Ex eist verklaring huisarts?

07-10-2019 08:55 110 berichten
Hoi,

Ik heb een vraag voor mijn broer, misschien weet iemand hier hoe dit zit. Hij heeft al een aantal maanden problemen met zijn vriendin en het ziet er naar uit dat ze uit elkaar gaan. Wel is ze ondertussen zwanger van hun tweede kind, lekkere timing.

Nu krijgen wij het idee dat zijn vriendin er alles aan doet om een soort van dossier aan te leggen waarmee ze wil aantonen dat mijn broer niet in staat is om voor zijn kinderen te zorgen.

Mijn vraag is deze. Een paar maanden geleden is onze vader overleden. Mijn broer zocht vanmorgen zijn sleutels en keek ook even in haar tas. Daar vond hij een brief met zijn naam erop. Opengemaakt, en wat blijkt? Het is een verklaring van zijn huisarts waarin staat dat hij psychisch labiel is en daarvoor wordt behandeld.

Zijn vriendin had dit een maand na het overlijden van mijn vader aangevraagd. Tja, hij kreeg ook hulp, praatte met een psycholoog, puur omdat hij slecht kon dealen met het overlijden. Nu mijn vraag: mag dit zomaar? Mag een huisarts dit zomaar verstrekken? Dit valt toch onder de privacywet?

Mijn broer heeft gebeld met de assistente, en die schrok ook een beetje. Hij moet dit verder met de huisarts bespreken volgens haar. Kent iemand deze gang van zaken?
Alle reacties Link kopieren
:woa:

Mag niet.
Ga nu eerst alles even lezen,
maar dit mag gewoon echt niet.
Lucifer2018 schreef:
07-10-2019 09:36
Niet in zulke bewoordingen. Zelfs de huisartsen van voor de oerknal hebben mooiere termen.
:HA:
Lucifer2018 schreef:
07-10-2019 11:23
Dan nog.
Hoezo mag je geen dutje doen in je eigen huis als je een kind van 3 hebt dan..?
Madelon1234 schreef:
07-10-2019 10:54
Hij denkt er nu over om een tijdje bij mij moeder te gaan wonen, om wat rust te creëren.
Gaat hij dan zonder kind? Want dat zal dan koren op de molen van bijna-ex zijn.
We wachten met enige spanning op het vervolg, TO..
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
TO is van de aardbodem verdwenen blijkbaar.
:| Dat hoop ik niet.
.
anoniem_364876 wijzigde dit bericht op 11-10-2019 05:06
Reden: Dubbel
98.94% gewijzigd
In je topic 'Angst na overlijden vader' schrijf je op 2 juli j.l. dat je bang bent dat je moeder, je twee zussen of jijzelf ineens dood zullen gaan. Je hebt het daar niet over een broer.
In je ADHD topic heb je het over één zus en twee broers.
Lekkerwinter schreef:
11-10-2019 05:02
In je topic 'Angst na overlijden vader' schrijf je op 2 juli j.l. dat je bang bent dat je moeder, je twee zussen of jijzelf ineens dood zullen gaan. Je hebt het daar niet over een broer.
In je ADHD topic heb je het over één zus en twee broers.
Zoveelste aandacht topic dus..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven