Crisisdienst GGZ

08-11-2019 20:50 343 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er ervaring met de crisisdienst van de GGZ. Wanneer schakel je die in?
Maar vooral, wat houdt het in?
Ik stel me er denk ik iets ergers bij voor dan het in werkelijkheid is.
Wie kan mij er iets meer over vertellen?
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de lieve geruststellende berichten nav de kinderen.
Ik voel me al een incompetente, slechte moeder doordat ik nu even niet zo goed voor mijzelf kan zorgen.
Mijn grootste angst is toch echt mijn kinderen kwijt raken. Maar ook dat ik ze beschadig (emotioneel) doordat ik zelf niet lekker in mijn vel zit. :'(
Ze zijn zo lief, maar ook best een beetje 2 handen vol soms. Een heel gevoelige kleuter die echt liefst constant aan mij geplakt zit maar ook met echt nog peutergedrag (snel huilen en driftig). En een autistische 7jarige.
En als mensen in mijn omgeving dan zeggen; "Ja maar die kinderen voelen jou ook aan hè " dan voel ik mij zó schuldig!
Ik probeer nu ook nog te dealen met hoe mijn moeder vroeger was...
Straks zitten mijn mannen over een aantal jaar bij een psycholoog vanwege mij...

Enfin... zomaar even wat gedachten en zorgen die ik dan heb.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
10-11-2019 22:39
Afbeelding
Haha Thanx You!
:-D
estrellas2 wijzigde dit bericht op 10-11-2019 22:45
0.74% gewijzigd
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Vrijwel iedereen z’n kinderen kunnen later klagen in therapie over hun jeugd. De mijne ook. Je doet je best, je kijkt naar het welzijn van je kinderen en meer kun je niet doen. Dat is goed genoeg. En ik zit zelf in een burn out, hoe vaak ik de eerste weken daarvan kortaf, onredelijk en hysterisch heb gereageerd op mijn kinderen.... Niet grappig. Maar dan legde ik ze dat uit (ze zijn ouder dan de jouwe) en bood mijn excuses aan en dan konden we door. Ouders zijn mensen en niet alles gaat perfect.
Je doet je best, je gaat naar het bos, naar het theater, zwemles en dat is echt al enorm met jouw klachten! Je wilt het liefst je bed niet uit en moet je zien wat je voor elkaar bokst joh! Superknap! Je zoekt hulp, zoekt steun hier, hebt een therapeut, echt, geef jezelf wat credits zeg!
Alle reacties Link kopieren
Dank je Malinois voor je eerlijke en fijne post.
Met deze woorden van jou, ga ik een poging doen om te slapen.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Lig alweer een uur wakker.
Iemand anders toevallig ook nog? :)
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik ben nog niet naar bed, telt dat ook?

Zie je op tegen je afspraak morgen?
Alle reacties Link kopieren
Athan schreef:
11-11-2019 01:18
Nou, ik ben nog niet naar bed, telt dat ook?

Zie je op tegen je afspraak morgen?
Haha ja dat telt ook hoor.

Ja ik denk dat ik er toch wel tegenop zie.
Maar het is ook een beetje het onder ogen komen na mijn mail van vorige week.
Er ligt ergens toch een stukje schaamte op denk ik
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, tegenover een therapeut hoef je je in ieder geval nooit te schamen. Als het goed is, ziet een therapeut je worsteling en niet de "foutjes" die je onderweg misschien maakt. Zo zou je het zelf ook moeten zien, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk.

Wat mij soms helpt als ik niet kan slapen (naast gewoon opstaan), is tellen. Niet schaapjes tellen of zo (die zie ik namelijk nooit in mijn hoofd), maar gewoon tellen. Ik zeg dan tegen mezelf dat ik overal aan mag denken en over mag piekeren, maar ondertussen wel moet blijven doortellen. Verder dan 500 ben ik nooit gekomen.
Alle reacties Link kopieren
estrellas2 schreef:
11-11-2019 01:14
Lig alweer een uur wakker.
Iemand anders toevallig ook nog? :)

Ook nog wakker. Net maar n tweede pammetje genomen.
Lig je te piekeren?
.
Alle reacties Link kopieren
Hoi lieve Estrellas,

Hier ook nog een wakker iemand. Ik ken je uit het topic over autistische kinderen en natuurlijk van je dochters.
Wat vind ik het naar dat je je zo rot voelt. Ik zou je zo graag willen zeggen dat je een fantastisch mens bent. Wat jij voor je kiezen krijgt is gewoon heel zwaar. Ik wil je een hele dikke knuffel geven :hug: :hug: :hug:

Hoe gaat het met je zoon? Komt de zorg voor je kinderen voor het grootste gedeelte voor jouw rekening nog steeds? Want dat is gewoon heel zwaar. Het altijd alert zijn, aan staan. Dat pleegt roofbouw op je.

Ik zou je heel graag willen steunen, want dat verdien je gewoon.

Veel liefs van mij...

(En nee, niemand haalt je kinderen zomaar weg. Ook niet als je de crisisdienst nodig hebt. Wees daar aub niet bang voor. Het is juist goed dat je op tijd de hulp inroept die je nodig hebt. Dan ben je een echt goede moeder. )

:hug: :hug: :hug: :hug:
Alle reacties Link kopieren
Heel veel succes bij je therapeut straks. En vraag inderdaad wat je met de opmerking over de crisisdienst 'moet'/kan. Ook therapeuten zijn mensen en soms komt iets gewoon heel anders aan dan dat zij hebben bedacht. Daar kun je dan samen ook weer afspraken over maken.

Zet hem op vandaag :hug:
Forever is a hell of a long time
Ik heb het directe nummer van de crisisdienst hier. Die krijg je automatisch als je onder behandeling bent bij de GGZ instelling. Ze hebben me op het hart moeten drukken om te bellen wanneer ik vind dar dat nodig is. En dat ze me niet gelijk komen halen. Nu al een paar keer de crisisdienst nodig gehad en ben niet opgehaald. Wel gesprekken gehad.
Alle reacties Link kopieren
eenzonnigedag schreef:
10-11-2019 21:07
<Knip>

Ziekelijk wat je hier schreef. Bah. Het is een zeer ongepast bericht met zeer schadelijk medisch advies. Ik heb geen goed woord voor jouw actie over :nope: . Ga je schamen wat je hier voor stennis aan het schoppen bent met je overdreven en idiote geschreeuw. Ongehoord.




Estrellas, ga vandaag met je therapeut je angsten bespreken! Vertel je angsten over de crisisdienst en je angsten over mogelijke gevolgen, zoals je angst voor het kwijtraken van je kinderen. Doet dat alsjeblieft want je hebt het nodig om van een deskundige te horen hoe het echt zit. Je staat je eigen herstel en je veiligheid (en mogelijk die van je kinderen) in de weg als je dit niet bespreekbaar maakt. Sterkte.
S-Groot schreef:
11-11-2019 07:44
Ziekelijk wat je hier schreef. Bah. Het is een zeer ongepast bericht met zeer schadelijk medisch advies. Ik heb geen goed woord voor jouw actie over :nope: . Ga je schamen wat je hier voor stennis aan het schoppen bent met je overdreven en idiote geschreeuw. Ongehoord.




Estrellas, ga vandaag met je therapeut je angsten bespreken! Vertel je angsten over de crisisdienst en je angsten over mogelijke gevolgen, zoals je angst voor het kwijtraken van je kinderen. Doet dat alsjeblieft want je hebt het nodig om van een deskundige te horen hoe het echt zit. Je staat je eigen herstel en je veiligheid (en mogelijk die van je kinderen) in de weg als je dit niet bespreekbaar maakt. Sterkte.
Eens en eens!

Ik had ook schrik om te bellen, inmiddels niet meer. Ze halen jou en/of de kinderen echt niet zomaar weg als je belt. :hug: Bespreek die angsten met de psych. Hij/zij kan je daarin geruststellen.
Estrellas, hopelijk heb je vandaag een redelijke dag en heb je vannacht lekker kunnen slapen.

For what it's worth: afgaande op je berichten vind ik je een goede moeder. Het is overduidelijk dat je van je kinderen houdt, je bent niet bang om naar jezelf te kijken en daarnaast is het echt geen ramp voor je kinderen dat het nu niet zo lekker gaat. Je bent gewoon een lief, slim mens dat doet wat ze kan. En dat is meer dan genoeg! :hug:
Alle reacties Link kopieren
@athan, ja ik weet dat ik mij in principe niet hoef te schamen, maar doe het toch een beetje :$ tellen vaak geprobeerd, werkt voor mij niet.

@anoniem2628... hier ook vannacht een extra pammetje genomen. Hoop dat jij nog wat hebt kunnen slapen.
En ja, ik lag te piekeren. Opzich heb ik geen moeite met inslapen, maar als er dan een kind langs komt, zoals vannacht, is het moelijk om weer in slaap te vallen.

@hvm :hug: lief je bericht !!
Hoe het met zoon is... vandaag Sint Maarten, zaterdag komt die man met baard weer... moet ik nog meer vertellen :P
En ja, de zorg komt zeker voor 80% op mij neer. Man vaart nog steeds.

@selune (en anderen) ik ga inderdaad bespreekbaar maken dat de angst mij om het hart sloeg bij alleen al het lezen van jet woord Crisisdienst...

@coconuts, ik ben niet in behandeling bij de GGZ. En door alle berichten hier, ook de jouwe, kan ik inmiddels redelijk geloven en relativeren dat mijn angst ongegrond was. :)

Inmiddels in de trein naar Therapeut. Normaal pak ik altijd de auto, 3 kwartier rijden, dat leek mij nu even niet zo verstandig.

Woensdag staat er een gesprek met mijn huisarts. Die houdt de laatste weken ook een beetje de vinger aan de pols, sowieso ivm de oxazepam.
Vandaag ga ik ook met therapeut bespreken, wat nu écht de hulpvraag is voor de huisarts. Het lukt mij niet goed om het bij hem onder woorden te brengen. Het is een beetje veel momenteel..
Voor mijn gevoel ben ik met deze therapeut zo ontzettend goed bezig, en zou ik niet willen stoppen bij haar en ergens anders (GGZ) opnieuw moeten beginnen.
Zij komt tot dingen waar een psycholoog, waar ik 2 jaar gelopen heb, niet is gekomen.
Alleen is het blijkbaar te zwaar voor mij om te verdragen. Ergens voelt dat een beetje zwak...
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Lieve estrellas2 dat is niet zwak. Helemaal niet zelfs. Je krijgt heel veel voor je kiezen en verwerken is nog eens een stapje extra, logisch dat het soms te zwaar voelt.

Hoe ging het bij je therapeut?
Forever is a hell of a long time
Alle reacties Link kopieren
Selune schreef:
11-11-2019 16:52
Lieve estrellas2 dat is niet zwak. Helemaal niet zelfs. Je krijgt heel veel voor je kiezen en verwerken is nog eens een stapje extra, logisch dat het soms te zwaar voelt.

Hoe ging het bij je therapeut?
Het was een zwaar gesprek.
Lastig uit te leggen, ik kom niet tot de kern van wat er aan de hand is. Ik voel bet mawr kom er niet bij.
Mijn (destructieve) overlevingsmechanismes gaan door en slopen mij.
Afgesproken woensdag met de huisarts een 2e spoor uit te gaan zetten.
Deze therapeut blijft mij zeker begeleiden, ik wil zoals ik eerder aangaf ook echt niet stoppen bij haar.
Waarschijnlijk zit er trauma in mijn lijf opgeslagen. Maar ik kom er niet. Er is iets waar ik heel erg bang voor ben maar kom er niet achter wat het is.
Ik voel het zitten, al zolang als ik me kan herinneren. Ik visualiseer het als een grote zwarte rottende bal ergens achter mijn maag in mijn borstkast.
Het klinkt waarschijnlijk allemaal heel vaag... en dat is het ook.
Maar dat én de andere dingen die spelen in mijn gezin, maakt dat ik iets meer hulp nodig heb.
Alleen is het even zoeken in welke vorm dat dan is. Ik heb geen idee.
Ik zie wel enorm op tegen het gesprek woensdag met de huisarts :|
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Ik vind dat je het juist heel duidelijk omschrijft! Hopelijk lukt het je ook om het over te brengen bij je huisarts en hulp te krijgen op meerdere sporen. Veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
estrellas2 schreef:
10-11-2019 21:44
Dit is dus mijn angst.
En nee ik ben niet alleenstaand
Ik probeer je een pb te sturen.
eenzonnigedag schreef:
11-11-2019 23:07
Ik probeer je een pb te sturen.
Om nog meer van die opruiende en achterlijke uitspraken te doen? Doe even normaal joh.
Alle reacties Link kopieren
eenzonnigedag schreef:
11-11-2019 23:07
Ik probeer je een pb te sturen.

Laat TO met rust met je onzin.
.
Alle reacties Link kopieren
eenzonnigedag schreef:
10-11-2019 21:07
[...]
Raar dat mijn post ongepast is? Ik waarschuw deze mevrouw alleen maar. Vreemd..
Alle reacties Link kopieren
Niks rare opmerkingen geven. Het is de waarheid. Ik werk zelf in de zorg en ken genoeg mensen waarbij ze dit ge.... hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven