Eigenwaarde; fake it till you make it?

09-09-2014 09:45 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zag toevallig deze blog van Zimra hier op viva http://www.viva.nl/blogge ... -fake-it-till-you-make-it

Wat vinden jullie hiervan? Ik merk dat ik soms wat onzekerder kan worden doordat ik zoveel andere mooie meiden zie. Als ik dan alleen thuis ben en in de spiegel kijk, denk ik: nou ziet er goed uit. Totdat ik dan ergens kom waar ik andere mooie vrouwen zie, mooi gekleed enz en dan denk ik: hmm valt wel mee hoe leuk ik eruit zie of hoe leuk ik ben. Herkennen jullie dit? Of hoe gaan jullie hiermee om?

Denken jullie dat het helpt om je zelfvertrouwen te faken totdat je het echt ook zo voelt? Ik vond het wel grappig om te lezen dat je je inbeeld dat je een actrice bent en jezelf super zelfverzekerd voelt. En dat straal je dan waarschijnlijk ook uit. Apart hoe dat werkt, dat stralen. Hoe kan het dan de ene persoon straalt en de ander niet? Ik zit voor een cursus in een nieuwe groep mensen. En daar is dit ook een interessant fenomeen. De ene vrouw straalt gigantisch en maakt dat ik haar een interessant persoon vindt om mee in contact te komen en goed en gezellig gezelschap. Terwijl ik dat bij een ander toch minder heb.

Naja, ik dacht misschien leuk om een topic over deze blog van Zimra wat hersenspinsels met elkaar te delen hierover!
Ik probeer mij tegenwoordig niet meer te meten aan een ander. Wat heb je eraan? Iedereen heeft zijn/haar eigen charmes en er zijn zoveel verschillende mensen en meningen.

Maar als je je mooi aankleed en mooi voelt, straal je dat ook wel uit. Ik denk dat dat het belangrijkste is. wat je uitstraalt en hoe je karakter is. Als iemand heel mooi is maar ook een onwijze bitch dan vind ik diegene minder aantrekkelijk.
Never give up hope.
Mensen die zelfvertrouwen faken komen juist heel erg onzeker over. En nep, waardoor anderen bewust of onbewust afstand nemen.
.
Ik denk gewoon dat ik er goed uit zie.

Soms vind ik de spiegel dan niet zo aardig, soms weer wel.

Maar doorgaans ben ik in mijn hoofd gewoon knap en slank.

Fake? Geen idee, weet wel dat de spiegel iets anders zegt dan mijn hoofd
quote:Zusenzoo schreef op 09 september 2014 @ 10:13:

Ik denk gewoon dat ik er goed uit zie.

Soms vind ik de spiegel dan niet zo aardig, soms weer wel.

Maar doorgaans ben ik in mijn hoofd gewoon knap en slank.

Fake? Geen idee, weet wel dat de spiegel iets anders zegt dan mijn hoofd

Dat heb ik ook. Pak altijd te kleine kleren in de winkel en ben verbaasd als ik wat minder flatteuze foto van mezelf voorbij zie komen.

Blog verder niet gelezen (Zimra is toch dat Playboy-model van ER?). Maar denk dat faken best kan helpen, jezelf inprenten dat je onwijs knap bent. Als je het consequent doet ga je het misschien ook wel geloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven