Geesten

31-05-2011 15:24 244 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Ik loop al een tijdje in mijn hoofd met het bovenstaande onderwerp en besluit hierbij om dit stukje toch even te plaatsen.

Hierdoor begon ik er steeds meer over na te denken; Op mijn werk komt regelmatig een aardige schoonmaakster met wie ik vaak even een praatje maak. We praten over koetjes en kalfjes, gewoon dingetjes die je dagelijks meemaakt. Het is een heel nuchtere moeder van een aantal kinderen uit het oosten van het land. Een echte nuchtere Hollander, zal ik maar zeggen.

Nu was ze laatst in gesprek met mij en mijn collega en had ze het over haar zoon van 17 die op dat moment bezig was met zijn examens. Opeens zei ze dat hij zich niet goed kon concentreren op die examens, omdat hij overleden mensen zag, dus geesten. Volgens hem zweefden die zomaar de klaslokalen binnen "het zijn net engeltjes". En ze had het over haar moeder (zijn oma dus) die overleden was. Tijdens haar moeders begrafenis merkte de schoonmaakster dat haar zoon zich wat raar gedroeg. Hij hield bijvoorbeeld de kist niet vast terwijl hij die zou helpen dragen. Zijn simpele verklaring was; ik kon de kist niet dragen omdat ik oma's hand vast moest houden, want oma liep naast mij.

Hij schijnt overal geesten te kunnen zien en ze ook te horen; "Oma zegt dat je niet zo chagrijnig moet kijken, mam" Had hij onlangs nog tegen onze schoonmaakster gezegd. En op een verlaten kerkhof: "Wat is het hier druk!"

Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik tot voor kort niet echt in dit soort dingen geloofde, maar nu ik deze nuchtere vrouw er zo over hoor praten, ga ik er toch over twijfelen. Ook omdat er toch wel meer onverklaarbare dingen gebeuren af en toe.

Mijn vraag; geloof jij dat er geesten zijn en heb je zelf ook weleens zoiets (of iets anders wat niet echt te verklaren is) meegemaakt?

Alvast bedankt voor je reactie!
quote:plompiedom schreef op 31 mei 2011 @ 22:23:

Na 2 uur werd ik plotseling wakker van een wind[ramen waren dicht] en hoorde mijn naam. [...] Daarna zag ik meerdere keren een witte verschijning , bv tijdens de bevalling[1 maand later] in een hoek. [...] Een bal in de serre die plots begon te rollen . Zijn foto in een lijstje die elke keer van de kast afviel.Een "normaal" mens raakt toch enorm in paniek als je zulke raadselachtige, mysterieuze en spookachtige dingen meemaakt? Net als al die andere verhalen over dode mensen die in bed naast je een boek liggen te lezen of op je voeteneind komen zitten, waarom schrikt niemand zich daar het apezuur van?!? Ik bedoel, ligt in ene de buurman naast je in bed dan gil je het hele huis, nee de hele wijk bij elkaar, maar bij een dode geest in je bed of allerlei "verschijningen" blijf je volkomen kalm. Raar toch?
volstrekte flauwekul
quote:meds schreef op 31 mei 2011 @ 22:58:

volstrekte flauwekulDat had je denk ik beter niet kunnen zeggen Ik voel een slachting aankomen.
quote:manikshamanik schreef op 31 mei 2011 @ 22:57:

[...]

Een "normaal" mens raakt toch enorm in paniek als je zulke raadselachtige, mysterieuze en spookachtige dingen meemaakt? Net als al die andere verhalen over dode mensen die in bed naast je een boek liggen te lezen of op je voeteneind komen zitten, waarom schrikt niemand zich daar het apezuur van?!? Ik bedoel, ligt in ene de buurman naast je in bed dan gil je het hele huis, nee de hele wijk bij elkaar, maar bij een dode geest in je bed of allerlei "verschijningen" blijf je volkomen kalm. Raar toch?

Ik zou me al de blubber schrikken als Johnny Depp, die toch heel graag mag zien, levend en wel opeens in mijn bed zou liggen.

Ik snap het dus ook niet.
quote:dropje schreef op dinsdag 31 mei 2011 22:02 Ben wel benieuwd overigens hoe de sceptici aankijken tegen de vele nare ervaringen die mensen hebben gehad met 'glaasje draaien'. Waarbij mensen echt met het hand op hun hart zweerden niets gemanipuleerd te hebben, en er 'dingen' gebeurden.hysterie
quote:batwom schreef op 31 mei 2011 @ 23:02:

[...]

Ik zou me al de blubber schrikken als Johnny Depp, die toch heel graag mag zien, levend en wel opeens in mijn bed zou liggen.

Ik snap het dus ook niet.Als leonardo de pijp uitgaat mag hij wel in mijn bed komen spoken hoor.
.
anoniem_34060 wijzigde dit bericht op 31-05-2011 23:09
Reden: topicvervuiling
% gewijzigd

[...]

Een "normaal" mens raakt toch enorm in paniek als je zulke raadselachtige, mysterieuze en spookachtige dingen meemaakt? Net als al die andere verhalen over dode mensen die in bed naast je een boek liggen te lezen of op je voeteneind komen zitten, waarom schrikt niemand zich daar het apezuur van?!? Ik bedoel, ligt in ene de buurman naast je in bed dan gil je het hele huis, nee de hele wijk bij elkaar, maar bij een dode geest in je bed of allerlei "verschijningen" blijf je volkomen kalm. Raar toch?Volgens mij schrik je dan ook? Maar later pas besef je je wat het voor je betekent. Denk ik?
quote:Chatterly schreef op 31 mei 2011 @ 23:04:

Je ziet ook vaak van die lichtbollen op foto's Op dit plaatje ook. De linker zonder en de rechter met lichtflitsen. Je hoort de geesten als je goed luistert ook aankomen. Weet niet wat ik er van moet geloven hoor. Vind het eng...

foto'sMijn geluid stond dus voluit. Maar ik vervuil dit topic volgens mij (sorry)
quote:madamecannibale schreef op 31 mei 2011 @ 23:03:

[...]

Als leonardo de pijp uitgaat mag hij wel in mijn bed komen spoken hoor. Ook als het dan gaat waaien en de lampen gaan knipperen, zodat je weet dat je overgrootjes toekijken?
quote:batwom schreef op 31 mei 2011 @ 23:06:

[...]

Ook als het dan gaat waaien en de lampen gaan knipperen, zodat je weet dat je overgrootjes toekijken? Die nodig ik natuurlijk niet uit. Of mag je niet zelf kiezen wie er komt spoken?
Chat

Ik schrok heel erg.
quote:madamecannibale schreef op 31 mei 2011 @ 23:07:

[...]

Die nodig ik natuurlijk niet uit. Of mag je niet zelf kiezen wie er komt spoken?Sorry, dat weet ik niet, ik ben nog niet zover
Ik heb hem weggehaald yellow'tje.Sorry ik was een beetje vervelend.
Sjors Kloenie mag bij mij komen spoken, als ik die in mijn slaapkamer aantref, geloof ik alles voortaan...
You know how I know? Because I reeaally think so!
Whaaha... Oh, het is Stan maar. Jammerdebammer.
quote:mrsstanleywalker schreef op 31 mei 2011 @ 23:31:

Whaaha... Oh, het is Stan maar. Jammerdebammer.

Laat Stan het maar niet horen, de ziel..

[...]

Een "normaal" mens raakt toch enorm in paniek als je zulke raadselachtige, mysterieuze en spookachtige dingen meemaakt? Net als al die andere verhalen over dode mensen die in bed naast je een boek liggen te lezen of op je voeteneind komen zitten, waarom schrikt niemand zich daar het apezuur van?!? Ik bedoel, ligt in ene de buurman naast je in bed dan gil je het hele huis, nee de hele wijk bij elkaar, maar bij een dode geest in je bed of allerlei "verschijningen" blijf je volkomen kalm. Raar toch?

Tja ben redelijk normaal .En ik denk dat ik zoals jij ook zou reageren voordat ik deze ervaringen had op ervaringen van andere .

Maar als je dit tijdens een enorme verdrietige en nare tijd overkomt ben je al in een stress situatie,misschien vandaar .

Heb eigenlijk geen idee waarom ik er zo rustig onder bleef .

Om dit af te doen als flauwekul door sommige hier is erg kort door de bocht ,al kan ik mij dat heel erg goed voorstellen
Hey Plompiedom, even om je een hart onder de riem te steken,

ik ben ook zo'n nuchter iemand die er niet in geloofde...

Ik geloofde alleen in datgene wat ik zelf zag...

Totdat ik zelf een paar ervaringen had ermee.

De eerste keer dat ik een geest aan mijn bed zag staan s nachts heb ik de hele buurt bij elkaar geschreeuwd van schrik

Durfde niet meer te slapen, wat een ellende..

Daarna een gesprek gehad met een medium die de angst heeft weggehaald bij mij en me tevens geleerd heeft hoe ik mijzelf kan

afsluiten ervoor, wat prima werkt.

Zij vertelde mij dat ze zich rustig omdraaide nadat ze een geest gesommeerd had weg te gaan, ik begreep er toendertijd echt niets van, hoe kun je nu gaan slapen als je een geest ziet??

Inmiddels ben ik allang niet meer bang :-)

De zeldzame keer dat ik ze nog zie stuur ik ze gewoon weg.

Alles went, zelfs dit

Als het een dierbare betreft, zoals in jouw geval, dan komt er ook een gevoel bij kijken, althans dat is wat ik denk, alsof jij diep van binnen weet dat het ok is en dat neemt dan je angst weg.

Alsof je onderbewust voelt dat dit geen kwaad kan en misschien zelfs helend is.

Prachtig om te lezen dat je toch onbewust hiervoor openstond en daardoor nog een soort van afscheid hebt kunnen nemen.

Momenten als dit zijn heel waardevol in een rouwproces.

Weet je, het doet er nieteens zoveel toe of mensen het wel of niet geloven.

Voor jou was dit bijzonder, iets wat je kunt koesteren..
als je geen geesten meer in je huis wilt , neem je gedroogde salie dat doe je in een kom of op een schaal en dat steek je aan , loop er mee door elke kamer neem elke hoek mee en zet dan de kom of schaal bij een open raam of deur zo "reinig je je huis" en zul je met rust worden gelaten

je kunt ook zeezout bij alle deuren leggen maar dat word zo`n bende ;)
.Dank je wel Wolkje ,doet mij goed je reactie ! Ik denk dat ik idd aanvoelde dat het goed was en daardoor niet bang was . Het voelde ook fijn en heeft zeker geholpen in het rouwproces ,had er vrede mee ,ondanks mijn enorme verdriet .

Het interesseert mij ook niet of mensen dit geloven ,mijn waarheid en ervaring dus is het de realiteit .Net zoals jij nooit gedacht dat ik er open voor zou staan
quote:roosdezoveelste schreef op 01 juni 2011 @ 11:53:

als je geen geesten meer in je huis wilt , neem je gedroogde salie dat doe je in een kom of op een schaal en dat steek je aan , loop er mee door elke kamer neem elke hoek mee en zet dan de kom of schaal bij een open raam of deur zo "reinig je je huis" en zul je met rust worden gelaten

je kunt ook zeezout bij alle deuren leggen maar dat word zo`n bende ;)

Roos mag ik vragen waarom het salie moet zijn? heb dat wel eens vaker gehoord. Maar waarom gaan de geesten dan weg als je dat doet? Ik heb ook wel eens gehoord dat je ze weg moet sturen ofzo.

Fijn te zien dat het er nog zo gezellig aan toe ging hier gisteravond ( is sarcasme hoor ).
quote:roosdezoveelste schreef op 01 juni 2011 @ 11:53:als je geen geesten meer in je huis wilt , neem je gedroogde salie dat doe je in een kom of op een schaal en dat steek je aan , loop er mee door elke kamer neem elke hoek mee en zet dan de kom of schaal bij een open raam of deur zo "reinig je je huis" en zul je met rust worden gelatenWat is de theorie daar dan achter? Waarom laten geesten - die toch betrekkelijk weinig met het stoffelijke leven te maken hebben - zich afschrikken door verbrande salie?
Daar ben ik dus ook wel benieuwd naar ja.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven