(Eindelijk) de diagnose ADHD

18-05-2019 08:37 1514 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren heb ik de diagnose ADHD gekregen. Na een dag aan onderzoeken en testen en het gebruiken van medicatie kom ik er niet meer om heen.

Ik ben ontzettend opgelucht, iets wat ik mijn hele leven al vermoedde dat er wat met mij is, dat ik anders ben dan anderen is er toch gekomen. Ik weet het nu, ik heb duidelijkheid en ik kan vooruit gaan kijken.

Ook heb ik moeite en kijk ik terug naar het kind , puber meisje en de student die zo hard heeft moeten knokken en het zo zwaar heeft gehad om iets voor elkaar te krijgen. Zich niet begrepen heeft gevoeld. Dat maakt mij verdrietig.

Mijn ouders begrijpen het nog niet helemaal en vragen zich af wat zij verkeerd hebben gedaan. Ik neem ze niks kwalijk.

Heb ik een vraag? Nee niet echt, ik wil gewoon even kletsen...
Alle reacties Link kopieren
Rossings jij ook gefeliciteerd :cheer:

Goede vooruitzichten voor het nieuwe jaar!

Als alles goed gaat krijg ik 26 april de sleutels. Dus nog even geduld hebben en in de tussentijd valt er een hele hoop te regelen. Dat begint nu een beetje overzichtelijk te worden. Gelukkig maar...

Fijne jaarwisseling allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag voor de eerste keer op m'n nieuwe werk (sinds juli) een positief gesprek met leidinggevende. Ik was helemaal stukgelopen in het thuiswerken en kreeg daarna de diagnose pas. Nu met medicatie en echt goede tips gaat het eindelijk wat beter. Nu doorzetten en vasthouden, wil graag bij dit bedrijf m'n pensioen halen.
Alle reacties Link kopieren
-Rosings- schreef:
04-01-2021 19:56
Vandaag voor de eerste keer op m'n nieuwe werk (sinds juli) een positief gesprek met leidinggevende. Ik was helemaal stukgelopen in het thuiswerken en kreeg daarna de diagnose pas. Nu met medicatie en echt goede tips gaat het eindelijk wat beter. Nu doorzetten en vasthouden, wil graag bij dit bedrijf m'n pensioen halen.
Super fijn! Dat biedt perspectief. En wat hoop. :D
Gisteren hier de diagnose gehad; ik ben 40+. Ik ben er blij mee; het verklaart zo veel. Ik ben in zo'n kliniek geweest waar je in 1 dag de diagnose krijgt. Ik had de Qb-test de eerste keer echt bar slecht gemaakt, terwijl ik dacht dat ik het wel aardig gedaan had :facepalm:
Ik ben nu begonnen met een proefperiode van 3 weken aan de Methylfenidaat, 1ste 3 dagen 3 x 5 mg en daarna 3 x 10 mg. Indien nodig nog een 4 dosis laat in de middag.
Daarna ga ik ook cognitieve gedragstherapie volgen.

Wat ik vooral hoop:

minder impulsief
minder vergeetachtig
minder ongeduldig

meer concentratie

Ik vind het wel heftig.
Vooral omdat de psychiater ook aangaf dat het vooral zo zuur is geweest voor mijn (school)carrière. En dat ik door randje burn out een mooie baan heb opgegeven.
Maar ja, iets met achteraf en iets met een koe.

Ik ben ook erg opgelucht eigenlijk.

Van de 10 mg medicatie die ik daar gisteren kreeg merkte ik zelf 'niks', ik voelde me niet anders ofzo maar de tets maakte ik echt heel veel beter de 2de keer. Zoooo vaag.
Alle reacties Link kopieren
Die test is geweldig!

Ik reageer later
-Rosings- schreef:
20-01-2021 10:58
Die test is geweldig!

Ik reageer later
Haha, ik werd gek van het scherm en het licht de eerste test.
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi... herkenbaar wat je schrijft.
Welkom!
Boomklevertje schreef:
20-01-2021 10:32
Gisteren hier de diagnose gehad; ik ben 40+. Ik ben er blij mee; het verklaart zo veel. Ik ben in zo'n kliniek geweest waar je in 1 dag de diagnose krijgt. Ik had de Qb-test de eerste keer echt bar slecht gemaakt, terwijl ik dacht dat ik het wel aardig gedaan had :facepalm:
Ik ben nu begonnen met een proefperiode van 3 weken aan de Methylfenidaat, 1ste 3 dagen 3 x 5 mg en daarna 3 x 10 mg. Indien nodig nog een 4 dosis laat in de middag.
Daarna ga ik ook cognitieve gedragstherapie volgen.

Wat ik vooral hoop:

minder impulsief
minder vergeetachtig
minder ongeduldig

meer concentratie

Ik vind het wel heftig.
Vooral omdat de psychiater ook aangaf dat het vooral zo zuur is geweest voor mijn (school)carrière. En dat ik door randje burn out een mooie baan heb opgegeven.
Maar ja, iets met achteraf en iets met een koe.

Ik ben ook erg opgelucht eigenlijk.

Van de 10 mg medicatie die ik daar gisteren kreeg merkte ik zelf 'niks', ik voelde me niet anders ofzo maar de tets maakte ik echt heel veel beter de 2de keer. Zoooo vaag.
MEFunny schreef:
20-01-2021 15:36
Hoihoi... herkenbaar wat je schrijft.
Welkom!
Bedankt!
Merkten jullie ook 'niks' van de Ritalin?
Alle reacties Link kopieren
Boomklevertje schreef:
20-01-2021 17:39
Bedankt!
Merkten jullie ook 'niks' van de Ritalin?
Nee eigenlijk niet :) behalve dan dat er dingen beter gaan waarvan ik niet wist dat ze slecht gingen :)
-Rosings- schreef:
20-01-2021 18:04
Nee eigenlijk niet :) behalve dan dat er dingen beter gaan waarvan ik niet wist dat ze slecht gingen :)
Oh, dat is fijn! Ik had een beetje verwacht dat ik me in mijn hoofd anders zou voelen of zo.
Alle reacties Link kopieren
Boomklevertje schreef:
20-01-2021 18:38
Oh, dat is fijn! Ik had een beetje verwacht dat ik me in mijn hoofd anders zou voelen of zo.
Ik snap precies wat je bedoelt! Had ik ook verwacht, maar niet gebeurd
Zijn er ook mensen hier die dexamfetamine gebruiken? Ik begrijp niet zo goed waarom soms het 1 soms het ander wordt voorgeschreven.
Alle reacties Link kopieren
Boomklevertje schreef:
20-01-2021 19:28
Zijn er ook mensen hier die dexamfetamine gebruiken? Ik begrijp niet zo goed waarom soms het 1 soms het ander wordt voorgeschreven.
Ik heb geen ritseling geprobeerd. Ik zat net in de fase dat Dex nog als eerste probeersel kon worden voorgeschreven. Nu is het zo dat Ritalin eerst moet worden voorgeschreven voor er een andere medicatie kan worden getest. Dus als dit het niet is is de kans groot dat je op Dex word gezet.
MEFunny schreef:
20-01-2021 20:26
Ik heb geen ritseling geprobeerd. Ik zat net in de fase dat Dex nog als eerste probeersel kon worden voorgeschreven. Nu is het zo dat Ritalin eerst moet worden voorgeschreven voor er een andere medicatie kan worden getest. Dus als dit het niet is is de kans groot dat je op Dex word gezet.
Aha, duidelijk, bedankt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven