fobie voor geurtjes...

07-01-2013 08:01 4 berichten
Ik heb sinds kort weer een rare fobie, mijn angst is nu ook nog steeds flauwvallen, maar daar ben ik steeds minder bang voor en dat is ook afwisselend, maar nu is het voor rare geurtjes...

Als ik iets raars ruikt of een bepaalde geur, ben ik bang om daar onwel van te worden of niet goed... want ja dat kan wel eens gebeuren heb ik gelezen in de krant, maar dat is nou niet iets wat ik kan vermijden om het niet te lezen... Ben nu bang voor elke geur die ik ruik, bang om onwel te worden..

Net alsof mijn geest op hol slaat in het verzinnen van fantasie...

Nu staat dit steeds op de voorgrond en hoe meer ik er aan denk, hoe meer het echt lijkt te gaan worden.. Dit heb i wel eens vaker gehad, dat ik een periode heb gehad, waarin ik hier bang van word, en nu heb ik dat weer... Ik krijg het maar niet uit mijn hoofd...

Hierdoor heb ik het gevoel dat ik bijna niet meer naar buiten durf, maar het toch wel doet..

herkent iemand dit!? zijn er nog evt. tips?

Volgende week maandag heb ik een afspraak met een pscyholoog.. en hoop echt dat die mij kan helpen.
Ik denk dat de psycholoog een goede beslissing is, want je angst is irreëel. Sterker nog, als mensen onwel worden, dan gebeurt dat meestal door stoffen die je helemaal niet kunt ruiken. Sterkte met therapie!
Mijn zoektocht blijft verder gaan, ik had eerst therapie toen een 1e lijns psycholoog, toen weer therapie en nu ga ik naar een 2e lijns psycholoog, is gelukkig langdurige hulp en hoop echt dat ik er van af kom, alhoewel ik meer goede periodes heb, dan mindere en ook sneller uit een dip kom.

Vanmiddag eerst naar de huisarts voor een verwijsbrief!
mijn huisarts is zo aardig, vanmiddag er heen geweest en hij was zo vriendelijk en begreep mij echt! voor mij een verwijsbrief gemaakt. En mocht ook mijn bloeddruk laten meten en die was goed dus hoefde mij geen zorgen meer te maken, toch wel fijna dat de huisarts mij begrijpt, had dit keer mijn eigen huisarts, toch wel weer opgelucht

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven