Geloof jij?

22-02-2013 18:56 462 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van het topic over kind wat geesten zag, en ik haar topic niet wil vervuilen met gefilosofeer over geloof etc,maar het onderwerp bere-interessant vind, heb ik zelf maar een topic geopend.

Geloof jij, in God, Jezus, Allah, Aliens, leven na de dood, karma geesten of het spirituele? En waarom? (ervaringen vind ik ook mooi om te lezen)

Dat er meer is tussen hemel en aarde?

Of meerdere dingen tegelijk, kan ook natuurlijk.

Of juist helemaaal niets?

En wil je misschien vertellen (hoeft niet natuurlijk) of je met het geloof opgegroeid bent, of op latere leeftijd bekeerd bent?

Ik zal zelf maar aftrappen dan.

Ik heb (in een ver verleden) in een pinkstergemeente gezeten, en daar knaagde toch altijd al wat, dat er volgens mij niet maar een soort van waar geloof of waarheid was, ben er op latere leeftijd dan ook uitgestapt.

Nu geloof ik nog steeds dat er veel meer is dan wij kunnen waarnemen, maar ben nog steeds zoekende, ( ik noem mezelf dan ook maar een agnost).

Ik vind eigenlijk dat er in vele geloven mooie dingen zitten,(en minder mooie ook natuurlijk) en houd er niet zo van om een geloof het ware te noemen...

En oh ja ik geloof zelfs in aliens!

Paranormale ervaringen vind ik ook interessant om te lezen!
quote:vrouwtje010 schreef op 25 februari 2013 @ 09:32:

Alleen zo jammer dat veel mensen er niet open voor staan, dat bemoeilijkt de relatie met Jezus. Wel luisteren/horen maar niet geloven. En dat is moeilijk, geloven terwijl er in de eerste instantie nog niks gebeurt. En ik kan het weten.

Maar man, wat ben ik blij nu dat ik Jezus echt heb leren kennen.

@femselien; mijn bewijs is dat ik weer kerngezond ben, mijn kind is weer kerngezond, familie gaat goed, zelfs financieel word voor ons gezorgd door God. Ik kan er niet omheen en ik weet het nu echt zeker.

Hier kan ik dus niet mee.

Waarom "overkomt" het sommigen, en als je het niet ervaart dan sta je er niet voor open?

Ik heb heel lang in een pinkstergemeente gezeten (lees OP)

maar ik ervaarde niets.

En men wat stond ik ervoor open...echt wel!

Iedereen was daar zoals jij, helemaal happy etc.dat wilde ik ook!

Iedereen ervaarde van alles, en ik? ik kreeg alleen maar meer vragen, ik probeerde ook de bijbel te lezen, volgde bijbel studies, maar hoe meer ik las hoe onbegrijpelijker ik de bijbel vond, en hoe meer tegenstrijdiheden ik ontdekte.

Vragen die ik stelde kreeg ik nooit een duidelijk, of een antwoord waarmee ik iets kon op.

Na jaren toch blijven gaan (en bidden) en ja er werd zelfs gebeden voor/en met mij, om de geest van het ongeloof weg te halen

maar zels dat hielp niet , ben ik er uiteindelijk uitgestapt.

Ik weet het niet maar al die jaren bij die gemeente hebben mij niet het gevoel gegegevn dat ik God heb leren kennen.

Ik heb dus nog niet opgegeven hoor, maar de God in de christelijke vorm kan ik niets mee, en ik vind het dan heel vervelend als er gezed word, dat je er niet voor open staat...
quote:rozenstruikje schreef op 24 februari 2013 @ 20:41:

Satansadvocaat, als de christelijke God bestaat en je staat voor hem, dan piep je wel anders. Het is makkelijk een grote mond te hebben als je niet gelooft. Een eikel? Wie ben jij tov van God? Beetje stof.

Okay hier even een quote:

Is god gewillig om kwaad te voorkomen, maar kan het niet?

Dan is hij niet almachtig.

Kan hij maar is hij niet gewillig?

Dan is hij kwaadaardig.

Is hij gewillig en kan hij?

Wanneer ontstaat dan kwaad?

Kan hij niet en is hij niet gewillig?

Waarom wordt hij dan god genoemd?

- Epicurus

Okay, dat was ff een losse vertaling.

Waarom zou ik bang zijn voor een christelijke god? Hij doet toch wat hij wil niet? Waarom zou ik bang zijn voor iets waarin ik niet geloof? Als ik dat zou doen "dan" zou ik pas laf zijn.

En als je in de christelijke god geloofd, dan geloof je ook in de hemel en in de hel.

God houd van iedereen, maar toch stuurt hij mensen naar de hel. Waarom? En de hel en hemel zijn eeuwig, waarom zou je dan überhaupt je zuiverheid verkloten door 80 jaar te worden?

Leven is redelijk k*t volgens het christelijke geloof, ik was liever dood geboren want dan kan ik niet zeggen dat ik niet in god geloof en dus mijzelf niet verdoemen tot eeuwig branden in de hel.

Nog ff over waarom het bestaat, religie en al. Ik begrijp best dat sommige mensen vastigheid nodig hebben in hun leven. Veel mensen hebben alleen niet onbewezen antwoorden nodig zoals ik.

Ik weet niet hoe alles is ontstaan en ik weet niet wat er gebeurd na het leven. Waarschijnlijk niets, maar ik weet het niet zeker en ik hoef het ook niet te weten.
quote:rozenstruikje schreef op 25 februari 2013 @ 09:28:

[...]

Hij bestaat toch niet? Dan kan hij toch ook niet druk maken om zijn taken? Volgens jou dan. En als hij wel bestaat, wie ben jij ook alweer? Dat beetje stof, net als ik. Hoe kunnen wij oordelen over zijn druk maken over zijn taken?

Jij vreest god? Maar god is toch liefde? Vrees jij liefde?

En als er zoiets zal bestaan als een opperwezen die even kijkt wat jij allemaal hebt uitgevreten in die 80 jaar op aarde. Als het een goedaardig wezen zal zijn zal hij je toch beoordelen op je handelingen? Niet of je bang bent en je aan de regels van een boek houd vol met woestijn sprookjes?

Over mijn cliënt gesproken. Waarom heb je daar angst voor? Je hebt angst voor god en angst voor Lucifer. Dus je kan kiezen tussen bang zijn in de hemel of bang zijn in de hel.

Mooie keuzes heb je.

Nog ff over Satan, hij is diegene die tegen God was (kan ik begrijpen gezien hij allemaal rare streken heeft uitgehaald vloedgolf iemand?).

Dus je hebt je hele leven je als een eikel gedraagt, stelen, mishandelen, verkrachten, moorden. En dan aan het eind sta je voor één of andere poort met een man in gewaden die zijn hoofd schud. En je valt naar beneden. Daar waar het warm is.

Denk je echt dat de huisbaas van de hel jou gaat straffen?

Jij bent één van zijn maten, jij hebt "kwaadaardig" geleefd.

Waar denk je dat alle hoeren en drugs zijn? Dat vind je niet in de hemel.

Okay, wacht, nu ben ik Jim Jefferies aan het vertalen
quote:satansadvocaat schreef op 25 februari 2013 @ 12:21:

[...]

Okay hier even een quote:

Is god gewillig om kwaad te voorkomen, maar kan het niet?

Dan is hij niet almachtig.

Dan is hij kwaadaardig.

Is hij gewillig en kan hij?

Wanneer ontstaat dan kwaad?

Kan hij niet en is hij niet gewillig?

Waarom wordt hij dan god genoemd?

- Epicurus

Door de christenen wordt dan altijd geantwoord dat de mens het kwaad veroorzaakt, en God heeft mensen een vrije wil gegeven en geen robots gemaakt

Okay, dat was ff een losse vertaling.

Waarom zou ik bang zijn voor een christelijke god? Hij doet toch wat hij wil niet? Waarom zou ik bang zijn voor iets waarin ik niet geloof? Als ik dat zou doen "dan" zou ik pas laf zijn.

En als je in de christelijke god geloofd, dan geloof je ook in de hemel en in de hel.

Ik heb hier ook al wat christenen voorbij zien komen die niet in de hel (als in een poel met vuur) geloven...

God houd van iedereen, maar toch stuurt hij mensen naar de hel. Waarom? En de hel en hemel zijn eeuwig, waarom zou je dan überhaupt je zuiverheid verkloten door 80 jaar te worden?

Leven is redelijk k*t volgens het christelijke geloof, ik was liever dood geboren want dan kan ik niet zeggen dat ik niet in god geloof en dus mijzelf niet verdoemen tot eeuwig branden in de hel.

Nog ff over waarom het bestaat, religie en al. Ik begrijp best dat sommige mensen vastigheid nodig hebben in hun leven. Veel mensen hebben alleen niet onbewezen antwoorden nodig zoals ik.

Ik weet niet hoe alles is ontstaan en ik weet niet wat er gebeurd na het leven. Waarschijnlijk niets, maar ik weet het niet zeker en ik hoef het ook niet te weten.
Humor, lol en atheïsten.
quote:satansadvocaat schreef op 25 februari 2013 @ 12:26:

[...]

En als er zoiets zal bestaan als een opperwezen die even kijkt wat jij allemaal hebt uitgevreten in die 80 jaar op aarde. Als het een goedaardig wezen zal zijn zal hij je toch beoordelen op je handelingen? Niet of je bang bent en je aan de regels van een boek houd vol met woestijn sprookjes?

Dat lijkt mij ook logischer..

Over mijn cliënt gesproken. Waarom heb je daar angst voor? Je hebt angst voor god en angst voor Lucifer. Dus je kan kiezen tussen bang zijn in de hemel of bang zijn in de hel.

Mooie keuzes heb je.

Nog ff over Satan, hij is diegene die tegen God was (kan ik begrijpen gezien hij allemaal rare streken heeft uitgehaald vloedgolf iemand?).

Dus je hebt je hele leven je als een eikel gedraagt, stelen, mishandelen, verkrachten, moorden. En dan aan het eind sta je voor één of andere poort met een man in gewaden die zijn hoofd schud. En je valt naar beneden. Daar waar het warm is.

Okay, wacht, nu ben ik Jim Jefferies aan het vertalen

Ik kan mij ook niet voorstellen dat bijv marietje die heel haar leven in Afrika mensen helpt maar niet christelijk is de hel in gaat, en bij Piet die gemoord gestolen etc , op het laatste moment Jezus als verlosser accepteert en aanneemt wel in de hemel komt en marietje niet.

(ook een van de redenen waarom ik uit die gemeente ben gestapt, ik kan hier echt helemaal niets mee)

Maar ik heb begrepen dat lang niet alle christenen (meer) zo denken?

Vraagje aan de christenen hier, kan je bijv een bijlstukje noemen waar dat staat? dat het nou juist wel of niet zo is?

Ik bedoel waarop baseren jullie die mening dan?

ben hier oprecht geinteresseerd in...
quote:rozenstruikje schreef op 25 februari 2013 @ 09:28:

[...]

Hij bestaat toch niet? Dan kan hij toch ook niet druk maken om zijn taken? Volgens jou dan. En als hij wel bestaat, wie ben jij ook alweer? Dat beetje stof, net als ik. Hoe kunnen wij oordelen over zijn druk maken over zijn taken?

Ik oordeel niet over god, aangezien ik niet oordeel over dingen die voor mij niet bestaan. Ik probeer me in te leven in mensen die wel geloven enme besef dat, indien ik zou geloven, ik me bepaalde dingen af zou vragen.

Bijvoorbeeld waarom gelovigen god danken als het goed met ze gaat, maar god niet de schuld geven als het slecht me ze gaat.

O god bedankt dat ik weer beter mocht worden, maar niet, joh god, alles goed en wel, maar waarom heb je me ziek gemaakt?

Die selectiviteit van het geloof, ik kan er niets mee.
quote:vrouwtje010 schreef op 25 februari 2013 @ 09:32:

Maar man, wat ben ik blij nu dat ik Jezus echt heb leren kennen.

@femselien; mijn bewijs is dat ik weer kerngezond ben, mijn kind is weer kerngezond, familie gaat goed, zelfs financieel word voor ons gezorgd door God. Ik kan er niet omheen en ik weet het nu echt zeker.

Dit bedoel ik. Vrouwtje010 is nooit naar de dokter geweest en is de hele dag leuke dingen aan het doen omdat god voor het geld zorgt.

Zou het echt?
@saffietje

Dat valt in de categorie:

Dan is hij kwaadaardig.

Naast het feit dat vrije wil gemaakt is door god en dat de mens niet in totale vrije wil leeft (ik wil vliegen maar heb geen vleugels).
Ik geloof in de wetenschap.
[quote]satansadvocaat schreef op 25 februari 2013 @ 12:55:

@saffietje

Dat valt in de categorie:

Dan is hij kwaadaardig.

Naast het feit dat vrije wil gemaakt is door god en dat de mens niet in totale vrije wil leeft (ik wil vliegen maar heb geen vleugels).[/quote]

Maar even over die vrije wil, je hebt de keuze voor of tegen hem te kiezen wordt er gezegd, voor = hemel, tegen = hel toch?

Misschien kort door de bocht maar zo wordt het toch eigenlijk wel uitgelegd in de (meeste) christelijk kerken?
Hem= Jezus
[img]http://d22zlbw5ff7yk5.cloudfront.net/im ... 73779.jpeg[/img]

Deze vind ik ook sterk..
Ik begrijp ook niks van dat plan van God.

In een notedop:

God schept hemel en aarde (zag dat het goed was)

Vervolgens staat daar een boom , ook door God neergezet?

En Eva neemt hapje (kan ik me voorstellen ik zou ook nieuwsgierig zijn)

En vervolgens is de hele menseid weer schuldig.

En dan moet God zijn zoon Jezus weer sturen om het weer op te lossen....

Idd beetje kort door de bocht, maar zo heb ik het begrepen.

Ik heb nooit de hele bijbel gelezen, mar misschien is er een christen hier, die het beter kan uitleggen?

wederom echt een serieuze vraag.
quote:satansadvocaat schreef op 25 februari 2013 @ 12:26:

[...]

Ik reageer even alleen op deze, omdat het denk ik ook wel antwoord geeft op je andere stuk. Ik geef antwoord vanuit mij, in mijn zienswijze dat God wel bestaat.

Ik vrees God niet genoeg. Ik kan hem te slecht helemaal bevatten om hem goed te vrezen, maar dit is een wens van me. Ik wil hem vrezen, want hij valt te vrezen. God IS liefde. God IS goed. God IS rechtvaardig. Het grootste probleem met dat gegeven is dat WIJ, mensen, dat niet zijn.

Als God alleen maar liefde was, dan was Hij niet rechtvaardig.

Als God, die waar ik het over heb, bestaat, bestaat zijn woord ook. Dat is de bijbel. Hij zal je beoordelen op je handelingen. Maar vanuit ZIJN referentie kader, en niet die van ons. Ons referentie kader zal zijn dat ik mss wel vrijgeviger, liever etc ben dan de buurman of een of ander crimineel. Referentiekader van God is Jezus. Als we daar aan afmeten dan komen we er niet zo rooskleurig van af. Daar kunnen we niet veel aan doen, dat komt door de zondeval. Satan heeft recht op de mensheid door de keuze van de mens. En die keuze maakt de mens nog steeds. De mens behoort satan toe. En daarom gaan we naar de hel samen met satan als hij veroordeeld wordt.

Omdat God liefde IS is Hij zelf naar de aarde gekomen als losgeld om de mensheid daarvan te bevrijden. Wetmatigheden bepalen dat alleen door Jezus Christus we bevrijd kunnen worden van satan, van de hel.

Ik ben op geen enkele wijze bang voor satan of zijn aanhangers. Ik vrees wel voor een ongrijpbare God die mijn en jouw gedachten verre te boven gaat. Een heilig God die de macht heeft over de echte dood, en dus hel. Wat satan mij kan doen is mij een zeer, zeer slecht leven hier op aarde geven. Dat is maar 80 jaar op een eeuwigheid, best te overzien.

Waarom wil ik God vrezen? Omdat ik vanuit dat punt ook kan zien hoe groot Hij is er niets te vrezen is vergeleken bij Hem. Wetende dat ik Hem dus niet meer hoef te vrezen aangezien ik Hem toe hoor en een van Zijn kinderen ben.

Mooie keuzes heb je.

We hebben allemaal dezelfde keuzes. Ik vind het fantastisch

Ik begrijp dat jij dat begrijpt als satansadvocaat.

Nee hoor, je gaat het graf in en de tijd van Gods oordeel kom je voor Zijn troon en vandaaruit wordt je gesodemieterd daar waar je in Gods ogen verdiend te gaan. Of jij het er nu mee eens bent of niet. Ik zie een klein mensje al tegenover God protesteren. Dat is net zoiets als een zandkorreltje dat klaagt in de zandbak.

God heeft wel de mogelijkheid gegeven om met Hem te verenigen, Hij heeft wel blijk van liefde getoond. Het is de mens die dat verwerpt en zijn eigen risico. Het is beschikbaar, men wil het alleen niet.

Ik begrijp de vertaling niet helemaal. De huisbaas van de hel is God. En degene die je verdedigd wordt gestraft. Drugs is daar niet en er zullen hoeren in de hemel of hel zijn, afhankelijk of ze bekeerd zijn of niet.

Jimmetje maakt een veelbekende inschattingsfout. Alle zonde is zo verschrikkelijk leuk en lekker, dat je in de hel moet zijn (denk ik dat hij bedoeld afgaande op jouw stukje? )

Alleen leuk is er niet meer, leuk is een emotie van God. Lekker is er niet meer, het gevoel lekker behoort God toe. Liefde is er niet meer, fijne gevoelens zijn er niet meer. Wat is de hel? Vuur? Ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat de hel de totale afwezigheid van God betekent. En daar mag je wat mij betreft op gokken. Het staat je vrij. Okay, wacht, nu ben ik Jim Jefferies aan het vertalen
Dat is dus precies wat ik bedoelde met mijn vorige post. Ik heb geen "vastigheid" nodig. Ik ervaar het, al zolang als ik me kan herinneren. Een heel ander verhaal dus. Om te pareren met dat soort dingen als troost en houvast vind ik dus vreemd.

Het is net zo echt en aanwezig als bijv liefde voor mijn kind. Het kopje thee naast me. De sokken aan mijn voeten. Of álles is een illusie (kan ook nog ) of het is net zo echt als mijn andere zintuiglijke en emotionele ervaringen.

Ik geloof niet in hemel en hel, in duivels ed. Ik ervaar een overweldigende bron van liefde, vrede, een intelligente aanwezigheid in alles. De ziel van het bestaan, het tastbare. Zoiets. Ik noem het gerust God voor het gemak.

Ik ben verre van uniek hierin, er zijn veel mensen die dit ervaren. Het is dus niet maar wat aannemen omdat dat fijn en veilig is. Het is iets wat beleefd wordt. Ik vind persoonlijk dat het feit dat er genoeg mensen zijn voor wie dit een dagelijkse ervaring is, respect verdient ook al kan een ander er verder niets mee.

Ik moet zeggen dat ik geluk heb met mijn vrienden. Meerendeel verstokte atheïsten. Ik respecteer hun idee en ervaring en zij respecteren dat ik dat heel anders ervaar.
en zo is het in mijn tijd in de kerk/gemeente altijd gegaan, daar waar anderen overliepen van blijdschap en vreugde, kreeg ik alleen maar meer vragen, waar ik nooit geen antwoord op kreeg....
quote:saffietje schreef op 25 februari 2013 @ 13:21:

In een notedop:

Ik heb nooit de hele bijbel gelezen, mar misschien is er een christen hier, die het beter kan uitleggen?

Ik zal pogen dat te beantwoorden. Een exacte uitleg staat niet in de bijbel.

God bestaat, het kwaad bestaat. Dat was al een gegeven voor Adam en Eva. Als God geen keuze had gegeven tot goed en kwaad, was de mens niet vrij geweest in zijn wil.

Hij heeft door Jezus gezorgd voor een vereniging met Hem zelf met de mensheid. Dit is wederom een keuze.
quote:saffietje schreef op 25 februari 2013 @ 13:24:

en zo is het in mijn tijd in de kerk/gemeente altijd gegaan, daar waar anderen overliepen van blijdschap en vreugde, kreeg ik alleen maar meer vragen, waar ik nooit geen antwoord op kreeg....

Ik vind het fout dat in de ene kerk alleen maar hel en verdoemenis wordt verkondigd en de andere alleen maar de halleluja versies.

Beiden zijn van toepassing op God.
quote:saffietje schreef op 25 februari 2013 @ 13:07:

[quote]satansadvocaat schreef op 25 februari 2013 @ 12:55:

Maar even over die vrije wil, je hebt de keuze voor of tegen hem te kiezen wordt er gezegd, voor = hemel, tegen = hel toch?

Misschien kort door de bocht maar zo wordt het toch eigenlijk wel uitgelegd in de (meeste) christelijk kerken?

Daarom, god is een eikel, Jezus is een eikel.

Allah is een eikel, Mohammed is een eikel.

Het zijn allemaal eikels die volledige gehoorzaamheid eisen en anders zal je lijden tot in het eeuwige.

Fok dat, ik ga ongelovigen niet dood maken in de naam van jouw god, ik ga homo's niet van daken gooien, ik ga verkrachte vrouwen niet dwingen om het kind te houden.

And the list goes on and on, ik heb geen moeite met die zondags gelovers. Die hypocriete lui die alleen éérste kerstdag naar de kerk gaan. Dat gematigde volk dat wel in god geloofd maar niet in Adam en Eva. Die doen toch niets met hun geloofd in het dagelijks leven. Ik heb moeite met die mensen die hun geloof op anderen aandringen in de vorm van wetten en oorlogen.

Nu verwacht ik het tegenargument, maar jij forceert ook jouw ongeloof op ons. Nope, denk wat je wilt, val er anderen niet mee lastig en ga het niet als feitelijke argumenten gebruiken. Dit is een topic over geloof dus hier mag je elkaar er wel mee lastig vallen :D
"Hij zal je beoordelen op je handelingen. Maar vanuit ZIJN referentie kader, en niet die van ons"

Zie hier kan het dus gevaarlijk worden.

Mijn referentiekader is gebaseerd op gezond verstand en wat een samenleving heeft vastgesteld (wet, normen/waarden).

Jij houdt je aan een boek, en ik weet niet of jij het boek hebt gelezen, maar dat boek is best geweldadig. Jezus met z'n zwaard, je zoon opofferen dat soort verhalen.
En gebruik a.u.b. niet de kaart, dat begrijpen wij mensen niet. Als jij mij het niet kan uitleggen dan hou jij je vast aan een geloof omdat het je verteld is dat je dat moet doen. Niet uit jezelf.
rozenstruikje

Even een vraagje,

Denk jij dat ik naar de hel ga als ik niet van gedachten ga veranderen?
quote:satansadvocaat schreef op 25 februari 2013 @ 13:29:

[...]

Daarom, god is een eikel, Jezus is een eikel.

Allah is een eikel, Mohammed is een eikel.

Het zijn allemaal eikels die volledige gehoorzaamheid eisen en anders zal je lijden tot in het eeuwige.

Fok dat, ik ga ongelovigen niet dood maken in de naam van jouw god, ik ga homo's niet van daken gooien, ik ga verkrachte vrouwen niet dwingen om het kind te houden.

And the list goes on and on, ik heb geen moeite met die zondags gelovers. Die hypocriete lui die alleen éérste kerstdag naar de kerk gaan. Dat gematigde volk dat wel in god geloofd maar niet in Adam en Eva. Die doen toch niets met hun geloofd in het dagelijks leven. Ik heb moeite met die mensen die hun geloof op anderen aandringen in de vorm van wetten en oorlogen.

Nu verwacht ik het tegenargument, maar jij forceert ook jouw ongeloof op ons. Nope, denk wat je wilt, val er anderen niet mee lastig en ga het niet als feitelijke argumenten gebruiken. Dit is een topic over geloof dus hier mag je elkaar er wel mee lastig vallen :D

Ik zal het woord eikel niet in de mond nemen, maar begrijp wel een beetje wat je bedoelt...het voelt eigenlijk niet als een vrije keuze want er valt niet veel te kiezen in principe.

Ik ben wel geneigd om te geloven in een God, maar op een heel andere manier dan die in de bijbel beschreven wordt...
quote:saffietje schreef op 25 februari 2013 @ 13:21:

In een notedop:

Ach ja, Adam en Eva. Kregen twee kinderen; Kain en Abel. Kain slaat zn broer dood, ok kan gebeuren. Gaat vervolgens op trektocht en komt een vrouw tegen. Huh, sorry, welke vrouw moet dat zijn geweest? Eva, de enige andere vrouw op aarde? Maar dat is toch zn moeder?

Kleinigheidje natuurlijk, net zoals alle andere aanwijsbare fouten in de bijbel door gelovigen worden verklaard als 'vertalingsfoutjes' of 'kleinigheden'.

Ik vind dat het woord van god best wat nauwkeuriger had mogen worden opgeschreven, en dat god best een paar talen had mogen leren. Het feit dat de bijbel voor ons moest worden vertaald uit het hebreeuws doet mij denken dat god mij niet eens zou verstaan mocht ik willen bidden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven