Goede dag, slechte dag.. Deel 2

21-02-2011 11:58 3035 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier het vervolg op deel 1 (en ik zou graag nu het linkje hier geplakt hebben maar dat gaat niet want ik forum mobiel en ik weet helemaal niet hoe dat werkt dus google is je beste vriend )

Heb je goede maar ook slechte dagen?

Lijkt het je wat om alles van je af te schrijven?

Wil je ervaringen/adviezen van anderen lezen?

Schrijf dan lekker mee

Egoposten zijn toegestaan maar vermeld wel dat het een egopost is! Scheelt anderen energie
Moon, ik hoop dat je duidelijkheid krijgt over de vergadering en dat je morgen kan gaan, al is het alleen maar voor de afleiding

Spannend een date dinsdag! Zal aan je denken!!!

Ik ga nu lekker slapen, iedereen een fijne avond en slaap lekker!!!
Dat heb ik ook hoor polkadot, wil niet de zielige zijn in een vriendschap.

Bij vriendinnen die ik al langer ken is dat anders, daar hadden we al een gelijke verstandhouding. Maar mensen die ik de laatste jaren ontmoet heb, daar ben ik toch voorzichtig bij. Bang dat ik 'een jankerd' ben als ik meteen allerlei problemen op tafel gooi. Ik houd zelf ook eigenlijk niet van mensen die dat doen. Nog voordat je een gewoon leuk gesprek hebt gehad, bedoel ik.

(nog even de rest lezen want was nog niet klaar)
Polkadot wat een ellende bij jou thuis. ik heb er geen ander woord voor. Sorry, maar waren je ouders wel helemaal in orde? Je moeder klinkt niet bepaald stabiel.

Ik weet zeker dat je het voor je kind beter doet. Alleen al het feit dat je je realiseert wat er verkeerd ging bij jullie, zegt veel.

Geen enkele ouder is perfect maar ik weet zeker dat je je best doet.

Tja, wat die vergadering betreft: de anderen zijn wat minder punctueel dan ik. Soms wel lastig.
Polkadot

Dat klinkt als een hele zware jeugd...

Ik denk dat juist omdat je je ervan bewust bent, dat je het 'beter' kunt doen dan dat jij het gehad hebt. Dit lijkt me ook echt iets om te bespreken bij de therapie. Ik heb ook een nare jeugd gehad met mijn vader (blabla alcholist blabla) en ik weet dat mijn zussen het ook lastig vonden toen zij kids kregen, maar juist omdat ze niet dezelfde valkuilen wilde maken trappen ze daar niet in. Wel heb ik het idee dat ze soms overcompenseren (teveel toelaten) , ik ken jou natuurlijk niet, maar misschien kun je dat ook in je achterhoofd houden?

Moon, ik zou idd vragen voor wat duidelijkheid over die afspraak. Anders zit je er ook zo mee. Ooh dinsdag is al de date!!! Ik hoop zo dat het leuk wordt voor je.
Tja ik heb vanmiddag al gemaild naar 9 mensen geloof ik. Nog geen enkel antwoord gehad.

Die vergadering is wel een fijn moment om een paar dingen te overleggen. Anders kan ik ook heel kort even heen gaan, dat is misschien beter.

Ja ik zou graag weten hoe laat het begint iig. De anderen hebben nauwelijks reistijd maar ik ben een half uur onderweg. (vind het altijd wel leuk om ze te zien hoor, het is niet een verplichting)
ow helemaal gemist dat de date nu dinsdag plaats zal gaan vinden! Spannend hoor ben benieuwd

Polka, ik denk niet dat je bang hoeft te zijn om net zo te worden als jouw eigen moeder omdat je je ervan bewust bent dat je zo niet wilt worden. Is jouw partner hiervan op de hoogte van hoe het vroeger ging en je huidige angsten?

*ziet nu net pas dat yellow soort gelijks heeft geschreven nou ja blijkbaar zitten we op 1 lijn*
Hallo lieve meisjes,

Moederdag. Voor de één gezellig, voor de ander een moeilijke dag. Voor mij was het een beetje dubbel. Ik ben mijn moeder al twintig jaar geleden verloren. Ik ben daar wel overheen, maar toch, op een dag als vandaag mis ik een moeder. Een moeder die je begrijpt zonder dat je vertelt wat er aan de hand is. Een moeder die voelt wanneer het nodig is om te praten, en een moeder die weet wanneer te zwijgen. Een moeder om mee te lachen, een moeder om mee te huilen. Maar ja, ik zelf ben ook moeder dus ik heb mijn beste gezicht opgezet toen mijn zoon kwam. Kreeg een fles Trésor van hem. De schat. Veel te duur en helemaal niet nodig, maar heel lief en ik ben er heel blij mee. Reislustige dochter zit in New York. Smste me met de mededeling dat ze iets leuks voor me gekocht heeft. Het gaat me helemaal niet om de cadeau's maar wel heel lief van haar dat ze aan me denkt. Vanmorgen werd ik wel met een verdrietig, dubbel gevoel wakker. Door allerlei geneuzel in de schoonfamilie heb ik me voorgenomen om me niet meer met mensen in te laten die me een akelig gevoel geven. Zodoende heb ik niks, nada, rien voor mijn schoonmoeder gekocht. Dit heb ik eerder tegen mijn man gezegd zodat hijzelf iets kon regelen. Aangezien hij gewend is dat ik dit regel keek hij vanmorgen toch wel raar op. Het is klaar. Ik ben het zat om voor anderen te denken en te regelen. Het is per slot van rekening zijn moeder, een vervelende bitch, een ouwe heks die nog nooit een hartelijk woord tegen mij gezegd heeft. Een veroordelend, akelig oud wijf. Die onderscheid maakt tussen de kleinkinderen en mij nog steeds ziet als iemand die haar zoontje van haar afgepakt heeft. Ik ben er al weken niet geweest en ben het voorlopig niet van plan ook. Dit gaat eigenlijk tegen mijn natuur in, ben van huisuit niet haatdragend en probeer altijd het beste ervan te maken. Alleen nu, nu ik zelf al een tijdje niet lekker in mijn vel zit kan ik er niet meer tegen en heb besloten dat ik niet meer naar sommige mensen toe ga. Mijn man steunt me hier gelukkig in. Verder maken we er geen punt van en hebben het fijn met ons eigen gezin en andere members of the family. Ben wel blij dat deze dag om is. Een dag met een lach en een traan.
Ja in principe dinsdag maar het was nog niet helemaal bevestigd omdat ik het nog niet zeker wist voor komende week.

En ik ga zwichten nu.... ga toch mijn MSN aanzetten (tegen alle voornemens in). Ben toch nog niet moe genoeg om te slapen en kan wel alle topics nog eens gaan lezen... maar kan ook nog even kijken of meneer online is.
Nee

Dan ga ik hier even verder lezen.
quote:Moonlight82 schreef op 08 mei 2011 @ 23:22:

Ja in principe dinsdag maar het was nog niet helemaal bevestigd omdat ik het nog niet zeker wist voor komende week.

En ik ga zwichten nu.... ga toch mijn MSN aanzetten (tegen alle voornemens in). Ben toch nog niet moe genoeg om te slapen en kan wel alle topics nog eens gaan lezen... maar kan ook nog even kijken of meneer online is.

Ja! Natuurlijk moet je MSN aanzetten. En bevestigen ook. Laat ons nou weer niet zitten. Wij willen leuke verhalen van je horen

Veel plezier met je MSN man hè meid!
quote:Moonlight82 schreef op 08 mei 2011 @ 23:23:

Nee

Dan ga ik hier even verder lezen.Wat..is hij er niet of gaat het niet door?
Chatterly, wat jammer dat je niet met je schoonmoeder overweg kunt. En idd moeilijk dat je eigen moeder er niet meer is.

Ik heb dat niet met mijn moeder, dat ze me altijd begrijpt etc. We zitten best verschillend in elkaar dus moeten wel moeite doen om elkaar te snappen. Ik lijk meer op mijn vader. Maar die begrijpt me ook niet altijd, voornamelijk omdat ik een stuk jonger ben en geen man

Het zijn wel prima ouders hoor, dat zeker.

Lief dat je kinderen aan je gedacht hebben.
Nee hij is niet online bedoel ik. Maar hij is een weekend weg (geweest) en misschien nog niet terug of meteen bij thuiskomst in bed gedoken.

Nouja dat laatste zou erg vroeg zijn voor zijn doen

Ik denk wel dat het gewoon doorgaat hoor. Dat gevoel heb ik deze keer wel.
Chat ik moet ook wel een beetje lachen om jou verhaal. Zo grappig hoe je over je schoonloeder verteld. Ik geef je helemaal gelijk hoor dat je er niet meer naar toe gaat. Wat moet je met zo'n mens als ze nooit eens aardig tegen je doet. Weg ermee

Ik heb vanmorgen ontbijt op bed gehad en een leuke moederdag mok. En een medaille!! Van chocolade. Die ga ik straks opeten mmm
Chat Stom schoonloeder. Weet je, natuurlijk gebruik je heftige taal enzo, maar op een gegeven moment ben je ook gewoon op, als je alles geprobeerd hebt, dan is het klaar.

Moon, jammer dat msn man niet online is, maar jij ging toch tegenwoordig vroeg slapen enzo

Mika , wat leuk ontbijt op bed
Chat, dan moet het idd. een dubbele dag zijn geweest voor jou. Wat goed dat jij je grenzen zo aan kan geven wbt. schoonmoeder en wat enorm lief dat je dochter er zelfs op vakantie nog aan dacht.

Moon, vergeet niet dat je morgen weer moeilijk je bed uit kan komen als je het zo laat maakt vanavond. *moet beter naar haar eigen wijze woorden luisteren*

Stom zit spiderman 3 te kijken terwijl ik hem zelf in bezit heb zonder al die reclames en ik kan kijken waneer ik zelf wil en hoef er niet voor wakker te blijven maar ja eigenwijs als ik ben.
Mika, dat klinkt goed!

Eet smakelijk en geniet ervan hij is verdiend.
Je hebt gelijk IBI. Ik heb mijn status op MSN al op afwezig staan. Mocht hij nog online komen dan kan ik zelf weten of ik iets zeg. Hij spreekt me vrijwel nooit aan als ik op afwezig sta.

Voel dat ik nu wel moe word (ook na mijn medicijnen) dus hopelijk zo lekker slapen.
(ok ik had paar posts gemist)

Mika leuk dat je ook verwend bent vandaag.

Yellow eh.... ja. Maar voelde me ineens zo wakker

Heb al wel pyjama aan, tanden gepoetst, pillen genomen. Fiets in schuur gezet, weet zeker dat gas uit is... Klaar om te gaan slapen zodra ik moe genoeg ben.
Ow goed dat je het schrijft over medicijnen die moet ik mee naar boven nemen.
Hahaha lieve reacties van jullie. Ik heb niet echt een hekel aan dat mens hoor. Maar wat jij zegt yellow, het is even op. En ik heb ff zin om te schelden. Ik kan boeken over dat mens schrijven. Maar zal jullie er niet mee belasten. Ze is niet echt rot van aard (klein beetje maar), maar ze weet alles, maar dan ook alles beter. Daarbij haar manier van praten commanderen, daar lusten de honden geen brood van.

Lief, ontbijt op bed mika. Gisteren ging ik boodschappen doen en man vroeg me croissants mee te brengen. Ook zo'n l#l soms hahaha. Sommige mannen kunnen zo onhandig zijn. Maar hij is wel lief hoor.
Heb hier een paar dagen niet gelezen/gereageerd. Realiseer me dat ik jullie best gemist heb!
goed spiderman is afgelopen ga mijn spullen pakken, de vaatwasser aanzetten en me omkleden. Daarna via iphpone nog ff verder kijken op het forum.
Aaah chat wat lief

hehehe je man is gewoon een typische man als ik het zo lees

Ibi, ook voor jou een moeilijke dag

Enneh wat spiderman betreft, boeie! Wij hebben laatst toch ook evan almighty gekeken :-)

Moon, hop hop naar bedje toe
Hoe bevalt je nieuwe laptop trouwens iebs?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven