De zomerhaters en winterliefhebbers gaan vrolijk door

18-09-2014 20:11 3011 berichten
Na een lange, afmattende zomer is het nu bijna herfst. De laatste stuiptrekkingen van de zomer doen ons nog even zweten, maar de blaadjes verkleuren al en de eikeltjes vliegen je tijdens het fietsen om de oren. De maïs is bijna klaar om geoogst te worden en de avonden worden al weer lekker donker.



Laten we de herfst vieren, en met zijn allen hopen op een ijskoude, stikdonkere en sneeuwrijke winter, zodat we volgend jaar weer helemaal klaar zijn om dat plakkerige gedoe van de zomer glansrijk te doorstaan .







We komen trouwens hier vandaan.
Ik vermoed dat ik zo een regen en onweersbui krijg hier
Alle reacties Link kopieren
Ja, die actie was eigenlijk wel schokkend vond ik. En dan ook nog eens op een topic genaamd ''Hoe overleef ik een hittegolf?'', worden de groep zomerhaters en winterliefhebbers weer belachelijk gemaakt. Ik voel me soms echt raar, omdat zo weinig mensen lijken te accepteren dat ik en de rest van dit topic gewoon slecht tegen warmte kunnen en er niet van houden, terwijl we juist weer goed tegen kou kunnen. Fijn dat dit topic is gestart.
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Alle reacties Link kopieren
Blue, niet al die shampoo en alles 2 keer per dag. Van water word je net zo fris en schoon.

Teveel shampoo is slecht voor je haar.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
quote:Mano82 schreef op 14 augustus 2015 @ 20:33:

Ik vermoed dat ik zo een regen en onweersbui krijg hierHier heeft het net al gedruppeld en wat gedonderd. Niks bijzonders vooralsnog.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Mijn buurman zegt dat het Noodweer hier om één uur vannacht begint. Maar die is meestal dronken .
Hier ook wat regen! Meer niet
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 14 augustus 2015 @ 20:45:

Blue, niet al die shampoo en alles 2 keer per dag. Van water word je net zo fris en schoon.

Teveel shampoo is slecht voor je haar.



Dank voor de tip! Heb het wel vaker gehoord maar me er nooit zoveel van aangetrokken, heb haar als staalkabels!



LV, jouw buurman klinkt grappig

Mijn dronken bovenburen zingen iedere keer steevast 'bier en tieten' op de galerij.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 14 augustus 2015 @ 19:39:

[...]





Ik post er wel eens en ik ben nog nooit met pek en veren weggejaagd. Wat een gezeur zeg, om ruzie te gaan maken over het weer Naja, ik denk eerder dat er ruzie omstaat omdat we tegenovergesteldige groepen van elkaar zijn w.b. voorkeur voor weertypen, maar sommige gevallen gaan weer etteren. Misschien moeten we het maar negeren?
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Een lekker onweersbuitje hier. Ik hoop dat het dan nu wel een beetje afkoelt.
Alle reacties Link kopieren
Hier binnen is het nog niet zo goed afgekoeld maar je voelt en ruikt de frissere lucht wel en dat stemt mij al blij
Net terug van nachtdienst, maar gatverdamme bah.. wat blijft het benauwd. M'n slaapkamer een vochtpercentage van 85% ik vind het echt vies gewoon. Raam staat 24/7 open. Vanmiddag bij m'n ouders maar ventilator halen, misschien blaast die het vocht een beetje uit de lucht. Alles voelt klam en dan vind ik t ook zo muf stinken. Lekker briesje mag wel even
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 14 augustus 2015 @ 20:46:

Hier heeft het net al gedruppeld en wat gedonderd.

Ik hoorde in de verte wel wat gerommel in de lucht, maar ik keek naar een film, dus had ik niet door dat het ook wat gedruppeld heeft.



quote:Niks bijzonders vooralsnog.Vandaar dat ik het niet door had!
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Volgens Google wordt het vandaag licht bewolkt en 25 graden. Vanaf vanmiddag gaat het regenen en onweren.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Hier word het 21/22 graden namiddag veel regen de volgende dagen genieten van de frissere lucht want in de loop van volgende week helaas terug 27/28 graden
Alle reacties Link kopieren
quote:swanlady schreef op 15 augustus 2015 @ 07:48:

Net terug van nachtdienst, maar gatverdamme bah.. wat blijft het benauwd. M'n slaapkamer een vochtpercentage van 85% ik vind het echt vies gewoon. Raam staat 24/7 open. Vanmiddag bij m'n ouders maar ventilator halen, misschien blaast die het vocht een beetje uit de lucht. Alles voelt klam en dan vind ik t ook zo muf stinken. Lekker briesje mag wel evenKlopt! Ik poets bij mensen thuis en overal ruikt het niet fris (en dat is nog vriendelijk uitgedrukt) en toch vind ik het bij mensen die alle deuren en ramen dicht houden nog harder ruiken dan bij mensen die hun ramen 24/7 open houden
Alle reacties Link kopieren
quote:kimmeke1983 schreef op 15 augustus 2015 @ 08:44:

Hier word het 21/22 graden namiddag veel regen de volgende dagen genieten van de frissere lucht want in de loop van volgende week helaas terug 27/28 graden

Vanaf zondag wordt het beduidend kouder. Vanaf vanmiddag gaat het vaker regenen. De temperaturen krabbelen inderdaad echter weer op: vrijdag en zaterdag wordt het 27 en 26 graden, resp. Dan zakt het weer iets (naar 23), maar dan is het veel warmer dan het morgen zal zijn. Hoewel het overdag warm kan zijn, zijn de nachten koeler, zo'n 13 graden.



Vanaf woensdag zon met vaak hier en daar wat bewolking.
World of Warcraft: Legion
quote:hans66 schreef op 15 augustus 2015 @ 11:57:

[...]



Vanaf zondag wordt het beduidend kouder. Vanaf vanmiddag gaat het vaker regenen. De temperaturen krabbelen inderdaad echter weer op: vrijdag en zaterdag wordt het 27 en 26 graden, resp. Dan zakt het weer iets (naar 23), maar dan is het veel warmer dan het morgen zal zijn. Hoewel het overdag warm kan zijn, zijn de nachten koeler, zo'n 13 graden.



Vanaf woensdag zon met vaak hier en daar wat bewolking.Hoe kan je nou toch zo stellig zeggen dat het over een week 27 graden zal zijn? Het zijn nog maar voorspellingen, dat verandert nog wel in de loop van de week. Of dat in ons voordeel of nadeel zal zijn, dat kunnen we alleen maar afwachten
Waar kijken jullie naar de weersvoorspelling? Ik meestal op teletekst. Pagina 704 (NL) geeft een voorspelling van de komende 5 dagen, maar die zie je ook elke dag veranderen. Voor de komende 2 dagen hebben ze het meestal wel redelijk goed. Ik neem wat erna komt dus altijd met een korreltje zout, want morgen kan daar weer iets anders staan

Overigens kijk ik meer naar de teletekst van tv Gelderland, dat geeft mij een beter idee van het weer bij mij in de buurt.
Alle reacties Link kopieren
Hoi, hier ook een zomerhater, of nou ja, hater is misschien een groot woord, maar ik heb liever de herfst en winter. Wat ik vervelend vind aan de zomer is de enorme temperatuurverschillen vaak. Van tussen de 17 en 30 graden. Als de temperatuur altijd 25 graden bijvoorbeeld zou zijn, dan kun je daar tenminste aan wennen. De hoge luchtvochtigheid vind ik ook drama. Ik krijg er vaak hoofdpijn van, concentratieverlies etc.



Maar ik ben blij dat het lijkt alsof we het ergste gehad hebben, op naar de herfst

Lekker vroeg donker, storm, regen, kaarsjes aan, met een dekentje op de bank.



Wat ik trouwens strontvervelend vind zijn de mensen die me voor gek verklaren als ik zeg dat ik meer van de herfst en winter hou. Ze kunnen het zich echt echt niet voorstellen. Maar goed, ik ben dus gek



Ik ben niet een ontzettend fanatieke mee schrijver maar lees hier wel altijd. Heerlijk herkenbaar al dat geklaag over die bloedverziekende hitte
...
Alle reacties Link kopieren
quote:runningbaleys schreef op 15 augustus 2015 @ 12:45:

Waar kijken jullie naar de weersvoorspelling? Ik meestal op teletekst. Pagina 704 (NL) geeft een voorspelling van de komende 5 dagen, maar die zie je ook elke dag veranderen. Voor de komende 2 dagen hebben ze het meestal wel redelijk goed. Ik neem wat erna komt dus altijd met een korreltje zout, want morgen kan daar weer iets anders staan

Overigens kijk ik meer naar de teletekst van tv Gelderland, dat geeft mij een beter idee van het weer bij mij in de buurt.www.buienradar.nl

www.weeronline.nl

www.knmi.nl



Bij de bovenste 2 kun je je woonplaats instellen.
...
Alle reacties Link kopieren
quote:runningbaleys schreef op 15 augustus 2015 @ 12:34:

Hoe kan je nou toch zo stellig zeggen dat het over een week 27 graden zal zijn? Het zijn nog maar voorspellingen, dat verandert nog wel in de loop van de week.Het zijn voorspellingen, ja, maar ze komen vaak wel uit. Google kan er hooguit één of twee graden er naast zitten: de werkelijke temperatuur is een graad warmer of kouder dan wat voorspeld is. Het kan ook zijn dat het in werkelijkheid 25 of 29 graden wordt.
World of Warcraft: Legion
Ja, buienradar ken ik wel, maar die heeft voor mij zn geloofwaardigheid verloren toen ie een keer een zware stortbui boven mijn woonplaats aangaf op het moment dat het gewoon droog was.

Het is ook vreemd dat de verschillende soorten korte termijnvoorspellingen op B.R. (2 uur vooruit, 24 uur vooruit, en die voor de komende dagen) nooit precies hetzelfde zeggen. Wat klopt er nou, denk ik dan
Alle reacties Link kopieren
Djessy,



Ik heb ook een aantal weer-apps op mijn smartphone en tablet. Google Now heeft zogeheten "kaarten" en daar gaan er een aantal over het weer (thuis en op mijn werk). Daarop tikken (met vinger touchscreen aanraken) geeft meer informatie over de verwachting van de komende dagen.
World of Warcraft: Legion
Het is lekker hier. 18,6 graden met een fris noordwestenwindje. Ik heb zelfs al kippevel gehad en daar verlangde ik zo naar. Het is ook volledig bewolkt en dat blijft ook zo, dus over opwarming hoef ik me niet druk te maken.

Dit is een heerlijke dag om bezig te zijn in huis.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij is het nog 25 graden in huis. Maar gelukkig niet zo benauwd meer als van de week. Ik heb de ventilator voor de open deur staan, maar temperatuur zakt nog niet echt.
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven