Gek van paniek worden
maandag 28 december 2020 om 06:35
Hoi allemaal,
Ik ben een vrouw van 38 en heb sinds 4 weken paniek ben van de een op de andere dag overvallen door een paniekaanval kon alleen maar denken dat ik knettergek werd.
Naar de huisarts geweest en een verwijzing naar een psycholoog gekregen waar ik pas eind januari terecht kan.
Maar iedereen heeft het over aanvallen maar het lijkt wel of die paniekaanval niet wegzakt soms wat meer soms wat minder maar het vreselijk gevoel blijft.
Als ik mijn ogen opendoe bam meteen paniek trillen als een malle huilen.
Ik kan niet meer ben zo moe ervan en vooral heel ongelukkig.
Als het even wat afzakt kan ik alleen maar denken oh jee als er maar geen aanval komt weer.
Wat is dit in vredesnaam?
Kan niks eten binnenhouden sta stijf ervan.
Ik sta iedere dag huilend onder de douche en trillend
Hoe kom ik hiervan af ?
Ik ben een vrouw van 38 en heb sinds 4 weken paniek ben van de een op de andere dag overvallen door een paniekaanval kon alleen maar denken dat ik knettergek werd.
Naar de huisarts geweest en een verwijzing naar een psycholoog gekregen waar ik pas eind januari terecht kan.
Maar iedereen heeft het over aanvallen maar het lijkt wel of die paniekaanval niet wegzakt soms wat meer soms wat minder maar het vreselijk gevoel blijft.
Als ik mijn ogen opendoe bam meteen paniek trillen als een malle huilen.
Ik kan niet meer ben zo moe ervan en vooral heel ongelukkig.
Als het even wat afzakt kan ik alleen maar denken oh jee als er maar geen aanval komt weer.
Wat is dit in vredesnaam?
Kan niks eten binnenhouden sta stijf ervan.
Ik sta iedere dag huilend onder de douche en trillend
Hoe kom ik hiervan af ?
woensdag 6 januari 2021 om 19:56
CherokeeRose1977 schreef: ↑06-01-2021 18:39Punttaart is op anoniem gegaan aantal weken terug dus denk dat die topics niet meer terug te vinden zijn.
Maar idd veel overeenkomsten.
Ah okee. Als TO wil zou ze ze vast kunnen vinden aangezien de naam van punttaart nog wel in quotes en reacties zal staan.
Zonenregen schreef: ↑06-01-2021 18:11Na een hele erge kutochtend ben ik net bij de Buuf wezen eten zit nu te trillen op m’n benen half uur en weer weg was ik voelde me zo vaag en raar
Nu zo verdrietig dat ik me zo rot voel
Doe je wel ademhalingsoefeningen? Of in een zakje ademen als je hyperventileert.
woensdag 6 januari 2021 om 22:06
Ik vraag me inderdaad ook af of je wel goed ademhaalt. Klinkt alsof je steeds te hoog ademt en daardoor draaierig wordt.
Ik lees wel dat je soms toch iets actiefs doet, wat al super is. Maar doe je nog iets met de andere tips? Wachten tot het overgaat en er steeds op letten, is niet echt helpend. Dan blijf je in die angstcirkel ronddraaien.
O ja, wat ik ook steeds deed als ik me even wat beter voelde: kijken of ‘het’ er nog zat. En natuurlijk zit het er nog. Ik kan het nu nig steeds vrij snel oproepen als ik maar genoeg let op de signalen die ik zo naar vind of aan bepaalde situaties denk.
Dus mocht je dat ook doen: ben je ervan bewust dat je dat doet. Zodat je het herkent als je jezelf aan het ‘’testen’ bent en er dus op tijd mee kan stoppen.
Ik lees wel dat je soms toch iets actiefs doet, wat al super is. Maar doe je nog iets met de andere tips? Wachten tot het overgaat en er steeds op letten, is niet echt helpend. Dan blijf je in die angstcirkel ronddraaien.
O ja, wat ik ook steeds deed als ik me even wat beter voelde: kijken of ‘het’ er nog zat. En natuurlijk zit het er nog. Ik kan het nu nig steeds vrij snel oproepen als ik maar genoeg let op de signalen die ik zo naar vind of aan bepaalde situaties denk.
Dus mocht je dat ook doen: ben je ervan bewust dat je dat doet. Zodat je het herkent als je jezelf aan het ‘’testen’ bent en er dus op tijd mee kan stoppen.

woensdag 6 januari 2021 om 22:45
Dat je trilt wanneer je alleen maar effe bij je buurvrouw op bezoek geweest bent klinkt inderdaad als hyperventilatie..ik heb dat vaak als ik me druk maak dat mijn lip begint te trillen wat ook nog best angstig gevoel is. Maar ik weet nu dat het ligt aan hyperventileren maar eerste keer dacht ik dat ik een enge ziekte had.
Probeer op het moment dat je voelt dat je trilt rustig diep in te ademen en aan iets leuks te denken.
Probeer op het moment dat je voelt dat je trilt rustig diep in te ademen en aan iets leuks te denken.
donderdag 7 januari 2021 om 00:49
Ik hyperventileer veel jahelena2 schreef: ↑06-01-2021 22:06Ik vraag me inderdaad ook af of je wel goed ademhaalt. Klinkt alsof je steeds te hoog ademt en daardoor draaierig wordt.
En precies wat je zegt heel de tijd opletten of het er nog is
donderdag 7 januari 2021 om 05:04
Hel wisselend soms best lang maar sommige dagen echt niet en die ochtend paniek mat me enorm af
[/quote]
Weet je huisarts dit ook? Heeft hij/ zij daar niets over gezegd?
Niet slapen werkt bij mij enorm op de stemming en werkt angst in de hand.
Bij mij is de ochtend angst vooral het opzien tegen de dag trouwens. Wat mij daarin helpt is de avond ervoor zorgen voor een planning met een goede verdeling in ontspanning/ actief zodat de dag niet zo leeg voor me ligt. Misschien kun je s avonds ook al iets fijns/ leuks bedenken wat je wil gaan doen? In bad gaan, op visite gaan of een gebakje halen ofzo?
En klinkt misschien gek, maar ook s avonds een mantra bedenken waarmee ik s ochtends wakker wordt. Happiness is a choise, i choose to be happy bijvoorbeeld of vandaag wordt vast beter dan gisteren. Lijkt misschien nergens op te slaan maar voor mij werkt het. Het geeft negatieve startgedachtes geen kans.
Met de moed van de wanhoop en tegen beter weten in
Blijf ik geloven, omdat dat wel moet
vrijdag 8 januari 2021 om 13:04
Angst voor de angst. Ik herken het en ja, het wordt minder en het gaat beter worden.Zonenregen schreef: ↑05-01-2021 19:17Ja ik denk dan wat voel ik me toch raar en naar zou het wat anders zijn oh als ik maar niet de rest van m’n leven zo blijf
Zou je de rest van je leven zo kunnen blijven altijd paniek nou daar komt ie dan weer de aanval

Maar daar heb je dan wel hulp bij nodig.
Life is short. Eat dessert first.
vrijdag 8 januari 2021 om 13:06
Hel wisselend soms best lang maar sommige dagen echt niet en die ochtend paniek mat me enorm af
[/quote]
Aha, dat is bij mij dus een enorme trigger. Goed slapen is al de helft van het werk. Naar de huisarts en iets vragen dat helpt om te slapen dus. Dat is een eerste stap.
vrijdag 8 januari 2021 om 15:42
Hi had jij het ook hele dagen ?doornroosje9 schreef: ↑08-01-2021 13:04Angst voor de angst. Ik herken het en ja, het wordt minder en het gaat beter worden.![]()
Maar daar heb je dan wel hulp bij nodig.
vrijdag 8 januari 2021 om 15:45

vrijdag 8 januari 2021 om 16:48
Yep, ik dacht ook dat ik gek werd.
vrijdag 8 januari 2021 om 16:49
O jawel hoor, dat kan zeker een paniekaanval zijn, maar als je geen hulp zoekt, gaat het ook niet voorbij hè.Zonenregen schreef: ↑08-01-2021 15:45Gister redelijk vandaag totaal verkrampt van de paniek
Lig al uren verstijfd de paniek kolkt door m’n lijf
Ik kan niet opstaan
M’n hart bonst al m’n spieren trillen en huilen
M’n schouders doen zoveel pijn krijg m’n adem niet normaal
Dit is toch niet gewoon een aanval
Help
.
Medicatie en/of therapie.
vrijdag 8 januari 2021 om 16:51
Had je ook hele dag pan iej ik word gek vandaag
vrijdag 8 januari 2021 om 16:52
Mag ik niet hier van me af praten ?CherokeeRose1977 schreef: ↑08-01-2021 16:39Als je hier kunt schrijven, kun je ook de huisarts bellen. Of een vriend/vriendin contacteren.
Je kunt ook dit topic lezen en de adviezen die hebt gekregen.
Wat levert het je op om maar telkens hier dezelfde soort berichten te schrijven/vragen te stellen?
Want ik kan niemand bellen en zo’n berichtje als dit wat heb ik daaraan
vrijdag 8 januari 2021 om 16:53
Mag ik niet hier van me af praten ?CherokeeRose1977 schreef: ↑08-01-2021 16:39Als je hier kunt schrijven, kun je ook de huisarts bellen. Of een vriend/vriendin contacteren.
Je kunt ook dit topic lezen en de adviezen die hebt gekregen.
Wat levert het je op om maar telkens hier dezelfde soort berichten te schrijven/vragen te stellen?
vrijdag 8 januari 2021 om 16:57
Ja, zonder medicatie was het niet te doen. Daarom moet je naar je huisarts, zo snel mogelijk.
vrijdag 8 januari 2021 om 17:04
Bedoel je een oxazepam ?doornroosje9 schreef: ↑08-01-2021 16:57Ja, zonder medicatie was het niet te doen. Daarom moet je naar je huisarts, zo snel mogelijk.
Heb ik net weer gekregen
vrijdag 8 januari 2021 om 17:11
Ik gebruikte (en gebruik het soms nog) iets anders, maar dat moet je met een arts overleggen natuurlijk.

vrijdag 8 januari 2021 om 17:19
Hoezo kun je niemand bellen? Je was gisteren toch 2 uur bij iemand op bezoek? Volgens mij had je ook bij een vriendin een nieuwjaarsborrel gedaan? Dus lijkt mij niet dat je niemand kunt bellen. Je had t ook nog over je buurvrouw?Zonenregen schreef: ↑08-01-2021 16:53Mag ik niet hier van me af praten ?
Verder stelde ik je hele normale vragen.