Drama met zus

11-10-2010 15:46 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben binnenkort jarig en ik ben er best enthousiast over. Ik ga het thuis vieren met mijn ouders, zusje en ik zou mijn zus en haar vriend uitnodigen. Nou heb ik niet echt een hechte band met mijn oudste zus, ze woont apart met haar vriend en ze stuurt mij nooit mailtjes, sms en ze reageert niet eens op mijn e-mail. Maar ze heeft wel contact met mijn moeder en andere zus (waar ik problemen mee heb). Ze is gister nog met mijn moeder en andere zus naar de bioscoop geweest en daarna uit eten enzo. Ik had haar een speciale uitnodiging gemailt en daar kon ze niet op reageren.

Ik weet niet, maar ik heb gewoon het gevoel alsof ik in de steek wordt gelaten. Ik word nergens bij betrokken. Mijn moeder en 2 zussen spreken altijd samen af, doen leuke dingen en hebben contact en ik lijk wel 'het buitenbeentje'.

Telkens als mijn oudste zus hier bij ons komt, komt ze nooit eens naar mij toe of mijn zusje. Ze praat echt ALTIJD met mijn moeder, is altijd samen met haar. Ze is vergeten dat ze ook nog een zus en zusje heeft. Ik heb ook een andere zus maar daar heb ik geen contact mij, ze heeft altijd problemen met mij en zocht ruzie. Maar daar kan ze wel leuk mee afspreken en dingen doen.

Stel ik mij aan of moet ik hier wat van zeggen? Want ik dacht eraan om mijn oudste zus gewoon een mailtje te sturen met dat ik hier mee zit en dat ik het zo niet leuk vind. Of moet ik het gewoon laten..?
Huh? Ik snap er niks meer van. Hoeveel zussen heb je en met hoeveel van die zussen heb je problemen?
Ik snap je verhaal niet. Heb je problemen met twee zussen of met een?
Ik snap niet wat het drama is en hoeveel zussen je hebt.
quote:LoulouParis schreef op 11 oktober 2010 @ 15:46:

Nou heb ik niet echt een hechte band met mijn oudste zus, ze woont apart met haar vriend en ze stuurt mij nooit mailtjes, sms en ze reageert niet eens op mijn e-mail.

Ik heb ook een andere zus maar daar heb ik geen contact mij, ze heeft altijd problemen met mij en zocht ruzie.

t klinkt een beetje verwend.. je geeft alleen signalen en vertelt niemand duidelijk wat je verwacht van ze.

Ook kun je je afvragen hoe het komt dat jij met niemand een goed contact hebt.. en de rest wel met elkaar..

ondanks dat.. is het natuurlijk heel vervelend.. succes
Ik snap inmiddels ook niet meer hoeveel zussen je nu precies hebt.
Ook al ben je familie, ben je nog niet verplicht elkaar ook graag te mogen. Als je 't geluk hebt dat 't met 'n zus/broer klikt prima, maar je gaat je toch niet gedwongen voelen met alle zussen af te spreken als je maar met ééntje 'n klik hebt? Nodig gewoon je vriendinnen uit en laat de zussen waar jij niets mee hebt (of die niets met jou hebben) gewoon achterwege ipv die op 'n verplicht nummertje als 'n verjaardag op te laten draven.
En dring je niet zo op bij ze, door te blijven mailen, sms-en en bellen als ze duidelijk niet op jou zitten te wachten. Hou de eer aan jezelf.
Jeetje lastige relaties bij jou in de familie.

Pas op met mailtjes sturen,zeker als het om emotionele dingen gaat. Het staat zwart op wit en kan over 10 jaar nog eens voor je voeten gegooid worden.

Ik zou gewoon met desbetreffende personen een goed gesprek voeren. Het liefste face to face, als dat niet kan telefonisch. Vertel wat je voelt denkt, hoe jij het beleefd en vraag om een reactie en of ze hier in het vervolg rekening mee wil houden.
hoe oud ben je?

en hoe oud zijn je zussen?
Hou oud jong ben je??

Als 1 zus uitwonend is, lijkt het mij vrij logisch dat ze bijkletst met moeder als ze thuis is; thuiswonenden kunnen elke dag met hun moeder praten.

Overigens stoort de topictitel me wel een beetje: 'drama'; nou als dit al een drama is, heb je waarschijnlijk nog niet echt veel meegemaakt!
Is het misschien een optie om het er eens met ze over te hebben?
Heb je haar wel eens verteld dat je het jammer vind dat ze nooit uit zichzelf contact zoekt met jou of je zusje? Zo ja, wat zegt ze dan?
Ik ben ook wel benieuwd wat nu precies het drama is.
quote:elninjoo schreef op 11 oktober 2010 @ 15:54:

En dring je niet zo op bij ze, door te blijven mailen, sms-en en bellen als ze duidelijk niet op jou zitten te wachten. Hou de eer aan jezelf.

Ik heb een zusje en 2 zussen, ik geef die zussen wel namen zodat het makkelijker wordt.

Ik stuur helemaal niet vaak mailtjes, smsjes en bellen al helemaal niet. Maar als ik bv een mailtje stuur naar Alicia (oudste zus) dan reageert ze niet. Laatst ook nog, toen mijn een na oudste zus Kira haar Facebook verwijderde zei Alicia dat ze Facebook tijdverspilling vindt en heeft ze der Facebook ook verwijdert. Zodra Kira haar facebook weer activeerde deed zij dat ook. Ik heb Alicia toen maar uit mijn lijst verwijderd, want er was ook echt een hele grote drama op Facebook gebeurd.
Kaart het gewoon 's aan, proberen niet als een te beladen onderwerp, maar luchtig. Soms zijn dit soort communicatieproblemen gebaseerd op wederzijdse foute aannames ("ik dacht dat je niet op prijs stelde dat", "ik dacht die is toch altijd druk", "ik voel me niet welkom...") etc.
quote:Primabella schreef op 11 oktober 2010 @ 15:58:

Heb je haar wel eens verteld dat je het jammer vind dat ze nooit uit zichzelf contact zoekt met jou of je zusje? Zo ja, wat zegt ze dan?

Ja dat heb ik haar weleens verteld, ze weet ook best dat ik dan vaak hierom haar negeer zegmaar. Maar alsnog. Ik vind het raar..

Want ze blijft wel doorlullen dat ze het meest van mij houdt, blablabla. En dat ze het zooo goed met mij kan vinden en dat ik haar altijd begreep. Maar ze spreekt nooit met mij af.

Ze heeft me al een jaar beloofd dat ze me eens een keer zou trakteren maar telkens zegt ze 'Ik heb geen geld, ik heb problemen'. Maar ondertussen gaat ze wel leuk haar haren verven en de duurste kleren kopen.

Terwijl ik haar zovaak getrakteerd heb en altijd alles betaalde.
Wat een kinderachtig gedoe! Ga eens om de tafel zitten met moeder en zussen en praat het uit.
tja soms gaan zussen niet zo goed samen. Praat erover of deal with it.
quote:Nachtspook schreef op 11 oktober 2010 @ 15:56:

hoe oud ben je?

en hoe oud zijn je zussen?Ik ben 18, Kira is 21 en Alicia is 25.
Nogmaals: hoe oud ben je?
quote:LoulouParis schreef op 11 oktober 2010 @ 16:01:

[...]

Ik heb een zusje en 2 zussen, ik geef die zussen wel namen zodat het makkelijker wordt.

Ik stuur helemaal niet vaak mailtjes, smsjes en bellen al helemaal niet. Maar als ik bv een mailtje stuur naar Alicia (oudste zus) dan reageert ze niet. Laatst ook nog, toen mijn een na oudste zus Kira haar Facebook verwijderde zei Alicia dat ze Facebook tijdverspilling vindt en heeft ze der Facebook ook verwijdert. Zodra Kira haar facebook weer activeerde deed zij dat ook. Ik heb Alicia toen maar uit mijn lijst verwijderd, want er was ook echt een hele grote drama op Facebook gebeurd.Als je dit al drama vindt, dan moet je blij zijn dat je niet in mijn familie bent geboren. En misschien eens leren te relativeren.
Wat zijn jullei leeftijden. Ik schat hoogstens begin 20. Ieder gaat dan zijn eigen leven leiden en contact onderling veranderd. Een ieder krijgt een eigen leven. Als je thuis woont zijn die contacten er gewoon elke dag, als je op jezelf woont merk je pas echt wat die contacten waard zijn.

Het heeft tijd nodig om nieuwe wegen te vinden in de omgang met elkaar. Dit komt meestal met de jaren wel weer op zijn pootjes terecht. Bij heeft het ruim 10 jaar geduurd om weer leuk contact te krijgen met mijn zus. Ook doordat we gewoon heel erg druk met ons eigen leven waren.
quote:Dahlia74 schreef op 11 oktober 2010 @ 16:09:

Wat zijn jullei leeftijden. Ik schat hoogstens begin 20. Ieder gaat dan zijn eigen leven leiden en contact onderling veranderd. Een ieder krijgt een eigen leven. Als je thuis woont zijn die contacten er gewoon elke dag, als je op jezelf woont merk je pas echt wat die contacten waard zijn.

Het heeft tijd nodig om nieuwe wegen te vinden in de omgang met elkaar. Dit komt meestal met de jaren wel weer op zijn pootjes terecht. Bij heeft het ruim 10 jaar geduurd om weer leuk contact te krijgen met mijn zus. Ook doordat we gewoon heel erg druk met ons eigen leven waren.-_-' Heb ik al neergezet toch. Ik ben 18, Kira 21 en Alicia 25.
Maar wat is nu het probleem?? Ik snap het oprecht niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven