Goede dag, slechte dag.. Deel 2

21-02-2011 11:58 3035 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier het vervolg op deel 1 (en ik zou graag nu het linkje hier geplakt hebben maar dat gaat niet want ik forum mobiel en ik weet helemaal niet hoe dat werkt dus google is je beste vriend )

Heb je goede maar ook slechte dagen?

Lijkt het je wat om alles van je af te schrijven?

Wil je ervaringen/adviezen van anderen lezen?

Schrijf dan lekker mee

Egoposten zijn toegestaan maar vermeld wel dat het een egopost is! Scheelt anderen energie
Ik herken het wel , die woede naar omstanders, waarom niemand ingegrepen heeft.

Maar ik ben wel zover om te zien dat mensen het niet altijd zo gezien hebben, of gewoon geen idee hebben wat ze dan moeten doen.

Ik kon nogal antwoorden met huilen en krijsen en dat ik het niet trok als iemand vroeg wat ze konden doen .Dan kunnen ze ook niet zoveel. Of als ik zei; ja ik wil een toekomst, een leuk leven. Ja , wat moet iemand dan doen? een studie tevoorschijn toveren, en een bak vrienden? Maar op datmoment voelde ik me zo leeg, en alleen dat ik het ook allemaal niet wist.

IIg, ik bedoel dus dat als je heel diep zit, je ook niet echt nuttige dingen zegt waar mensen iets mee kunnen (over het algemeen)

Ook zijn mensen niet op de wereld, hoe graag ik het ook zou willen vaak, om mij te helpen. Ik moet het zelf doen, en toen ik heel diep zat kon ik het idd zelf niet, en moesten anderen zorgen voor mijn eerste levensbehoeftes (onderdak, eten, verzorging) maar alle dingen daarbuiten (studie/werk, sociale contacten, echt een eigen huis etc) moet je toch zelf doen. Dat voelt soms heel erg oneerlijk, maar het gaat niet anders.

Kun je hier iets mee? Dit is iig hoe ik het nu ervaar. Toen ik heel diep zat snapte ik ook niet dat mensen niet meer actief bezig waren (in mijn ogen) met mij helpen.
Heb je dat weleens verteld aan jouw ouders Ste? En zou je een gesprek kunnen aangaan met ze over hoe je zou willen dat ze zich zouden gedragen? Denk je wel eens aan de achterliggende reden waarom ze je hebben laten dobberen?

Zou het een mogelijkheid zijn om eens een afspraak met je ouders te maken om dingen te bespreken zodat ze wel tijd voor je hebben?
Meiden, ik ga nu naar m'n vriend fietsen om daar te eten en om even afleiding te hebben.

Ik ga later nog op jullie posts reageren.

Bedankt dat jullie op me blijven reageren, kan me voorstellen dat hetvoor jullie ook frustrerend is om mijn posts te lezen, en om iets zinnigs te bedenken om te zeggen.

ik waardeer dat echt, want ik ben echt bang dat ik overkom als een zeur die niks in eigen hand neemt. En dat was eerst ook wel zo, maar ik vind dat ik nu goed bezig ben, wb werk zoeken. Maar dat heeft me wel doen beseffen hoe ik ervoor sta, en hoe moeilijk het voor me gaat worden, en daarom voel ik me de laatste dagen slechter dan in lange tijd.
Ste die angst is heel normaal.

Ik weet niet of je van Acda en de Munnik houdt, maar hier is een liedje:

http://www.youtube.com/watch?v=S6KQLAa8HgY

Ik vind sommige regels zo mooi, bijv deze:

Ik ben veel banger dan ik was toen ik nog stilstond..... maar ik kom eindelijk vooruit.

Soms luister ik naar dit liedje (soms met tranen) en dan vind ik het zo treffend.
quote:_yellowlove_ schreef op 01 mei 2011 @ 15:18:

Moon veel plezier met je ijsje! Ik keek net in de spiegel, iklijk wel zwanger, zo dik is mijn buik. Bah. ik ga 0% vet yoghurt halen bij de AH

Oh jee. Zal ik dat nu ook hebben.... wel 4 tompoezen gegeten gisteren...

Geintje. Vervelend is dat als je jezelf in de spiegel ziet en ontevreden bent. Ik vind je nu al een mooi mensch, dat scheelt!
Ik reageer in onlogische volgorde, anyway:

Lijkt me wel moeilijk als je ouders hier zo afstand van nemen. Dan voel je je ook niet gesteund.

Mijn ouders hebben me erg gepusht om in therapie te gaan en mee meegesleept naar de huisarts, destijds.

En daarna, bij iedere terugval ook wel op me in gepraat, met name mijn moeder. Dat ik in ieder geval IETS moest doen.

Soms wilde ik juist wel dat ze me een beetje lieten dobberen, maar dat zou ook niet goed geweest zijn. Ze zijn al heel coulant geweest dat ik zo lang daar mocht wonen zonder een vaste bezigheid te hebben.

Ik zou ook niet weten hoe je je moeder kunt vragen om hulp. Vind het eigenlijk een beetje raar dat ze niks doet als haar dochter het moeilijk heeft. Zijn ze een beetje 'koel' ofzo?
Ik ben nog steeds niet onderweg

Even reagerend op moon, ik ken de moeder van ste natuurlijk niet, maar het is ook verdomd lastig hoor, om iets te zeggen of doen. Vooral als je heel erg in de put zit, dan kan iemand bijna niets goeds doen of zeggen wat wel in de 'smaak' valt zeg maar.
Ste, ik heb het weleens eerder voor je ouders opgenomen. Dat wil niet zeggen dat ik jou afval. Je ouders wisten hier totaal niet mee om te gaan. Ik herken dit bij mijn zoon ook. Alsof wij te kort hebben geschoten, terwijl wij er alles aan gedaan hebben om het juiste voor hem te doen. Gestimuleerd om te gaan studeren, maar elk advies werd in de wind geslagen. Als we erop doorgingen werd het ruzie. Vechten tegen de bierkaai dus. Nu hij ouder is is hij milder en staat open voor goede raad. Toch blijft hij grotendeels stronteigenwijs. Ik neem het mezelf niet kwalijk dat hij af en toe in een dip zit. Als hij om hulp vraagt helpen we hem met alle liefde. Praat echt eens open en eerlijk met je moeder. Zonder beschuldigingen.
Ja dat weet ik. Ik herken jouw stukje ook wel dat als mensen dan een gesprek willen aan gaan dat je nauwelijks iets zegt.

Ik ben bijv wel eens gaan huilen dat ik wilde dat opa weer zou leven en dat alles weer zou zijn als vroeger

Of gezegd dat ik wakker wilde worden de volgende ochtend en dan iemand anders zijn.

En eigenlijk wilde ik nog t liefste dood maar dat zei ik dan maar niet.

Uit de posts van Ste krijg ik een beetje raar idee over die ouders maar ik kan het ook niet zien vanaf hier, natuurlijk. Misschien is het ook wel machteloosheid of onwetendheid van hun. (hen?)
Mijn ouders waren denk ik wel blij toen er een diagnose was.

Denk dat ze beter konden leven met het idee dat ik iets in de genen had zitten, dan dat ze evt in de opvoeding iets niet goed gedaan zouden hebben.
dat viel tegen stond op internet dat er koopzondag was dus ik naar de AH want had enorme trek in lasagna. Dus ik op de fiets gestapt maar alle winkels waren dicht. Helaas dus moet eten wat er in huis is. Is ook niet onaardig hoor maar had me echt verheugd op lasagne. Heb wel gelijk geld gepint.
Jammer Ibi! Kun je niet nog zelf lasagne in elkaar flansen met wat je thuis hebt?

Ik ging naar de winkel maar was mijn portemennee vergeten. Nu heb ik geen zin meer hoor.

En ik doe even een knip en plak van het vodafone avontuur vanaf het verloedering detailhandel topic. Ik voelde me weer echt verrot toen ik wegliep daar:

Mijn vierde bezoek aan de vodafone winkel vandaag.

Ik ga even letterlijk vertellen wat er gebeurde.

Ik kwam binnen, verkoper kwam naar me toe

Ik : Goedemiddag, ik heb mijn telefoon meegenomen en een bon want mijn telefoon is kapot.

Hij: Ja in het weekend doet het systeem het vaak niet kom maar morgen terug.

Ik: Oh vervelend, maar ik ben hier nu voor de 4e keer, dus het zou handig zijn als men mij verteld had dat het systeem het in het weekend niet deed. Ik zal morgen terugkomen.

Hij : Jij luistert niet goed.

Ik ; U

Hij ; wat? Jij luistert niet goed

Ik; Ik zou het fijn vinden als ik met u aangesproken wordt.

Hij; Dat snap ik niet. Maar goed dat systeem doet het niet dus wat wil je dat ik nu doe.

Ik : u. Maar goed, ik zal morgen terugkomen, maar ik vind het nogal vervelend dat ik elke keer als ik hier ben ik in een discussie ben verzand. Ik wil gewoon mijn telefoon terugbrengen dat is alles, en ik zou het fijn vinden als ik netjes aan gesproken word door u.

Mijn god, daarna werd hij superboos, want ik was lomp tegen hem blablabla en dat u gedoe snapte hij ook niet geloof ik. Ik dacht, ik probeer te levellen met hem, dus ik zei: Kijk, we zijn geen homies, dus vandaar het u.

Toen keek hij me boos aan en zei: We zijn idd geen homies.

Ik snap die mensen niet hoor.. En volgens hem moest ik toch maar eens kijken waarom iedereen dan toch onaardig tegen mij deed in die winkel ,want ik deed onaardig tegen hun dus dan gaan ze op een onaardige manier met mij levellen. ofzo.

Wat doe ik verkeerd? Ik ben oprecht, ik snap het niet?
Godsamme yellow. Is het misschien een goed idee om naar een chef te vragen? Dit is niet normaal. Dreigen met geschillencommissie wil ook weleens helpen. Ik zou ook een mail sturen naar het hoofdkantoor. Zijn ze nou helemaal!
De eerste discussie was met de chef, die zei dat ik een leugenaar was, en helemaal gek werd dat hij het rooster er wel bij wilde pakken om het te bewijzen. Dus nee, die man is niet helemaal lekker. Ik vind het alleen zo achterbaks om een mail te sturen naar het hoofdkantoor daarover zonder te zeggen
gewoon die mail sturen zijn ze nou gek geworden! Vind dat je het goed doet hoor yellow.
.
anoniem_34060 wijzigde dit bericht op 01-05-2011 19:00
Reden: dubbel...app werkt nog niet optimaal
% gewijzigd
Je hebt je ongenoegen kenbaar gemaakt. Als ze weigeren om je fatsoenlijk te helpen kun je die mail gerust sturen. Jij bent iig netjes geweest. Niks achterbaks!
Slechte dag: ik ben alleen thuis, had zo graag iets leuks willen doen.. maar niemand kan. Vriendlief heeft het te druk en andere vrienden/vriendinnen kunnen niet. BLEH
Ja ik ga ook wel mailen denk ik. Maar nu moet ik morgen weer terug naar hen. Bah.

hoe is het met jullie verder?
Hoi allemaal

Ik heb nog niet alles gelezen maar wil even reageren op Ste.

Heb je er wel eens over nagedacht om vrijwilligerswerk te gaan doen?

Bij het GGZ kunnen ze je ook verder helpen de arbeidsmarkt op. (tenminste die bij mij in de buurt wel)

Je moet zorgen dat je uit die cirkel komt meid, zo trek je het niet verder. Misschien is dat allemaal al gezegd dan sorry.

Heb net met mijn dochter een pizza gemaakt en die is zo klaar maar reageer straks wel weer.
Yellow kun je de telefoon niet opsturen naar vodafone? Hoef je tenminste niet weer terug naar de winkel.

Vind trouwens dat je het goed hebt aangepakt. Vooral dat je bleef doorgaan met dat U. Kostelijk
Ik ben toch maar naar Ah gegaan weer, wnat ik had geen drinken

Geniet van je pizza Mika!

Veerr, ik had net je berichtje niet gezien, sorry. Volgens mij ken ik jou nog niet. HOe is het nu?
quote:veerrr schreef op 01 mei 2011 @ 17:18:

Slechte dag: ik ben alleen thuis, had zo graag iets leuks willen doen.. maar niemand kan. Vriendlief heeft het te druk en andere vrienden/vriendinnen kunnen niet. BLEHLukt het je niet om iets alleen te gaan doen wat leuk is? Een stuk fietsen/wandelen, ff ergens wat gaan drinken enz. Het lijkt mij goed als je dit kan doen.
Ik heb een heeeeeeeeel eind gefietst. Even bijkomen. (en lezen)
Goed idee van Mika die telefoon opsturen Yellow. Jammer dat je alsnog naar de AH moest.

Ik ben ineens misselijk en hoofdpijn. Heb de achterdeur maar ff opengedaan misschien helpt het.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven