Crisisdienst GGZ

08-11-2019 20:50 343 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er ervaring met de crisisdienst van de GGZ. Wanneer schakel je die in?
Maar vooral, wat houdt het in?
Ik stel me er denk ik iets ergers bij voor dan het in werkelijkheid is.
Wie kan mij er iets meer over vertellen?
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
estrellas2 schreef:
09-11-2019 22:49
Daar ben ik middels de therapie ook mee bezig om er mee af te rekenen.
Het verdragen is gewoon zo zwaar, daar ben ik niet zo goed in :|
Vind je het leuk om creatief bezig te zijn? Anders is het misschien wel een idee om voor in de avonduren een stapel foto’s te laten ontwikkelen en twee fotoboeken te maken. Voor allebei je kinderen 1. Je kan het simpel houden, maar ook versieren, of er verhaaltjes bij schrijven. Misschien is het wel een afleiding die wat positiviteit meebrengt.

Of bijvoorbeeld kleine lieve dingen om voor jezelf te doen. Een Gezichtsmaskertje. Je nagels lakken. Gewoon kleine dingetjes waarbij je niet echt nadenkt maar wel bezig bent en een fijn gevoel aan overhoud.

Ik bereid zulke dingen vaak voor op momenten dat ik me wat beter voel. Zodat ik het er zo bij kan pakken als dat onrustige gevoel opspeelt wat je beschrijft.
Alle reacties Link kopieren
@yellowlemon dank je voor het mee denken!

Ik hou er niet zo heel erg van om creatief bezig te zijn. Soms vind ik het wel leuk om te kleuren. Ik heb een kleurboek voor volwassen, deze pak ik vaak om met mijn mannen mee te kleuren.

Ik weet dat het slim is om voor mij in de avonden mijn patronen te doorbreken door andere keuzes te maken.
Niet op de bank gaan liggen als de kinderen slapen. Iets gaan doen wat ik normaal niet doe. Zo ben ik vanavond bijvoorbeeld gaan douchen (douche normaal 's ochtends).

Het veranderen van die patronen kost heel veel energie. Energie die ik niet zo veel heb momenteel. En vaak voel ik een een weerstand als ik bedacht heb het een avond anders te gaan doen.
(Stemmetje wat spreekt; dit hou je toch niet vol, een paar avonden en en val je weer terug)
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Dat is geen stemmetje, maar gewoon je eigen gedachte en die doorbreek je juist door je patronen te (blijven) doorbreken. Goed bezig dus!
niks moet en alles mag
Alle reacties Link kopieren
Lieverd ik herken je ook van langer geleden en ik wil je even een dikke :hug: geven. Ik herken wat je schrijft ook heel erg. Als je erover wilt praten mag je me ook altijd een pb sturen (laat het dan even weten, want meestal heeft de pb functie niets aan).

Ik probeer afleiding te zoeken als ik in oranje zit en niet te alleen te zijn als ik bang ben in rood terecht te komen.

Overigens geen ervaring met de crisisdienst, ik durf m'n eigen behandelaar al niet te bellen als het niet gaat, laat staan de HAP.
selune wijzigde dit bericht op 10-11-2019 18:13
14.90% gewijzigd
Forever is a hell of a long time
Alle reacties Link kopieren
Selune schreef:
10-11-2019 14:37
Lieverd ik herken je ook van langer geleden en ik wil je even een dikke :hug: geven. Ik herken wat je schrijft ook heel erg. Als je erover wilt praten mag je me ook altijd een pb sturen (laat het dan even weten, want meestal heeft de pb functie niets aan).

Ik probeer afleiding te zoeken als ik in oranje zit en niet te alleen te zijn als ik bang ben in rood terecht te komen.

Overigens heb ervaring met de crisisdienst, ik durf m'n eigen behandelaar al niet te bellen als het niet gaat, laat staan de HAP.

Volgens mij heb ik een PB gestuurd :)
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
estrellas2 schreef:
10-11-2019 17:28
Volgens mij heb ik een PB gestuurd :)
Ik zag niets in m'n inbox, daarom heb ik jou even een pb gestuurd :hug:
Forever is a hell of a long time
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen vroeg heb ik een aantal mensen geappt om wat af te spreken en zo onze dag vol kunnen plannen.
Om half 11 bonuszoon al op visite. Aan het begin van de middag een flinke wandeling in het bos met mijn jongens, een vriendin, haar 3 jongens en honden. En de helft van de stad... man man, denk je voor je rust even naar het bos te gaan. Maar met dit mooie weer was het onwijs druk :facepalm:
Daarna bij vrienden een bakkie gedaan. Deze vriend voelde feilloos aan dat er iets met mij was. Ik heb me eigenlijk doodongemakkelijk gevoeld de hele tijd en was blij dat het bijna etenstijd was en we weer fijn naar huis konden.

Morgenochtend half 10 naar de therapeut. Ik ben er aan toe, maar zie er tegenop :(
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-11-2019 09:58
Reden: Ongepast
98.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
eenzonnigedag schreef:
10-11-2019 21:07
[...]

Doe even normaal joh.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-11-2019 09:58
Reden: Quote verwijderd
68.96% gewijzigd
.
Eenzonnigedag: Lekker helpend ook... fok jezelf en TO niet zo op. In praktijk werkt het niet zo.


Estrella! Fijn dat je de zondag door bent gekomen en wat doe je veel! Als ik goed in mijn vel zit, is dat al een druk weekend voor mij. Goed dat je morgen een afspraak hebt over hoe nu verder. En noem haar ook dat je niet wist wat je met eventueel crisisdienst bellen moest doen. Want die opmerking was goedbedoeld, maar je kon er door te weinig uitleg niet mee uit de voeten, dat mag ze best weten
Met mij gaat t heel goed op dat vlak, al jaren stabiel.

Je hebt dus een therapeut? Bied deze genoeg ondersteuning of heb je meer nodig?
Alle reacties Link kopieren
eenzonnigedag schreef:
10-11-2019 21:07
[...]
Dit is dus mijn angst.
En nee ik ben niet alleenstaand
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-11-2019 09:59
Reden: Quote verwijderd
63.05% gewijzigd
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
eenzonnigedag schreef:
10-11-2019 21:07
[...]
Jeetje. Gut mens, doe normaal. Zo werkt dit absoluut niet.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-11-2019 09:59
Reden: Quote verwijderd
62.38% gewijzigd
estrellas2 schreef:
10-11-2019 21:44
Dit is dus mijn angst.
En nee ik ben niet alleenstaand
Geheel onterecht. Tenzij je je kinderen al weken aan de verwarming vastgebonden zitten en ze nauwelijks te eten geeft.
Alle reacties Link kopieren
Sensitivenoodle schreef:
10-11-2019 21:20
Eenzonnigedag: Lekker helpend ook... fok jezelf en TO niet zo op. In praktijk werkt het niet zo.


Estrella! Fijn dat je de zondag door bent gekomen en wat doe je veel! Als ik goed in mijn vel zit, is dat al een druk weekend voor mij. Goed dat je morgen een afspraak hebt over hoe nu verder. En noem haar ook dat je niet wist wat je met eventueel crisisdienst bellen moest doen. Want die opmerking was goedbedoeld, maar je kon er door te weinig uitleg niet mee uit de voeten, dat mag ze best weten
Op een of andere manier lukt het redelijk als het om de kinderen gaat. Juist voor hun wil ik dan bezig blijven.

Ja, ik zal morgen zeker aangeven dat de crisisdienst mij al een soort van paniek bezorgde.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
estrellas2 schreef:
10-11-2019 21:44
Dit is dus mijn angst.
En nee ik ben niet alleenstaand
Echt niet zomaar hoor. Moeder van een vriendinnetje van een van mijn dochters is manisch depressief en heeft een heftige tijd achter de rug. De laatste anderhalf jaar wisselen depressies en manieën elkaar snel op, heel naar. Ze is regelmatig in een ggz kliniek geweest en het is ook wel eens gebeurd dat door een rechter besloten werd dat ze nog niet naar huis mocht.
In die periodes is haar man er voor de kinderen en springt oma in waar nodig. Die kinderen wonen gewoon bij papa en mama.
Alle reacties Link kopieren
eenzonnigedag schreef:
10-11-2019 21:07
[...]
Hou eens ff op gek dit slaat echt nergens op en je hoeft al helemaal niet te gillen.
Overigens heeft bij mij niemand jeugdzorg ingeschakeld ondanks dat mijn moeder alleenstaand was en de ene na de andere opname had.
En om eerlijk te zijn neem ik dat iedereen nog kwalijk. Ik heb heel veel last gehad en nu nog door de psychische klachten van mijn moeder.
Ja voor mij was het denk ik beter geweest als "ik was afgepakt van mijn moeder" of als er sowieso mee gekeken zou worden.

Mijn zus is een paar jaar geleden ook opgenomen geweest na een crisis en daar is idd even jeugdzorg voor mijn neefje bij geweest. Ze keken gewoon even mee, paar afspraken gemaakt en naar ieders tevredenheid is het contact weer afgesloten.

En ook een lichtere vorm van GGZ zorg is echt geen reden dat jeugdzorg erbij komt en al helemaal niet dat je kind afgepakt wordt.

TO, trek je ajb niks aan van dit persoon. Stemmingsmakerij wat verboden zou moeten worden. Echt je kan gerust therapie hebben terwijl je een kind of kinderen hebt. Pas als er zeer concrete zorgen zijn over het welzijn van je kinderen kan het zijn dat ze het gesprek met je erover aan gaan.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-11-2019 09:59
Reden: Quote verwijderd
16.41% gewijzigd
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
estrellas2 schreef:
10-11-2019 21:44
Dit is dus mijn angst.
En nee ik ben niet alleenstaand
Geloof me, ik ben zo'n hulpverlener en echt, jeugdzorg is ten eerste niet verschrikkelijk, doorgaans helpen ze mensen en pas als mensen niet geholpen kunnen of willen worden en kinderen érnstig beschadigd raken heb je het over uithuisplaatsing. Daar is in jouw situatie echt geen sprake van. Echt niet. Daar gaan vaak jaren van vrijwillige hulpverlening aan vooraf. Nog los van dat een psychische ziekte bij een ouder echt niet direct betekent dat het niet goed gaat met de kinderen. Echt niet. Niet bang voor zijn.
Alle reacties Link kopieren
Estrellas laat je niet (nog) bang(er) maken alsjeblieft. Ik heb een enorme angst om de kinderen kwijt te raken en voor een opname enz. Maar ik weet ook (vanuit mijn werk) dat het allemaal niet zo'n vaart loopt. Er gaan de meest wilde verhalen rond over jeugdzorg en ja daar maken ze ook zeker fouten, maar niet aan de lopende band zoals soms wordt beweerd. Gezinnen bij elkaar houden tot het uiterste is toch echt meer norm dan uitzondering.
Forever is a hell of a long time
Alle reacties Link kopieren
Malinois weet het beter te verwoorden. Dat bedoelde ik inderdaad :hug:
Forever is a hell of a long time
De meeste mensen waar ik mee werk zijn blij met jeugdzorg. Echt. Die vragen zelf hulp en krijgen die. Beetje zoals het bedoeld is zeg maar. Maar ggz schakelt echt niet jeugdzorg in omdat een ouder hulp vraagt voor zichzelf. En als er wél hulp nodig is met de kinderen dan is het toch alleen maar goed dat die hulp er is?
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk is jeugdzorg wat dat betreft net als de crisisdienst; ze klinken eng (want onbekend), maar ze zijn er om jou te helpen. :)
.
Alle reacties Link kopieren
nachtvlinder1977 schreef:
10-11-2019 21:22
Met mij gaat t heel goed op dat vlak, al jaren stabiel.

Je hebt dus een therapeut? Bied deze genoeg ondersteuning of heb je meer nodig?
Fijn te lezen dat het goed gaat!

Ik heb een systeemtherapeut, ben hier anderhalf jaar geleden gestart met insteek relatietherapie. Dat hebben we ook nog steeds wel bij haar.
Maar inderdaad... misschien heb ik voor nu meer nodig.
Al heb ik echt werkelijk waar geen idee wat.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Sudrì schreef:
10-11-2019 21:50
Geheel onterecht. Tenzij je je kinderen al weken aan de verwarming vastgebonden zitten en ze nauwelijks te eten geeft.
Hahah nee in tegendeel! Mijn kids staan op 1 en komen niets te kort in aandacht en liefde.
Misschien nu wel iets omdat het met mij niet zo goed gaat, dat ik wat eerder/vaker boos ben. Maar nog denk ik dat ze het goed hebben.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
estrellas2 schreef:
10-11-2019 22:11
Hahah nee in tegendeel! Mijn kids staan op 1 en komen niets te kort in aandacht en liefde.
Misschien nu wel iets omdat het met mij niet zo goed gaat, dat ik wat eerder/vaker boos ben. Maar nog denk ik dat ze het goed hebben.
Dan hoef je je daar iig geen zorgen over te maken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven