E.M.D.R nieuw trauma beginnen

05-06-2017 20:10 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

ik ben al tijdje begonnen met emdr.

omdat het trauma waar ik nu mee gestart was wel een heel stuk omlaag is gegaan hebben we besloten dat we nu morgen dit trauma gaan afsluiten en donderdag met een nieuwe gaan beginnen.

vindt best wel eng en weet niet zo goed hoe dat in zijn werk gaat is er iemand van jullie die dat kan uitleggen.
zie er zo tegenop om opnieuw weer iets open te halen.

groetjes stronggirl
Het gaat toch gewoon net zoals de EMDR die je al gehad hebt. Alleen met een nieuw begin plaatje , en vandaar uit werk je deze weer uit in de hoop dat de lading minder wordt.

Sterkte
Het is niet dat de behandeling bij de psycho stopt, je kunt er altijd op terugkomen toch?
Zie er best wel tegen op!!!
En ben bang dat best heftig is omdat wel iets is wat best pijnlijk is!!!
EMDR is ook heftig is mijn ervaring. Maar ik neem aan dat je die angsten wel met je peut besproken hebt. Mijn ervaring is dat een nieuw plaatje verwerken eigenlijk net zo gaat als bij de eerste keer. Enorm pittig, maar het kan ook enorm helpend zijn.
Vindt ook best heftig maarja weglopen er voor kan NIET meer...

Ik heb heb niet met met mijn terapeut nog besproken maar ga ff mail sturen zodat ik niet nog meer stress heb als anders!!!
Heel goed, weglopen helpt je ook niet verder, veel sterkte!
Ik vindt best moeilijk en is nu best wel zwaar!!!!
Stronggirl1987 schreef:
08-06-2017 00:33
Ik vindt best moeilijk en is nu best wel zwaar!!!!
Het is naar mijn ervaring ook erg moeilijk, maar bedenk: die eerste keer heb je ook overleefd en dat zal deze keer weer zo gaan. Je kan er alleen maar beter van worden.
Inmiddels wat dagen verder..Hoe is het nu met je?
ik voel echt niet goed hele echt heftig herbeleving en is uit met mijn vriend.
En zit er gewoon ff doorheen.
Phoe heftig ja! Logisch dat je er nu helemaal doorheen zit maar weet dat je er ook weer sterker uit komt :)
Heb je niet doorgekregen wat te doen bij een heftige herbeleving,
zodat het wat afzwakt?

Sterkte!
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
@
is gewoon ff kei moeilijke en voel echt kei verdrietige en vindt gewoon echt niet fijn.al weet ik ook dat ik hier doorheen moet.

@eslealidad
Nee daar hébben we eigenlijk niet over gehad!!

Heb je tips of trucks??
Stronggirl1987 schreef:
14-06-2017 07:53
@
is gewoon ff kei moeilijke en voel echt kei verdrietige en vindt gewoon echt niet fijn.al weet ik ook dat ik hier doorheen moet.

@eslealidad
Nee daar hébben we eigenlijk niet over gehad!!

Heb je tips of trucks??
Ik dacht misschien dat je EMDR op jezelf zou kunnen toepassen.
Zodat jouw gedachten minder erg worden of zelf weg gaan.
Daar ga ik natuurlijk niet over.
Ben ik wel voorzichtig mee.
Ik heb dat wel gedaan, hielp mij wel.
En blijf meer in het 'NU' leven, schiet niet het pijnlijke verleden in met jouw gedachten. Het verleden bestaat niet meer. Achter je rug is niks meer. Gisteren bestaat niet meer. Wel aan de leuke dingen denken met liefde. Niet aan de nare. Besef het wat meer. Het is best een kunst om in het 'NU' te blijven, waar geen problemen zijn. Gedachten gaan vaak terug, het zit alleen in je hoofd.
Lees wat meer over dit onderwerp, best interessant.
Iemand schreef hier een elastiekje om je pols, trek eraan en je bent er weer. Weg uit die herbeleving, weg uit gedachten aan een ex.
Een denkbeeldig elastiekje kan ook. :P
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Het is best heftig het nieuwe plaatje voel me alles behalve oke !!
Stronggirl1987 schreef:
20-06-2017 10:54
Het is best heftig het nieuwe plaatje voel me alles behalve oke !!
Probeer jezelf wat te resetten.
Waarom voel je je niet oke dan?
Heb je met dat plaatje oogbewegingen gedaan of tikjes?
Anders bel je naar je behandelaar?
Hou jezelf in het gareel hoor.
(goed bedoeld x)
Ik heb nu met klikjes!!!

Ik heb me terapeut al een mail gestuurd. Ik slaap amper en zit mezelf echt in de weg!!
Stronggirl1987 schreef:
20-06-2017 11:48
Ik heb nu met klikjes!!!

Ik heb me terapeut al een mail gestuurd. Ik slaap amper en zit mezelf echt in de weg!!
Ja goed gedaan, of bellen, hoop dat je geholpen wordt en je wat beter gaat voelen.
Gedachten maken je ook overstuur hè.
Kijk gericht wat die gedachten met je doen. Ze geven jou pijn. Zoals nu.
Wat/wie ben je zonder die gedachten?

Sterkte!
Wordt écht knettergek van me gedachten ga nu maar uurtje in bed liggen en hopelijk belt of mail terapeut nog terug!!

Bellen durf ik niet mailen is al een hele hoge drempel !
Stronggirl1987 schreef:
20-06-2017 14:14
Wordt écht knettergek van me gedachten ga nu maar uurtje in bed liggen en hopelijk belt of mail terapeut nog terug!!

Bellen durf ik niet mailen is al een hele hoge drempel !
Slaap lekker en probeer straks even zonder die herrie in je hoofd, gooi het even naar achteren... mijn vraag te beantwoorden.
Lieve
het gaat niet zo heel lekker best last can veel herbelevingen en slaap bijna niet!!

Ik wel volgende week een afspraak voor medicatie!! Om te slapen. Ook heel erg misselijk en hoofdpijn!

Groetjes stronggirl
Wat vervelend voor je zeg!
Hoop dat je er snel van verlost bent.

Groetjes en het beste terug!
Ja is echt heel iritant!!

Vanmiddag weer therapie en dan ff rust tot woensdag!!!

Even paar dagen opladen en bijtanken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven