Essence training

23-09-2020 17:25 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik zit er aan te denken om misschien de Essence training te volgen maar hoor er hele wisselende verhalen over. Wie hier heeft de training gedaan (of iemand uit je omgeving) en wil z’n ervaring met mij delen?
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van mij omschreef het als een 'sektarische ervaring' die haar heeft beangstigd. Hoge mate van groepsdruk, van 'wij samen zijn bijzonder' wat erg benadrukt wordt en een soort euforie en compliance in de groep moet brengen. Ze krijgt nu een paar jaar na dato nog steeds stalkberichtjes over de vervolgtrainingen die ze echt nodig zou hebben (want 'je bent er echt nog niet') en bakken met geld kosten. Wees alsjeblieft voorzichtig met deze club.
Alle reacties Link kopieren
Als ik google vind ik zo snel niets, maar wat Koffiehagedis schrijft, klinkt niet best.
Wie geeft deze training, welke organisatie is het? Ben benieuwd.
wat is dat ?
Alle reacties Link kopieren
De oorsprong van dit type trainingen ligt in de scientology...wat wil je nog meer?

Wat is jouw doel mbt het volgen van een training?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem gedaan en daarna ook de Source. Nog elke dag ben ik blij dat ik het heb gedaan en pas alles wat ik geleerd heb dagelijks toe. Tenminste dat probeer ik, dat lukt niet altijd maar ik weet mijn hele leven dat ik een keuze heb om bet anders te doen ( beetje vaag maar zij die hem ook hebben gedaan snappen wat ik bedoel)
Het instituut is commercieel, dat klopt en ja ze benaderen je ook na die tijd. Maar ook bij hun is nee,nee en dat is fijn.

Ik ben dus fan!
Ver van weg blijven dit soort onzin.
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 26-06-2021 00:02
99.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Okay, inmiddels meer gevonden op internet.
Is inderdaad vergelijkbaar met Scientology, Landmark en andere 'zelfontplooingscursussen'. Mijn dringende advies: niet doen.
Reden: het risico is dat je jezelf kwijt raakt en waar je denkt een heldere kijk te krijgen, gebeurt juist het omgekeerde.
Alle reacties Link kopieren
Donewithit schreef:
23-09-2020 18:34
ik weet mijn hele leven dat ik een keuze heb om het anders te doen

En daar heb je twee duurbetaalde trainingen voor nodig? Volgens mij is dat een wijsheid die elke coach/goeroe op elke straathoek je kan vertellen. Zelfs nuchtere of verstandige mensen kunnen je dat vertellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven