Goede dag, slechte dag.. Deel 2

21-02-2011 11:58 3035 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier het vervolg op deel 1 (en ik zou graag nu het linkje hier geplakt hebben maar dat gaat niet want ik forum mobiel en ik weet helemaal niet hoe dat werkt dus google is je beste vriend )

Heb je goede maar ook slechte dagen?

Lijkt het je wat om alles van je af te schrijven?

Wil je ervaringen/adviezen van anderen lezen?

Schrijf dan lekker mee

Egoposten zijn toegestaan maar vermeld wel dat het een egopost is! Scheelt anderen energie
Ja Mika, je hebt gelijk. Ik kan nu wel wat meer info gaan geven.

Ik was ook bang dat hij misschien tijdens de date moeilijke vragen zou gaan stellen. Nouja, vrij normale vragen, bijv wat ik ga doen nu de cursus afgelopen is of wat ik gestudeerd heb.

Ik vind het al moeilijk als hij vraagt hoe laat ik morgen op moet want eh.... meestal zet ik niet eens een wekker.

Het zijn de dingen waar ik zelf niet tevreden mee ben waar ik moeite mee heb om te vertellen.
En als hij dat van tevoren weet dan hoef je niet bang te zijn voor lastige vragen. Dat scheelt je dan al een hele hoop stress.

De volgende keer als hij vraagt hoe laat je op moet, das dan een mooi inkoppertje om hem te vertellen dat je geen baan hebt etc
Ja inderdaad. Nou ja dat ik geen baan heb weet ie dan al wel. Gelukkig ben ik daar eerlijk over geweest.

(Vaak genoeg lul ik iets over flexibel werken via uitzendbureau ofzoiets, maar wilde niet liegen nu)

Ik vind dat zo moeilijk. Heeft echt met ego te maken hoor.

Heb jij daar geen last van Mika, als mensen je iets vragen over werk, dat je het heel moeilijk vindt om daar antwoord op te geven?

Zou het knap vinden hoor, als je daar gewoon eerlijk over bent.

(tenminste ik dacht dat jij ook geen werk hebt... of vergis ik me?)
En als ik toch stenen aan het wegleggen ben die ik nog mee draag: ik heb al weken niks gedaan aan de eindopdracht van mijn cursus.

Ik had uitstel gevraagd maar heb daarna nog niks gedaan.

Ik was zo trots dat ik die cursus deed en zo blij dat het goed ging. Net voor het einde raakte ik even uit balans dus de eindstreep halen dat lukte toen niet.

Maar dat ik het nog steeds niet opgepakt heb is wel erg. Ik heb ook naar mijn opdrachtgever toe wel een soort plicht om het af te maken. Ik weet niet meer zo goed waar te beginnen en hoe ik het aan moet pakken.

Had eerst bedacht dat ik niet verder kon zonder printer maar nu heb ik printer gevonden op MP en nu haal ik m steeds niet op.

Ik moet daar gewoon mee verder. Anders krijg ik geen certificaat.

(Zo, ook opgebiecht)
Ik werk (te) 2 morgens in de week. Maar ik ben ook (denk ik) een stukje ouder dan jij moon.

Ik ben in de loop van de jaren wel een stukje zelfverzekerder geworden en meer scheit aan dingen/mensen hebben. Ben ook harder geworden, maakt me niet meer uit of ze me wel of niet mogen.

Ik heb een WSW indicatie en daar schaam ik me niet voor en vertel dat ook rustig aan anderen. Ik ga daar denk ik volgende maand beginnen (sociale werkplaats is dat)
Wat voor cursus is dat als ik vragen mag.

Maar wat dat betreft, het is jezelf echt een schop onder je kont geven anders komt het er niet van.

Ik heb dat bv met het huishouden. Ik kan bij wijze van spreken de hele dag wel achter die god dam pc zitten. Dus ik spreek met mezelf af dat ik de pc pas mag aanzetten als het huishoudwerk is gedaan. Of als ik boodschappen heb gehaald.

Ben net zo'n pc junkie, wil mijn vinger uitsteken naar de pc, pats tik over de vingers. Mag niet!

Tis wel moeilijk maar dan moet je jezelf streng toespreken.

Het werkt op deze manier wel voor mij
Cool dat je daar gewoon duidelijk en eerlijk over bent.

Ik ben van 1982, ben 28 dus wel jonger dan jij. Overigens is er een tijd geweest dat ik wat eerlijker was over mijn situatie. Toen was ik nog niet zo lang 'uit de running' en dacht ik ook dat het allemaal niet zo lang zou gaan duren.

Nu schaam ik me vooral dat ik al zo lang geen betaald werk heb.
[edit]

Was leuk en was ook wel pittig af en toe. Alleen vlak voor het einde ging het even niet goed en was ik ook bang dat ik weer een episode zou kunnen krijgen (dus manisch of depressief). Toen heb ik dus alles even weggelegd omdat ik even rust moest nemen.

Maar ik kan het nu wel weer oppakken. t Is ook faalangst, het ontwerp dat ik toen had was niet helemaal goed en werkte ook niet helemaal en nu vind ik het moeilijk hoe het dan wel moet. (maargoed, de kabouters gaan die klus niet afmaken)

Je hebt gelijk hoor. Schop onder mijn kont.
gelezen moon

Dan zeg je nu tegen jezelf ik maak het deze week af
In een week gaat het niet lukken. Het is nog veel werk. Maar ik kan wel eisen van mezelf dat ik deze week weer moet beginnen.

Ik moet ook nog mijn huis netjes maken. Volgende week krijg ik bezoek maar ik schaam me...

Ik overwoog al om eerlijk te zeggen dat ik de slaapkamer liever een andere keer laat zien omdat die nog niet af is. (Het staat nog vol met dozen en er missen wat meubels)

Dan kan ik de rest van het huis netjes maken voor mijn bezoek komt. Dat is nog wel te doen.
Hallo allemaal, veel geschreven!

Moon ik herken die angst wel, dat je alles ooit aan 'de partner' moet vertellen. Ik probeer me maar voor te houden dat ik dat dan aankan ofzo. Weet niet.

Nou, korte post van mij, ik weetniet zoveel toe te voegen verder..
Zal ik de hele koninginnedag maar overslaan?

Kan mijn tijd veel nuttiger gebruiken en heb gewoon geen zin.
Yellow

Fijn dat je het herkent (zoals zo veel dingen )

Het is gewoon makkelijker als je kunt vertellen dat je een leuke baan hebt en altijd zulke leuke dingen doet in t weekend, bij een eerste date.

Toen ik een baan had (heb een half jaar betaald werk gedaan, ook al weer een tijd geleden) heb ik ook best wat gedatet (raar woord maar zo keurt de spellingscontrole m goed). Ik lulde toen makkelijk de tijd vol over mijn werk en blablabla en die dates kostten me weinig energie.

Als ik nu wil daten kost het al een berg energie als ik alleen al denk aan hoe het gesprek zou kunnen gaan

Ik kan natuurlijk ook zelf bedenken wat ik aan hem ga vragen Dat ik daar nog niet aan gedacht heb...
Ja dan ga je op koninginnedag aan de slag

Je hebt nog veel te doen lees ik

Als ik dicht bij je in de buurt woonde hielp ik je een dag mee om alles op te ruimen

Maar ga nu naar bed wil nog ff lezen en moet morgen om half 9 weer present zijn

Trusten lieve moon en die bakstenen laten liggen he
Ik kan natuurlijk ook zelf bedenken wat ik aan hem ga vragen Dat ik daar nog niet aan gedacht heb...

Moon morgen gaan we een lijstje maken met dingen die je hem kunt vragen

En ik ben nu weg doeiiii
Ik ga ook zo slapen. Ben al de hele tijd heel moe maar vond het nog zo fijn hier even te praten.

Mika en Chatterly bedankt, ik heb er echt wat aan gehad om van me af te kunnen schrijven.

Mika bedankt voor je aanbod. Lief van je.

Iedereen een goede nacht gewenst. Hopelijk morgen ook een goede dag
Haha, ja, ik wilde al zeggen, neem gewoon een vragenlijst mee. Ga ik er echt voor zitten net alsof het een interview is
Hartverwarmend om het zo allemaal te lezen. Wat is iedereen hier toch lief
Okee, onmogelijk tijdstip maar ik heb m online, En ik heb nu al zoveel aan wat vanavond gezegd is
Ik heb m gezegd dat ik daten een beetje eng vind op dit moment. Dat ik het wel wil, maar dat er een aantal onzekere factoren zijn in mijn leven. En dat daten nog meer onzekerheid geeft.

Dat begreep ie.

Hij vroeg wat dan allemaal, ik heb gezegd dat het over de toekomst gaat maar dat ik te moe was om het allemaal te vertellen (was toen echt ff heel moe)

Oh hij is er weer.
Nu kan ik dus niet meer slapen (wel geprobeerd, ga straks ook weer proberen) Hoor de vogels alweer fluiten buiten.

Was wel een fijn gesprek. Met vooral veel humor en dat vind ik prettig. Qua humor zitten we wel op één lijn.

Hij begon weer over de date en toen gingen we kijken wanneer dat zou kunnen. Ik kwam kennelijk niet zo enthousiast over dus toen vroeg hij of ik nog wel wilde.

Toen ben ik heel erlijk geweest. Dat ik het op dit moment best eng vind. Dat er diverse factoren zijn die onzekerheid geven in mijn leven, en dat je i.m.o door te daten daar nog een onzekerheid aan toe voegt.

Hij vroeg wat er dan zoal was maar ik was zo moe, had geen energie om daar uitgebreid op in te gaan.

Heb het ook niet gehad over mijn soms panische angst om afgewezen te worden. Daar kan hij weinig mee en als we zo met elkaar in gesprek zijn heb ik niet het idee dat het in het echt niet zou klikken (hoewel dat altijd kan)

Hij zei wel iets van: we gaan afspreken en als het leuk is spreken we nog eens af en als het niet leuk is niet meer. (logisch). Maar zelf hoop ik wel dat we het allebei leuk vinden (of allebei niet leuk), dat we het daarover wel eens zijn dus.

Ik was zo relaxed op MSN door wat we vanavond besproken hebben hier.

We gaan begin volgende week afspreken. Daarna hebben we het allebei druk, hij vooral. Maar als het leuk is hebben we geduld

Hoop wel dat ik zo nog een paar uur slaap anders gaat het opruimen en aan mijn opdracht werken niet zo snel morgen....

En ik wilde nog zwemmen...
Moon! Fijn dat je lekker met hem gekletst hebt. Hij vindt je interessant, hij wil je graag ontmoeten! Jij bent jij, je bent niet je ziekte. Probeer het eens op die manier te zien. Als je een lichamelijke kwaal hebt kom je daar ook niet meteen mee op de proppen, toch? Ga er voor meid! Zonder verwachtingen.

Mika, die kutcomputer is al 10 jaar een probleem voor mij. Overdag zet ik hem niet meer aan. Maarja, nu kan ik mobiel het net op...

Fijne dag allemaal. Ff mn haar droogwapperen en ik ben weg!
Goedemorgen allemaal

Moon, ik heb het idee dat hij wel nieuwsgierig is naar je. Ik kan je vrees ik geen 100% garantie geven, maar ik zou idd fijn met hem afspreken, zonder al teveel verwachtingen.

Ik hoop dat het leuk wordt.

Kreeg een mail van exschoonmoeder, wel aardig bedoeld over een soort lotgenotencontact voor mensen met borderline.

Ik word er alleen kriegel van, ik ben niet borderline, ik ben nog steeds mezelf, ik ben hetzelfde als ik altijd al was.

Ik ben kapot van verdriet omdat jouw zoon me behandelde als poep, me voorloog en de grond inboorde. Maar niet omdat ik borderline heb .. (waar we nog over kunnen discusieeren)
Zo en dan leg ik nu mijn steen neer dat ik me eenzaam voel. En nog een steen voor morgen, dan ga ik een dagje meekijken op werk dat ik leuk vind. En nog een steen omdat ik mezelf altijd zo kan tegenzitten ipv mezelf te schoppen.

En de tekst van dat liedje ga ik inlijsten.

En nu ga ik douchen.

Fijn die stenendump
Ego-modus:

Ik ben blij vandaag! Ik heb weer het gevoel als na het eerste gesprek met MSN-man, dat het wel goed zit allemaal. Heb mijn halve nachtrust opgeofferd voor m... maar hij is het waard geloof ik.

Die angst van gisteren, het is goed dat ik het onder ogen gezien heb en benoemd heb, ook tegen hem.

Het is niet dat ik hem eng vind (nou ja beetje ) maar het feit dat ik verliefd kan worden en dan weer gedumpt kan worden, wat me zo van slag kan brengen in een tijd dat ik al van slag ben. Het gaat om mannen in het algemeen.

Nu heb ik meer een voorstelling van een date. Ik heb gezegd wat ik wil, paar uurtjes wat drinken, verder niks. Hij ging ermee akkoord (hoewel het van hem wel wat spannender had gemogen allemaal, maar als ik het zo wil dan doen we het zo).

Dat was ook al weken een steen hoor, haha.

Ik weet ook beter wat hij wil, wat hij belangrijk vindt bij contact. Dat het persoonlijk is. En das meteen een uitdaging voor mij want ik ben meester in het praten zonder echt iets te vertellen. (op het forum is dat anders, maar IRL ben ik best van koetjes en kalfjes - lekker makkelijk)

Ik ben niet echt uitgeslapen maar wel opgelucht. Ga vanavond iets ophalen van MP dus dat kan ook van de klussenlijst af. Nu ook bezig met wat dingen regelen, zit in de goede flow vandaag.

Deels dankzij jullie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven