Goede dag, slechte dag.. Deel 2

21-02-2011 11:58 3035 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier het vervolg op deel 1 (en ik zou graag nu het linkje hier geplakt hebben maar dat gaat niet want ik forum mobiel en ik weet helemaal niet hoe dat werkt dus google is je beste vriend )

Heb je goede maar ook slechte dagen?

Lijkt het je wat om alles van je af te schrijven?

Wil je ervaringen/adviezen van anderen lezen?

Schrijf dan lekker mee

Egoposten zijn toegestaan maar vermeld wel dat het een egopost is! Scheelt anderen energie
Ik heb je gemaild Zoebie.

Slaap lekker Chat!
Trusten Chatterley, ik ga morgenvroeg ook lekker op de bank met een pot koffie de royal wedding kijken
Yellow je hebt al mail terug.

Ha ja, morgen de wedding. Best leuk om weer eens te zien.

Ik ga zaterdag ook voor de tv zitten hoor. Ondanks dat de koninklijke familie hier nog geen 7 km vandaan is. Geen zin om in drommen mensen te gaan staan voor die paar minuten.
Slaap lekker Chat.
Ik zit op koninginnedag ook altijd voor de tv. Maar het is natuurlijk wel leuk als ze in je eigen dorp/stad is.

Maar ik zou er ook niet tussen willen staan, ik geef ze denk ik allemaal een optater
Als ik niet met die dystrofie had gezeten, dan had ik achter de familie cadeaus mogen aanpakken. Dat was wel heel gaaf geweest. Via Scouting kreeg ik er mail over. Maar helaas gaat me dat nu niet lukken.
Ik ga mijn pijnstillers innemen en naar bed.

Slaap lekker allemaal.

Het heeft me toch goed gedaan om het hier even van me af te schrijven.
Jammer Zoebie was echt wel gaaf geweest. Dan had je ze van heel dichtbij gezien.

Ben blij dat het je goed heeft gedaan en wens je een goede nachtrust toe

Voor degene die nog wakker is ik taai hem ook naar bed. Trusten all
Sorry ik was even een mail aan het typen naar je zoebie.

Slaap lekker

Ik ga trouwens niets doen met koninginnedag, gewoon thuis, misschien ga ik wel naar mijn moeder. God, als ik hier zo zit, dan voel ik me zo verdrietig voor haar. Ze is de allerliefste moeder die je je maar kunt wensen.
Wat leuk zeg Zoebie, dat je dat had kunnen doen via de scouting.

Kut dat het niet door kan gaan door je dystrofie
Ik denk dat iedereen slaapt hier. Welterusten
Wat een mooie gesprekken gisteravond.

Ik weet zelf (godzijdank) niet hoe het is om een dierbare te verliezen, anders dan een opa.

Hoe Zoebie het omschrijft wordt voor mij heel duidelijk hoe zoiets kan voelen. Vreselijk.

Zoebie, hebben jullie ook situaties waarin er een soort nieuw evenwicht lijkt te zijn, dat het gemis van Nienke minder is?

Of is het altijd en overal even sterk aanwezig?

Als ik zou overlijden of één van mijn broers, zouden mijn ouders ook geen leven meer hebben.
Ben best op tijd wakker, voor mijn doen.

Ik denk dat ik maar niet mee ga doen aan de koninginnenacht. Even in mijn ritme proberen te komen. Op tijd naar bed vanavond. Heb toch niet echt zin.

Vandaag is dat huwelijk van de Engelse kroonprins he? Zo even kijken.
Het leven gaat verder en we moesten leren het zonder ons meiske te doen. Mijn man heeft er heel veel moeite mee. Nog steeds krijgt hij tranen als we het over haar hebben. Sinds hij kanker heeft gehad praat hij er wel veel meer over. Gelukkig, want het is best een stille. Ik hoorde wel van vriendinnen dat hij er met hen wel over kon praten. Maar hij wilde mij niet nog meer belasten.

Ik vond dat best moeilijk. Laatst had ik er een gesprek over met de kinderen. Omdat Nienke in de zeven jaar ziekzijn op de eerste plaats kwam. En ik voelde me schuldig tegenover hen. Gelukkig hebben ze er altijd over mogen praten en dat deden ze ook. Dan konden we samen lachen om dingen die Nienke deed. En zij hadden ook hun vrienden waar ze hun verhaal kwijt konden. Toen ik dat tegen hen zei, dat ik me daar schuldig over voelde, zeiden ze dat het toen niet anders was en dat zij ook gek waren met hun zusje en bezorgd als het niet goed ging. En dat ik het toch goed had gedaan.

Raar hé, dat je er jaren later opeens een schuldgevoel over kan krijgen naar de andere kinderen toe.

We hebben een heel hecht gezin. De kinderen en hun vriendinnen gaan leuk met elkaar om en ik heb drie schatten van schoondochters.

Vergeten doe je Nienke niet. Ze is dagelijks nog steeds in mijn gedachten. Soms overheerst het verdriet ineens heel heftig.

Maar vaak zie ik haar foto en ben ik gelukkig dat ik zo'n kanjer van een meid heb gehad.

Het leidje van Rowwen Héze omschrijft het zo mooi.

Soms is het beter iets moois te verliezen.

Beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad.
Zoebie die laatste woorden van je posting doen me huilen. Lag van de week nog te bedenken dat Patrick een t-shirt had met die tekst maar kon niet meer bedenken hoe die precies was nu weet ik het weer dank je

had al op werk moeten zijn maar lukte dus weer eens niet. Zit op iPhone dus reageer later op een aantal van jullie mooie postings
Hup Ibi, op naar je werk.

Wat fijn dat je de tekst weer weet.
Mooi Zoebie.

Als ik het zo lees was Nienke een geweldige meid.

Goed dat jullie zo open met elkaar praten, ook dat je je schuldig voelt. Ik denk dat het vaak zo gaat, het hele gezin draait op dat moment om degene die ziek is.

Het lijkt me moeilijk inderdaad. De balans tussen steeds haar missen of leuke dingen doen met zijn allen (nouja... allen...) en niet steeds aan haar denken. En dan voel je je misschien weer schuldig dat je het leuk hebt zonder haar.
Zit nu in de metro Alsnog naar mijn werk.

Heb wel even bij de kleding van patrick gekeken of ik dat bewuste t-shirt bewaard had wist dat die heel erg vaal was en volgens mij hadden we vlak voordat hij ziek werd hem in een opruimwoede al weggedaan en dat is blijkbaar het geval want ik hij ligt niet tussen zijn bewaarde kleding en ik weet dat ik hem nooit had weggedaan na zijn overlijden.

Jammer ineens voelt het als een gemis.

Vind het fijn dat er veel word gepost in dit topic hoewel de aanleiding minder is want meestal post je hier meer al het niet goed met je gaat dan wel logisch maar dat maakt het haast jammer dat dit topic uberhoubt nodig is
Sterkte vandaag IBI.

Ik heb soms een soort fantasie, of dagdroom, ik weet niet hoe ik het noemen moet. Dan denk ik ergens aan en ga ik dat verder 'uitwerken'. Het kan zijn dat ik bijv een vergadering heb waarvan ik weet dat één punt lastig wordt en dat ik in mijn hoofd bedenk hoe een ruzie zal kunnen gaan verlopen. Of juist dat ik ergens zin in heb en een heel leuk scenario bedenk.

Ook wel eens als ik bedenk dat mijn ouders er niet meer zouden zijn, hoe dat dan zou moeten. Of als één van mijn broertjes iets overkomt.

Het is niets engs hoor, ik weet ook goed dat het alleen maar gedachten zijn.

Maar nu heb ik het dus ook een beetje over MSN-man. Iets in het gesprek waar we het over gehad hebben en waarvan ik nu denk: oh maar als het zus en zo gaat dan word ik boos.

Het is goed dat we die date snel hebben (hoewel dat niet meteen een einde maakt aan alle onzekerheid).

En dit wat me nu dwars zit kan ik ook op MSN vragen. Gisteravond reageerde hij niet (hij heeft wel vaker MSN aan staan terwijl hij er niet echt achter zit) maar misschien spreek ik m in t weekend nog even.
Wat jammer dat je dat t-shirt niet meer kunt vinden Ibi.

Beetje een clichee; een herinnering neemt niemand je af

Succes met werken Ibi

Het is volgens mij bij tijd en wijle sowieso best druk hier, allemaal praten. Ik wil ook zeker een keer meeten, Moon, Mika en Chat ook dus dat kunnen we echt een keer afspreken

Zoebie, vind het niet raar dat je een schuldgevoel had, maar het hoeft natuurlijk niet. Fijn ook dat je zoons er zo mee omgingen , en ook zagen dat je gewoon als moeder je best doet voor al je kinderen, maar als er een ziek is, dat je daar natuurlijk veel tijd en energie in stopt . Ik vind je zo'n dappere vrouw

Moon, hoe is het nu met jou? Of zit je voor de tv gekluisterd naar het huwelijk te kijken. Gaat onze koninklijke familie eigenlijk ook daarheen? (ik benoem jou nu tot royalty expert van dit topic )
IBI, wat mij betreft kunnen we ook meer leuke dingen posten hier. Dat het vaak over de negatieve dingen gaat was voor mij een tijd terug aanleiding om meer in een ander topic te gaan schrijven dan hier.

(maar toen zat hier ook iemand die heel erg negatief was volgens mij zonder dat we haar een beetje kenden).

Denk dat sommigen van ons zich bezwaard voelen als iemand het moeilijk heeft om dan zelf met iets leuks te komen, maar dat hoeft natuurlijk niet.

Heb vanochtend al wat dingen in t huishouden gedaan. Vind het alleen moeilijk om te focussen en met één ding bezig te zijn. Bijvoorbeeld: ik ben bezig, ik krijg trek.

Enige wat ik in huis heb zijn brood en goedkope kaas, ik wil tosti, tosti-ijzer is vies. Eerst tostiijzer schoonmaken.

Zo ga ik van de hak op de tak met mijn schoonmaken. Niet heel erg als ik maar bezig ben.
Hoe het met mij is? Zo dus, haha.

Beetje bezig, kan wel merken dat ik iets te weinig slaap heb gehad laatste nachten.

Hoop het vanavond in te halen. Ga niet stappen en morgen niet heel vroeg over de markt (wat eerst het plan was)
Huh, ik royalty expert? Waarom moet ik dat weten?

Heb ik ergens iets gezegd over dat huwelijk dat indruk gemaakt heeft? Ik zit nu niet eens te kijken. Vind het zo Sinterklaas-intocht-achtig.

Om 12 uur ga ik misschien weer kijken.
Ja ik moest toch iemand aanwijzen he

Ik moet ook schoonmaken maar zit in bed met die laptop. er komt straks een vriendin, en die is heeeeel netjes, dus dat was meteen een goede reden om op te ruimen voor mij

EN ik heb spiegels gekocht bij ikea, verschillende soorten plakspiegels. Ik ga in mijn slaapkamer tegelen omdat ik geen spiegel heb waarin ik mezelf echt kan zien zeg maar, en gewoon her en der als decoratie

Ik moet dus eigenlijk echt aan de slag...
Hahah Yellow dat heb ik dus met mijn nichtje volgende week.

Leuk dat je nieuwe spiegels hebt! Klinkt als een lekker dagje zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven