agenda geschreven: Yes, vandaag voel ik dat ik echt beter ga worden? Mijn ervaring is wel dat de positieve gevoelens zichtbaar maken enorm kan helpen, als het weer even wat minder gaat.

Lekker dat je zo goed aan het afvallen bent, ben je echt bewust aan het lijnen? En zo ja welk dieet gebruik je dan? Ik ben 4 jaar geleden 30 kilo afgevallen met Sonja, inmiddels weer een kilo of 12 erbij, ik wil het heel graag weer oppakken, maar het lukt me nu echt even niet.

Ik denk dat je morgen die energievreter wel aankan, je gaat er nu al veel beter voorbereid in, probeer op tijd je energieluiken te sluiten, zodat niet alles zomaar weggezogen kan worden. Klinkt vaag, maar bij mij werkt het wel door voor zo een overleg even bewust een cirkel om mezelf heen te trekken. (verticaal)

Veel plezier met Yoga!
abc, fijn zeg, dat je voelt dat het beter gaat! Geniet er maar van, zonder meteen weer je grenzen te overschrijden, want dat blijft een valkuil denk ik. Volgens mij heb je voldoende energie voor dat overleg van morgen, zo klinkt het in ieder geval wel. Wat fijn dat je zo goed gaat met afvallen, ook dat geeft energie! Leuke spulletjes heb je trouwens gekocht, je hebt me op een idee gebracht want ik weet nooit wat ik met kaartjes moet, ze slingeren altijd maar wat rond of ik gooi ze uiteindelijk weg. Maar bewaren (en dan lliefst in een mooi doosje ) is natuurlijk veel leuker!

Zonnestraaltje, ook ik vind jouw programma erg druk, doe je kalm aan? Zet 'm op! Heb jij ook de lepeltheorie gelezen? In dat geval: denk ajb om je lepels. Op is op, en volgens mij zijn ze na een paar uur werken al zowat verbruikt.

Moet je morgen weer werken? Hoe vond je het om weer op de werkvloer te zijn? Krijg je wat steun van je collega's?

Annemie, hoe is het met jou? Best veel gedaan in het huishouden. Die grote dingen zijn lastiger om te doen he? Heb ik ook. Een wasje lukt wel, maar ik wil ook al tijden de inloopkast opruimen, maar dat lukt dus steeds niet. Omdat ik zo bang ben dat als ik alles eruit heb getrokken, ik me er dan niet meer toe kan zetten het er weer netjes in te doen... (wat toffe laast ook met een la had) Ik hoop dat vriend het een keer samen met me wil doen, misschien dit weekend wel.

Ik kan me voorstellen dat je graag dingen af wilt hebben voor je volgende week weer gaat werken, maar probeer er maar niet teveel druk op te leggen. Dingen die niet lukken, die lukken niet, so be it. Van wie MOET je die kast opruimen? Van wie MOET het huis spik en span zijn? Juist. Je moet ook wat lepels overhouden voor je nieuwe werk.

Trouwens bij onze bieb mag je 125 boeken per jaar lenen, en zit er geen limiet (meer) op het aantal boeken per keer.

Lief, fijn zeg, zulke collega's. Dat is heel veel waard! Hoezo moest je zo plosteling naar de ba? Fijn dat jullie wel op één lijn liggen. Zijn baas en jij weer wat on speaking terms na de heftige woordenwisseling / ruzie van laatst of krijg je nog steeds de kriebels als je 'm ziet?

Toffe, je bent wel degelijk voor jezelf opgekomen, dus wees er maar lekker trots op! Ben blij dat je weer wat gelukkiger klinkt de laatste weken, hopelijk voel je je ook zo en blijft dat zo.

Bedankt voor de reacties op neefjes-verjaardag-'probleem'. Ik ben eruit. Vriend gaat alleen heen, ik heb vanmiddag een sms gestuurd: vriend komt alleen, het gaat mij helaas nog niet lukken. Heeft neefje nog wensen? Kreeg terug: jammer dat je niet kunt komen, maar we begrijpen het. Gaat het al wat beter? Teruggestuurd dat het allemaal eeerg langzaam gaat, en op het eind (kon het niet laten ) thnks for asking. hihihi. Nou ik stuur neefje nog een leuk kaartje en vriend legt wel aan hem uit waarom ik er niet ben. Prima... Vriend is ook bijna jarig, gelukkig vond hij het prima om het even niet te vieren. Dat zie ik écht niet zitten.

Ik ben vanavond alleen, vriend is sporten. Ik ga denk ik een soort van brief aan mn lg schrijven. Als ik terug ben van vakantie, moet ik er toch echt aan geloven en met hem afspreken en uitspreken waarom ik teleurgesteld ben. Ik heb dat wel op een rijtje gezet, maar ik zit nu soms in mn hoofd te oefenen met wat ik letterlijk tegen 'm ga zeggen. En dat wil ik even op papier zetten. Misschien plemp ik het nog wel op hyves, zodat jullie er ook even over kunnen spuien.
Marriss: Je hebt helemaal gelijk, ik MOET alleen van mijzelf mijn huis op orde hebben, zal het proberen los te laten, want het is idd veel belangrijker om lepels te sparen voor mijn nieuwe werk.

Wat goed dat die limiet bij de bieb er af is. Soms doe ik weken over een boek, en bijvoorbeeld in de vakantie zou ik er ook wel meer dan zes mee willen nemen. In welke ben je uiteindelijk begonnen?

Denk dat het een goed idee is om het verhaal even op hyves te gooien, dan is het misschien even uit je hoofd.
Ik ben begonnen in Kwetsbaar van Tatiana de Rosnay. Merk wel dat ik nog niet zo makkelijk lees als 'vroeger', heb nog geregeld dat ik een blz lees en denk: huh?? en dan moet ik weer overnieuw. Maar goed, uiteindelijk kom ik er wel door, duurt alleen wat langer

Ik ben begonnen met het verhaal, maar lukt nog niet zo. Bij elke zin denk ik: oeh, dat klinkt wel verwijtend (ik stel me namelijk voor dat dit is wat ik létterlijk ga zeggen) bovendien word ik afgeleid door vanalles en nog wat (Tv staat aan, internet, 2 spelende katten, kreeg net een smsje...)
Ik denk dat je het nu gewoon moet zeggen zo als het in je hoofd zit, dus van je hart geen moordkuil maken. Bij schaven komt later wel, juist goed om het een keer er uit te gooien zoals je het voelt.

Het boek wat je noemt ken ik niet, maar dat je drie keer een bladzij moet lezen is dan weer wel heel erg herkenbaar. Is de misselijkheid trouwens weer gezakt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven