En daar zijn we weer: de zomer-en zonliefhebbers

27-05-2018 15:11 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
:sun:

Praat hier mee over zalig zonnige dagen en lange zwoele avonden! B-)
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
broodtrommel schreef:
31-10-2018 18:04
Heeft iemand al handschoenen aan of ben ik gewoon een mietje?

In Portugal liepen er al mensen met handschoenen aan. En dikke sjaals. Liepen wij naast in korte broek met t-shirts :-D
Dus nee, je bent geen aansteller :)

Ik vond het lastig, vanmorgen. Reed vannacht op de fiets in m'n winterjas en vond dat eigenlijk te warm. Vanmorgen in m'n regenjas/tussendoorjas vond ik het eigenlijk te koud.

Het was wel heerlijk dat het weer bijna licht was, toen ik op de fiets zat. Gisteren was het nog lichter, omdat het niet bewolkt was.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dat zie je heel veel in het voorjaar en najaar.mensen in blote topjes en korte broeken.
En mensen in warme kleding .was in het voorjaar ook n keer vroeg op pad. Zwart wollen jurkje aan. En het werd steeds warmer . Ook nog n sjaal erbij in n beetje donkere kleuren. Heb ik maar n mooie sjaal in lichte zomerse tinten erbij gekocht. Stond iets beter.😁
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Er staan ons weer enkele warmere dagen te wachten. Er is bijzonder zachte lucht vanuit Italië op komst, meldt Weeronline. Dinsdag wordt de warmste dag, met temperaturen tussen 14 graden in het noorden en 19 in het zuidoosten. Zeer lokaal wordt zelfs de 20 graden aangetikt en dat is bijzonder voor november.

Het Weeronline-weermodel berekent voor De Bilt dinsdag een maximumtemperatuur van 16,8 graden. Dat komt in de buurt van het officiële dagrecord van 6 november. Dat staat op naam van 2015 met 17,1 graden.

Het kan nóg warmer worden in november. Zo werd het op 3 november 2005 18,7 graden in De Bilt.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk, laat de kou maar zo lang mogelijk weg blijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat het klopt. Met 15 graden kom ik de winter wel door.
Heerlijk dat er weer wat warmte op komst is! Ik ben al wel weer klaar met dat ik door de regen moet fietsen.
Nu is het fris buiten. Dat vind ik voor het weekend heel sfeervol. We hebben lekker lang in bed gelegen met zijn vijven en daarna spelletjes gedaan. Maar als ik morgenochtend om 7.30 uur naar buiten moet vind ik de kou niks aan.
Alle reacties Link kopieren
Wel slecht voor de natuur maar ik ben heel blij met de 18 graden hier in Frankrijk. Heerlijke zonnige dag gehad
Alle reacties Link kopieren
Vandaag en morgen hier 17 gr 😎
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Ja het is echt bizar, grootste deel van de dag balkondeur lekker open. Maar dat pakken ze ons niet meer af!
Alle reacties Link kopieren
Een heerlijk middagje was dit! Kon het maar de hele winter zo zijn! Ik kon helaas niet veel buiten zijn, maar heb er toch van genoten.
Alle reacties Link kopieren
Het weer is inderdaad nog best lekker (beetje veel regen vanmorgen) maar ik merk de gevolgen wel. In de zomer gewoon 2 maanden vrijwel geen eczeem gehad. Nu zit ik er weer onder. Word gék van de jeuk. Ik wil emigreren (6)

Verder heb ik geen jas voor dit weer :facepalm: M'n winterjassen zijn te warm, de zomerjassen te koud. Nóg een jas kopen (en welke dan) is ook weer zowat.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Gun jezelf wat kou

De temperatuur in de woonkamer is meestal ingesteld op zo’n 20 graden. Heel gerieflijk, maar ook ongezond: het is slecht voor je hoeveelheid ‘bruin vet’. Dit is vetweefsel met extra mitochondriën, ofwel de energiefabriekjes van de cel. Wie meer bruin vet heeft, verbrandt meer suiker en vet. Veel mensen raken hun bruine vet in de loop der jaren kwijt. Het goede nieuws is dat je het terug kunt krijgen door je lichaam bloot te stellen aan frisse lucht en temperatuurschommelingen. Dat lukt door de thermostaat wat lager te zetten (één graad minder scheelt al) en met koud water af te douchen.
(bron: gezondheidsnet.nl)

Dus.. ik wil afvallen en kan deze kou goed gebruiken..

..

..

Helpt niets. Ik wil zomer!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen voorjaar, zomer en najaar heeft me zes zomerkilo's opgeleverd.
Die moeten er weer af!

Het was altijd bal, veel terassen, tapa's, borrelhappen en gewoon eten op terras/thuisbezorgd/afhaal/BBQ/dineetjes met vrienden en dat alles overgoten met bier en wijn. Met warm weer: elke dag na werk rosé of bier.
Nu taal ik daar niet meer naar. (alleen in het weekend :proud: )

De wraak is er ;-D
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Ze voorspellen sneeuw vanaf de 24ste :'( ik dacht dat al die klimaatmensen afgelopen zomer nog aan het verkondigen waren dat strenge winters voortaan tot het verleden zouden horen? Dus waarom begint die akelige ellende met die k*tsneeuw dan al in f*cking NOVEMBER?

Ik schoot gisteren alweer meteen helemaal in de paniekmodus toen ik het las. Ik wil niet maandenlang niks kunnen plannen omdat het zonde is om je ergens op te verheugen waar je dan uiteindelijk toch niet naartoe kunt vanwege sneeuw en ijzel en ik wil niet continu bij elke stap die ik buiten de deur zet het risico lopen om mijn nek te breken. :'(

Het zal onze straf voor die heerlijke zomer wel zijn...
Alle reacties Link kopieren
Geen paniek, wacht het eerst ff af joh.
Zo ver van tevoren voorspellen is onzin.

Met het huidige weerbeeld met weinig neerslag verwacht ik eerder veel zon en droge kou.
Stressed is just desserts spelled backwards
Maleficent schreef:
14-11-2018 08:12
Geen paniek, wacht het eerst ff af joh.
Zo ver van tevoren voorspellen is onzin.

Met het huidige weerbeeld met weinig neerslag verwacht ik eerder veel zon en droge kou.
Ja precies dit.
Ik hoorde ook al verschillende mensen in lichte paniek roepen: "Ooooh Piet Paulusma zegt dat het een héle strenge winter gaat worden!!"

Euhmm.. Joh. Relaxed. Wacht af. Hoevaak voorspellen ze dit en wat is er van waar?
Alle reacties Link kopieren
Tot afgelopen zomer werd voorspeld dat we alleen maar hele onvoorspelbare zomers zouden krijgen met veel wateroverlast. Nu hebben we 1 keer een hele droge zomer en voorspellen ze dat het vanaf nu elk jaar zo gaat.

Ze zeggen ook maar wat, met de huidige veranderingen weet niemand welke kant het op gaat.

Voor de statistieken: na de laatste hele droge zomer (1976) kwam er een niet zo'n hele strenge winter achteraan. Was alleen december koud.
Maar ergens zullen we toch ook wel het grondwatertekort weer aangevuld willen zien.... wanneer dan?
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Kwebbeltje91 schreef:
14-11-2018 08:44
"Ooooh Piet Paulusma zegt dat het een héle strenge winter gaat worden!!"
ik neem Piet Paulusma totaal niet serieus met zijn langetermijnsverwachtingen.
Hij voorspelde dat we een hele grillige zomer zou krijgen met veel wateroverlast en meer regen dan normaal. :wtf:
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Nou, zo zit ik de afgelopen zomer ook al. We hebben een jaar of 4 gehad, dat het (volgens mij) heel nat was, heel veel storm en wind. Niet normaal. Overal had men het erover dat allerlei zaken meer stormproof moesten worden, want die harde wind gingen we houden.
Nu, na 1 droge zomer, worden er ineens plannen gemaakt 'hoe om te gaan met droogte in Nederland'. Goed dat men zich voorbereidt, zeker de overheid, maar om nu al te spreken over 'welke bomen gaan we planten, die wel tegen droogte kunnen', gaat me toch echt wat ver. Laat eerst de huidige bomen eens wennen aan dieper wortelen voor hun water. De meeste bomen bij ons in de buurt hebben hun wortels gelijk onder de oppervlakte, want er is toch water genoeg.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
14-11-2018 10:11
Nou, zo zit ik de afgelopen zomer ook al. We hebben een jaar of 4 gehad, dat het (volgens mij) heel nat was, heel veel storm en wind. Niet normaal. Overal had men het erover dat allerlei zaken meer stormproof moesten worden, want die harde wind gingen we houden.
Nu, na 1 droge zomer, worden er ineens plannen gemaakt 'hoe om te gaan met droogte in Nederland'. Goed dat men zich voorbereidt, zeker de overheid, maar om nu al te spreken over 'welke bomen gaan we planten, die wel tegen droogte kunnen', gaat me toch echt wat ver.
Dat dus! We moesten ook allemaal meer rekening gaan houden met extreme wateroverlast. Mensen moeten hun tuinen groener maken want teveel tegels dan kan het water niet weg enz enz. En dan krijgen we ineens de droogste zomer ooit.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Maleficent schreef:
14-11-2018 10:22
Dat dus! We moesten ook allemaal meer rekening gaan houden met extreme wateroverlast. Mensen moeten hun tuinen groener maken want teveel tegels dan kan het water niet weg enz enz. En dan krijgen we ineens de droogste zomer ooit.
Ja, en dan mag je al die groene tuinen niet sproeien, want er moet water bespaard worden :hihi:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Die harde wind is er al jaren vind ik. Tenminste hier in Zeeland wel. Daarom fiets ik ook zo weinig. Daar ga ik alleen maar van zweten. Ik wandel liever.
Mijn achtertuin is grotendeels betegeld met in een midden een bloemperk. Maar als ik ga verhuizen ga ik of een kleiner bloemperk doen of alleen tegels met wat potplanten. Scheelt weer waterverbruik en tuinonderhoud. Want ik ben erachter dat ik tuinieren helemaal niet zo leuk vind.
Alle reacties Link kopieren
Wat is de wereld toch meteen een stuk mooier als de zon erop schijnt! Ik heb genoten in het bos vanmiddag :heart:
The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het de afgelopen dagen ook heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
14-11-2018 10:28
Ja, en dan mag je al die groene tuinen niet sproeien, want er moet water bespaard worden :hihi:
Ik heb mijn kleine grasveldje gewoon af en toe gesproeid hoor. Het is goed.
Ik eet dan weer bijna geen vlees en daarmee spaar ik veel meer water uit dan ik op kan sproeien.
Stressed is just desserts spelled backwards

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven