En weer is het 30 oktober.
zondag 30 oktober 2011 om 00:16
Goh ik had een dochter van 28 kunnen hebben. Ze is mijn meiske van 11 gebleven. Hoe raar is dat eigenlijk. Lieve, gekke, vrolijke, eigenwijze Nienke. Hoe zou ze zijn geworden? En wat zou ze zijn geworden?
Ik ben een beetje heel erg verdrietig. Vandaag is ze jarig. Of was ze jarig? Natuurlijk is het "was". Ze is immers niet ouder geworden.
Ik heb zoveel vragen waar ik nooit meer een antwoord op krijg.
Zo jammer dat ze haar kleine neefje nooit heeft mogen zien.
Ik wil helemaal niet denken hoe het zou zijn geweest als.....
Maar het komt vanzelf. De hele afgelopen week al. Juist een dag om er steeds aan te gaan denken. 30 Oktober. Toen lang geleden, een dag met een gouden randje.
Ik heb een mooi stukje gemaakt. Toen ik dat bij haar ging brengen, met een bosje bloemen, stond het al vol. Zoveel mensen die na zo'n lange tijd nog steeds aan haar denken. Hoe fijn is dat toch.
Ik ga nog even heel veel zelfmedelijden hebben. Op sommige dagen mag dat van mezelf. Vandaag is weer zo'n dag. Morgen ga ik weer over naar het gewone leven. Nu droom ik nog even verder.
Over mijn Nienke. Over hoe ik denk dat ze zou zijn geworden.
Ik ben een beetje heel erg verdrietig. Vandaag is ze jarig. Of was ze jarig? Natuurlijk is het "was". Ze is immers niet ouder geworden.
Ik heb zoveel vragen waar ik nooit meer een antwoord op krijg.
Zo jammer dat ze haar kleine neefje nooit heeft mogen zien.
Ik wil helemaal niet denken hoe het zou zijn geweest als.....
Maar het komt vanzelf. De hele afgelopen week al. Juist een dag om er steeds aan te gaan denken. 30 Oktober. Toen lang geleden, een dag met een gouden randje.
Ik heb een mooi stukje gemaakt. Toen ik dat bij haar ging brengen, met een bosje bloemen, stond het al vol. Zoveel mensen die na zo'n lange tijd nog steeds aan haar denken. Hoe fijn is dat toch.
Ik ga nog even heel veel zelfmedelijden hebben. Op sommige dagen mag dat van mezelf. Vandaag is weer zo'n dag. Morgen ga ik weer over naar het gewone leven. Nu droom ik nog even verder.
Over mijn Nienke. Over hoe ik denk dat ze zou zijn geworden.
zondag 30 oktober 2011 om 02:16
Lieve Zoeb, wat moeilijk zo'n dag. Wat fijn dat je van jezelf mag mijmeren en tuurlijk mag je medelijden hebben met jezelf. En ook al is Nienke er niet meer om haar verjaardag te vieren, jij mag vieren, (en verdriet hebben) om het feit dat jij 17 jaar geleden moeder van Nienke werd en moeder van Nienke ben jij nog steeds! Ik moet er niet aan denken om mee te maken wat jij hebt mee moeten maken.
Optimist tot in de kist!
zondag 30 oktober 2011 om 07:19
Gefeliciteerd Zoebie maar wat een verdriet. En je herdenkt haar hartstikke mooi.
Het leven is vol tegenstellingen want 30 okt is voor mij een feestdag aangezien mijn oudste dochter 4 jaar geleden werd geboren, het is hier dus feest.
Maar kinderen van die datum zijn natuurlijk ook allemaal super bijzonder
Het leven is vol tegenstellingen want 30 okt is voor mij een feestdag aangezien mijn oudste dochter 4 jaar geleden werd geboren, het is hier dus feest.
Maar kinderen van die datum zijn natuurlijk ook allemaal super bijzonder
zondag 30 oktober 2011 om 08:02
zondag 30 oktober 2011 om 08:07
Zoebie, ik weet niet wat ik moet zeggen.
Ik ben net zo oud als je dochter nu zou zijn, het is gewoon heel gek om te bedenken dat toen ik 11 was voor het eerst naar de middelbare school ging terwijl iemand anders van 11 bezig was met vechten tegen de dood en het een onwinbare strijd bleek te zijn
Ik wil er eigenlijk niet teveel bij nadenken omdat ik nu zelf een dochter heb van bijna vijf. Dat enorme grote verdriet zoals jij dat nu hebt, ik denk niet dat ik het aan zou kunnen. Gelukkig hoef ik dat nu iig ook niet en ik zou heel graag willen dat jij daar nu ook niet doorheen moet blijven gaan. Maar het is voor mij wel reden om stil te staan bij dat het leven niet vanzelfsprekend is
Gefeliciteerd met de geboortedag van jullie dochter
Het Viva forum is papaja.
zondag 30 oktober 2011 om 08:35
quote:Zoebie schreef op 30 oktober 2011 @ 01:57:Het blijven altijd rare dagen. Ook de dagen ervoor. Dan hoor ik op het nieuws dat er een automobilist verongelukt is en dan denk ik: " Is dat nieuws"? Weten ze niet hoeveel kinderen er dagelijks sterven aan kanker? Minder als dat er mensen omkomen bij een ongeluk. Gelukkig maar denk ik dan. Maar die kinderen komen niet in het nieuws. Terwijl juist die het dubbel en dwars verdienen. Om alles wat ze meegemaakt hebben.
De mensen die omkomen bij een auto-ongeluk vragen er niet om, om in het nieuws te komen. Dus het vergelijk gaat mijn inziens niet op en kan zelfs pijnlijk zijn voor iemand die wel iemand is verloren bij een ongeluk (of een oorzaak die het nieuws heeft gehaald).
Ik weet dat je het niet onaardig bedoelt, en ik ook niet, maar ik wilde het alleen maar even noemen .
De mensen die omkomen bij een auto-ongeluk vragen er niet om, om in het nieuws te komen. Dus het vergelijk gaat mijn inziens niet op en kan zelfs pijnlijk zijn voor iemand die wel iemand is verloren bij een ongeluk (of een oorzaak die het nieuws heeft gehaald).
Ik weet dat je het niet onaardig bedoelt, en ik ook niet, maar ik wilde het alleen maar even noemen .
zondag 30 oktober 2011 om 08:47
Gefeliciteerd dan Zoebie en heel veel sterkte deze dag en alle komende dagen dat je haar moet missen.
Heel knap dat je zo doorzet in het leven. Een andere forumster hier die ook haar kindje rond die leeftijd verloor schreef een keer: 'ik moet verder leven want hij leeft alleen nog in mijn hart.' Dat vond ik zo mooi.
Heel knap dat je zo doorzet in het leven. Een andere forumster hier die ook haar kindje rond die leeftijd verloor schreef een keer: 'ik moet verder leven want hij leeft alleen nog in mijn hart.' Dat vond ik zo mooi.