Frustratie
vrijdag 5 november 2010 om 11:29
Hallo,
Ik voel me de laatste tijd zo gefrustreerd. Ik erger me aan van alles en nog wat. Moet soms echt even van het forum af omdat al die verhalen over b.v. vreemdgaande mannen mij veel te veel aangrijpen. Het is net alsof ik niets meer met mildheid kan bekijken. Ik voel een onderstroom van woede waar ik nergens mee heen kan.
Hoewel er heus leuke dingen in mijn leven zijn, lijk ik er bijna geen binding meer mee te hebben. Ik voel me gewoon continue boos, geïrriteerd, zonder directe aanleiding.
Ik zou zo graag wat rustiger, milder in het leven staan. Niet alles zo aantrekken. Niet zo (ver)oordelend zijn. Gewoon wat rust in mijn hoofd en in mijn lijf (wat continue onder hoogspanning lijkt te staan).
Is dit herkenbaar voor iemand? En wat heeft dan geholpen?
Ik voel me de laatste tijd zo gefrustreerd. Ik erger me aan van alles en nog wat. Moet soms echt even van het forum af omdat al die verhalen over b.v. vreemdgaande mannen mij veel te veel aangrijpen. Het is net alsof ik niets meer met mildheid kan bekijken. Ik voel een onderstroom van woede waar ik nergens mee heen kan.
Hoewel er heus leuke dingen in mijn leven zijn, lijk ik er bijna geen binding meer mee te hebben. Ik voel me gewoon continue boos, geïrriteerd, zonder directe aanleiding.
Ik zou zo graag wat rustiger, milder in het leven staan. Niet alles zo aantrekken. Niet zo (ver)oordelend zijn. Gewoon wat rust in mijn hoofd en in mijn lijf (wat continue onder hoogspanning lijkt te staan).
Is dit herkenbaar voor iemand? En wat heeft dan geholpen?

vrijdag 5 november 2010 om 11:36
Als je het alleen op het forum hebt zou ik wat afstand nemen ervan. En bedenken waarom het je zoveel raakt. Zit je nu niet lekker in je vel, heb je zelf meegemaakt dat een partner vreemd ging en raakt het je nu?
Of heb je het ook in real life dat je gefrustreerd bent?
Of heb je het ook in real life dat je gefrustreerd bent?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
vrijdag 5 november 2010 om 11:44
Sporten zou een optie zijn als ik fysiek niet zo beroerd was. Probeer wel elke dag wat te lopen/fietsen. Het is niet genoeg om mijn frustratie en woede kwijt te raken. Ik zou het liefst een stapel glazen kapot gooien en tegen een boksbal of zo rammen.
Ik ben overal boos om. Er is niet 1 specifiek ding te noemen. Het is mijn hele leven. Het is de hele wereld. Natuurlijk zijn er ook fijne dingen, fijne mensen om mij heen. Maar op de een of andere manier staat dat nu zo ver van mij af. Voelt dat heel onecht. Kan het niet zo goed onder woorden brengen.
Ik ben overal boos om. Er is niet 1 specifiek ding te noemen. Het is mijn hele leven. Het is de hele wereld. Natuurlijk zijn er ook fijne dingen, fijne mensen om mij heen. Maar op de een of andere manier staat dat nu zo ver van mij af. Voelt dat heel onecht. Kan het niet zo goed onder woorden brengen.
vrijdag 5 november 2010 om 11:51
Overgang van herfst naar winter? Veel mensen kampen met wat depri gevoelens en wie weet uit het zich bij jou in frustratie. Dan kan iets wel uitgepraat zijn met je partner maar bij het lezen van vreemdgaan kan die boosheid weer naar boven komen. Je hebt misschien al een tijdje wat gevoelens onderdrukt? Drukke tijd gehad en dat het nu naar boven komt? Ja ik noem maar wat, wat het zou kunnen zijn.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
vrijdag 5 november 2010 om 11:55
Er zal best wel wat meer achter zitten, iets onverwerkt's misschien? Ik zou proberen iedere dag gaan wandellen of echt wat tijd voor jezelf te nemen. Je kan niet de hele wereld op je schouders nemen. Ik snap je boosheid wel hoor, want als ik het zo allemaal lees, wat mensen elkaar aan doen, dan speelt er bij mij ook wel wat af, van binnen. Maar ik gooi het ook echt weer van me af. Je kan er niet mee blijven rond lopen. Er zijn ook nog genoeg leuke dingen in de wereld.
vrijdag 5 november 2010 om 11:57
quote:Taha schreef op 05 november 2010 @ 11:44:
Ik zou het liefst een stapel glazen kapot gooien en tegen een boksbal of zo rammen.
Gekke optie hoor
Maar waarom doe je dat dan niet gewoon eens?
Persoonlijk zou ik de glazen in de kast laten staan, want dat geeft zo'n troep
Maar dat gefrustreerde gevoel herken ik wel.
het gevoel dat je uit je vel kan klappen elk moment
Als sporten inderdaad geen optie is, waarom dan niet gewoon een paar beuken in een kussen?
Huilen helpt (bij mij dan) ook nog wel eens.
En als je echt niet van dat gevoel af kan komen, waarom ga je dan niet eens met iemand praten
Want uiteindelijk (als je het echt niet kwijtraakt) wordt je gefrustreerd van het gefrustreerd zijn
Ik zou het liefst een stapel glazen kapot gooien en tegen een boksbal of zo rammen.
Gekke optie hoor
Maar dat gefrustreerde gevoel herken ik wel.
het gevoel dat je uit je vel kan klappen elk moment
Als sporten inderdaad geen optie is, waarom dan niet gewoon een paar beuken in een kussen?
Huilen helpt (bij mij dan) ook nog wel eens.
En als je echt niet van dat gevoel af kan komen, waarom ga je dan niet eens met iemand praten
Want uiteindelijk (als je het echt niet kwijtraakt) wordt je gefrustreerd van het gefrustreerd zijn
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
vrijdag 5 november 2010 om 12:01
mindfullness is te duur. Bovendien heb ik al zoveel jaar therapie (in alle mogelijke vormen) gehad. Er zitten genoeg handvatten in mijn rugzak, kan er alleen nu niet bij.
Ik heb al zoveel aan 'gevoelens' eruit gegooid, dat ik me haast niet kan voorstellen dat er nog wat zit. Meestal ben ik verdrietig om nare dingen. Nu dus die boosheid.
Kippekop, wat jij zegt, behalve dan dat ik het niet van mij af kan schudden.
Het zou ook goed de overgang van herfst naar winter kunnen zijn. Heb ik elk jaar wel, in meer of mindere mate, last van.
Ik vind mezelf zo niet leuk op het moment. Zou het liefst pauze nemen van mezelf tot ik me weer wat prettiger voel. Helaas neem je jezelf overal mee naar toe.
Maar in ieder geval bedankt alvast voor jullie reacties. Ik neem nu ook tijd voor mezelf.
Ik voel me zo ver verwijderd van wie ik wil zijn.
Ik heb al zoveel aan 'gevoelens' eruit gegooid, dat ik me haast niet kan voorstellen dat er nog wat zit. Meestal ben ik verdrietig om nare dingen. Nu dus die boosheid.
Kippekop, wat jij zegt, behalve dan dat ik het niet van mij af kan schudden.
Het zou ook goed de overgang van herfst naar winter kunnen zijn. Heb ik elk jaar wel, in meer of mindere mate, last van.
Ik vind mezelf zo niet leuk op het moment. Zou het liefst pauze nemen van mezelf tot ik me weer wat prettiger voel. Helaas neem je jezelf overal mee naar toe.
Maar in ieder geval bedankt alvast voor jullie reacties. Ik neem nu ook tijd voor mezelf.
Ik voel me zo ver verwijderd van wie ik wil zijn.
vrijdag 5 november 2010 om 12:04
quote:Summerdance schreef op 05 november 2010 @ 11:57:
[...]
Gekke optie hoor
daar heb ik wel een tip voor....een paar jaar terug waren een vriendin van mij en ik nog al gefrustreerd....en aangezien de vuilnis net opgehaald was hebben we in een lege kliko oud servies kapot staan gooien.... ruimt ook lekker op in je keukenkastjes
[...]
Gekke optie hoor
daar heb ik wel een tip voor....een paar jaar terug waren een vriendin van mij en ik nog al gefrustreerd....en aangezien de vuilnis net opgehaald was hebben we in een lege kliko oud servies kapot staan gooien.... ruimt ook lekker op in je keukenkastjes

vrijdag 5 november 2010 om 12:07
vrijdag 5 november 2010 om 12:07
quote:xxroosjexx schreef op 05 november 2010 @ 12:04:
[...]
Wat een idee!
Eigenlijk jammer dat ik niet gefrustreerd ben nu, mijn keukenkastjes kunnen wel een opruimbeurt gebruiken
Taha, ik lees je net ook op een ander topic, en voor mij blijft de vraag staan
Waarom zoek je geen hulp?
Het lijkt alsof je door alle bomen het bos niet meer ziet, das ook niet zo gek, maar laat iemand je daar mee helpen dan
[...]

Wat een idee!
Eigenlijk jammer dat ik niet gefrustreerd ben nu, mijn keukenkastjes kunnen wel een opruimbeurt gebruiken
Taha, ik lees je net ook op een ander topic, en voor mij blijft de vraag staan
Waarom zoek je geen hulp?
Het lijkt alsof je door alle bomen het bos niet meer ziet, das ook niet zo gek, maar laat iemand je daar mee helpen dan
vrijdag 5 november 2010 om 12:11
Ik zie inderdaad door de bomen het bos niet meer. Ben wel blij dat er nu even naar me geluisterd wordt, dat is al zo fijn.
Hulp? Klinkt lullig, maar ik ben al door mijn vergoedingen heen voor dit jaar. Los van de vergoeding moet je toch een eigen bijdrage van 10 euro betalen, das 40 euro in de maand (als je 1 keer per week gaat) en dat kan ik ook niet missen. Ik leef onder bijstandsniveau.
Hulp? Klinkt lullig, maar ik ben al door mijn vergoedingen heen voor dit jaar. Los van de vergoeding moet je toch een eigen bijdrage van 10 euro betalen, das 40 euro in de maand (als je 1 keer per week gaat) en dat kan ik ook niet missen. Ik leef onder bijstandsniveau.
vrijdag 5 november 2010 om 12:12
quote:Taha schreef op 05 november 2010 @ 12:07:
Helaas geen overtollig servies. Maar de stok en het kussen is wel een optie.
Summerdance, hoe is bij jou dat gevoel dat je uit je vel kan springen weggegaan dan?
Ik ben gaan praten met een psycholoog.
Bij mij kwam het omdat ik altijd alles goed wilde regelen, en dan vooral alles goed willen regelen voor een ander
Waarbij ik mezelf dus compleet voorbij zoefde.
Ik verloor de controle over mijn eigen leven en voor een control freakje als ik was dat het ergste wat er kon gebeuren
Ik heb eerst samen met de psych moeten ontdekken dat ik een control freak was, want dat ontkende ik altijd in alle toonsoorten.
Ik controlfreak...rot op, mij mij kan altijd alles
Niet dus
Alles kan binnen mijn eigen kader.
En toen ik daar achter was ben ik samen met haar gaan zoeken naar een oplossing om dat toch een beetje los te kunnen laten
En inderdaad....1 van haar meest waardevolle tips was..sla eens in een kussen als je zo boos bent
Daarbij ben ik ontzettend veel gaan sporten en nu jaren later heb ik het besef dat ik een control freakje ben. maar ben ik me bewust dat nou eenmaal niet alles gaat zoals Summer het wil.
Daar word ik nog steeds wel een boos om, maar kan het nu ook wel loslaten
Ik vind eigenlijk dat het klaar moet zijn met die emoties van mij, ben al emotioneel genoeg geweest de laatste weken.....
En dat werkt dus niet
Vinden dat je er klaar mee moet zijn.
das hetzelfde als dat ik nu tegen je zeg, je mag aan alles denken
Behalve aan roze olifantjes
3x raden waar jij aan gaat denken
Helaas geen overtollig servies. Maar de stok en het kussen is wel een optie.
Summerdance, hoe is bij jou dat gevoel dat je uit je vel kan springen weggegaan dan?
Ik ben gaan praten met een psycholoog.
Bij mij kwam het omdat ik altijd alles goed wilde regelen, en dan vooral alles goed willen regelen voor een ander
Waarbij ik mezelf dus compleet voorbij zoefde.
Ik verloor de controle over mijn eigen leven en voor een control freakje als ik was dat het ergste wat er kon gebeuren
Ik heb eerst samen met de psych moeten ontdekken dat ik een control freak was, want dat ontkende ik altijd in alle toonsoorten.
Ik controlfreak...rot op, mij mij kan altijd alles
Niet dus
Alles kan binnen mijn eigen kader.
En toen ik daar achter was ben ik samen met haar gaan zoeken naar een oplossing om dat toch een beetje los te kunnen laten
En inderdaad....1 van haar meest waardevolle tips was..sla eens in een kussen als je zo boos bent
Daarbij ben ik ontzettend veel gaan sporten en nu jaren later heb ik het besef dat ik een control freakje ben. maar ben ik me bewust dat nou eenmaal niet alles gaat zoals Summer het wil.
Daar word ik nog steeds wel een boos om, maar kan het nu ook wel loslaten
Ik vind eigenlijk dat het klaar moet zijn met die emoties van mij, ben al emotioneel genoeg geweest de laatste weken.....
En dat werkt dus niet
Vinden dat je er klaar mee moet zijn.
das hetzelfde als dat ik nu tegen je zeg, je mag aan alles denken
Behalve aan roze olifantjes
3x raden waar jij aan gaat denken
vrijdag 5 november 2010 om 12:16
quote:Taha schreef op 05 november 2010 @ 12:12:
Wil jouw keukenkastjes wel komen opruimen *noteert nummer van Taha*
Das wel balen, dat je door je vergoedingen heen bent.
Kan me ook voorstellen dat als je onder bijstandsniveau zit je niet een baan hebt waarbij je je energie kwijt kan.
Het voelt misschien wel een beetje alsof je niet echt meetelt in de maatschappij.
(als ik mis zit met mijn idee, mijn oprechte excuses hoor, ik zit hier ook maar een beetje psychologie van de koude grond te beoefenen)
Is het misschien een idee om iets van vrijwilligerswerk te gaan doen?
Of toch op zoek naar een baan?
*besef me dat ik me nu op glad ijs begeef want ik heb geen idee van de situatie van TO*
Wil jouw keukenkastjes wel komen opruimen *noteert nummer van Taha*
Das wel balen, dat je door je vergoedingen heen bent.
Kan me ook voorstellen dat als je onder bijstandsniveau zit je niet een baan hebt waarbij je je energie kwijt kan.
Het voelt misschien wel een beetje alsof je niet echt meetelt in de maatschappij.
(als ik mis zit met mijn idee, mijn oprechte excuses hoor, ik zit hier ook maar een beetje psychologie van de koude grond te beoefenen)
Is het misschien een idee om iets van vrijwilligerswerk te gaan doen?
Of toch op zoek naar een baan?
*besef me dat ik me nu op glad ijs begeef want ik heb geen idee van de situatie van TO*
vrijdag 5 november 2010 om 12:32
Herkenbaar, ben ook wel een controle freak, hoewel ik steeds meer begin te begrijpen dat ik zo weinig controle heb. Al helemaal niet over wat anderen doen en zeggen.
Ik ben nu alweer 7 jaar 80 tot 100% afgekeurd. En ik doe al vrijwilligerswerk Moet zaterdag en zondagavond weer werken. Ik vind het leuk werk, ben wel bang dat ik het ga verliezen, gezien mijn mindset en mijn fysieke belabberdheid.
Ik hoef niet meer zo nodig mee te tellen in de maatschappij (dat hebben we al gehad), wel graag voor mezelf en wat nabije anderen.
Ik ben nu alweer 7 jaar 80 tot 100% afgekeurd. En ik doe al vrijwilligerswerk Moet zaterdag en zondagavond weer werken. Ik vind het leuk werk, ben wel bang dat ik het ga verliezen, gezien mijn mindset en mijn fysieke belabberdheid.
Ik hoef niet meer zo nodig mee te tellen in de maatschappij (dat hebben we al gehad), wel graag voor mezelf en wat nabije anderen.
vrijdag 5 november 2010 om 12:50
quote:Taha schreef op 05 november 2010 @ 12:32:
Maar wat wil je dan wel?
En wat is realistisch haalbaar?
Want ik wil ook graag directeur van de Shell worden, maar das niet een realistisch beeld
Maar wat wil je dan wel?
En wat is realistisch haalbaar?
Want ik wil ook graag directeur van de Shell worden, maar das niet een realistisch beeld
vrijdag 5 november 2010 om 13:08
Tjee @Taha je hebt het ook niet makkelijk hoor. Over dat vrijwilligerswerk, vind je dat leuk om te doen? Of zou je iets anders willen proberen? Je zou ook wat meer door de week kunnen proberen in plaats van het weekend.
Ik kan me voorstellen dat je eerst met jezelf en je omgeving in het reine wilt komen en je bent niet voor niets thuis nu, maar toch kan het je ook heel geïsoleerd maken en kan iets meer onder de mensen komen soms wel goeddoen. En die frustratie, inderdaad, gooi het eruit. Een sport die ik daar altijd ideaal voor vind is squash, lekker met dat racket tegen die bal rammen En iets creatiefs om je te uiten? Muziek (luisteren), Tekenen, Schilderen? Weet je dat je ook met een WIA of WAO gebruik kunt maken van regelingen in de Bijstand zoals Bijzondere Bijstand voor sportactiviteiten, een biebabonnement?
Ik kan me voorstellen dat je eerst met jezelf en je omgeving in het reine wilt komen en je bent niet voor niets thuis nu, maar toch kan het je ook heel geïsoleerd maken en kan iets meer onder de mensen komen soms wel goeddoen. En die frustratie, inderdaad, gooi het eruit. Een sport die ik daar altijd ideaal voor vind is squash, lekker met dat racket tegen die bal rammen En iets creatiefs om je te uiten? Muziek (luisteren), Tekenen, Schilderen? Weet je dat je ook met een WIA of WAO gebruik kunt maken van regelingen in de Bijstand zoals Bijzondere Bijstand voor sportactiviteiten, een biebabonnement?