Goede dag, slechte dag.. Deel 2

21-02-2011 11:58 3035 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier het vervolg op deel 1 (en ik zou graag nu het linkje hier geplakt hebben maar dat gaat niet want ik forum mobiel en ik weet helemaal niet hoe dat werkt dus google is je beste vriend )

Heb je goede maar ook slechte dagen?

Lijkt het je wat om alles van je af te schrijven?

Wil je ervaringen/adviezen van anderen lezen?

Schrijf dan lekker mee

Egoposten zijn toegestaan maar vermeld wel dat het een egopost is! Scheelt anderen energie
Sperciebonen maar alleen uit blik!

En wortels, hmmm! Met een klein schepje suiker erin tijdens het koken..

Verder spinazie en prei..

In bijvoorbeeld witlofsalade vind ik mandarijn en appel wel lekker.. Maar das rauwe witlof dus dat fruit haalt dan de bitterheid een btje weg..

Dat herrinnert me, ik moet vlees uit de vriezer halen.. NU!
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 13 april 2011 @ 21:05:

Ook lekker: witte kool, spits kool, chinese kool, mais, witte bonen enz. enz.

Koop ik nooit, mais soms. Maar ik lust het idd wel. Ik ga mijn horizon verbreden wat groentes betreft.

WATERLELIE HAAL JE VLEES UIT DE VRIEZER (ik help je herrinneren)
even geplakt van het verder na topic:

Vanavond weer enorm lopen brullen. Ik snap gewoon soms niet dat hij me alleen heeft gelaten. Hij had gezworen dat nooit te doen en ik weet wel dat hij dat ook helemaal niet wilde en dat je dergelijke beloftes ook niet kan maken maar ik mis hem zo. Soms is het net alsof het niet waar is en dan ineens besef ik me dat het wel waar is en dan word ik gewoon helemaal gek
Ibi ik kan me nog nieteens de helft van je verdriet voorstellen denk ik maar ik kan me er een heel kleiln btje iets bij voorstellen...

Hele dikke knuf meissie, laat de tijd je pijn helen...

Oh, laat ik eens vlees uit de vriezer halen... ;)

Tennis ging wel oke, voel me erg ongemakkelijk als mn docent me observeert maar t went..

Morgen weer tennissen, maar nu geen les maar recreatief..
Zo, morgen eten we gekruide hamburgers met spek erop.. Zijn hmmburgers van de hoogvliet, goedkoop en zeer goed te eten!

Nu slapen, half 7 weer de wekker... Dan nog even bikkelen op het werk en dannnn weeeekend!!

En ik heb al weer veel te veel eisen aan mezelf gesteld wat ik allemaal moet doen vrijdag... :s

Nou dames, succes vannacht en tot morgen!!!

ik wil mijn patrick terug ik kan helemaal niet zonder hem hoe komn ik erbij dat dat zou kunnen. Hij moet terug komen ik kan het niet alleen aan. Ben hysterisch heb hem nodig alleen hem. Ik dacht ff dat mijn schoonmaakster iets weggegooid had wat van hem was. Heb de hele kamer overhoop gehaald dacht dat ik gek werd. Heb het gevonden maar dat is genoeg ik moet Patrick zelf hebben. Ik heb hem nodig.
IBI

Ik was vanavond bij kennissen. Heeft me goed gedaan, even de zinnen verzetten. Even andere dingen aan mijn hoofd dan mijn eigen gedachtenstroom.

Voordat ik heen ging was ik moe maar achteraf voel ik me juist beter.

Even kijken of ik kan bijlezen.
Nou ik zie van alles staan over eten, het kost te veel moeite om alles te lezen. Misschien morgen nog even.
IBI toch. M'n hart huilt met je mee.

Ik hoop niet dat jullie het erg vinden dat ik meelees en af en toe wat post. Ik kan me niet echt op lange verhalen concentreren. Ik ken gelukkig de heftige problematiek die jullie ondergaan niet. Maar echt lekker voel ik me niet vaak. Toevallig vandaag een goede dag. Vrede in mn hart zeg maar, dat alles gewoon goed is. Er speelt wel vanalles, maar toch een redelijke dag gehad.
Ik vind dat prima hoor Chatterly.

Het enige waar ik wel eens moeite mee heb (dat is nu hier niet zo) is als er nieuwe mensen komen die af en toe een lap tekst over zichzelf neerzetten en verder niet op anderen reageren.

Heb dat een paar keer meegemaakt op verschillende topics.

Jij reageert wel op ons, als je schrijft, en dat is leuk.
Toch paar stukjes terug gelezen. Dat krijg je van zo'n drukke avond.... te wakker.

Yellow, als jij weer gaat studeren, ga je dan verder met wat je deed?

Bij mij is dat niet echt een optie. Ik ben alles weer vergeten van toen, vond het ook niet echt leuk en dan zou ik weer moeten verhuizen. Ik vond het ook heel moeilijk, de manier van denken die in die wetenschap gebruikt wordt, dat kan ik gewoon niet volgen.

Yellow ik hoop dat we elkaar een beetje kunnen steunen in onze plannen.

Ik had wel (vooruitziende blik) afgelopen weekend bij mijn ouders de stapel folders weer gepakt van vorig jaar rond deze tijd, toen ik ook aan het oriënteren was.
Moon-o-loog alert

Dat ik bij kennissen was, was geen volledige informatie: we hadden een vergadering van het vrijwilligerswerk. Het was erg gezellig maar ik moet wel oppassen dat ik niet automatisch weer bij alle activiteiten aanwezig ga zijn. Dat was leuk toen ik verder niks te doen had, nu moet ik prioriteiten stellen en de hoogste prioriteit ligt bij mezelf.

Er is een man bij het vrijwilligerswerk waar ik soms wat 'gevoelens' voor heb. Hij is getrouwd dus ik ken mijn plaats. Ik kan heel goed met m praten, hij weet ook van mijn problemen. Maar ik neem wel regelmatig afstand.

Vandaag kwam hij later bij de vergadering. Er was net iemand weggegaan toen hij kwam, de stoel naast mij was leeg... het was wel een beetje erg dichtbij allemaal (kleine tafel). Dat vind ik dan moeilijk als ik afstand wil houden, dan heb ik liever dat ie aan de andere kant van de kamer gaat zitten. Hij heeft me ook al eens gevraagd om te dansen op een feest maar daar heb ik me ook een beetje onderuit gepraat. Dat vind ik te intiem.

(ik heb echt met jan en alleman staan dansen toen... alleen niet met hem )

Ik hoop echt dat mijn date minstens zo leuk is. Het lijkt me vervelend als je een vriend hebt (nee ik ga daar niet automatisch vanuit maar even een voorbeeld) en je vindt iemand anders die je kent net iets specialer. Behalve dat die dan bezet is.
Lieve IBI, ik weet niet goed wat ik moet zeggen, maar ik hoop dat je snel de kracht vind om hiermee om te gaan
Ibi Ik denk aan je, ik vind het zo erg als ik dit lees, en me voorstel hoeveel pijn je hebt. Ik hoop dat je dit ook met de hulpverlener kunt bespreken, en kijken of er mogelijkheden zijn om jezelf enigzins te kalmeren als je diep zit. je kunt altijd hier terecht , dat weet je.

Moon, liefde is een grillig iets, soms is iemand anders duideiljk knapper en grappiger maar daar ben je dan toch niet verliefd op. Niemand weet hoe dat precies werkt geloof ik. Probeer MSn man te leren kennen, en dan zien we wel waar het schip strandt toch

Chatterly en Waterlelie
Je hebt gelijk Yellow.

Ik heb last van mijn darmen vanochtend, ben al tig keer naar de wc geweest. Heb gisteren ook wat rommelig gegeten, en een heel groot stuk taart gehad s avonds, eigenlijk niet zo goed dus.

Er kwam nu weer allemaal mail van het vrijwilligerswerk over een paar activiteiten. Die moeten nog georganiseerd worden en ze vinden 's nachts plaats. Vanwege mijn manisch depressiviteit mag ik eigenlijk al geen nachten doorhalen dus voor mij is dat allemaal niet zo handig.

Heb één van de groep nu gemaild dat ik niet weet of ik aan al die dingen mee doe. Ik besteed mijn tijd nu liever aan mijn huis en aan vriendinnen. En aan daten Ja dat heb ik er allemaal niet in gezet maar wel gezegd dat ze niet op me moeten rekenen qua organisatie.

voor iedereen
Ik heb het 8 uur journaal van gisteren even teruggekeken. Yellow, we hebben het allemaal aan de SGP te danken :-D
Ik was net bij afspraak voor mbt therapie. Er was iemand ziek blabla half jaar wachten. Hoe kan het toch dat je in klinieken gegooid bent, isoleercellen, en je dan naar huis moet, waar het gewoon niet gaat. Waarom wil niemand helpen. Ik voel me zo kut nu, ik had me echt maar die afspraak toegeleefd, want dan kon ik meteen beginnen eigenlijk. En weer niets, weer zo'n teleurstelling. Ik snap het niet, het loopt ook elke keer uit de hand als ik weggestuurd wordt, ik wil dit patroon niet meer, ik wil graag hulp en dat ik verder kan. Kutzooi
Ik was net bij afspraak voor mbt therapie. Er was iemand ziek blabla half jaar wachten. Hoe kan het toch dat je in klinieken gegooid bent, isoleercellen, en je dan naar huis moet, waar het gewoon niet gaat. Waarom wil niemand helpen. Ik voel me zo kut nu, ik had me echt maar die afspraak toegeleefd, want dan kon ik meteen beginnen eigenlijk. En weer niets, weer zo'n teleurstelling. Ik snap het niet, het loopt ook elke keer uit de hand als ik weggestuurd wordt, ik wil dit patroon niet meer, ik wil graag hulp en dat ik verder kan. Kutzooi
Jeetje Yellow wat rot.

Ik heb na mijn opname nog een tijd dagbehandeling gehad. Was niet zo goed voor me aangezien er weinig echte aandacht voor me was en een slechte arts. Maar er kwam ook weinig initiatief vanuit mij, dus ze konden er ook weinig mee misschien.

Iig was dat dus wel een soort nazorg. Hebben ze jou niet zoiets geboden?

Als je alleen woont en geen vaste dagbesteding hebt kan het gewoon heel moeilijk zijn. Zeker als je je psychisch niet goed voelt.

Wat zegt je behandelend arts hierover?

Er zijn ook dagactiviteitencentra, maar misschien ben je net als ik destijds, te 'goed' daarvoor. De mensen daar zijn soms flink de weg kwijt.

In ieder geval een
Ik ben ondertussen wat voorbereidingen aan het treffen, ben het weekend niet thuis. Weet niet tot hoe laat ik nog reageer hier.

Anders ging ik ook wel ff goed zitten om wat zinnigs te schrijven.

Yellow, als ik terug ben: misschien kunnen we eens MSNen?
Ja is misschien wel fijn een keer msn'en moon, superbedankt

Nee geen nazorg, ik word gewoon af en toe gek tussen deze 4 muren, en dan zeggen ze dat er nu eindelijk schot in de zaak komt, en dan is het weer niks.

Hoe kan een systeem zo werken, en zo met mensen omgaan bah
* Meelezer breekt even in *

@ Yellowlove:

Is het misschien een idee om naar je huisarts te gaan, en met hem te bespreken dat je tot nu toe overal weggestuurd wordt, en dat je echt nú hulp nodig hebt?

Ik heb dit hele topic meegelezen (want ik was een vaste schrijfster van deel 1), en ik vind het echt te absurd voor woorden hoe er met jou wordt omgesprongen. Je neemt nota bene een overdosis, en je wordt gewoon naar huis gestuurd en moet je maar redden. Ik vind het echt schrijnend dat de hulpverlening blijkbaar zo werkt.

Maar misschien dat de huisarts je behulpzaam kan zijn?

@ IBI:

Een hele dikke voor jou. Ik kan me denk ik maar een heel klein beetje voorstellen hoe intens jouw pijn en verdriet moet zijn. Het is ook echt heel erg dat Patrick er niet meer is. Ik hoop dat je het een beetje redt vandaag, naar omstandigheden.

@ Moonlight:

En ff een voor jou!
Verana wat lief van je

Ik heb gebeld, en ik kan morgnochtend wel komen, dat zal ik ook wel doen, maar ze zeggen; ja we kunnen ook niets doen aan de wachtlijsten. Dat begrijp ik wel, maar waarom lijkt niemand te begrijpen dat ik ook niets kan doen aan hoe ik me nu voel. Kan vast wel, maar ik weet niet hoe, daarvoor is dus die hulp dan. Ik heb me nog nooit zo waardeloos gevoeld als nadat ik in dit systeem terecht ben gekomen, dan besef je je pas dat je echt niets voorstelt.
Ho ik moet echt opschieten

Veraan wat lief van je. Ik lees heel af en toe een stukje op tijd en zag dat het voor jou even moeilijk was met de bijstand etc. Wilde nog iets naar je sturen maar toen kwam er iets anders tussendoor. Maar lief dat je hier even inbreekt.

Snap dat je misschien aan de andere topics genoeg hebt maar vaker schrijven hier mag ook he.

Yellow he ik voel me machteloos dat ik nu niks kan doen en dat ik een paar dagen niet online kan. Hoop dat je steun vindt bij de andere formsters hier en in het topic van MV (en waar je verder evt nog schrijft)

En dat de hulpverlening je gewoon gaat helpen. Soms is het ook wel scheef dat mensen die al jaren op hetzelfde punt hangen steeds hulp krijgen en mensen die zoals jij echt vooruit willen, zo lang moeten wachten.

Meer tijd heb ik niet. Verana bedankt voor de bloem. terug

Iedereen alvast een goed weekend
En Yellow je bent niet waardeloos. Zo voelt het nu maar ik hoop dat je er over een tijdje anders over denkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven