E.M.D.R nieuw trauma beginnen
maandag 5 juni 2017 om 20:10
Hoi
ik ben al tijdje begonnen met emdr.
omdat het trauma waar ik nu mee gestart was wel een heel stuk omlaag is gegaan hebben we besloten dat we nu morgen dit trauma gaan afsluiten en donderdag met een nieuwe gaan beginnen.
vindt best wel eng en weet niet zo goed hoe dat in zijn werk gaat is er iemand van jullie die dat kan uitleggen.
zie er zo tegenop om opnieuw weer iets open te halen.
groetjes stronggirl
ik ben al tijdje begonnen met emdr.
omdat het trauma waar ik nu mee gestart was wel een heel stuk omlaag is gegaan hebben we besloten dat we nu morgen dit trauma gaan afsluiten en donderdag met een nieuwe gaan beginnen.
vindt best wel eng en weet niet zo goed hoe dat in zijn werk gaat is er iemand van jullie die dat kan uitleggen.
zie er zo tegenop om opnieuw weer iets open te halen.
groetjes stronggirl
maandag 5 juni 2017 om 23:02
donderdag 8 juni 2017 om 16:43
Het is naar mijn ervaring ook erg moeilijk, maar bedenk: die eerste keer heb je ook overleefd en dat zal deze keer weer zo gaan. Je kan er alleen maar beter van worden.
woensdag 14 juni 2017 om 09:07
Ik dacht misschien dat je EMDR op jezelf zou kunnen toepassen.Stronggirl1987 schreef: ↑14-06-2017 07:53@
is gewoon ff kei moeilijke en voel echt kei verdrietige en vindt gewoon echt niet fijn.al weet ik ook dat ik hier doorheen moet.
@eslealidad
Nee daar hébben we eigenlijk niet over gehad!!
Heb je tips of trucks??
Zodat jouw gedachten minder erg worden of zelf weg gaan.
Daar ga ik natuurlijk niet over.
Ben ik wel voorzichtig mee.
Ik heb dat wel gedaan, hielp mij wel.
En blijf meer in het 'NU' leven, schiet niet het pijnlijke verleden in met jouw gedachten. Het verleden bestaat niet meer. Achter je rug is niks meer. Gisteren bestaat niet meer. Wel aan de leuke dingen denken met liefde. Niet aan de nare. Besef het wat meer. Het is best een kunst om in het 'NU' te blijven, waar geen problemen zijn. Gedachten gaan vaak terug, het zit alleen in je hoofd.
Lees wat meer over dit onderwerp, best interessant.
Iemand schreef hier een elastiekje om je pols, trek eraan en je bent er weer. Weg uit die herbeleving, weg uit gedachten aan een ex.
Een denkbeeldig elastiekje kan ook.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
dinsdag 20 juni 2017 om 11:31
Probeer jezelf wat te resetten.Stronggirl1987 schreef: ↑20-06-2017 10:54Het is best heftig het nieuwe plaatje voel me alles behalve oke !!
Waarom voel je je niet oke dan?
Heb je met dat plaatje oogbewegingen gedaan of tikjes?
Anders bel je naar je behandelaar?
Hou jezelf in het gareel hoor.
(goed bedoeld x)
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
dinsdag 20 juni 2017 om 11:59
Ja goed gedaan, of bellen, hoop dat je geholpen wordt en je wat beter gaat voelen.Stronggirl1987 schreef: ↑20-06-2017 11:48Ik heb nu met klikjes!!!
Ik heb me terapeut al een mail gestuurd. Ik slaap amper en zit mezelf echt in de weg!!
Gedachten maken je ook overstuur hè.
Kijk gericht wat die gedachten met je doen. Ze geven jou pijn. Zoals nu.
Wat/wie ben je zonder die gedachten?
Sterkte!
dinsdag 20 juni 2017 om 15:23
Slaap lekker en probeer straks even zonder die herrie in je hoofd, gooi het even naar achteren... mijn vraag te beantwoorden.Stronggirl1987 schreef: ↑20-06-2017 14:14Wordt écht knettergek van me gedachten ga nu maar uurtje in bed liggen en hopelijk belt of mail terapeut nog terug!!
Bellen durf ik niet mailen is al een hele hoge drempel !