Fout bij zelfscan
dinsdag 15 april 2025 om 00:40
Ik moet even mijn verhaal kwijt . Ik was vandaag wat druk in mijn hoofd ,heel moe . Ik moest even naar de winkel snel . Ik woon naast de winkel bijna . En doe dagelijks mijn boodschappen . Al 5 jaar lang . Ik dacht ik pak even snel de zelfscan . ik hoorde bij het product dat die perongeluk drie keer gescant was. Ik wou het er afhalen. En ik had perongeluk 4 producten verwijderd . En niet gecontroleerd of ik de juiste had verwijderd . En op eens stond er een beveiliging man en moest ik mee komen. Daarna kwam er nog drie politie mannen. Ik was al die tijd gewoon rustig. Ik kon niet bewijzen dat het perongeluk was gegaan. Ik heb een winkelverbod van twee jaar . Ik ben 43. En ik heb nog nooit gestolen. Ik voel me zo verdrietig . Ook bang dat bekende me gezien hebben ,en denken dat ik echt bewust wat gestolen heb . Bang dat mijn buren me gezien hebben of een moeder van school van mijn kinderen . Ik ben helemaal van slag
ik wou even mijn verhaal kwijt .
zaterdag 19 april 2025 om 09:16
Wat een nare ervaring.
Als ik vermoeid of gestrest ben, ga ik bewust niet zelfscanen. Een foutje is zo gemaakt.
Ik heb een keer een blik hondenvoer 4x gescand, om er daarna dus nog 3 blikken bij te pakken. Bleek daar een blik kattenvoer bij te zitten. Die stond gewoon in het verkeerde schap en ik had niet gemerkt.
Dat blik was alleen wel iets van 25 cent duurder. Dus tijdens de controle klopten mijn boodschappen niet met wat ik gescand had.
Meteen 3 man om me heen en al mijn tassen moesten open. Zelfs een doos eieren die ik elders had gekocht en waar heel groot Hoogvliet op stond, gingen ze staan openmaken. Ik vond het een vernederende scène.
Ik vind hoe jij behandeld bent ook buiten proportie. En ik hoor dit vaker hoor!
Dat mensen geen boodschappen meer willen doen met de zelfscan vanwege dit soort scènes.
Als ik vermoeid of gestrest ben, ga ik bewust niet zelfscanen. Een foutje is zo gemaakt.
Ik heb een keer een blik hondenvoer 4x gescand, om er daarna dus nog 3 blikken bij te pakken. Bleek daar een blik kattenvoer bij te zitten. Die stond gewoon in het verkeerde schap en ik had niet gemerkt.
Dat blik was alleen wel iets van 25 cent duurder. Dus tijdens de controle klopten mijn boodschappen niet met wat ik gescand had.
Meteen 3 man om me heen en al mijn tassen moesten open. Zelfs een doos eieren die ik elders had gekocht en waar heel groot Hoogvliet op stond, gingen ze staan openmaken. Ik vond het een vernederende scène.
Ik vind hoe jij behandeld bent ook buiten proportie. En ik hoor dit vaker hoor!
Dat mensen geen boodschappen meer willen doen met de zelfscan vanwege dit soort scènes.
zaterdag 19 april 2025 om 09:30
Attraverso schreef: ↑19-04-2025 09:12Ja, die winkeldame vertelde dat.
Ik ga al enkele jaren met cliënten naar die AH, vroeger amper controle, nu zeker 1 keer op 3 keer winkelen, soms 2 weken na elkaar. Bij alle klanten, de winkeldame aan de Zelfscan kassa's heeft het druk.
Bij de AH is het bar en boos inderdaad.
Ik pak mijn boodschappen graag met een bepaald systeem, geordend in.
En dan moet alles er weer uitgehaald worden
De AH in mijn woonplaats heeft nog maar 1 gewone kassa met band. En die is vrijwel altijd onbemand.
Één van mijn kinderen werkt er en ze krijgen er behoorlijk veel klachten over. Vooral van ouderen die het heel onpersoonlijk vinden en steeds meer het gevoel krijgen bij de Douane te staan i.p.v in een winkel.
zaterdag 19 april 2025 om 09:38
Ik weet nog dat een van mijn kinderen zonder dat ik er erg in had, een komkommer in het wagentje had gelegd.
We kopen altijd komkommers en wist dat kind veel?
Ze was me aan het helpen.
Steekproef en bingo!
Op een kar vol met spullen, richting de 100 Euro, had ik voor 80 cent gestolen.
Verder was er weinig aan de hand maar ik werd wel even flink op de vingers getikt.
Dat ik daar wél zelf verantwoordelijk voor was en daar op moest letten.
En dan ook met een volume dat de halve winkel kon meegenieten.
Voor mij ook bijna nóóit meer de Zelfscan hoor!
Ja, voor 2 of 3 artikelen misschien. Maar een kar vol? Nee, doe ik niet meer.
zaterdag 19 april 2025 om 10:09
Ik lees prima, ik schreef dat ze niet is veroordeeld en dat is ze ook niet.S-Groot schreef: ↑19-04-2025 08:32Je leest erg slecht (de politie was er namelijk - in vrij grote getale zelfs - bij). Verder snap je de regels niet echt en maak je er van daaruit je eigen verhaal van.
TO heeft zelf getekend. Het is geen veroordeling maar een zogenaamde reprimande door de politie. Die komt niet op je strafblad.
Het is gewoon gegaan zoals het wettelijk geregeld is.
Geen motto
zaterdag 19 april 2025 om 10:20
Het gebeurd meer dan je denkt . En mijn fout is minder logisch als jou . Omdat ik meer had verwijderd dan de bedoeling was. Maar het apparaat reageerd ook heel gevoelig . En normaal let ik daar goed op . Alleen deze dag niet . Ik ga ook lekker naar de kassa . Alleen kassa's openen steeds minder helaas.
zaterdag 19 april 2025 om 10:29
Het formulier moet je eigenlijk haast ook wel tekenen. Want anders wordt je meegenomen voor verhoor . En je wilt niet dat de hele buurt dan kan meegenieten. Ik ga na Pasen als ik niks gehoord heb van de winkel,nogmaals vragen om een gesprek. Maar ik zie meer het gesprek dat ik rustig kan vertellen vertellen hoe het gegaan gegaan is . Klantenservice had echt begrip voor de situatie . Alleen ik moet er ook bij neerleggen als ze geen excuses van mij willen aanvaarden dat ik niet goed heb opgelet .
zaterdag 19 april 2025 om 10:39
Precies. En daarbij kom ik weer uit bij mijn aanvankelijke post: ik vind het raar om een winkelverbod op te leggen aan iemand die een fout maakt. Diefstal is niet bewezen. Er is geen strafbeschikking van een officier of een veroordeling door een rechter.
Geen motto
zaterdag 19 april 2025 om 10:45
zaterdag 19 april 2025 om 10:47
Diefstal is wel bewezen. Ze had spullen in haar tas die ze niet afgerekend had en ze was op weg naar huis.
Dat zijn de regels van de winkel, staan vaak zelfs aangekondigd bij de ingang en op de website. En dat mag. Je hebt geen recht als consument om een bepaalde winkel binnen te mogen.
Een winkel mag regels maken. 1 van deze regels is, als je niet alles hebt afgerekend kan de toegang tot de winkel je ontzegd worden. Hetgeen hier gebeurd is.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
zaterdag 19 april 2025 om 10:52
Tja, en hoe ver moet je gaan als winkel?
Tuurlijk, stelen blijft stelen! Maar heb een keer een (naar mijn idee) verwarde vrouw met veel bombarie afgevoerd zien worden, omdat ze een banaan of appel had gestolen.
Alles heel erg in het zicht, om de vernedering nog extra dik aan te brengen.
Vroeg er een medewerker nog even luid en duidelijk of dit het nu waard was geweest?
Van mij hoeft zo'n schouwspel niet. Voelt ook een beetje als sensatie maken.
zaterdag 19 april 2025 om 10:52
Diefstal hoeft ook niet bewezen te zijn, maar aannemelijk gemaakt worden.
Je krijgt geen strafblad. Als jij overlast veroorzaakt , kun je ook een winkelverbod krijgen. Ook dan word je niet veroordeeld. Maar een winkel mag jou wel toegang weigeren.
zaterdag 19 april 2025 om 10:56
Precies, je kent de situatie niet. Misschien was dit al de zoveelste keer.Hallodaar schreef: ↑19-04-2025 10:52Tja, en hoe ver moet je gaan als winkel?
Tuurlijk, stelen blijft stelen! Maar heb een keer een (naar mijn idee) verwarde vrouw met veel bombarie afgevoerd zien worden, omdat ze een banaan of appel had gestolen.
Alles heel erg in het zicht, om de vernedering nog extra dik aan te brengen.
Vroeg er een medewerker nog even luid en duidelijk of dit het nu waard was geweest?
Van mij hoeft zo'n schouwspel niet. Voelt ook een beetje als sensatie maken.
zaterdag 19 april 2025 om 11:01
Elke winkelier kan zelf een winkelverbod opleggen en handhaven. Een winkel is immers privé-gebied dat wordt opengesteld voor het publiek. Het winkelverbod moet wél aan bepaalde voorwaarden voldoen. Zo moet de winkeldief op heterdaad betrapt worden en moet aan alle klanten kenbaar worden gemaakt dat gebruik wordt gemaakt van winkelverboden. Ook moet worden aangegeven voor welke delicten het verbod geldt en bij welke frequentie en hoe lang het verbod duurt.
Ze is op heterdaad betrapt. Er is al eerder gepost dat je niet de winkel uit hoeft te zijn met je spullen. Het betaalmoment is bepalend.
zaterdag 19 april 2025 om 11:01
Nou, dat maakt wél uit hoor.
Het voorbeeld dat ik eerder hier gaf. Dat ik als het ware omsingeld werd en al mijn tassen leeg werden gehaald, dat is niet fijn. Ik woon in een klein dorp en de meeste mensen die mochten mee genieten, ken ik gewoon. Dan voel je je echt wel gekrenkt en beschaamd. Vooral wanneer er geen opzet in het spel is geweest. Ik kon ze gelukkig van mijn onschuld overtuigen, maar was dit niet gelukt had ik zwaar voor lul gestaan en had het mijn reputatie kunnen schaden. Ook gezien het werk dat ik doe, kan dat hele nare gevolgen hebben.
zaterdag 19 april 2025 om 11:02
Het is geen straatverbod hoor, gewoon: gaat u voortaan maar naar een andere winkel.
zaterdag 19 april 2025 om 11:02
Nee ik ga daar niet meer met een goed gevoel winkelen . Pas als er een nieuwe bedrijfsmaneger gaat werken .
zaterdag 19 april 2025 om 11:04
Ben jij ook TO?Hallodaar schreef: ↑19-04-2025 11:01Nou, dat maakt wél uit hoor.
Het voorbeeld dat ik eerder hier gaf. Dat ik als het ware omsingeld werd en al mijn tassen leeg werden gehaald, dat is niet fijn. Ik woon in een klein dorp en de meeste mensen die mochten mee genieten, ken ik gewoon. Dan voel je je echt wel gekrenkt en beschaamd. Vooral wanneer er geen opzet in het spel is geweest. Ik kon ze gelukkig van mijn onschuld overtuigen, maar was dit niet gelukt had ik zwaar voor lul gestaan en had het mijn reputatie kunnen schaden. Ook gezien het werk dat ik doe, kan dat hele nare gevolgen hebben.
zaterdag 19 april 2025 om 11:07
Volgens mij beschrijf je nu vooral hoe jij zelf zou denken als je dat een ander ziet gebeuren.Hallodaar schreef: ↑19-04-2025 11:01Nou, dat maakt wél uit hoor.
Denk echt niet dat je hele reputatie meteen aan gort ligt hoor. Je kent die mensen toch?
zaterdag 19 april 2025 om 11:13
Heel logisch zo’n winkelverbod, als de boodschappen opzettelijk zonder te betalen meegenomen worden. Maar als iemand een foutje maakt, vind ik een winkelverbod raar. Krijgt een caissière meteen haar ontslag als ze een product vergeet te scannen? En reken maar dat caissières ook regelmatig foutjes maken, het zijn tenslotte ook maar mensen.Pelle schreef: ↑19-04-2025 11:01Elke winkelier kan zelf een winkelverbod opleggen en handhaven. Een winkel is immers privé-gebied dat wordt opengesteld voor het publiek. Het winkelverbod moet wél aan bepaalde voorwaarden voldoen. Zo moet de winkeldief op heterdaad betrapt worden en moet aan alle klanten kenbaar worden gemaakt dat gebruik wordt gemaakt van winkelverboden. Ook moet worden aangegeven voor welke delicten het verbod geldt en bij welke frequentie en hoe lang het verbod duurt.
Ze is op heterdaad betrapt. Er is al eerder gepost dat je niet de winkel uit hoeft te zijn met je spullen. Het betaalmoment is bepalend.
Geen motto
zaterdag 19 april 2025 om 11:14
Diefstal hoeft niet bewezen te worden? Wij hanteren een andere definitie van het begrip diefstal.
Geen motto
zaterdag 19 april 2025 om 11:15
Dat inderdaad. Roddels gaan dan snel. En dat er drie agenten kwamen ,kwam dat ze vooraf ergens waren waar drie agenten nodig voor waren. Ik vind dit dan wel erg ,ik was gewoon netjes en rustig.Dat ze een beleid hebben helemaal prima . Maar de andere klanten kunnen wel denken dat ik een zware crimineel ben . Terwel het een fout was ,door slechte controle van me zelf .Hallodaar schreef: ↑19-04-2025 11:01Nou, dat maakt wél uit hoor.
zaterdag 19 april 2025 om 11:16
Het hoeft niet bewezen te worden om toegang tot de winkel te weigeren, net zoals dat een winkel bijvoorbeeld geen mensen zonder schoenen of shirt in de winkel wil, of wat dan ook.
zaterdag 19 april 2025 om 11:19
Maar hoe kan het nou dat je drie dubbel aangeslagen producten hebt verwijderd en dat er veel onbetaalde producten waren?Summer79 schreef: ↑19-04-2025 08:54Klopt wat je zegt . Is geen strafblad . Ik kan me zelf wel verdedigen hier,maar dat heeft geen zin. Ik wou alleen mijn verhaal kwijt . Ik weet zelf hoe het gegaan is . En helaas op internet, kun je meer verhalen lezen van mensen dat het zo gebeurd is . De klantenservice heeft nog steeds geen contact kunnen krijgen met de eigenaar van de winkel. Ik hoop nog steeds op een gesprek . Ook al zou ik daar niet fijn meer winkelen . Voor nou is het voor mij accepteren dat het nare ervaring geweest is ,en een les dat ik voor safe gewoon naar de kassa ga. Dan als er daar dan een fout gemaakt is ,heb ik het niet gedaan.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in