ervaringen contractvrije psycholoog
zondag 13 december 2015 om 13:20
De verzekering heeft bepaalde prijzen staan voor een psychologisch consult, als je dat via de restitutiepolis vergoed wil krijgen bij een niet gecontracteerde psych. Het is een kleine range waarbinnen de psych dus zijn bedrag mag bepalen. Als de psych daar onder zit, wordt hij/zij op de vingers getikt (ivm concurrentie) en als hij/zij er boven zit, krijg jij een groot deel noet vergoed.
Dus dat ze tegen je hebben gezegd dat ze die psycholoog vergoeden, zegt niet dat ze het volledige bedag vergoeden! Hou daar echt rekening mee, want 300 euro lijkt me ver boven marktconform (geloof dat dat rond de 100 euro ligt).
Dus dat ze tegen je hebben gezegd dat ze die psycholoog vergoeden, zegt niet dat ze het volledige bedag vergoeden! Hou daar echt rekening mee, want 300 euro lijkt me ver boven marktconform (geloof dat dat rond de 100 euro ligt).
zondag 13 december 2015 om 15:40
zondag 13 december 2015 om 15:58
zondag 13 december 2015 om 16:33
Ik zat erbij. Er was geen contact met de Zorgverzekeraar, maar wel afspraken. Daardoor kon ik ik een akte van sessie tekenen. Heb zelf nooit voorgeschoten. De reiskosten leverde ik iedere maand in. Toen mijn eigen bijdrage op was, kreeg ik het iedere maand uitbetaald.
Ja, dat is toekomst muziek... Dat is mooi om naar te luisteren..
zondag 13 december 2015 om 16:49
quote:marielle75 schreef op 13 december 2015 @ 15:09:
Kun je een akte van sessie tekenen? Dan hoef jezelf niet te betalen. Dan regelen de behandelaar en de verzekeraar het onderling.Ik denk dat het idee achter het contract is dat de psycholoog zeker wil zijn dat zijn/haar rekening betaald wordt en waarschijnlijk ook weet dat dit hele bedrag niet vergoed zal worden. Als de psycholoog zelf gaat declareren en dan het bedrag dat de patiënt zelf moet betalen weer bij de patiënt moet gaan factureren is de kans veel groter dat ze met een onbetaalde rekening blijft zitten of eindeloos bij een patiënt achter het geld aan moet. Op zich wel slim alleen vind ik dat je een patiënt dan wel goed moet wijzen op de kosten die waarschijnlijk overblijven.
Kun je een akte van sessie tekenen? Dan hoef jezelf niet te betalen. Dan regelen de behandelaar en de verzekeraar het onderling.Ik denk dat het idee achter het contract is dat de psycholoog zeker wil zijn dat zijn/haar rekening betaald wordt en waarschijnlijk ook weet dat dit hele bedrag niet vergoed zal worden. Als de psycholoog zelf gaat declareren en dan het bedrag dat de patiënt zelf moet betalen weer bij de patiënt moet gaan factureren is de kans veel groter dat ze met een onbetaalde rekening blijft zitten of eindeloos bij een patiënt achter het geld aan moet. Op zich wel slim alleen vind ik dat je een patiënt dan wel goed moet wijzen op de kosten die waarschijnlijk overblijven.
zondag 13 december 2015 om 16:53
zondag 13 december 2015 om 18:45
Voor degenen die het principe van een contractvrije psycholoog niet begrijpen, kijk eens hier: http://contractvrijepsycholoog.nl/ Hier staat ook een overzicht van geschatte vergoedingen per verzekeraar/polis. Kijk hier eens na. Vraag ook eens duidelijkheid aan je psycholoog over de tarieven die hij/zij hanteert. Vaak vergoeden verzekeraars die in het schema op de site bij 100% maximaal tot aan wettelijk vastgestelde prijzen. Je kunt je verzekering bellen om te vragen hoeveel dit is. Vervolgens kun je zelf beslissen of je, als je zelf bij zou moeten betalen, dat de moeite waard vindt. En als je in de tabel ziet dat je geen gunstige verzekeraar hebt, kun je wisselen voor 2016. Succes!
zondag 13 december 2015 om 21:05
quote:marielle75 schreef op 13 december 2015 @ 18:57:
Nee, verder zou ik het niet weten. Doe van mij bleef onder het wettelijk vastgestelde bedrag, ik had een akte van sessie en heb dus zelf nooit betaald of voorgeschoten.En dat was iemand die geen cintract had met een verzekeraar?
Nee, verder zou ik het niet weten. Doe van mij bleef onder het wettelijk vastgestelde bedrag, ik had een akte van sessie en heb dus zelf nooit betaald of voorgeschoten.En dat was iemand die geen cintract had met een verzekeraar?
Je bent zelf een theepot