Goede dag, slechte dag.. Deel 2

21-02-2011 11:58 3035 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier het vervolg op deel 1 (en ik zou graag nu het linkje hier geplakt hebben maar dat gaat niet want ik forum mobiel en ik weet helemaal niet hoe dat werkt dus google is je beste vriend )

Heb je goede maar ook slechte dagen?

Lijkt het je wat om alles van je af te schrijven?

Wil je ervaringen/adviezen van anderen lezen?

Schrijf dan lekker mee

Egoposten zijn toegestaan maar vermeld wel dat het een egopost is! Scheelt anderen energie
Nee moon je hoeft zeker niet aan de man. Vanwaar die haast om aan een vent te komen? Een relatie is bijna gedoemd te mislukken als je zelf niet optimaal bent. Ik wil je niet bang maken ofzo, maar zo denk ik erover. Of het moet een fantastische, begripvolle, empatische, soort van therapeut etc zijn. Maar ik denk niet dat die bestaan, helaas. Op zoek is niet echt een goed idee. De liefde moet je tegenkomen. Jemig wat ben ik zweverig de laatste dagen Ik bedoel dus te zeggen dat er aan elke vent wel iets mankeert. Gelukkig ook aan ons vrouwen. Je kan pas op een goede manier met de minder leuke kanten omgaan als je je goed voelt. Zo niet, dan is het hebben van een relatie bijna een belasting en kost het te veel energie. Energie die je voor jezelf zo hard nodig hebt om overeind te blijven.

Mika, gelukkig is je boze bui weer gezakt. Niks zo ellendig als met boze gevoelens rond te lopen.

Chocootje, beterschap meid!

Yellow, balen dat je je af voelt glijden. Wou dat ik je kon helpen. Maar ja, wie ben ik..ook maar een tobberige doos de laatste tijd.

Sterkte allemaal.
Chatterley heb je gelijk in, als je zelf niet goed in je vel zit moet je je energie in jezelf steken om beter te worden .

En ik vind het niet zweverig Chat wat je zei, vaak als je niet op zoek bent komt hij je aanwaaien.

*hoop niet dat er bij mij wat komt aanwaaien*, ja schip met geld mag wel
Chatterly, op het punt 'soort therapeut' ben ik het niet helemaal met je eens.

Verder hoef ik niet met alle geweld aan de man, maar ik heb contact met iemand en we hebben wel gezegd dat we elkaar willen ontmoeten. Hadden zelfs al een date staan maar toen voelde ik me niet lekker.

En ik kan wel wachten tot ik 100 % stabiel ben maar dat word ik toch niet. Dan kan ik t klooster wel in.

Merk alleen dat ik angst voel en vind het prettig om dat onder woorden te brengen en van me af te schrijven.
Oh Mika ik had jou nog niet gelezen. Nee ik hoef niks met m te beginnen, maar wil m wel ontmoeten.

En ik ben altijd bang als ik een leuke vent ontmoet. Misschien dat ik daarom ook nog nooit een echte relatie heb gehad. Ik ga ze uit de weg, op een gegeven moment hebben ze iemand anders en dan is t weer klaar met diegene.

Dus altijd weglopen heeft geen zin.
quote:Moonlight82 schreef op 27 april 2011 @ 23:32:

Chatterly, op het punt 'soort therapeut' ben ik het niet helemaal met je eens.

Verder hoef ik niet met alle geweld aan de man, maar ik heb contact met iemand en we hebben wel gezegd dat we elkaar willen ontmoeten. Hadden zelfs al een date staan maar toen voelde ik me niet lekker.

En ik kan wel wachten tot ik 100 % stabiel ben maar dat word ik toch niet. Dan kan ik t klooster wel in.

Merk alleen dat ik angst voel en vind het prettig om dat onder woorden te brengen en van me af te schrijven.

Oh ok meis, ik bedoelde het niet veroordelend hoor. Ik begrijp je angst maar al te goed. Wat ik wilde zeggen is dat een vent niet zaligmakend is. Natuurlijk snap ik ook dat je juist behoefte hebt aan een schouder, een echte vriend, iemand om je leven mee te delen. En ik gun je het van harte. Vind het alleen zo klote dat je toestand een belemmering is om de juiste te vinden. Dat je die date gemist hebt vanwege niet lekker zijn vind ik echt rot voor je.

Ik moet ook altijd om je lachen. Je hebt humor en je grappen zitten vol zelfspot. Ik vind dat een goed teken. Jij en het klooster Never nooit niet hoor. Daar ben je veel te leuk voor!
Ja als je bang bent dat is natuurlijk lastig. Is het onzekerheid? Bang om afgewezen te worden? Bang om niet leuk genoeg te worden. Daarom zei ik ook dat ik blij ben dat ik die onzekere periode achter de rug heb en niet meer aan de man hoef. Altijd dat klote gevoel.

Maar als je eenmaal over die drempel heen bent Moon en je verliefd bent dat is heerlijk. Daarom gewoon ontmoeten die gast, nee heb je en ja kun je krijgen
Nou Chat daar kun je wel om lachen maar doordat ik vroeger zo onzeker was tenopzichte van mannen heb ik echt over nagedacht om het klooster in te gaan

Maar ook door de angst voor mannen en ik was ook bang dat ik zou overblijven. Niet aan de man zeg maar. En mijn vriendinnen hadden allemaal verkering en ik wilde ook. En in het klooster was je veilig, niet meer in die harde buitenwereld
Chatterly, ik had al het idee dat mijn post er feller uit kwam dan ik bedoelde.

Tja het is waar dat ik met mijn stoornis (manisch depressief dus) heb te leren leven en dat het altijd bij me zal blijven.

Ik hoor op het forum vaker (heel goedbedoeld) dat ik bepaalde dingen misschien moet laten wachten en eerst wat tijd aan mezelf moet besteden. Maar.... ik besteed al sinds 2005 'tijd aan mezelf' en moet nu juist leren om ook eens stappen te zetten.

Met mannen ook, ik wil eigenlijk alleen contact met mannen als ik me goed voel, maar een man zal uiteindelijk toch ook mijn verdrietige/bange kant leren kennen. Dus ik hoef niet als SuperMoon op een date te verschijnen, het mag ook best zonder make-up met kleding die ik gisteren ook al aan had en een beetje zenuwachtig.

Ik vind je post wel leuk hoor

Vind het fijn er zo over te praten.
quote:mika65 schreef op 27 april 2011 @ 23:40:

Ja als je bang bent dat is natuurlijk lastig. Is het onzekerheid? Bang om afgewezen te worden? Bang om niet leuk genoeg te worden. Daarom zei ik ook dat ik blij ben dat ik die onzekere periode achter de rug heb en niet meer aan de man hoef. Altijd dat klote gevoel.

Maar als je eenmaal over die drempel heen bent Moon en je verliefd bent dat is heerlijk. Daarom gewoon ontmoeten die gast, nee heb je en ja kun je krijgen

Ja af en toe ben ik bijvoorbeeld bang dat hij me niet leuk vindt als hij hoort dat ik geen carrière heb. Dat ik wel gestudeerd heb maar er een rommeltje van heb gemaakt.

Dat mijn huis een chaos is omdat ik moeite heb met structuur.

Ik denk gewoon dat veel mensen liever iemand hebben die de zaken netjes geregeld heeft, die een opleiding heeft en een baan.

En als ik zou merken dat ik afgewezen word omdat ik dat allemaal niet heb, zou dat heel veel pijn doen. (omdat ik het zelf ook allemaal liever wel had gehad)

En toen werd het toch nog janken...
Enne.... God wijst je niet af omdat je geen carriere hebt. Dus dan is dat klooster zo gek nog niet toch?
En wat dat 'tegenkomen' betreft. Met deze meneer was het wel een soort 'tegenkomen'.

Ik had een weekend dat ik hard aan een opdracht moest werken en uit verveling ging ik tussendoor eens op een chatsite kijken.

Paar dagen later kon ik s nachts niet slapen en ging weer even op die site chatten. Heleboel rare kerels en toen zomaar één leuk gesprek.

Was dus ook niet echt op zoek maar sinds die gesprekken willen we beiden ook wel weten wie 'die andere persoon' in het echt is.
Maar Moon je bent toch met hem aan het chatten? En ik neem aan dat je hem dat hebt verteld? Van geen baan hebben enzo.

Nouja ik weet niet hoe close je al met hem bent maar over de chat praat het wel wat makkelijker. En echt er is ook een man voor jou. Mijn moeder zei altijd tegen mij "op ieder potje past een dekseltje al is hij nog zo scheef". Zelfs ik heb een man gevonden en mijn potje is behoorlijk scheef hoor.
quote:mika65 schreef op 27 april 2011 @ 23:44:

Nou Chat daar kun je wel om lachen maar doordat ik vroeger zo onzeker was tenopzichte van mannen heb ik echt over nagedacht om het klooster in te gaan

Maar ook door de angst voor mannen en ik was ook bang dat ik zou overblijven. Niet aan de man zeg maar. En mijn vriendinnen hadden allemaal verkering en ik wilde ook. En in het klooster was je veilig, niet meer in die harde buitenwereldIk herken het hoor. Dat van dat klooster. Ik was om na the Sound of music. Denk dat ik een jaar of tien was toen ik die voor het eerst gezien heb. Zwaar onder de indruk van Fraulein Maria. Wat een romantiek. Die verwarring van haar ontluikende liefde voor die knappe man. Die leuke kindertjes. Dat schrijden door de kerk, met de ontroerde nonnen achter het koor. Ja ik heb ook wel wat met het klooster.
quote:Chatterly schreef op 27 april 2011 @ 23:53:

[...]

Ik herken het hoor. Dat van dat klooster. Ik was om na the Sound of music. Denk dat ik een jaar of tien was toen ik die voor het eerst gezien heb. Zwaar onder de indruk van Fraulein Maria. Wat een romantiek. Die verwarring van haar ontluikende liefde voor die knappe man. Die leuke kindertjes. Dat schrijden door de kerk, met de ontroerde nonnen achter het koor. Ja ik heb ook wel wat met het klooster.Ja precies
quote:Moonlight82 schreef op 27 april 2011 @ 23:48:

[...]

Ja af en toe ben ik bijvoorbeeld bang dat hij me niet leuk vindt als hij hoort dat ik geen carrière heb. Dat ik wel gestudeerd heb maar er een rommeltje van heb gemaakt.

Dat mijn huis een chaos is omdat ik moeite heb met structuur.

Ik denk gewoon dat veel mensen liever iemand hebben die de zaken netjes geregeld heeft, die een opleiding heeft en een baan.

En als ik zou merken dat ik afgewezen word omdat ik dat allemaal niet heb, zou dat heel veel pijn doen. (omdat ik het zelf ook allemaal liever wel had gehad)

En toen werd het toch nog janken...

Joh moontje. Natuurlijk hebben veel mensen niet liever iemand die carriere gemaakt heeft. Als er iemand oprecht in je geinteresseerd is zijn dat allemaal maar bijzaken. Het gaat om jou als persoontje. Zo niet dan is zo'n kerel geen knip voor zijn neus waard. Spreek toch gewoon af met hem. Je hebt niks te verliezen.

mooi liedje
quote:mika65 schreef op 27 april 2011 @ 23:53:

Maar Moon je bent toch met hem aan het chatten? En ik neem aan dat je hem dat hebt verteld? Van geen baan hebben enzo.

Nouja ik weet niet hoe close je al met hem bent maar over de chat praat het wel wat makkelijker. En echt er is ook een man voor jou. Mijn moeder zei altijd tegen mij "op ieder potje past een dekseltje al is hij nog zo scheef". Zelfs ik heb een man gevonden en mijn potje is behoorlijk scheef hoor.

Nou mijn houding was steeds een beetje dat ik niet al van alles over mezelf wilde vertellen als ik hem nog niet ontmoet had.

Hij weet dat ik nu geen werk heb en dat ik met een cursus bezig was, maar weet niet de voorgeschiedenis.

Ben bang dat ie me niet meer wil ontmoeten als ik bepaalde andere dingen erbij vertel.

Ja er is vast een man voor mij. Dat idee heb ik ook altijd wel. Denk alleen wel dat ik soms de dingen door mijn vingers laat glippen omdat ik weer eens beren op de weg zie.
Ahhh wat een leuk liedje Chatterly. Had m nog niet gehoord.

En als ik hoor wat ze allemaal zingen... dan val ik nog heel erg mee hoor
Wat is het fijn om hier even te schrijven trouwens.

Alsof ik de hele dag met een steen heb lopen sjouwen en hem nu neergelegd heb.
quote:Moonlight82 schreef op 28 april 2011 @ 00:04:

Ahhh wat een leuk liedje Chatterly. Had m nog niet gehoord.

En als ik hoor wat ze allemaal zingen... dan val ik nog heel erg mee hoor

Daar ben ik van overtuigd.

En toch wensen ze zich een vriendin die echt is, met alle narigheid vandien
quote:Moonlight82 schreef op 28 april 2011 @ 00:05:

Fijn dat je het zo ervaart.

Trusten allemaal. Morgen vroeg op. Vrijwilligerswerk bij de oudjes. Ze zijn zo lief, en echt.
quote:Chatterly schreef op 28 april 2011 @ 00:11:

[...]

Fijn dat je het zo ervaart.

Trusten allemaal. Morgen vroeg op. Vrijwilligerswerk bij de oudjes. Ze zijn zo lief, en echt.

Ja waar chatterley heb er zelf ook mee gewerkt en vond het heerlijke mensen.

Ik moet morgen ook aan het werk maar er is niemand die mij naar boven stuurt dus blijf nog lekker ff zitten

Trusten chat ne morgen gezond weer op
quote:Moonlight82 schreef op 28 april 2011 @ 00:05:

Dan werd het ook tjd dat je hem neer legde, is zwaar zo'n steen hoor.

Maar serieus moon als je hem vertrouwd dan zou ik proberen om iets over jezelf te vertellen. Gaat makkelijker over de chat dan life vind ik. Dan is het afwachten (en nagel bijten) hoe hij erop reageert. Maar er zijn echt zoveel mensen met problemen die wel een relatie hebben.
Ja daar heb ik ook over zitten te denken, of het makkelijker over MSN praat of live. Voor mij ook MSN inderdaad.

Misschien kan ik inderdaad toch iets meer informatie vooraf geven. Als het weer ter sprake komt.

Ja je hebt gelijk, er zijn zo veel mensen met problemen en een relatie. Ik leg de lat zo hoog, ik wil graag een perfect plaatje neerzetten en tegelijk kan ik daar helemaal niet aan voldoen.

Fijn hoor, zo'n hulplijn via forum rond dit tijdstip
Niemand is perfect moon, en als je een perfect plaatje wilt neerzetten dan moet je het ook waarmaken. En dat is dan moeilijk omdat je niet zo bent. Dan heb je nog veel meer stress

Ik zou het wel doen, voordat je hem gaat meeten eerst via MSN wat over jezelf vertellen.
quote:Moonlight82 schreef op 28 april 2011 @ 00:21:

Fijn hoor, zo'n hulplijn via forum rond dit tijdstip Ik zit hier vaak rond dit tijdstip, ben nu eenmaal een nachtbraker

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven