Gek van de malende gedachten
zaterdag 24 januari 2015 om 13:43
Ik word echt helemaal gek van mezelf!
Ik blijf maar gefocust op mijn lichaam, voel alles wat anders is, blijf maar piekeren dat ik iets ernstigs mankeer, weet dat ik het doe maar kan de stop-knop niet vinden
Ben inmiddels 4 weken bezig met de opbouw van mijn Fluoxetine. Afgelopen week te horen gekregen dat ik verder moet verhogen naar 30mg. Therapie gaat op zich goed maar ik wil weer te snel. Onlangs een mammografie gehad ivm een gevoelige borst, een constant aanwezig zeurend gevoel. De fysio en huisarts geven (n.a.v. goede uitslag mammografie) aan dat de spieren achter mijn borst aan het vervelen zijn.
Fijn natuurlijk dat er niks te zien is op de foto maar hoe kom ik van dat rot gevoel af?!?! Ik blijf maar malen over borstkanker (jup, ben hypochonder), constant zoeken naar plausibele verklaringen voor de klachten en ondertussen... Ondertussen heb ik het gevoel dat mn pillen geen reet doen!
Psych zegt dat dit middel best lang nodig heeft om in te werken. Iemand gebruikers ervaring mee hoe lang dat ongeveer kan duren?
Ik ben de wanhoop even nabij...
Ik blijf maar gefocust op mijn lichaam, voel alles wat anders is, blijf maar piekeren dat ik iets ernstigs mankeer, weet dat ik het doe maar kan de stop-knop niet vinden
Ben inmiddels 4 weken bezig met de opbouw van mijn Fluoxetine. Afgelopen week te horen gekregen dat ik verder moet verhogen naar 30mg. Therapie gaat op zich goed maar ik wil weer te snel. Onlangs een mammografie gehad ivm een gevoelige borst, een constant aanwezig zeurend gevoel. De fysio en huisarts geven (n.a.v. goede uitslag mammografie) aan dat de spieren achter mijn borst aan het vervelen zijn.
Fijn natuurlijk dat er niks te zien is op de foto maar hoe kom ik van dat rot gevoel af?!?! Ik blijf maar malen over borstkanker (jup, ben hypochonder), constant zoeken naar plausibele verklaringen voor de klachten en ondertussen... Ondertussen heb ik het gevoel dat mn pillen geen reet doen!
Psych zegt dat dit middel best lang nodig heeft om in te werken. Iemand gebruikers ervaring mee hoe lang dat ongeveer kan duren?
Ik ben de wanhoop even nabij...
zaterdag 24 januari 2015 om 14:19
quote:lionlily schreef op 24 januari 2015 @ 14:07:
Bij mij precies 6 weken. Echt van de ene op de andere dag trok de mist op. Ik hoop bij jou ook . Kun je afleiding zoeken?
Hoeveel mg gebruik(te) jij? Ik ben half december begonnen met 10 mg, begin januari met 20 mg en ga morgen naar de 30 mg. 6 weken per dosering of vanaf de eerste keer innemen?
Ga zo even naar de stad... Vanavond met toetievriend film kijken en morgen een dagje op pad met toetiemoeder. Maandag begint de werkweek weer dus afleiding genoeg zou je zeggen... Mn hypochonder/depressie gedachten overheersen alleen nogal op dit moment rottig!
Bij mij precies 6 weken. Echt van de ene op de andere dag trok de mist op. Ik hoop bij jou ook . Kun je afleiding zoeken?
Hoeveel mg gebruik(te) jij? Ik ben half december begonnen met 10 mg, begin januari met 20 mg en ga morgen naar de 30 mg. 6 weken per dosering of vanaf de eerste keer innemen?
Ga zo even naar de stad... Vanavond met toetievriend film kijken en morgen een dagje op pad met toetiemoeder. Maandag begint de werkweek weer dus afleiding genoeg zou je zeggen... Mn hypochonder/depressie gedachten overheersen alleen nogal op dit moment rottig!
zaterdag 24 januari 2015 om 14:39
Ik had 60 mg per dag (wel opgebouwd natuurlijk, maar pas vanaf 30 mg begon het bij mij wat te doen). Ik ben in 8 weken opgebouwd naar 60mg en op de grens van de 6 weken, toen had ik net 2 weken 30mg geloof ik (lang geleden, dus ik hoop dat ik het goed zeg). En toen opeens trok de mist op. Heel gek, ik werd wakker en de dag was meteen goed, alsof het licht was geworden. Dus echt 6 weken vanaf de start van het slikken.
zaterdag 24 januari 2015 om 14:49
Wat fijn!! Nog even doorzetten dus. Merk nu eigenlijk alleen maar de rot dingen. Huilerig, hangerig, piekeren, angst. Ik krijg het ivm angststoornis met daaruit voortvloeiende depressie. Waarvoor heb jij het (gehad) als ik mag vragen?
Gebruik je het nog steeds? Heel fijn om te horen dat het dus uiteindelijk wel beter wordt...
Gebruik je het nog steeds? Heel fijn om te horen dat het dus uiteindelijk wel beter wordt...
zaterdag 24 januari 2015 om 15:05
Ik heb een andere ad gehad. Maar ik een zelfde soort ervaring. Binnen een week trok bij mij de mist redelijk op zodat er mee te leven valt. Dat was naar ongeveer 6 weken. Ik ging van heel erg depressief naar sombere periodes en daarmee is te leven. Ik voel me soms weten goed en dan gaat het weer een periode wat minder. Maar mijn mindere periodes zijn niet te vergelijken met drie jaar geleden toen ik echt diep in de put zat. Nu kan ik er om doorgaan met vrienden en familie en uitstapjes. Ik moet dan alleen veel meer tijd voor mezelf nemen.
zaterdag 24 januari 2015 om 20:35
Flaxie, welke AD had jij?
Bij de medicatie die ik eerst gebruikte ging het "inwerken" een stuk sneller... De psych had al aangegeven dat de nieuwe medicatie een stuk langer zou duren.
Ben momenteel gelukkig iets rustiger, straks lekker bij vriendje liggen en film kijken
Hebben jullie ook last (gehad) van die extreme ups en downs? Beetje schommeling in mn gevoel ken ik wel maar nu ben ik echt ontroostbaar als ik een huilbui heb... Zo vreemd!
Bij de medicatie die ik eerst gebruikte ging het "inwerken" een stuk sneller... De psych had al aangegeven dat de nieuwe medicatie een stuk langer zou duren.
Ben momenteel gelukkig iets rustiger, straks lekker bij vriendje liggen en film kijken
Hebben jullie ook last (gehad) van die extreme ups en downs? Beetje schommeling in mn gevoel ken ik wel maar nu ben ik echt ontroostbaar als ik een huilbui heb... Zo vreemd!
zaterdag 24 januari 2015 om 20:53
Ik gebruikte venlafaxine, na 6 weken werkte dat bij mij optimaal. Ik heb trouwens ook jaren last gehad van hypochondrie, nu al 2 jaar niet meer. Ik werd zo moe van mezelf dat ik mezelf zo bang maakte met die angsten voor ziektes dat ik daar gewoon mee ben gestopt. Het verziekte mijn leven. Vraag me niet hoe ik dat heb gedaan, want hoe weet ik ook niet precies. Ik was het gewoon zat.
Sterkte!
Sterkte!
maandag 26 januari 2015 om 06:34
MonteCara: ik gebruikte eerst ook Venlafaxine, werkte prima maar omdat er een kinderwens voor de toekomst is, heeft de psych fluoxetine voorgeschreven... Ontwenningsverschijnselen met Fluox zijn minder heftig bij plotseling stoppen vanwege een langere halfwaarde tijd in het bloed. Wat goed dat je de knop om hebt kunnen zetten!! Hoop dat ooit ook te kunnen! Probeer het wel maar krijg het (nog) niet voor elkaar. Hoe lang heb jij de venla gebruikt en in welke dosering?