depressie een obsessie??

25-03-2020 14:27 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
al een tijdje depressief .... maar ben ik dat wel denk ik me niet depressief ben somber en heb idd nergens zin in
maar ben er ook de hele dag me bezig me gevoel me gedachten ... is ieder dat die depressief is????????
ik probeer van alles te doen al doe ik t niet met plezier ik blijf bezig maar dat hoofd gaat maar en is maar bezig over waar ik in ben beland
raak t niet kwijt ,,,,, is dit normaal dat je er zo mee bezig bent ...ik ga aan de ad wat ga ik misschien voelen als die gaat helpen
therapie ga ik ook krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het voor iedereen anders voelt, en dat dit ook afhankelijk is van wat de oorsprong is. Hier was ik niet steeds bezig met "ik ben depressief", maar met "mn hand is naar de klote ik ben mn baan kwijt, krijg ik straks de wia wel toegekent, mn wereldje is klein, ik ben nutteloos, ik ben geen leuk mens meer" en dat aan het overcompenseren naar de buitenwereld.
Ik was al depressief voordat ik me dat besefte. Na de laatste druppel hakte t in en pas toen kon ik naar mezelf verklaren dat bepaalde acties vanuit de depressie kwamen.

Maar je bent een mens, en geen diagnose. Ook depressies gaan niet volgens een boekje. Probeer te accepteren dat het er op dit moment is, en probeer er samen met een hulpverlener aan te werken. Hopelijk zie je snel weer wat kleur om je heen, in plaats van duistere tinten.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Zelf was ik meer van het type dat Rainbow beschrijft, maar ik heb in mijn therapiegroep inderdaad ook mensen gezien die depressief waren zoals jij het beschrijft. Heel vermoeiend was dat voor hen en zo vind jij het ook merk ik. Heb je therapie (gesprekken en medicatie) om daarmee om te leren gaan?
Zonder oorzaak geen gevolg
Alle reacties Link kopieren
ja ik ga therapie krjgen en ga aan de ad ben benieuwd wat ad gaat doen


t is zwaar voelt dat bij jullie ook zo ...moet me me bed echt uit slepen niet van moeheid want ben onwijs gejaagd maar weer zo,n dag .... ik probeer wel me dingen op de dag te doen .. maar dat hoofd gaat maar sommige momenten ben ff echt op men wat een gevecht ik huil ook heel erg veek bekend?
Alle reacties Link kopieren
Geen eigen ervaring met depressie, wel geluisterd naar de ervaringen van andere mensen die uit een depressie zijn gekomen. Het goed is om dingen te blijven doen, ook al staat je hoofd er niet naar. Het schijnt dat je vaak pas achteraf ziet dat je met allemaal kleine stapjes eruit bent gekomen. Maar dat zie je vaak niet middenin de depressie.

Ik denk dat het wel gewoonlijk is dat je in een depressie vaak denkt aan je depressie en ook huilbuien zijn bekend. Het is juist eerder onbekend dat mensen geen huilbuien hebben tijdens hun depressie.
Alle reacties Link kopieren
was zo boos vanmorgen dat ik gewoon me hele huis heb gedaan ... nu wel bek af maar dat mag ... ook weer wel verdrietig ik vind het zo verdomd zwaar en wil zo graag me zelf weer zijn morgen hoor ik over medicijnen men wat ben ik boos waarom nou had zo prachtig leven en zo van de 1 op andere dag ben ik mezelf niet meer... of voel.... ben zo bang dat t nooit meer goedkomt ... wil vluchten weggaan van dat rot gevoel ... men wat is er met me aan de hand .... ik huil verdomme zo wat de hele dag ..... bah ben t zat
Alle reacties Link kopieren
Wat rot dat je je zo voelt :hug:
Weet je ook waardoor je depressieve klachten hebt gekregen? Of er een aanleiding is geweest?
In ieder geval wens ik je veel sterkte toe, zeker in deze tijden is het lastig om niet helemaal in je hoofd te gaan zitten. Ik ben niet depressief en heb dat al. Dus dat is niet vreemd.
Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
En waarom was je trouwens zo boos? Op jezelf, de situatie? Probeer een beetje mild voor jezelf te zijn, klinkt of je je al rot genoeg voelt!
Hey mop, het komt weer goed. Ik ben knetterdepressief geweest en nu kan ik het leven weer zoenen.
Ik herken wat je zegt: alles leek grauw en uitzichtloos en ik liep met mijn ziel onder de arm en kon soms amper mijn slaapkamer uit komen. Maar echt, écht je kan hier weer uitkomen.
Alle reacties Link kopieren
ik was echt boos op de siuatie ben t zo zat .. waarom ik depressief ben weet ik niet belande na een stressperiode van de ene op andere dag in de angst met depressie... ik zit idd heel veel in me hoofd lukt me niet daar uit te komen ook al zoek ik afleiding,,, ik hoop echt hier uit te komen t moetgewoon morgen hoor ik ook over medicijnen
Alle reacties Link kopieren
Eenmaal in je hoofd is het zo lastig om eruit te komen he, dat kan zo lekker doormalen :-(
Toen ik een periode heel veel stress had stond ik alleen maar “aan.” Ik kon niet meer ontspannen en was alleen maar aan het jagen.
Ik heb eerst gezorgd dat de grootste stress factor verdween en daarna lukte ontspannen mij beter.
Als ik in tijden van die enorme stress in bad ging liggen omdat ik “moest ontspannen” werd ik alleen maar onrustiger. Zag ik dat de badkamer weer schoongemaakt moest worden of iets anders onbenulligs.
Jij hebt vandaag je hele huis gedaan, maar eigenlijk zou je misschien meer gebaat zijn bij rust. Maar ja, als je hoofd zo vol zit, hoe doe je dat dan?
Wat misschien helpt is het van “bovenaf” te bekijken.
Waarom is het zo erg dat je een tijdje amper je bed uit wil, waarom moet dat huis eigenlijk zo schoon, hoe erg is het om gewoon even alles te laten voor wat het is en uit te rusten?
Probeer mild voor jezelf te zijn. Het is nu kut. Dat blijft niet altijd zo. Hou je daaraan vast.
Alle reacties Link kopieren
djw voor je berichtje t uitrusten heb ik al geprobeerd niks lukt om te ontspannen in bed blijven wil niet lukken was t maar zo .maar wordt dan zo onrustig en ga ook lopen malen net wat je zegt ik sta echt aan ..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven