Goede dag, slechte dag.. Deel 2

21-02-2011 11:58 3035 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier het vervolg op deel 1 (en ik zou graag nu het linkje hier geplakt hebben maar dat gaat niet want ik forum mobiel en ik weet helemaal niet hoe dat werkt dus google is je beste vriend )

Heb je goede maar ook slechte dagen?

Lijkt het je wat om alles van je af te schrijven?

Wil je ervaringen/adviezen van anderen lezen?

Schrijf dan lekker mee

Egoposten zijn toegestaan maar vermeld wel dat het een egopost is! Scheelt anderen energie
Mika

Zorgtoeslag kun je met terugwerkende kracht aanvragen idd, maar tot 1 april. Dus dat van vorig jaar kun je dan niet meer terugvragen als het niet is aangevraagd. Dat is heel erg jammer, maar niet het einde van de wereld

Maar die kennis, hoe heeft hij dat dan aangevraagd? Via de computer? Dan is er gewoon bewijs dat het wel is aangevraagd natuurlijk en verstuurd met digid.

Wat je het beste kunt doen is alsnog je contactpersoon bellen WNSP en uitleggen wat je hier zegt, gewoon eerlijk zijn. En dan kijken wat er nog te redden valt. Ik snap heel goed dat je zit te shaken lieverd, ,maar nu moeten we in actie komen. Anders komt er geen verandering in je situatie.

En je hoeft je niet te schamen, ik heb precies hetzelfde gedaan als jij met mijn Ziektewettoeslagen ding, ook veel te laat aangevraagd. Heel dom van me, maar ik legde het ook gewoon weg, kon het gewoon niet aan om het te regelen allemaal. Dus je hoeft je echt niet te schamen.
Dank je yellow, ik ga nu naar de belastingdienst. Ja en het is aangevraagd via internet met DigiD
Dan telt het niet hoor, die 1 april regeling. ALs je niks had gedaan, dan telt het. Maar als je wel iets hebt gedaan, en zij doen daar niets mee is het natuurlijk anders. Ik moet weer even verder studeren, kom later nog alles hier doorlezen. Heel veel succes Mika, je kunt het! En echt, schaam je niet, soms heb je een mindere periode, dat kan iedereen overkomen.
Schaam je niet Mika. Ik ben ook niet goed met papieren en geldzaken. Heb nu ook weer een aanmaning van iets (bedrag komt me helemaal niet bekend voor) en als ik dat niet binnen 14 dagen betaal dan zwaait er wat.

Veel minder erg dan jouw situatie, bedoel alleen te zeggen dat ik het ook moeilijk vind.

Misschien kun je het juist wel hier met ons delen. Ik ben er dus niet goed in maar anderen hier volgens mij wel (iig IBI denk ik). Dan heb je niet meer het idee dat je er helemaal alleen mee zit.
Er was nu mail over de vergadering, de voorzitter was even gaan bellen want het was bij niemand meer duidelijk.

t Is verplaatst naar morgen. Heb al gemaild dat ik dan een afspraak heb.

Wel fijn eigenlijk want mocht de date niet doorgaan dan heb ik dus die vergadering nog
Mika: Zoals Yellow al aan gaf, met DigiD aangevraag dis er bewijs van. Dus dat gaat goed komen.

Ik ben er ook absoluut heel erg goed in om zoiets naast me neer te leggen en voor me uit te schuiven tot ik erachter kom dat het te laat is en ik weer eens in de problemen ben gekomen daardoor.

Heb meerdere malen aanslagen van de belasting gehad ivm niet aangeven loonwijziging en aanpassing zorgtoeslag e.d.

Zelfs een aanmaning kan ik nog naast me neerleggen.

Voor al die papieren rompslomp sluit ik graag mijn ogen en doe of het er niet is.

Je hoeft je dus absoluut niet te schamen hiervoor Mika!
Vraagje, misschien weten jullie het.

Ik heb een herhalingsrecept van medicijnen die ik bij de apotheek heb gehaald (van de psychiater).

Nu zou het handig zijn dat ik ze vandaag bij een andere apotheek haal, maar kan dat met dat herhalingsrecept?

Ik heb nog niet gekeken of de apotheken bij dezelfde 'keten' horen. Maar ik ga er van uit dat dat niet zo is.
Ik heb geen idee, mijn dokter faxt dat naar welke apotheek ik maar wil, en ik krijg dus bijna nooit een echt briefje in mijn handen meer.

De keer dat ik wel een echt briefje in mijn hand had, kon ik gewoon bij elke willekeurige apotheek naar binnnen? Ik zou toch even bellen en het vragen.

Ik zit heir met een hunk in de bieb, ik kan zo niet leren.
Ok als ik hier straks weer ben moet ik hebben afgestofd, gestofzuigd en gedweild. Punt.

Luisteren naar jezelf chooc, je bent lui vandaag.

*schopt zichzelf*
Oh dat is heel vervelend, een hunk

Ja ik denk dat het misschien wel kan bij een andere apotheek, maar dat ik toch naar mijn eigen ga. Heb geen zin om het uit te zoeken vandaag En dan heb ik meteen mijn lichaamsbeweging en kan ik dat weer melden in het 30-dagen topic.

Mijn apotheek zit nu halverwege tussen mijn ouders en mij. Dat is wel handig want als het niet goed gaat logeer ik soms een paar dagen bij mijn ouders en dan is het niet fijn als mijn pillen aan de andere kant van de stad liggen.

Ik kan mijn draai niet zo vinden vandaag. Nu heb ik duidelijkheid over de vergadering maar ben ik nog steeds beetje onrustig. Het zal misschien gewoon met de date te maken hebben hoor

Nou, straks maar even schoenen aan, jas aan en fietsen. Het is vandaag niet zo warm volgens mij.
oooh vanavond de date Ik heb er zin in !! (euh, ja ik leef gewoon heel erg mee )

Ik ben totaal afgeleid van studie door een hunk die hier zit te studeren, hij is GODDELIJK....
Nee is morgen

Ik kan het recept niet vinden, dat is even heel kut. Denk dat ik naar mijn ouders ga fietsen om te kijken of het daar ligt. En anders weet ik het niet.

Misschien op de gok naar de apotheek dan. Of met oude doosje.

De pillen die ik nodig heb zijn helaas helemaal op nu. Ik wilde eerst vorige week naar apotheek maar door bruiloft etc is dat niet gelukt.

Ok.... op hoop van zegen dan maar.
Polkadotje, fijn datj e scooter gemaakt is,en dat het alleen cosmetisch was, en niet een hele onderneming om hem weer op te lappen.

Veel plezier met je me time Oh enne I LOVE ZEEMAN
hopelijk ligt het bij je ouders want zonder recept krijg ik het hier echt niet mee.

Yelow, goed zo lekker aan de studie

En waarom het stom was/is dat ik ervan overstuur raak is omdat het mijn client niet was heb hem volgens mij 2 keer gezien maar ja ik liep er langs en dan staat er een lijkenwagen en lijkt het alsof mijn keel word dicht geknepen.

Mika, wat zei de belastingdienst? Hun maken best vaak fouten maar in mijn ervaring zijn ze wel bereid dat toe te geven.

Stom praatje maar kan al dagen niet poepen. Heb er de laatste tijd meer last van ga denk ik maar zo'n zakje movicolon van patrick gebruiken. Ik denk dat het wellicht een bijwerking is van de nortilen. Zucht de laatste tijd of aan de dunne of het komt helemaal niet heel vervelend heb er echt buikpijn van nu. Nou ja het is gelukt met veel pijn en moeite maar zat weer vrij veel bloed op het papier en in de wc. Denk aambeien zal ik zelf gaan dokteren met movicolon en anti-aambeiencreme of vinden jullie dat ik naar de HA moet hiermee?

Sorry voor de onsmakelijke bedoeling maar wil er niet een heel topic aan weiden maar wil wel wat meningen.
polka, klinkt idd. als best een goede dag gelukkig. Hopelijk is je tweede deel van de dag ook goed gegaan.
Nou ben bij de BD geweest en de zorgtoeslag voor 2010 is niet aangevraagd. Dus das kut. Voor 2011 heeft zij nu voor mij aangevraagd en ook voor 2010 maar ze zei er direkt bij dat ik dat waarschijnlijk niet terug krijg omdat ik daar te laat mee ben. Ze vond het ook raar dat de aanvraag voor 2009 terug gedraait is. In 2009 febr ben ik bij vriend weggegaan en heb zorgtoeslag aangevraagt en heb het gekregen en die is later terug gedraait. Dus zolang als ik nu alleen woon krijg ik geen zorgtoeslag. OOoo wat depressies met een mens kunnen doen. Nouja ben opgelucht dat het achter de rug is en ga morgen maar eens achter die WSNP aanvraag aan.
En ik heb schouderklopje verdient

Mijn buurvrouw kwam vanmorgen bij mij aan de deur om te vertellen dat mijn katten bij haar in de tuin poepen. Hartstikke vervelend natuurlijk en ze liet mij het zien, best wel veel.

Ik zeg tegen haar ik ga vanmiddag in de winkel kijken wat ze er voor hebben. Nu heb ik bij de dierenzaak een doosje gekocht waar 4 "paddestoelen" inzitten en daar moeten korrels in en dat moet de katten uit de tuin laten.

Ik hoop maar dat het helpt.

Mijn dochter zegt dat Tommie in de tuin poept en wij niet. Dus dat wij het niet hoeven op te lossen. Nou ik heb fijn contact met de buren en dat wil ik graag zo houden
Ibi ik had het eerst geprobeerd met aambeien zalf en als er dan geen verbetering optreed naar de HA.

Ikzelf zou met zo'n probleem niet zo gauw naar de HA gaan
nee zoiets heb ik ook Mika niet echt een fijn idee om dit met HA te bespreken.

Wat vreemd dat die van 2010 echt niet is gedaan. Vervelend zeg! Goed dat je gelijk in actie bent gekomen wat de buren en je katten betreft. Hopelijk werkt dit goed en komen niet andere buren met klachten dan kun je bezig blijven.
Lag niet bij mijn ouders en ik kreeg het idd niet mee. Kon wel janken op een gegeven moment.

Kan maar moeilijk slapen zonder die pillen en eerst een nacht niet slapen en daarna een date lijkt me niet prettig.

Ik kan het nu zoeken en dan naar de nachtapotheek (die optie had ik eerder moeten bedenken...) en als ik het niet kan vinden morgen de arts bellen.

Ben nu ff kapot van t harde fietsen.
De afsrpaak met maatsch werk kan niet doorgaan deze week.

Tjee ik heb zelf net wat ruimte gemaakt in mijn agenda door iets af te zeggen, omdat ik iig die afsrpaak door wilde laten gaan. Maar nu gaat die niet door.

En ik kan niet meer typen :(
Zo das mooi klote Moon. Hoop echt dat je het recept nog vind want je hebt je slaap hard nodig niet alleen vanwege de date maar ook om je nieuw opgebouwde ritme vast te houden.
quote:mika65 schreef op 09 mei 2011 @ 17:30:

Mijn dochter zegt dat Tommie in de tuin poept en wij niet. Dus dat wij het niet hoeven op te lossen. Nou ik heb fijn contact met de buren en dat wil ik graag zo houden

Nou dat zou helemaal wat worden!

Haha je dochter denkt er wel erg makkelijk over
Ah het recept is gevonden. Zat tussen andere papieren in de tas waar ik ook dacht dat het in zat.

Tja als ik nou iets geduldiger gezocht had....
ja dat is zonde Moon maar je hebt het tenmiste en nog redelijk vroeg gevonden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven