geaardheid

13-07-2011 20:25 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
heej allemaal,

heb soms dagen (ben 19) tussendoor dat ik vet twijfel aan mn geaardheid maar kan geen reden ervoor vinden. 1x stapelverliefd geweest op een jongen (zie maar mijn andere blog) en tuurlijk vind ik meiden wel super mooi om naar te kijken en kan er wel opgewonden van raken, maar nooit verliefdheidsgevoelens gehad.

op een of andere manier durf ik mezelf niet in het hokje hetero te plaatsen. dat voelt een beetje benauwend. waar kan dit aan liggen. iemand hier ervaring mee? hoor graag van jullie. sorry als ik zeur ben gewoon benieuwd.

groetjes,

lasoya
Je hoeft jezelf toch ook niet in een hokje te plaatsen? Alles is mogelijk, geniet van wat er op je pad komt!
Common sense is not so common.
Voltaire
nee, maar goed de een weet het van zichzelf en ik niet.
Misschien ben je wel biseksueel?

Bij de een duurt het gewoon wat langer om dat te ontdekken dan bij de ander. Daar is niks mis mee.
Time spent with a cat is never wasted
maar kun je er dan zelfs nog achter komen dat je hetero bent? of is dat uitgesloten als je twijfelt?
Ik snap dat je wellicht een beetje in de war bent wat betreft je geaardheid maar je hoeft het niet NU te weten.. Je hebt alle tijd om uit te vinden "wat je bent" en als je toch op vrouwen blijkt tw vallen zal vanzelf die drempel lager worden om daar iets mee te doen. Ikzelf wordt sneller opgewonden van een paar mooie vrouwenbillen dan harige mannenbillen maar dat betekent niet dat ik iets met een vrouw zou willen ( maar dat ben ik ! )
Common sense is not so common.
Voltaire
Misschien helpt het om geaardheid niet als een vaststaand iets te bekijken. Zelf zie ik het meer als een glijdende schaal. Aan het ene uiterste heb je volledige heterosexualiteit en aan het andere uiterste volledige homosexualiteit. Maar veel mensen zullen ergens daar tussen in zitten en waar precies kan ook in de loop van je leven weer veranderen.

Dat uitgesprokene van "ik ben homo" of "ik ben hetero" spreekt mij ook nooit zo aan, hoor. Klinkt zo stellig en definitief. Maar als je zoiets niet over jezelf wilt zeggen, dan doe je dat toch lekker niet!
dus je kunt van 100% hetero naar 100% homo veranderen? ik geloof dan eerlijk gezegd dat dat altijd wel in het aard van het beestje heeft gezeten..

ik weet gewoon niet zo goed wait k wil.
Als je wel al vlinders hebt gevoeld voor 'n man zul je in elk geval niet lesbisch zijn, hooguit bi. En daar is ook niks mis mee.

Zelf vind ik vrouwen ook estetisch mooier om te zien dan mannen, maar ik val toch alleen op mannen.
Tuurlijk, iemand wordt niet "plots" van 100% hetero naar 100% homo. Voor de buitenwereld lijkt dat soms misschien zo omdat een coming out vaak wel plotseling komt. Maar daar gaat heus een heel proces aan vooraf. Vaak houden mensen dat grotendeels voor zichzelf omdat je geaardheid toch nog een lastig onderwerp is om open te bespreken. Zelf denk ik dat het allemaal een stuk relaxter kan en dat het geen probleem is als je twijfelt of er een beetje tussen zweeft.

Van mezelf zou ik nu bv. zeggen dat ik hetero ben. Ik heb een relatie met een jongen en heb ook nog nooit echte verliefdheids- of sexuele gevoelens gehad voor een vrouw. Maar wie weet komt dat ooit nog in m'n leven, dat zou best kunnen want ik vind vrouwen wel erg interessante wezens, haha. Maar ik ga me nu niet druk lopen maken om "wat als" en dan nog: wat als?!
die ervaring heb ik dus ook maar we zullen zien. en ja, mn mams zegt ook wel je bent nog maar 19 dus dan hoort dat er allemaal bij dat je over die dingen na gaat denken enzo dus zal wel afwachten maar
ik ben 20, enkel verliefd geweest op jongens, maar ik kan echt opgewonden raken van vrouwen. dus ik zeg dat ik bi ben, maar ik "val" dus niet op beide seksen. Zou denk ik ook geen relatie met een vrouw willen.
daar kan ik me dus wat meer in verplaatsen moeilijkenaam ;)
En als je jezelf wel in een hokje wilt plaatsen, dan kun je daar toch ook weer uit gaan als je je anders gaat voelen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik was 21 toen ik "uit de kast" kwam, maar sinds mijn jeugd heb ik altijd wel geweten dat ik eerder verliefd werd op meisjes dan op jongens. Heb wel vriendjes gehad, maar weet nu toch wel zeker dat ik voor 100% alleen nog maar op vrouwen val.

Op je 19 hoef je het niet zeker te weten. Sommige mensen weten het vanaf de puberteit, anderen komen er pas op hun 50e achter. Neem gewoon rustig de tijd om te ontdekken en te ervaren. Je hoeft voor niemand niet te kiezen. En laat je vooral niet opjagen door labeltjes die andere mensen zo nodig op jou moeten plakken.
Wel heel mooi dat je er met je moeder over kunt praten.

Ik denk sowieso dat mensen tegenwoordig te veel in hokjes denken.

Waarom moet het ook zo moeilijk he

De een is een katte mens de ander houd meer van honden.

Nu verf ik mijn woonkamer groen maar misschien vind ik volgende maand rose wel veel mooier.

De ene keer hou ik meer van mannen en de andere keer meer van vrouwen.

Het is nou eenmaal zoals het is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven