Geobsedeerd door mijn uitterlijk

14-09-2012 00:07 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik ben geobsedeerd door mijn uitterlijk, al zouden veel mensen in mijn omgeving dat niet zo snel raden. Dit omdat ik me vaak ''non-chalant'' kleed en weinig make-up gebruik. maar eigenlijk ben ik geobsedeerd door mijn uitterlijk.ik kijk heeel vaak in de spiegel, lijkt net alsof ik altijd moet checken of alles nog in orde is. ik kan me heel rot voelen als mijn haar niet goed zit, wat me vaak overkomt omdat ik moeilijk haar heb.. ben gezegend met een volle haardos met helaas ook een eigen wil. ik heb ook last van milde acne, dat soms escaleert tot een uitbarsting van enorme onstekingen (zoals nu).. ik word daar ook niet bepaald goed van.

ik wil eigenlijk gewoon op mijn best uitzien, dus zonder acne en haar waarvan je zeker weet dat het gewoon goed zit. dus eigenlijk de beste versie van mezelf zijn.. het gaat zelfvoldaan klinken, maar ik ben, als ik er op mijn best uitzie, best wel leuk om te zien en ik merk ook dan dat ik best indruk maak op mensen. maar ja dit dus alleen voor mijn gevoel wanneer ik me op mijn best uitzie, 8 van de 10 keren is er wel wat mis met me :(

ik ben nu ook 23, en ik benook bang dat mijn ''schoonheid' zal vergaan.ik creeer angsten, ik ben bijvoorbeeld heel erg bang voor haaruitval. die angst is nu ook een werkelijkheid geworden, heb de afgelopen zomer last gehad van en major haaruitval.

ik ben ervan bewust, dat uitterlijk niet alles is.. maar ik kan gewoon niet over deze obsessie heen.. ik probeer het te negeren, maar onderhuids is het altijd aanwezig :(
quote:serfiraz schreef op 14 september 2012 @ 01:00:

[...]

ik heb tot nu toe nog nooit een vriend gehad.. wel wat contacten maar daar is het altijd gebleven, ben altijd laks geweest op dat gebied.. te afwachtend.. maar ik ben nu 23 en ik vind mezelf diep triest, de tijd dringt.. vandaar denk ik ook denk dat mijn obsessie (dat er altijd er wel was) groter is geworden..Och, hierover bestaat zoveel onzekerheid. Je bent echt de enige niet, er is hier op dit forum al zoveel over geschreven. Ik vind het helemaal niet triest als je op je 23e nog nooit een serieuze relatie hebt gehad. Je bent gewoon nog nooit iemand tegen gekomen met wie het zó goed klikte, dat het in een relatie uitmondde. Laat je niet gek maken hoor, dat is nergens voor nodig. En trouwens, al die relaties die je om je heen ziet, zijn ook heus niet allemaal rozegeur en maneschijn. Ik denk dat er heel wat mensen in relatie zitten om maar niet alleen te hoeven zijn.
TO je bent pas 23. Ik

kwam de LOML pas tegen op

mijn dertigste.
Ik heb een nicht die 43 is en sinds kort weer vrijgezel. De leuke mannen staan voor haar in de rij. Je hebt dus nog wel even, maar dan moet je wel van die onzekerheid/obsessie af!
Geen last van. Ik blijf mooi, van binnen en van buiten.
Was ook erg bang voor 'het verval' toen ik begin 20 was. Moet zeggen, ben nu 29 en bijna 30, dat je je om andere dingen druk gaat maken.

Of van andere dingen genieten zeg maar. Ik doe nog steeds m'n best er leuk uit te zien, maar het is niet meer zo als eerst.

Ik vind m'n leven eigenlijk een stuk leuker nu. Toen was ik erg onzeker.
quote:Vl43inder schreef op 14 september 2012 @ 00:46:

Ben net een cavia.

Sorry , zag het helemaal voor me. Misschien is dit wel het meest afgrijselijke idee ooit maar de hele boel eraf halen? Een tijdje als Sinead o'Connor door het leven? Neem aan dat wat er dan groeit weer dezelfde textuur heeft.

Maar vervelend, lijkt me een worsteling om daar één homogene coupe van te maken 's morgens.
Ik sluit me aan bij de rest trouwens. Ik was ook een stuk onzekerder rond die leeftijd dan nu, midden 30. Ik heb rimpels, grijze haren, niet meer de meest fiere borsten en kont maar voel me prima en over het algemeen heel gelukkig met mijzelf.

Wat Vlinder al zei, anderen zijn er veel minder mee bezig, jouw uiterlijk. Ik neem aan dat jij niet geobsedeerd bezig bent met het uiterlijk van mensen om je heen, geef je omgeving ook die credits . Dat geeft rust en relativeert de ernst van imperfectie. Het boeit uiteindelijk nl echt totaal niet.
quote:sabbaticalmeds schreef op 14 september 2012 @ 00:12:

geloof me: het vergaat.

Na je 25e begint het verval. Niks aan te doen. dan heb ik nog anderhalf jaar te gaan....
Ik ben 25, ook nog nooit een serieuze relatie gehad en lang, heel lang onzeker geweest over alle puistje, minivetrolletjes, alle-kanten-op-hangend-haar, etc. etc.... Maar uiteindelijk mezelf steeds beter kunnen accepteren zoals ik ben en merk dat dat echt veel belangrijker is voor de mannen hoor, dat je blij bent met jezelf. Boeie zo'n puistje, of hoe je haar zit, dat zien mannen niet hoor..

En ik heb gehoord dat vrouwen gemiddeld op hun 28ste het meest sexy zijn, (dan is het verval nog niet te ernstig en zijn de onzekerheden wat afgezwakt) is toch leuk dat de piek nog gaat komen :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven